Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 maja 2022, 23:28

BrdzJkb pisze:
02 maja 2022, 23:08
Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.

Ale też zastanawia mnie co jest takiego w odcinku Rondo Żaba - Dworzec Wileński, że koniecznie musi być obsługiwany autobusem obok tramwaju. Często widuję 169 na Wincentego zapełnione, ale nie podejrzewam że ten autobus wypełnia się na przystankach Harnasie. Czy ktoś ma jakąś obiektywną wiedzę w tym temacie?
169 tam pełni w dużej mierze funkcje tranzytową. Dowozi nieuszyniony ciąg św. Wincentego do Targowej, gdzie punktów docelowych jest mnóstwo. Przesadzać tych ludzi do tramwaju na trzy przystanki byłoby idiotyczne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 maja 2022, 0:02

Gdyby Szwedzka nie była tak zapchana, to 169 nie musiałoby być na ciągu 11 Listopada. Niestety, obwodnica Śródmieścia to wciąż pieśń bardzo odległej przyszłości, więc jest jak jest.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 maja 2022, 0:07

pawcio pisze:
BrdzJkb pisze:
02 maja 2022, 23:08
Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.

Ale też zastanawia mnie co jest takiego w odcinku Rondo Żaba - Dworzec Wileński, że koniecznie musi być obsługiwany autobusem obok tramwaju. Często widuję 169 na Wincentego zapełnione, ale nie podejrzewam że ten autobus wypełnia się na przystankach Harnasie. Czy ktoś ma jakąś obiektywną wiedzę w tym temacie?
169 tam pełni w dużej mierze funkcje tranzytową. Dowozi nieuszyniony ciąg św. Wincentego do Targowej, gdzie punktów docelowych jest mnóstwo. Przesadzać tych ludzi do tramwaju na trzy przystanki byłoby idiotyczne.
Podpisuję się obiema rękami. Dokładnie to miałem napisać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2022, 8:12

BrdzJkb pisze:
02 maja 2022, 23:08
Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.
Właśnie nie jeździ chętnie, bo ma lepszą ofertę do Centralnego, co jest idiotyczne - w przebiegach na zachód to obciążanie układu miejskeigo podróżami dalekobieżnymi, w podróżach na wschód - dodatkowe pasażerokilometry z dwukrotnym przekraczaniem Wisły!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BrdzJkb
Posty: 196
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 03 maja 2022, 20:39

pawcio pisze:
02 maja 2022, 23:28
169 tam pełni w dużej mierze funkcje tranzytową. Dowozi nieuszyniony ciąg św. Wincentego do Targowej, gdzie punktów docelowych jest mnóstwo. Przesadzać tych ludzi do tramwaju na trzy przystanki byłoby idiotyczne.
Nie mam na myśli przesiadek na tramwaj tylko dublowanie się 120/169 na odcinku Targówek Mieszkaniowy - Wileński.
Glonojad pisze:
03 maja 2022, 8:12
Właśnie nie jeździ chętnie, bo ma lepszą ofertę do Centralnego, co jest idiotyczne - w przebiegach na zachód to obciążanie układu miejskeigo podróżami dalekobieżnymi, w podróżach na wschód - dodatkowe pasażerokilometry z dwukrotnym przekraczaniem Wisły!
Na czym ta lepsza oferta do Centralnego polega? :shock:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2022, 21:14

160, 25, 41?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 maja 2022, 21:40

Glonojad pisze:
03 maja 2022, 8:12
BrdzJkb pisze:
02 maja 2022, 23:08
Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.
Właśnie nie jeździ chętnie, bo ma lepszą ofertę do Centralnego, co jest idiotyczne - w przebiegach na zachód to obciążanie układu miejskeigo podróżami dalekobieżnymi, w podróżach na wschód - dodatkowe pasażerokilometry z dwukrotnym przekraczaniem Wisły!
Mów za siebie, ja tam chętnie jeżdżę 120/156/512/N02 na Wschodni.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 04 maja 2022, 0:48

