Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 kwie 2022, 14:47

bartoni722 pisze:
28 kwie 2022, 14:28
No i na pewno nie należy tego robić przy pomocy 516 które winno być połączonym z 518 101 na Metro Marymont.
Na egzaminie certyfikacyjnym dla kierowców ZTM zdarza się takie pytanie: "Jadąc w jakiej relacji nie zostanie obsłużony zespół przystankowy Żerań FSO". Odpowiedź "Z Modlińskiej w kierunku Wisłostrady" jest oczywiście prawidłowa i w tym przypadku kluczowa.

Natomiast @fik wywołał ważny temat - Bródno i Targówek jest położone obok kolei. Ale niestety tylko obok i w praktyce żeby z kolei korzystać trzeba jechać M2 na Stadion...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 14:57

Ja jeszcze bym dodał, bo korzystam relatywnie regularnie, że położenie przystanku PKP Toruńska 01, jak również rozbicie przystanków w tym zespole w obie strony, to jest jakiś niesmaczny żart.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 kwie 2022, 16:21

BrdzJkb pisze:
28 kwie 2022, 14:47
Na egzaminie certyfikacyjnym dla kierowców ZTM zdarza się takie pytanie: "Jadąc w jakiej relacji nie zostanie obsłużony zespół przystankowy Żerań FSO". Odpowiedź "Z Modlińskiej w kierunku Wisłostrady" jest oczywiście prawidłowa i w tym przypadku kluczowa.
Czy odpowiedzi "z Pileckiego w Ciszewskiego", "z Ciołka w Newelską" czy "z Ryżowej w Kleszczową" też są dobre? :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 28 kwie 2022, 16:28

fik pisze:
28 kwie 2022, 14:40
518 jako 101 do Marymontu jest spoko, ale (na gorąco) budzi pewien mój opór łączenie z 516 ze względu na utratę przesiadek na tramwaj przy ŻFSO.
BrdzJkb pisze:
28 kwie 2022, 14:47
Na egzaminie certyfikacyjnym dla kierowców ZTM zdarza się takie pytanie: "Jadąc w jakiej relacji nie zostanie obsłużony zespół przystankowy Żerań FSO". Odpowiedź "Z Modlińskiej w kierunku Wisłostrady" jest oczywiście prawidłowa i w tym przypadku kluczowa.
Wcale nie uważam że Żerań FSO nadal jest kluczowym węzłem dla 516. Zresztą gdyby był to nie obsługiwałyby go solówki co 15-20 minut. Do wielu punktów docelowych z których można pojechać 18/20 można też dojechać 509 i M1. Sytuacja gdzie wcale niemałe osiedla obsługują jako jedyne dwie linie przyśpieszone (!!!!), dość słabe częstotliwościowo, (w tym jedna narażona na spore opóźnienia) do dwóch róznych węzłów i środków transportu jest sytuacją niepożądaną. Jako że istnieje w ich wykorzystaniu dysproporcja, to należy wszelkie siły skomasować tam, gdzie jeździ więcej ludzi. Dodatkową zaletą byłby fakt że 101+186 dawałoby megasilną ofertę w relacji w zasadzie z metra aż na Białołękę-Ratusz a nawet na Nowodwory czy niektóre osiedla pomiędzy tymi ciągami można traktować zamiennie.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 16:46

Tak 516 jak i 518 przyspieszone są tylko z zachowawczości ZTM, tego argumentu akurat nie kupuję jakoś mocno, co nie zmienia faktu że ta para jest do jakichś zmian zdecydowanie. Pytanie, czy nie skończyłoby się zamiast synergii ze 186 kanibalizacją tegoż.

Tak, czy siak - chodziło mi bardziej o nakreślenie korytarza i połączeń, w których widziałbym porządną linię, nie upieram się przy wykorzystywaniu akurat 516.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 kwie 2022, 16:57

Bastian pisze:
28 kwie 2022, 16:21
BrdzJkb pisze:
28 kwie 2022, 14:47
Na egzaminie certyfikacyjnym dla kierowców ZTM zdarza się takie pytanie: "Jadąc w jakiej relacji nie zostanie obsłużony zespół przystankowy Żerań FSO". Odpowiedź "Z Modlińskiej w kierunku Wisłostrady" jest oczywiście prawidłowa i w tym przypadku kluczowa.
Czy odpowiedzi "z Pileckiego w Ciszewskiego", "z Ciołka w Newelską" czy "z Ryżowej w Kleszczową" też są dobre? :)
Pytania zamknięte ABC są :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2022, 21:28

516 zdecydowanie powinno się skomasować z 518 na trasie Marymont - Nowotwory z pominięciem Picassa. Jak duże wymiany ma 186 na wysokości Marymontu?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 kwie 2022, 22:47

pawcio pisze:
28 kwie 2022, 13:36
Ja myślałem o zamianie 120 i 169 trasami na odcinku Cmentarz-Wileński. Wtedy 169 staje się linią komplementarną do M2 w relacjach lokalnych, co powinno pozwolić na utrzymanie rozsądnej częstotliwości co 15 przez całe DP. I wtedy dla 500 miejsca robi się jakby więcej, choć raczej pod postacią 269 - na 15' w DP też powinno wystarczyć. A 120 przy okazji skraca swoją trasę i staje się znośną (bo do rozsądnej jeszcze trochę brakuje) opcją w relacji z Zielonej Białołęki na Pragę i do Wschodniego.
Wy tu sobie popłynęliście na Tarchomin, a ja rzuciłem taka myśl i z chęcią bym się dowiedział, jaki jest jej odbiór.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2022, 22:54

