Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 wrz 2022, 11:44

Kracho pisze:
21 wrz 2022, 11:12
Ciekawe czy ząbczanie nie będą czasowo w plecy, minimalnie ale jednak, po przeniesieniu 199 i 245 z Trockiej na Bródno-Podgrodzie. A może pewność że wszystkie linie ząbkowskie będą odjeżdżały z jednej stacji metra jest warta ewentualnej straty czasowej.
Czy jest/będzie budowana fizyczna pętla Metro Bródno, kosztem bazarku lub przykościelnego placu, czy to będzie jedynie postój na zatoczce, kilkuminutowy bądź jedynie na wymianę pasażerską?
527 przy takim krótkim dystansie, pamiętam jeszcze czasy Esperanto, to moim zdaniem nie zasługuje na serię 5xx. Ile on tam przystanków ominie? 2-3?
A tak ugółem to zmiany bardzo racjonalne.
Jakby rozebrać kościół i bazarek i wraz z przyległymi parkingami można by było zbudować fajną pętlę, no tylko ten nieszczęsny kościół tam stoi (-(

204 to bym zostawił na starej/nowej trasie do PKP Praga, natomiast 234 Annopolem przedłużył do Metra, chyba nawet brygady nie trzeba by było dokładać?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 wrz 2022, 11:57

Można by było zbudować coś bardziej cywilizowanego przy pętli Annopol, lub na przedłużeniu Bazyliańskiej, z wykorzystaniem starej Wysockiego.

KM
Posty: 124
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 21 wrz 2022, 13:17

Brak odpowiedniej infrastruktury do krańcowania linii przy nowych stacjach metra to schemat powtarzany przy każdym otwarciu. Później musimy latami czekać na uzupełnienia. Szkoda, że teraz nie wygląda to tak jak kiedyś - przykładem dobrze ułożonego harmonogramu są chociażby beznadziejne Młociny (P+R, pętla i terminal wraz z otwarciem stacji) czy Marymont (stacja i pętla pod koniec 2006, P+R w kwietniu 2007).

Była nadzieja, że pętla autobusowa przy stacji Bródno będzie wpisana w budowę P+R przy Rembielińskiej (za bazarkiem i kościołem) i znajdzie się np. na poziomie 0 parkingu (tak jak na Ursynowie Płd). ZTM teraz jednak podaje, że parking będzie tylko parkingiem, bez żadnej wartości dla organizacji przystanków - dobrego węzła więc na Bródnie nie będzie.

To z czym mamy do czynienia w obecnym układzie przystanków to dość nieudany pomysł zorganizowania czegoś tymczasowego, co jednak zostanie na kilkanaście/kilkadziesiąt lat. Peron przystanku po północnej stronie Kondratowicza za Łabiszyńską, który ma być końcowym jest przede wszystkim dość krótki - ciekawi mnie jak ułożony zostanie rozkład, czy będą tam jakieś postoje, a jeżeli tak to dla jakich linii i w jakiej kolejności, czy nie będzie tam ewentualnych problemów z blokowaniem siebie nawzajem. Dojście z tego przystanku do metra może i będzie wygodne, problem pojawia się jeżeli ktoś będzie chciał się przesiąść do tramwaju, a przecież na tym polegają węzły - wtedy musi pokonać kilkaset metrów, kiedyś te metry stanowiły odległość pomiędzy dwoma osobnymi ZP. Na dodatek - w stronę Białołęki po odjeździe z przystanku, zawrotce przez pas zieleni (bo na skrzyżowaniu będzie zakaz zawracania) linie zatrzymają się tylko na przystanku na Łabiszyńskiej. Więc znowu od tramwaju z centrum trzeba będzie przejść.
Zastanawia też sposób zakrańcowania 176. Przyjmujemy, że przystankiem dla wysiadających będzie ten przy kościele. Dalej autobus jedzie do skrzyżowania z Łabiszyńską, ale czy tam da radę zawrócić? W 2016 zlikwidowano lewoskręt z Kondratowicza w stronę Annopolu, były pomysły umożliwienia zawracania na skrzyżowaniu z Łabiszyńską, ale odrzucono to argumentując nieodpowiednią geometrią w przypadku potencjalnej zawrotki dla autobusów, ostatecznie zbudowano zawrotkę przez pas zieleni. Teraz w geometrii skrzyżowania nic się nie zmieniło.

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 21 wrz 2022, 13:51

Infrastruktura, jest tym co mnie najbardziej w całej inwestycji boli. Można było w zasadzie zbudować całą infrastrukturę od 0 tworząc fajny węzeł multimodalny z możliwością przesiadki na M2 i tramwaje które również mają bardzo dobry czas przejazdu do centrum. Terenów stanowiących własnosć m.st. nie brakuje.

W zamian za to mamy 100 lat planowania. Metro odbudowało skrzyżowania nad stacjami takie jak były bo tak. Mamy więc bieganie po pasach po 2 razy (por. 176 - dziś przesiadka door to door, będzie czekanie 2 minuty na światłach) i brak cywilizowanego miejsca na postój.

Przy UD Targówek również 100 lat planowania więc linie z Ząbek trzeba ciągnąć na Podgrodzie choć połączenie ze stacją metra będzie zapewniać 500 i 169.

Co do krańcowania można to odczytać z PZT przebudowy Kondratowicza. Będzie zatoka postojowa na 3 autobusy na północnej części Kondratowicza przy Łabiszyńskiej. Czyli autobusy krańcujące na Metro Bródno od strony wschodniej będą dojeżdżać na przystanek Kondratowicza 02, następnie zawracać na skrzyżowaniu z Łabiszyńska, tam będą mieć przerwę i przystanek początkowy znów na Kondratowicza 02.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 wrz 2022, 13:52

Będzie zawrotka przez pas zieleni tak samo jak w drugą stronę.

