Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 22 wrz 2022, 12:01

Skrócenie linii 118 do Mariensztatu, jest błędem. Linia 118 powinna docierać jako wspomagająca dla linii 185, do Pl. Wilsona. Mariensztat odcina się całkowicie od Wybrzeża, dojście do linii 185 jest fatalnie nie wygodne. Linia 185 sama na Wybrzeżu Gdyńskim i na fragmencie Wybrzeża Kościuszkowskiego będzie zapchana do granic możliwości. Jednak to ZTM sam powinien wiedzieć, skoro działają ich cudowne liczniki pasażerów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 22 wrz 2022, 13:18

Bon Jovi pisze:
22 wrz 2022, 12:01
Skrócenie linii 118 do Mariensztatu, jest błędem. Linia 118 powinna docierać jako wspomagająca dla linii 185, do Pl. Wilsona. Mariensztat odcina się całkowicie od Wybrzeża, dojście do linii 185 jest fatalnie nie wygodne. Linia 185 sama na Wybrzeżu Gdyńskim i na fragmencie Wybrzeża Kościuszkowskiego będzie zapchana do granic możliwości. Jednak to ZTM sam powinien wiedzieć, skoro działają ich cudowne liczniki pasażerów.
Obserwując o różnych porach dnia obsługę linii 118 przez Otokary Arrivy można odnieść wrażenie że ta linia ma faktycznie spore obłożenie :lol: , ale oczywiście zgadzam się z twoją teorią, może nie Gwiazdzista, ale od Wilsona Słowackiego i do M.Marymont :-k

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 22 wrz 2022, 13:28

Patrząc ile ludzi jeździ w szczycie na odcinku ~Czerniakowska-Płac Wilsona to zdecydowanie 185 co 15 min to za mało. Aż się prosi o kursy skrócone Chełmska-plac Wilsona. Autobus co 7-8 minut zdecydowanie by sie obronil.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 wrz 2022, 14:57

Molo pisze:
22 wrz 2022, 13:28
Patrząc ile ludzi jeździ w szczycie na odcinku ~Czerniakowska-Płac Wilsona to zdecydowanie 185 co 15 min to za mało. Aż się prosi o kursy skrócone Chełmska-plac Wilsona. Autobus co 7-8 minut zdecydowanie by sie obronil.
Pewnie by się obronił, tylko te autobusy zamiast jechać, to stałyby w korku na Wisłostradzie :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 wrz 2022, 15:01

Są trzy pasy na prawie całej długości - jeden na buspas szczytowy by się znalazł.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 wrz 2022, 19:55

Buspas dla autobusu co 15 minut, nawet co 7 minut to chyba przesada a Wisłostrada miała by korek chyba od Wilanowa po południu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 wrz 2022, 20:06

Wisłostrada jest dla samochodów, nie należy robić tam buspasa.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 wrz 2022, 20:12

Może tam by się przydał... tramwaj? Na tory wzdłuż Wisłostrady po stronie Wisły chyba znalazłoby się miejsce (na wysokości Centrum Nauki Kopernik górą). Od Czerniakowskiej aż do Pl. Wilsona. Wiem że to już daleko posunięta fantazja ale na pewno byłoby to atrakcyjne zarówno ze względu na efektywność jak i wizerunkowo.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 wrz 2022, 20:27

Budowanie tramwaju dla linii co 15 minut? No bo przecież tramwaj ma większą pojemność niż autobus… No i w razie awarii wyłączona cała trasa, bo połączyć z niczym się nie da…
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 wrz 2022, 20:29

Łukasz pisze:
22 wrz 2022, 20:27
Budowanie tramwaju dla linii co 15 minut? No bo przecież tramwaj ma większą pojemność niż autobus…
A może właśnie ten ciąg miałby większe powodzenie? Obecnie Wisłostrada nie jest tak rozchwytywana przez pasażerów bo i korków dużo, a i autobus nie jeździ za często. Zauważ jednak, że byłoby to całkiem fajne połączenie omijające centrum, w dodatku z dogodną przesiadką do metra M2. Okolice bulwarów i parku z fontannami też coraz bardziej popularne. Myślę, że byłaby to całkiem fajna inwestycja.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 wrz 2022, 20:53

Co 10 minut, również po południu w tej sytuacji to powinno być minimum. Przesiadki są nieatrakcyjne właśnie ze względu na częstotliwość 185. Niestety ten tunel do przesiadek jest i będzie mało atrakcyjny. Ale przesiadki do tramwajów na Gdańskim już jak najbardziej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 wrz 2022, 21:43

No puścić 185 na "bombach" i będzie uprzywilejowane.
I szybciej i nie trzeba buspasa.
Tylko ile linii jeszcze by tak chciało....
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 23 wrz 2022, 8:46

Problem z Wisłostradą jest taki, że tam jednak na większości trasy jest daleko od źródeł i celów podróży (nie dotyczy sytuacji zmian w komunikacji, wtedy według mieszkańców to kluczowy ciąg komunikacyjny gdzie wszyscy jeżdżą).

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 23 wrz 2022, 9:03

kmwaw pisze:
19 wrz 2022, 18:10
Stworzyłem schemat zmian po otwarciu metra na Bródnie (https://kmwawa.github.io/kmwaw/Metro%20 ... C4%85d.pdf)
Zrobiłem schemat w oparciu o ukradzione podkłady ZTM* :wink:

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 wrz 2022, 10:08

MC pisze:
23 wrz 2022, 9:03
kmwaw pisze:
19 wrz 2022, 18:10
Stworzyłem schemat zmian po otwarciu metra na Bródnie (https://kmwawa.github.io/kmwaw/Metro%20 ... C4%85d.pdf)
Zrobiłem schemat w oparciu o ukradzione podkłady ZTM* :wink:
Dobra robota, dziękujemy!
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