Glonojad pisze:
03 maja 2022, 21:14
160, 25, 41?
Targówek ma na dw. Wschodni:
120, 156, 169, 412, 512 + kursy zjazdowe tramwajów 3 i 25 oraz wyjazdy na Targówek. Oferta na dw. Wschodni wcale nie jest taka zła i gorsza od oferty w dojeździe na dw. Centralny.
Glonojad pisze:
03 maja 2022, 8:12
BrdzJkb pisze:
02 maja 2022, 23:08
Mnie zastanawia czemu dzielnica Targówek tak chętnie jeździ na Dworzec Wschodni.
Właśnie nie jeździ chętnie, bo ma lepszą ofertę do Centralnego, co jest idiotyczne - w przebiegach na zachód to obciążanie układu miejskeigo podróżami dalekobieżnymi, w podróżach na wschód - dodatkowe pasażerokilometry z dwukrotnym przekraczaniem Wisły!
W Centrum Warszawy jest więcej atrakcji niż w okolicy dw. Wschodniego. Dw. Centralny jest bardziej przyjazny dla osób z wózkami dziecięcymi oraz dla osób o utrudnionym poruszaniu się, niż dw. Wschodni. Metro także będzie bardzo blisko dw. Centralnego. Nie tylko podróżni udają się na dw. Centralny i w jego okolice. Nie ma co na siłę wszystkich pchać na dw. Wschodni, może część podróżnych jedzie dalej koleją na zachód. Mają wybór, dw. Wschodni i dw. Centralny. Z Targówka jest zapewniony dojazd w różne miejsca Warszawy. Kiedyś była linia 127 na dw. Zachodni z Bródna, ale na takim długim odcinku nie miała sensu. Dojazd do Centrum zapewnia linia 4. Linie 500 i 41 w do dw. Gdańskiego oraz 1 i na dw. Główny oraz stacje PKP/WKD Ochota. Czy w te rejony też jest idiotycznym aby pasażer mógł w różne miejsca dotrzeć, czy ma móc tylko dojechać na dw. Wschodni?
Ja sam także czasem dwa razy przekraczam Wisłę, bo jest to dla mnie szybciej. Jadąc ze stacji Włochy lub ze stacji Ursus pociągiem, jadę do stacji Warszawa Stadion i przesiadam się do linii metra M2, jadąc do stacji Nowy Świat-Uniwersytet. Jestem tak szybciej niż miałbym się na stacji Ochota przesiadać do autobusów 128 i 175, jadąc do przystanku Ordynacka.
Podobnie jak pracuję na ulicy Platynowej, to jak wracam do domu, to idę na stację Ochota do pociągu i się przesiadam na Stadionie do metra. Bliżej mam stacje kolejową. Ale jak pracuję na ulicy Raszyńskiej lub Nowogrodzkiej, to wtedy idę do autobusów 128 i 175, których przystanki mam znacznie bliżej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2022, 6:51

ashir pisze:
03 maja 2022, 21:40
Glonojad pisze:
03 maja 2022, 8:12

Właśnie nie jeździ chętnie, bo ma lepszą ofertę do Centralnego, co jest idiotyczne - w przebiegach na zachód to obciążanie układu miejskeigo podróżami dalekobieżnymi, w podróżach na wschód - dodatkowe pasażerokilometry z dwukrotnym przekraczaniem Wisły!
Mów za siebie, ja tam chętnie jeżdżę 120/156/512/N02 na Wschodni.
Tak tak, i właśnie dlatego na siłę trzyma się 160 na Centralu, bo "musi być".
Bon Jovi pisze:
04 maja 2022, 0:48
(...)
Transport zbiorowy nie polega na tym, że każdy ma mieć wszędzie bezpośredni dojazd bo ma taki kaprys, tylko trzeba to jakoś optymalizować. Dostępność Wschodniego to jedyny sensowny argument, ale przeciez nikt zakazu zrobić nie planuje, co nie zmienia faktu, że kryterium optymalizacyjne powinne być inne.
Podstawowym dworcem dalekobieżnym dla Pragi jest zaś Wschodni i nonsensem, także czasowym, jest jeżdżenie na Centralny (o ile oczywiście jakiś geniusz w PKP-*.* nie zrobił tam 40 minut postoju) także w podróżach na zachód. O "atrakcjach" Centralnego to już nawet komentował nie będę - bepzośredni dojazd do tarasu widokowego PKiN prawem, nie towarem!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 maja 2022, 8:09

Glonojad pisze:
ashir pisze:
03 maja 2022, 21:40
Mów za siebie, ja tam chętnie jeżdżę 120/156/512/N02 na Wschodni.
Tak tak, i właśnie dlatego na siłę trzyma się 160 na Centralu, bo "musi być".
160 to nie tylko Centralny, ale też np. ukochana przez wszystkie emerytki świata Hala Mirowska ("bo tylko tam cielęcinka dla pupilka" - nieważne czy dwu- czy czworonożnego). W każdym razie jak jechałem parę razy "turystycznie" tym 160 z Targówka, to 90% wysiadło od Pl. Zamkowego po ww. halę, a na centralny dojechały niedobitki (I to, mam wrażenie, głównie wsiadające już za Wisłą). Tu pojawia się pytanie, czy skoro wcześniej pada argument, że głupotą byłoby kazać przesiadać się jadąc z Kołowej na Kijowską, to czy sytuacja z jazdą z Myszkowskiej na Pl. Zamkowy nie jest podobna?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 04 maja 2022, 10:10

