Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Skrócenie linii 118 do Mariensztatu, jest błędem. Linia 118 powinna docierać jako wspomagająca dla linii 185, do Pl. Wilsona. Mariensztat odcina się całkowicie od Wybrzeża, dojście do linii 185 jest fatalnie nie wygodne. Linia 185 sama na Wybrzeżu Gdyńskim i na fragmencie Wybrzeża Kościuszkowskiego będzie zapchana do granic możliwości. Jednak to ZTM sam powinien wiedzieć, skoro działają ich cudowne liczniki pasażerów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Obserwując o różnych porach dnia obsługę linii 118 przez Otokary Arrivy można odnieść wrażenie że ta linia ma faktycznie spore obłożenie , ale oczywiście zgadzam się z twoją teorią, może nie Gwiazdzista, ale od Wilsona Słowackiego i do M.MarymontBon Jovi pisze: ↑22 wrz 2022, 12:01Skrócenie linii 118 do Mariensztatu, jest błędem. Linia 118 powinna docierać jako wspomagająca dla linii 185, do Pl. Wilsona. Mariensztat odcina się całkowicie od Wybrzeża, dojście do linii 185 jest fatalnie nie wygodne. Linia 185 sama na Wybrzeżu Gdyńskim i na fragmencie Wybrzeża Kościuszkowskiego będzie zapchana do granic możliwości. Jednak to ZTM sam powinien wiedzieć, skoro działają ich cudowne liczniki pasażerów.
Patrząc ile ludzi jeździ w szczycie na odcinku ~Czerniakowska-Płac Wilsona to zdecydowanie 185 co 15 min to za mało. Aż się prosi o kursy skrócone Chełmska-plac Wilsona. Autobus co 7-8 minut zdecydowanie by sie obronil.
Pewnie by się obronił, tylko te autobusy zamiast jechać, to stałyby w korku na Wisłostradzie
Nie zawsze poważne opinie
Buspas dla autobusu co 15 minut, nawet co 7 minut to chyba przesada a Wisłostrada miała by korek chyba od Wilanowa po południu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Wisłostrada jest dla samochodów, nie należy robić tam buspasa.
Może tam by się przydał... tramwaj? Na tory wzdłuż Wisłostrady po stronie Wisły chyba znalazłoby się miejsce (na wysokości Centrum Nauki Kopernik górą). Od Czerniakowskiej aż do Pl. Wilsona. Wiem że to już daleko posunięta fantazja ale na pewno byłoby to atrakcyjne zarówno ze względu na efektywność jak i wizerunkowo.
Budowanie tramwaju dla linii co 15 minut? No bo przecież tramwaj ma większą pojemność niż autobus… No i w razie awarii wyłączona cała trasa, bo połączyć z niczym się nie da…
ŁK
A może właśnie ten ciąg miałby większe powodzenie? Obecnie Wisłostrada nie jest tak rozchwytywana przez pasażerów bo i korków dużo, a i autobus nie jeździ za często. Zauważ jednak, że byłoby to całkiem fajne połączenie omijające centrum, w dodatku z dogodną przesiadką do metra M2. Okolice bulwarów i parku z fontannami też coraz bardziej popularne. Myślę, że byłaby to całkiem fajna inwestycja.
Co 10 minut, również po południu w tej sytuacji to powinno być minimum. Przesiadki są nieatrakcyjne właśnie ze względu na częstotliwość 185. Niestety ten tunel do przesiadek jest i będzie mało atrakcyjny. Ale przesiadki do tramwajów na Gdańskim już jak najbardziej.
No puścić 185 na "bombach" i będzie uprzywilejowane.
I szybciej i nie trzeba buspasa.
Tylko ile linii jeszcze by tak chciało....
I szybciej i nie trzeba buspasa.
Tylko ile linii jeszcze by tak chciało....
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Problem z Wisłostradą jest taki, że tam jednak na większości trasy jest daleko od źródeł i celów podróży (nie dotyczy sytuacji zmian w komunikacji, wtedy według mieszkańców to kluczowy ciąg komunikacyjny gdzie wszyscy jeżdżą).
Zrobiłem schemat w oparciu o ukradzione podkłady ZTM*kmwaw pisze: ↑19 wrz 2022, 18:10Stworzyłem schemat zmian po otwarciu metra na Bródnie (https://kmwawa.github.io/kmwaw/Metro%20 ... C4%85d.pdf)
Dobra robota, dziękujemy!MC pisze: ↑23 wrz 2022, 9:03Zrobiłem schemat w oparciu o ukradzione podkłady ZTM*kmwaw pisze: ↑19 wrz 2022, 18:10Stworzyłem schemat zmian po otwarciu metra na Bródnie (https://kmwawa.github.io/kmwaw/Metro%20 ... C4%85d.pdf)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.