Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
500 to też większa część Targówka Mieszkaniowego... Do M2 mam tyle samo co do przystanku 500, a żona pracująca przy Placu Wilsona jeździ 500 + M1, bo zwyczajnie jest 10 minut szybciej. Jeździ 6:29 z Cmentarza Bródnowskiego i jak nie pojedzie wcześniej wtyczka, to ledwo wsiada do autobusu. Na Kołowej ludzie zostają na przystanku. Zgłoszenia przez 19115 nic nie dają.
Jazda przez Most Grota nie zapewnia wygodnych przesiadek więc naturalnym jest, że zostaje jazda z przesiadką na Dworcu Gdańskim, więc kto pracuje na Żoliborzu/Bielanach jeździ tramwajem/autobusem.
Jazda przez Most Grota nie zapewnia wygodnych przesiadek więc naturalnym jest, że zostaje jazda z przesiadką na Dworcu Gdańskim, więc kto pracuje na Żoliborzu/Bielanach jeździ tramwajem/autobusem.
Czy te linie z Marek kiedyś w końcu skrócą? Jak tam idzie przebudowa sygnalizacji przy Trockiej? No i jak zapełnienie linii?
ŁK
Przebudowa idzie chyba średnio bo wczoraj o 16:45 korek do Radzymińskiej jak się przy metrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Oprócz Trockiej stoi też Gorzykowska.
Na Trockiej to czasy przejazdu wołają o wydłużenie. 2 minuty dla 199 i 345 z pętli do Bieżuńskiej, przez cały dzień, to jakiś nieśmieszny żart.
Źródło.WTP pisze:Zmiany tras po wydłużeniu linii metra do stacji TROCKA – etap II
Opublikowano 31 grudnia 2019
Ostatnia aktualizacja 31 grudnia 2019
W związku z wdrożeniem nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Radzymińska / Trocka od dnia 4 stycznia 2020 r. (linie 340 i 412 od dnia 7 stycznia 2020 r.) wprowadzone zostają poniższe stałe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:
Zmiany trasowe
Autobusy linii 140, 340, 412, 512 i 738 zostają skierowane na poniższe trasy w obu kierunkach:
140
MARKI /CZARNA STRUGA/ – Legionowa – al. marsz. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
340
MARKI /PUSTELNIK/ – al. marsz. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
412
GRODZISK – Berensona (powrót: Berensona – Głębocka – Lewandów – GRODZISK) – Oknicka – Lewandów – Głębocka – Toruńska – Marki: al. Armii Krajowej – al. marsz. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
w dalszym ciągu będą występować kursy linii realizowane na trasie skróconej:
MŁODZIEŃCZA 01 – DW. WILEŃSKI 02
512
GILARSKA – Gilarska – Rolanda – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
738
RADZYMIN /OS. VICTORIA/ – Słowackiego – Korczaka – Konstytucji 3 maja – al. Jana Pawła II – Marki: al. marsz. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.
Rychło w czas.
Nie zawsze poważne opinie
Wiem przecież. Tylko teraz te zmiany są tak nagle budzisz się po nowym roku, a tu Trocka.
Ale 13 minut do Świętokrzyskiej powinno ich przekonać. Czasem pewnie dojazd do Wileńskiego tyle zajmował mimo buspasa.
Btw podejrzanie mało ludzi jeszcze jeździ m2, ale może trafiłem na okres świąt. Trocka - ok. Targowek - mało. Szwedzka - 5 osób dziennie. Wileński - bardzo dużo. Bardzo. I to nie tylko jak pociąg przyjedzie.
Ale 13 minut do Świętokrzyskiej powinno ich przekonać. Czasem pewnie dojazd do Wileńskiego tyle zajmował mimo buspasa.
Btw podejrzanie mało ludzi jeszcze jeździ m2, ale może trafiłem na okres świąt. Trocka - ok. Targowek - mało. Szwedzka - 5 osób dziennie. Wileński - bardzo dużo. Bardzo. I to nie tylko jak pociąg przyjedzie.