Glonojad pisze:
04 maja 2022, 6:51
ashir pisze:
03 maja 2022, 21:40
Mów za siebie, ja tam chętnie jeżdżę 120/156/512/N02 na Wschodni.
Tak tak, i właśnie dlatego na siłę trzyma się 160 na Centralu, bo "musi być".
Bon Jovi pisze:
04 maja 2022, 0:48
(...)
Transport zbiorowy nie polega na tym, że każdy ma mieć wszędzie bezpośredni dojazd bo ma taki kaprys, tylko trzeba to jakoś optymalizować. Dostępność Wschodniego to jedyny sensowny argument, ale przeciez nikt zakazu zrobić nie planuje, co nie zmienia faktu, że kryterium optymalizacyjne powinne być inne.
Podstawowym dworcem dalekobieżnym dla Pragi jest zaś Wschodni i nonsensem, także czasowym, jest jeżdżenie na Centralny (o ile oczywiście jakiś geniusz w PKP-*.* nie zrobił tam 40 minut postoju) także w podróżach na zachód. O "atrakcjach" Centralnego to już nawet komentował nie będę - bepzośredni dojazd do tarasu widokowego PKiN prawem, nie towarem!
Transport zbiorowy polega by dowieść w różne miejsca, nie pchać wszystkich w jedno. Proszę mi nie sugerować że pisałem o "atrakcjach" Centralnego. Napisałem że w Centrum Warszawy jest więcej atrakcji niż w okolicach Wschodniego. Linia 160 dowozi nie tylko na dw. Centralny, ale tam jest zlokalizowana pętla. Podstawowym dworcem jest Wschodni, co wykazałem w ilości linii tam docierających. Przez dworzec centralny przejeżdżają dwie linie tramwajowe z dzielnicy Targówek 25 i 41, z czego 41 tylko kursuje w weekendy oraz jedna linia autobusowa. Czy to jest bardzo dużo? Linie te dowożą nie tylko na dw. Centralny, ale także w inne miejsca, do domów, do pracy, do różnych punktów usługowych. Na perony przy dworcu wschodnim wchodzi się po schodach, na perony dw. Centralnego można zjechać schodami ruchomymi i windami, co jest wygodniejsze dla podróżnego z bagażem, z wózkiem dziecięcym czy dla osób o utrudnionym poruszaniu się, z góry dworca, też można się dostać schodami ruchomymi i windami. Jeśli jakaś cześć pasażerów z tego powodu wybiera dw. Centralny, to jest wina firmy PKP, że remont dworca Wschodniego był tylko kosmetyką.
A tutaj https://www.facebook.com/groups/GoclawW ... 824370152/ komentarze z facebooka na temat braku wind na dworcu Wschodnim.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2022, 10:18

Bon Jovi pisze:
04 maja 2022, 10:10
Napisałem że w Centrum Warszawy jest więcej atrakcji niż w okolicach Wschodniego.
Być może właśnie dlatego jest tam budowane metro. 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 maja 2022, 11:08

kveld pisze:
04 maja 2022, 8:09
Glonojad pisze:
Tak tak, i właśnie dlatego na siłę trzyma się 160 na Centralu, bo "musi być".
160 to nie tylko Centralny, ale też np. ukochana przez wszystkie emerytki świata Hala Mirowska ("bo tylko tam cielęcinka dla pupilka" - nieważne czy dwu- czy czworonożnego). W każdym razie jak jechałem parę razy "turystycznie" tym 160 z Targówka, to 90% wysiadło od Pl. Zamkowego po ww. halę, a na centralny dojechały niedobitki (I to, mam wrażenie, głównie wsiadające już za Wisłą). Tu pojawia się pytanie, czy skoro wcześniej pada argument, że głupotą byłoby kazać przesiadać się jadąc z Kołowej na Kijowską, to czy sytuacja z jazdą z Myszkowskiej na Pl. Zamkowy nie jest podobna?
A gdyby tak... połączyć 160 ze 174 :-k
Częstotliwość zbliżona, wielkość taboru w praktyce też...
I gospodynie z Mokotowa też zyskałyby bezpośredni dojazd na Halę Mirowską, a nawet na Starówkę i Pragę...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 07 maja 2022, 18:09

Tradycyjnie jak to przy proponowanych zmianach w ofercie komunikacyjnej, związanych z otwarciem nowych stacji metra na Targówku, uznałem że podzielę się swoimi propozycjami na forum.