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 21 wrz 2022, 13:59

Nie będzie. Polecam sprawdzić:
https://zdm.waw.pl/wp-content/uploads/2 ... -PZT-A.pdf

Będzie kręcenie kółek Rembielińska - Łabiszyńska - Rembielińska

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 wrz 2022, 14:25

BrdzJkb pisze:
21 wrz 2022, 13:59
Nie będzie. Polecam sprawdzić:
https://zdm.waw.pl/wp-content/uploads/2 ... -PZT-A.pdf

Będzie kręcenie kółek Rembielińska - Łabiszyńska - Rembielińska
To co? Tę mapkę sobie ZTM z palca wyssał? https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... Brodno.png (oczywiście mapka jest na potrzeby konsultacji, więc układ linii jest też sprzed konsultacji)

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 wrz 2022, 14:33

kveld pisze:
21 wrz 2022, 14:25
BrdzJkb pisze:
21 wrz 2022, 13:59
Nie będzie. Polecam sprawdzić:
https://zdm.waw.pl/wp-content/uploads/2 ... -PZT-A.pdf

Będzie kręcenie kółek Rembielińska - Łabiszyńska - Rembielińska
To co? Tę mapkę sobie ZTM z palca wyssał? https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... Brodno.png (oczywiście mapka jest na potrzeby konsultacji, więc układ linii jest też sprzed konsultacji)
Filmy na youtube z drona potwierdzają istnienie obu nawrotek w terenie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 wrz 2022, 15:04

Krzysiek_S pisze:
21 wrz 2022, 14:33
kveld pisze:
21 wrz 2022, 14:25
To co? Tę mapkę sobie ZTM z palca wyssał? https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... Brodno.png (oczywiście mapka jest na potrzeby konsultacji, więc układ linii jest też sprzed konsultacji)
Filmy na youtube z drona potwierdzają istnienie obu nawrotek w terenie.
Słusznie. Choćby ten: https://www.youtube.com/watch?v=lHuZsdyW2bw

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 21 wrz 2022, 15:53

Ok. Zwracam honor.

Byłem przekonany, że widziałem gdzieś te mapki na konsultacje, ale nie mogłem znaleźć. Dzięki za naprostowanie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 wrz 2022, 16:07

Właściwie czemu 104, 204 i 234 nie mogą zawracać gdzieś indziej, żeby zahaczały o tramwaje? Serio to aż taki problem, żeby znaleźć im jakąś tymczasową zawrotkę, choćby kryterium uliczne? Jeśli tak, to może powinny skręcać z Łabiszyńskiej w lewo i jechać na zawrotkę pod ratuszem, żeby dać trochę więcej opcji przesiadek?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 wrz 2022, 16:28

Emyl pisze:
21 wrz 2022, 16:07
Serio to aż taki problem, żeby znaleźć im jakąś tymczasową zawrotkę, choćby kryterium uliczne?
Były dwa (?) lata żeby znaleźć... Brak chęci tudzież "do centrum będzie metro, przesiadka do tramwajów niepotrzebna".
Niestety.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 wrz 2022, 16:34

Emyl pisze:
21 wrz 2022, 16:07
Właściwie czemu 104, 204 i 234 nie mogą zawracać gdzieś indziej, żeby zahaczały o tramwaje? Serio to aż taki problem, żeby znaleźć im jakąś tymczasową zawrotkę, choćby kryterium uliczne? Jeśli tak, to może powinny skręcać z Łabiszyńskiej w lewo i jechać na zawrotkę pod ratuszem, żeby dać trochę więcej opcji przesiadek?
Rozumiem, że chodzi Ci o 226 i 326, a nie o 234? Z 226 i 326 jest ten problem, że one zapewne muszą mieć miejsce na postój przy Metrze Bródno, a jedyne realne miejsce to ta długa zatoka pomiędzy Łabiszyńską i zawrotką. Dla 104 i 204 ten problem nie istnieje - to nie są specjalnie długie linie i postój mogą mieć na Brzezinach i Grodzisku. Problemem jest za to znalezienie rozsądnego kryterium ulicznego/krańca. Trasa Bazyliańska - Wysockiego - Bartnicza - Rembielińska to są grube kilometry. Alternatywy brak - Ogińskiego, Poborzańska itp. się nie nadają (ciasne, zastawione, z wyniesionymi skrzyżowaniami). Realnie problem należałoby rozwiązać budując zawrotkę na Wysockiego między Bazyliańską a Poborzańską - nic lepszego mi do głowy nie przychodzi.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 wrz 2022, 17:48

Emyl pisze:Właściwie czemu 104, 204 i 234 nie mogą zawracać gdzieś indziej, żeby zahaczały o tramwaje? Serio to aż taki problem, żeby znaleźć im jakąś tymczasową zawrotkę, choćby kryterium uliczne? Jeśli tak, to może powinny skręcać z Łabiszyńskiej w lewo i jechać na zawrotkę pod ratuszem, żeby dać trochę więcej opcji przesiadek?
Bo wtedy nie da się nigdy przyciąć tramwajow lub skierować do nich innych potoków.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 wrz 2022, 11:46

Bez przesady, nie wiem czy te śmiećlinie byłyby w stanie zapełnić jedną świnkę na godzinę. W skali makro to jest pomijalny potok, ale z perspektywy mieszkańca Białołęki to jest: korzystaj z tego badziewia które masz, a jak nie to wal się i jedź autem, jeśli nie pasuje ci M2.

ODPOWIEDZ