Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 kwie 2022, 8:58

Mówimy o linii w której codziennie rano jest rzeźnia i problemy z domknięciem drzwi na odcinku Chodecka - Żaba.
20-30% pasażerów zmieni środek transportu? Niech zmieni, linia zapewni przynajmniej warunki pozwalające na normalną podróż.
Ze względu na te 20-30% pasażerów zmienimy częstostliwość albo trasę? Kolejne 20-30% pasażerów zmieni środek transportu ze względu na wydłużenie czasu podróży. Na co?

Podgrodzie pewnie z chęcią podjedzie do tramwaju już na Bródnie tylko czym?
Okolice Chodecka - Gilarska też pewnie z chęcią podjedzie do tramwaju już na Bródnie tylko czym?
Zachodnia część Targówka Mieszkaniowego z pewnością przesiądzie się na 169 co 20 minut.
Wszyscy z chęcią podjadą na tramwaje jadące z Jagiellońskiej tylko czym?
Wszyscy z chęcią podjadą na Warszawa ZOO tylko czym?

Oczywiście, z chęcią zobaczę propozycję innej trasy która zbiera tyle różnych potoków co umożliwia żeby chociaż jedna linia na Targówku Mieszkaniowym jeździła częściej niż co 15 minut. Żeby tylko się nie skończyło tak, że jak ruszymy 500 to z atrakcyjnej dla pasażerów linii zrobi się socjalny autobus dowożący starsze panie ja cmentarz. A 500 i tak mocno straci na atrakcyjności ze względu na otwarcie Wincentego dla ruchu ogólnego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 9:39

No generalnie Podgrodzie to w wielu relacjach tramwajowych przesiądzie się na Wileńskim z metra.
Przesiadki z/na R9 to jednak raczej margines.
Generalnie każdej linii można wypisać wiele unikalnych relacji i powiązań sieciowych, też mógłbym powiedzieć "jak dojadę z Boleści do Legionowa, skoro nie będzie przesiadki ze 118 na Toruńskiej" (przykład z życia wzięty, a jakże), ale trochę nie o to chodzi.
Zdania nie zmieniam - pozostawienie tego układu (w całości, wraz ze 169) bez istotnych zmian trasowych to proszenie się o problemy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 kwie 2022, 10:25

Rzecz w tym, że ja nie opisuję unikalnych indywidualnych relacji, ale relacje pomiędzy dużymi źródłami podróży, a punktami przesiadkowymi lub dużymi celami podróży. Ja piszę o połączeniu obszaru zamieszkanego przez kilka(naście) tysięcy osób z przesiadką na 3 linie tramwajowe, a ty mi wrzucasz w kontrze pojedynczą relację. Nie podoba mi się taka dyskusja.

Przesiadka na Żabie to 110 metrów i 1 światła/150 metrów i 3 światła. Przesiadka na Starzyńskiego to 70/130 metrów i brak świateł. Przesiadka na Wileńskim to w dowolnej relacji co najmniej 190 metrów co najmniej 1 światła albo bieganie podziemiami. O niezawodności przesiadek związanych z korkami w okolicy Wileńskiego nawet nie wspominam.

Pomysł, żeby Podgrodzie się przesiadało najpierw na M2, a następnie na tram pozwolę sobie pominąć.

Oczywiście istnienie układu 500, 169 i 212 jest bezsensowne podobnie jak szereg linii (obecnie i w propozycji ZTM) jeżdżącym nie wiedzieć po co akurat do Wschodniego. Ale ubijanie z tego układu jedynej linii w której dominują pasażerowie pełnopłatni i podróżujący do obligatoryjnych celów podróży raczej nie wpisuje się w politykę zrównoważonego transportu.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 kwie 2022, 11:40

To, że 500 jest z tych linii linią najlepszą, nie znaczy, że nie oberwie spadkiem frekwencji, i nie znaczy też, że koniecznie powinno pozostawać pod ochroną w całości.

Ja się zastanawiam nad układem: 169 z Bródna i Wincentego na pl. Hallera, 212 z Targówka na Dw. Gdański i do Arkadii.

Myślę też, jak bardzo inaczej wyglądałaby ta dyskusja, gdybyśmy mieli most Krasińskiego :/
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 kwie 2022, 12:39

212 obok czy zamiast 500?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 12:55

Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
To, że 500 jest z tych linii linią najlepszą, nie znaczy, że nie oberwie spadkiem frekwencji, i nie znaczy też, że koniecznie powinno pozostawać pod ochroną w całości.
Chciałbym podkreślić, że to właśnie jest moją główną tezą. Od początku dyskusji konsekwentnie mówię, że problemem jest pozostawienie 169 oraz 500 na Podgrodziu jest problematyczne. Uważam, że metro przejmie mierzalną i zauważalną część potoków, o których pisze @BrdzJkb (od razu, żeby uniknąć: nie całość, nie wszystkie, proszę mi nie wypisywać relacji w których 500 nadal będzie bardziej atrakcyjne), i efektem tego będzie spadek frekwencji do poziomu nie pozwalającego na utrzymanie obu linii z przynajmniej przyzwoitą częstotliwością. Uważam ten efekt za niepożądany.
Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
Ja się zastanawiam nad układem: 169 z Bródna i Wincentego na pl. Hallera, 212 z Targówka na Dw. Gdański i do Arkadii.
212 do Arkadii ma ciepłe miejsce w moich myślach, ale św. Przychodnia Na Dąbrowszczaków (ja się nie przejmuję, ale uważam za nierealizowalne w obecnych uwarunkowaniach). Jakby ktoś mi powiedział, że 500 (lub 160) Grodzisk - Babka to bym to uznał za pomysł warty dyskusji (choć z kolei całkowicie podważa założenie metrobusa 527, acz do tego wcale nie jestem mocno przekonany).

Uważam też, na marginesie, że powinno istnieć przyzwoite częstotliwościowo połączenie Targówka Mieszkaniowego z Żeraniem FSO via Bródno.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 kwie 2022, 12:57

Wywalić 169, 500 zrobić od Starzyńskiego na Wschodni tak jak 509 jeździ (i któreś C69) - nazwać 169, jak trzeba.

Przy okazji wywalić 6, a 28 wysłać częściej na Gocławek, przy okazji tnąc 2 razy trójkę.

Jeśli chodzi o tramwaje, to brakuje tej starej pętli przy cmentarzu, bo można by jakieś 23 zrobić wtedy ze Wschodniego do cmentarza. Chyba ze przy Żabie zrobić przelotkę, co by się kiedyś pewnie też przydało, bo jednak tramwaje na Bródno się lubią zepsuć.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 kwie 2022, 13:11

Powiem wam szczerze, że im dłużej o tym myślę, tym bardziej jestem przekonany, że drugą linię na odcinku Targówek - Bródno planowano bez wyobraźni. Zamiast robić stację metra na Zaciszu (czyli nigdzie) było zrobić stację Trocka pod Trocką, a nie Unicką (z wyjściami na skrzyżowanie Trocka/Unicka i pętlę autobusową), następną stację pod Wincentego (z wyjściami przy cmentarzu i w rejonie ZP Niwa) i dalej szerokim łukiem za PGR Bródno w obecny ślad. Wtedy większość problemów dałoby się rozwiązać lokalnymi dowozówkami z wykorzystaniem obecnych pętli - ale cóż, jest jak jest i tę żabę trzeba zjeść.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 kwie 2022, 13:36

fik pisze:
28 kwie 2022, 12:55
Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
To, że 500 jest z tych linii linią najlepszą, nie znaczy, że nie oberwie spadkiem frekwencji, i nie znaczy też, że koniecznie powinno pozostawać pod ochroną w całości.
Chciałbym podkreślić, że to właśnie jest moją główną tezą. Od początku dyskusji konsekwentnie mówię, że problemem jest pozostawienie 169 oraz 500 na Podgrodziu jest problematyczne. Uważam, że metro przejmie mierzalną i zauważalną część potoków, o których pisze @BrdzJkb (od razu, żeby uniknąć: nie całość, nie wszystkie, proszę mi nie wypisywać relacji w których 500 nadal będzie bardziej atrakcyjne), i efektem tego będzie spadek frekwencji do poziomu nie pozwalającego na utrzymanie obu linii z przynajmniej przyzwoitą częstotliwością. Uważam ten efekt za niepożądany.
Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
Ja się zastanawiam nad układem: 169 z Bródna i Wincentego na pl. Hallera, 212 z Targówka na Dw. Gdański i do Arkadii.
Ja myślałem o zamianie 120 i 169 trasami na odcinku Cmentarz-Wileński. Wtedy 169 staje się linią komplementarną do M2 w relacjach lokalnych, co powinno pozwolić na utrzymanie rozsądnej częstotliwości co 15 przez całe DP. I wtedy dla 500 miejsca robi się jakby więcej, choć raczej pod postacią 269 - na 15' w DP też powinno wystarczyć. A 120 przy okazji skraca swoją trasę i staje się znośną (bo do rozsądnej jeszcze trochę brakuje) opcją w relacji z Zielonej Białołęki na Pragę i do Wschodniego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 kwie 2022, 13:52

Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
To, że 500 jest z tych linii linią najlepszą, nie znaczy, że nie oberwie spadkiem frekwencji, i nie znaczy też, że koniecznie powinno pozostawać pod ochroną w całości.
W żaden sposób nie mówię o ochronie w całości. Za to jest najlepszą kandydatką do zbudowania mocnej linii będącej kręgosłupem systemu transportowego, w przeciwieństwie do linii opierających się o 5 seniorek jeżdżących na Namysłowską po pietruszkę albo o mocny głos Wandy z Targówka.
Jednak Podgrodzie i ciąg wzdłuż Chodeckiej (a jeszcze aktualnie budują się nowe bloki obok Muszelki) samo w sobie jest takim generatorem podróży, że są w stanie wypełnić mocną i często kursującą linię, a nie bieda potworka kursującego co 20/30 i dojazd do metra.
Bastian pisze:
28 kwie 2022, 11:40
Ja się zastanawiam nad układem: 169 z Bródna i Wincentego na pl. Hallera, 212 z Targówka na Dw. Gdański i do Arkadii.
Jeszcze raz zwrócę uwagi na przesiadki na Rondzie Starzyńskiego. Takie 169 skończyłoby pewnie jak obecne 212 czyli zgarniające stałą klientelę w liczbie kilkunastu osób i losowe przejazdy na nakładajacych się odcinkach.
fik pisze:
28 kwie 2022, 12:55
Chciałbym podkreślić, że to właśnie jest moją główną tezą. Od początku dyskusji konsekwentnie mówię, że problemem jest pozostawienie 169 oraz 500 na Podgrodziu jest problematyczne.
Tylko dlaczego ubijać mocniejszą linię, a nie słabszą?
fik pisze:
28 kwie 2022, 12:55
Uważam też, na marginesie, że powinno istnieć przyzwoite częstotliwościowo połączenie Targówka Mieszkaniowego z Żeraniem FSO via Bródno.
Nie wiem dlaczego akurat do Żerania FSO. Na pewno po prostu przydałoby się lepsze połączenie Targówka z Bródnem, jeżeli przy okazji wyjdzie połączenie do Żerania FSO to ok, ale przyzwoity dojazd na Bródno niedostępne metrem to must have.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 kwie 2022, 13:58

Łukasz pisze:
28 kwie 2022, 12:57
a 28 wysłać częściej na Gocławek, przy okazji tnąc 2 razy trójkę.
What?
Ciąć 3 po wywaleniu z Bródna i 25, i 41, tak?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 14:05

BrdzJkb pisze:
28 kwie 2022, 13:52
Nie wiem dlaczego akurat do Żerania FSO.
Nie chciałbym wykolejać dyskusji, ale skoro już zacząłem: bo przesiadki na kolej i Tarchomin. Obecnie z Trockiej do Legionowa (wg jakdojade) jedzie się przez Świętokrzyską (chyba, że przypadkiem trafi się na RL), a na Tarchomin przez Wileński.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by to było na przykład wydłużone 516, na pewno byłoby to rozsądniejsze od wszystkich obecnych prób połączenia w tych osiach, opierających się na cudach typu 126 czy 156.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 kwie 2022, 14:06

person pisze:
Łukasz pisze:
28 kwie 2022, 12:57
a 28 wysłać częściej na Gocławek, przy okazji tnąc 2 razy trójkę.
What?
Ciąć 3 po wywaleniu z Bródna i 25, i 41, tak?
Przecież 25 i 41 zostaną, a przynajmniej samo 25.
ŁK

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 28 kwie 2022, 14:28

fik pisze:
28 kwie 2022, 14:05
BrdzJkb pisze:
28 kwie 2022, 13:52
Nie wiem dlaczego akurat do Żerania FSO.
Nie chciałbym wykolejać dyskusji, ale skoro już zacząłem: bo przesiadki na kolej i Tarchomin. Obecnie z Trockiej do Legionowa (wg jakdojade) jedzie się przez Świętokrzyską (chyba, że przypadkiem trafi się na RL), a na Tarchomin przez Wileński.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by to było na przykład wydłużone 516, na pewno byłoby to rozsądniejsze od wszystkich obecnych prób połączenia w tych osiach, opierających się na cudach typu 126 czy 156.
To ja się przysłużę do wykolejenia, najwyżej się przeniesie. O ile kolej jest argumentem o tyle z Trockiej na Tarchomin i tak szybciej i pewniej będzie M2+509 ze względu na nieprzewidywalność S8, ale także czas przejazdu przez Bródno. No i na pewno nie należy tego robić przy pomocy 516 które winno być połączonym z 518 101 na Metro Marymont. Swoją drogą ciekawe jakby pracowało takie dawne 214 gdyby było minimalnie częściej i pojechało na Targówek właśnie...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2022, 14:40

bartoni722 pisze:
28 kwie 2022, 14:28
O ile kolej jest argumentem o tyle z Trockiej na Tarchomin i tak szybciej i pewniej będzie M2+509 ze względu na nieprzewidywalność S8, ale także czas przejazdu przez Bródno.
Uważam, że bezpośredniość i dostępność przestrzenna w tym przypadku byłyby istotnym argumentem. Z MTM na Tarchomin pewnie 509 wygra, ale z DKSu na Odkrytą już niekoniecznie.
518 jako 101 do Marymontu jest spoko, ale (na gorąco) budzi pewien mój opór łączenie z 516 ze względu na utratę przesiadek na tramwaj przy ŻFSO.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