Zamiana tras 120 i 169 to oczywistość jeszcze z czasów premetrowych. 169 powinno jechać w relacji Bródno - Targówek - Wileński i kręcić się po śmietnikach, a to linia z zadupia powinna mieć prostszą trasę przez ciąg Wincentego - 11 Listopada. Popieram obiema nogami.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 kwie 2022, 7:31

pawcio pisze:
29 kwie 2022, 22:47
pawcio pisze:
28 kwie 2022, 13:36
Ja myślałem o zamianie 120 i 169 trasami na odcinku Cmentarz-Wileński. Wtedy 169 staje się linią komplementarną do M2 w relacjach lokalnych, co powinno pozwolić na utrzymanie rozsądnej częstotliwości co 15 przez całe DP. I wtedy dla 500 miejsca robi się jakby więcej, choć raczej pod postacią 269 - na 15' w DP też powinno wystarczyć. A 120 przy okazji skraca swoją trasę i staje się znośną (bo do rozsądnej jeszcze trochę brakuje) opcją w relacji z Zielonej Białołęki na Pragę i do Wschodniego.
Wy tu sobie popłynęliście na Tarchomin, a ja rzuciłem taka myśl i z chęcią bym się dowiedział, jaki jest jej odbiór.
Ja będę obstawał przy swoim pomyśle zamiany 120 i 212, bo potencjalnie daje czas przejazdu o 2 minuty krótszy na odcinku Żuromińska - Wschodni, niż 169, ale wolę zamianę 120 ze 169 niż nic (nic = zostawienie 120 z oberkiem przez Targówek Mieszkaniowy).

Edit: przeliczyłem w drugą stronę (ze Wschodniego na Żuromińską po południu) i z kolei tu lepiej o dwie minuty wypada 169, więc to trochę równoważy, ale osobiście uważam, że istotniejsze są poranki i krótszy czas przejazdu w stronę centrum, no i do tego mniejsza poranna "korkopodatność" trasy przez Zacisze i Radzymińską.

patryk148
Posty: 535
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 30 kwie 2022, 8:12

A jeśli nawet ZTM się ugnie i będzie chciał zachować relację Wileński-Centralny to takie 120 przez Wincentego wydaje się zdecydowanie tańsze niż tramwaj. Jeśli zaś nie to na Wschodni to bylaby plazja zeby od Lubelskiej krańcowało bo zapewni lepsze przesiadki na Grochów.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 kwie 2022, 8:22

Co do Lubelskiej, to szczerze wątpię, bo raz że pętla nie jest z gumy (już teraz wywalono z niej 102/202 w stronę Olszynki - warto pamiętać, że tam też ma się mieścić PKS i jemu podobne), a dwa, że szybciej jest przejść tunelem pod dworcem niż stać w korze na Zamoyskiego...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 maja 2022, 10:25

Emyl pisze:
29 kwie 2022, 21:28
Jak duże wymiany ma 186 na wysokości Marymontu?
Średnio na przystankach wsiada 4-5 osób, a wysiada 3 do 7 osób do każdego kursu (średnia dla DP w 03 i 04.2022), a maksymalnie to nawet 60 osób potrafiło wsiąść ;)
pawcio pisze:
29 kwie 2022, 22:47
pawcio pisze:
28 kwie 2022, 13:36
Ja myślałem o zamianie 120 i 169 trasami na odcinku Cmentarz-Wileński. Wtedy 169 staje się linią komplementarną do M2 w relacjach lokalnych, co powinno pozwolić na utrzymanie rozsądnej częstotliwości co 15 przez całe DP. I wtedy dla 500 miejsca robi się jakby więcej, choć raczej pod postacią 269 - na 15' w DP też powinno wystarczyć. A 120 przy okazji skraca swoją trasę i staje się znośną (bo do rozsądnej jeszcze trochę brakuje) opcją w relacji z Zielonej Białołęki na Pragę i do Wschodniego.
Wy tu sobie popłynęliście na Tarchomin, a ja rzuciłem taka myśl i z chęcią bym się dowiedział, jaki jest jej odbiór.
Bdb pomysł.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 maja 2022, 23:02

Zastanawia mnie dlaczego akurat Modlińska tak chętnie jeździ na Prymasa i na Ochotę.

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 02 maja 2022, 23:08

Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.

Ale też zastanawia mnie co jest takiego w odcinku Rondo Żaba - Dworzec Wileński, że koniecznie musi być obsługiwany autobusem obok tramwaju. Często widuję 169 na Wincentego zapełnione, ale nie podejrzewam że ten autobus wypełnia się na przystankach Harnasie. Czy ktoś ma jakąś obiektywną wiedzę w tym temacie?

ODPOWIEDZ