ŁK
E tam, kolegę z Marek już wczoraj uprzedziłem o zmianach. Przynajmniej jedna osoba nie będzie zdziwiona dojazdem na Metro Trocka. Zresztą już od wielu miesięcy było wiadomo o tym, tylko daty nikt nie znał. A nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu Trocka/Radzymińska już od jakiegoś czasu obowiązuje, więc to była kwestia czasu kiedy i autobusy zmienią trasy.
W praktyce 11 minut, bo odcinek Trocka - Szwedzka robi się w 2 minuty, a nie 4.Łukasz pisze:Ale 13 minut do Świętokrzyskiej powinno ich przekonać. Czasem pewnie dojazd do Wileńskiego tyle zajmował mimo buspasa.
Zdecydowanie w okresie okołoświątecznym jest dużo luźniej w metrze, ale też w autobusach i tramwajach. W normalny dzień roboczy już od samej Trockiej potrafi być zajęte większość miejsc siedzących, zwłaszcza jak się zjadą autobusy z Derbów, Bródna i Ząbek.Łukasz pisze:Btw podejrzanie mało ludzi jeszcze jeździ m2, ale może trafiłem na okres świąt. Trocka - ok. Targowek - mało. Szwedzka - 5 osób dziennie. Wileński - bardzo dużo. Bardzo. I to nie tylko jak pociąg przyjedzie.
Zgodnie z obietnicą zwiekszona zostanie częstotliwość dla linii mareckich.
Jest:
140 co 20/30//40
340 co 10/-//-
738 co 20/30//40
Będzie:
140 co 10/30//30
340 co 10/30//-
738 co 20/30//30
Jest:
140 co 20/30//40
340 co 10/-//-
738 co 20/30//40
Będzie:
140 co 10/30//30
340 co 10/30//-
738 co 20/30//30
Jest to bardzo duży skok do przodu. Tak to powinno wszędzie wyglądać.
a 512?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Może i jest to pewien skok do przodu, ale 340 co 10 minut i 140 oraz 738 co 20 minut dawały ładną koordynację, którą teraz będzie znacznie ciężej utrzymać, prędzej skoordynowane ze sobą będą 140 i 340, a 738 stanie się linią tylko dla Radzymina, więc jest to mniej wydajne wykorzystanie autobusów, niż poprzednio i być może asekuracja, by autobusy do Marek odjeżdżały z Trockiej co 5 minut, a 738 jeździło na Kijowską, gdyby postulaty, które już występowały, się nasiliły.
A 512 będzie jeździło co 10/15//15, aktualnie co 10/15//20, więc poprawa częstotliwości w weekendy. 412 i 512 pominą Ząbkowską.
Wszystkie linie są ze sobą skoordynowane. Z racji wysokiej częstotliwości 140 i 340 kursują naprzemiennie, a 738 kursuje w połowie między nimi. Przykładowo po południu z Metro Trocka 140 odjeżdża: 00, 10, 20, 30, 40, 50, 340: 05, 15, 25, 35, 45, 55, a 738: 17, 37, 57. Normalna praktyka w takiej sytuacji. Gdy jest mniejsza częstotliwość, czyli w międzyszczycie i w weekendy to wtedy wszystkie 3 linie kursują naprzemiennie, dlatego muszą kursować na wspólnej trasie. Zdecydowanie nie zgadzam się, że "738 stanie się linią tylko dla Radzymina".Yelonker pisze: ↑02 sty 2020, 19:39Może i jest to pewien skok do przodu, ale 340 co 10 minut i 140 oraz 738 co 20 minut dawały ładną koordynację, którą teraz będzie znacznie ciężej utrzymać, prędzej skoordynowane ze sobą będą 140 i 340, a 738 stanie się linią tylko dla Radzymina, więc jest to mniej wydajne wykorzystanie autobusów, niż poprzednio i być może asekuracja, by autobusy do Marek odjeżdżały z Trockiej co 5 minut, a 738 jeździło na Kijowską, gdyby postulaty, które już występowały, się nasiliły.
412 z Wolności na Wschodni jedzie o ósmej 15 minut. 140 jechało 27. Więc jak ktoś będzie bardzo musiał, to się przesiądzie - jak mu ucieknie, to może przy Młodzieńczej w 512. I tak powinno wyjść szybciej.
ŁK