Propozycja zmian po otwarciu stacji Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno.

Linia 104

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 112

Trasa bez zmian. Jeśli mniej pasażerów jeździ do Karolina, to można część kursów skierować do Cmentarza Wolskiego trasą: ... Lazurowa - Połczyńska - Fort Wola - CM. WOLSKI. Lub do pętli Nowe Włochy prosto wiaduktem, trasą: ... Lazurowa - 4 Czerwca 1989 r. - ks. Chrościckiego - NOWE WŁOCHY.

Linia 118

Zostawić do obserwacji przez okres miesiąca na obecnej trasie.
Gdyby jednak pasażerów ubyło, to po około miesiącu skierować na poniższą trasę:
METRO POLITECHNIKA – Ludwika Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – Al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra – Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie - Wybrzeże Gdańskie - Sanguszki - Konwiktorska - Muranowska - Gen. Andersa - Mickiewicza - PL. WILSONA (powrót: Krasińskiego - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra)

Linia 120

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 126

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 132

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 134

podobnie jak według propozycji w projekcie oraz wydłużenie do stacji Metro Marymont po trasie: ... Kondratowicza - Bazyliańska - Wysockiego - Toruńska - al. Armii Krajowej - Słowackiego - Włościańska - METRO MARYMONT (powrót: Włościańska - al. Armii Krajowej).

Linia 145

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 156

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 160

Pozostawić na trasie skróconej: METRO TROCKA - Trocka - Unicka - Handlowa - Ossowskiego - Gorzykowska - Radzymińska - al. "Solidarności" - al. Jana Pawła II - jezdnia płn. Dw. Centralnego - DW. CENTRALNY.

Linia 176

CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa  – Marywilska – Wysockiego - Matki Teresy z Kalkuty - św. Wincentego - Głębocka - CH TARGÓWEK.

Linia 199

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 204

ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza - Rembielińska - Bartnicza - Wysockiego - Odrowąża - Pożarowa - PKP PRAGA.
dodatkowe szczytowe kursy skrócone: ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza - METRO BRÓDNO.

Linia 233

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 240

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 245

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 256

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 262

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 269

BRÓDNO-PODGRODZIE - Krasnobrodzka - Chodecka - Kondratowicza - św. Wincentego - RONDO ŻABA.
częstotliwość taka sama jak linii 169, tak by odjazdy z pętli Bródno-Podgrodzie odbywały się na zmianę.

Linia 356

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 527

według propozycji w projekcie zmian.

Linia 2

METRO MŁOCINY - Kasprowicza - Nocznickiego - Zgrupowania AK "Kampinos" - płk. Kuklińskiego - Trakt Nadwiślański - Światowida - WINNICA.
tylko kursy do Winnicy, kursy do Tarchomina Kościelnego przejęte przez linię 27.

Linia 25

ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Matki Teresy z Kalkuty - Odrowąża - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka - KIELECKA.

Linia 27

kursy wydłużone tylko w dni powszednie: CM. WOLSKI - Wolska - al. "Solidarności" - Okopowa - al. Jana Pawła II - pl. Grunwaldzki - ks. Popiełuszki - Słowackiego - Marymoncka - płk. Kuklińskiego - Trakt Nadwiślański - Światowida - TARCHOMIN KOŚCIELNY.

Linia 33

wydłużenie linii od pętli Kielecka do PKP Służewiec, na trasie: ... Rakowiecka - św. Andrzeja Boboli - Wołoska - Marynarska - PKP SŁUŻEWIEC.

Łukasz
Posty: 10558
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2022, 18:52

A po co 27 miałoby jeździć na Tarchomin a Tarchomin po co miałby jeździć na Wolską? 160 też chyba miało zniknąć. To 25 wydawało mi się absurdalne, ale gdyby może skręcić go w Nowowiejską i wysłać do Banacha jak kiedyś 47, to coś by z tego wyszło. Nawet nie wiem, czy po wycięciu 160 nie lepiej byłoby, gdyby jeździło przez Most Śl-D., może nawet bez czwórki…
ŁK

ODPOWIEDZ