Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 lip 2019, 0:39

Nie, to ja domyślałem się głośno tutaj w komentarzach. I tak nie zatrzymywał się na żadnym przystanku od Wiatracznej. Jeździłem już różnymi wariantami - przez Grochowską/Stanisławowską/Mińską w zależności od fantazji kierowcy. Na nic się mają te 4 kursy, nawet jeśli miałyby wspierać beztramwajowy Grochów.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lip 2019, 7:45

PiotrekP pisze:
25 lip 2019, 11:16
Trasa zastępcza powinna przebiegać jak za drugim razem, kiedy autobus jechał Zabraniecką.
Niestety autobusy świeciły pustkami.
PiotrekP pisze:
25 lip 2019, 23:21
Mogę się założyć, że i tak zrobią po swojemu. Nazwą to cudownym efektem konsultacji
Nie.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 28 sie 2019, 13:22

W komunikatach o zmianach powakacyjnych brak jest informacji o przywróceniu 225 w dni wolne. Czy to tak ma być, czy może jest to pomyłka w komunikacie?

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 01 wrz 2019, 14:12

W związku z zakończeniem obowiązywania tymczasowej organizacji ruchu, od dnia 31.08.2019 r. od początku kursowania do odwołania, zawiesza się funkcjonowanie przystanku autobusowego KATIUSZY 51, obowiązującego jako warunkowy dla linii autobusowych 153, 199 oraz 225.

Moje pytanie brzmi - co się zmieniło na przestrzeni ostatnich dni i gdzie była wprowadzona ta tymczasowa organizacja ruchu? Czy cały ten zabieg polegał na ustawieniu słupka przystankowego? W takim razie dlaczego zostaje zawieszony? Tunel nie został zbudowany, korki w dzielnicy nie zmniejszyły się znacząco, a wysiadanie na Katiuszy pozwalało na spokojnie wydostać się i udać w kierunku Ratusza czy stacji.
Dodatkowo zmieniono rozkłady w gablotach wiat. Pod rozkładem linii 225 widnieje napis: linia nie kursuje w święta Bożego Narodzenia (...) oraz soboty, niedziele i święta. Dlaczego? Jaki jest status tej linii?
Liczyłem na to, że pisma do ZTM (WTP albo hgw....) może przyczynią się jakoś do poprawy sytuacji komunikacyjnej. Widziałem 225 jako nowy dojazd z osiedli przy Kadrowej, Szewskiej i okolic Zygmuntowa gdzie jest wszędzie daleko. Przy Rondzie Granzowa umożliwiałoby przysiadkę do nowej linii [*] w relacji Targówek - Wawer (być może i przy skroconych skoordynowanych kursach w godzinach szczytu). Jedyną siedzibą która odpowiedziała na moje wiadomości to rembertowski Ratusz i osoba odpowiedzialna za kwestie dotyczące komunikacji, ale tylko oznajmiając, że przekaże projekt do ZTM...
Jestem zawiedziony.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 02 wrz 2019, 14:32

PiotrekP pisze:
01 wrz 2019, 14:12
Pod rozkładem linii 225 widnieje napis: linia nie kursuje w święta Bożego Narodzenia (...) oraz soboty, niedziele i święta. Dlaczego? Jaki jest status tej linii?
Skorzystam z okazji i dopytam. Dlaczego tworzy się takie linie typu 225 i daje adnotacje, że nie kursuje w weekendy zamiast dać tej linii numer z zakresu 3xx?

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 02 wrz 2019, 14:58

Chyba jest szansa, że linia wróci, jak rozwiązane zostaną problemy kadrowe/taborowe.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 17 wrz 2019, 21:43

Szanowny Panie,

uprzejmie informujemy, iż przystanek Katiuszy 51 został tymczasowo zawieszony z powodów proceduralnych. Planujemy przywrócenie funkcjonowania ww. przystanku od dnia 20 września 2019 roku.

Z poważaniem,
Chruściela stoi, Cyrulików stoi, 153 jeździ parami- dobrze się składa z powrotem Katiuszy. Przynajmniej będzie można przejść ten odcinek nie czekając w środku autobusu na wysokości ratusza. Korki na Strażackiej i Żołnierskiej są gigantyczne w porannym szczycie (wczorajszy przejazd od przystanku Kordiana do Okularowej 40 minut) - otwarcie wiaduktów pomogło wracać z miasta. Jest cień szansy, że może upłynni się dojazd do pracy, ponieważ mają być dwa pasy skrętu w prawo z Żołnierskiej w Marsa w niedługim czasie. Póki co jest to udręka.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 06 lut 2020, 14:26

W oczekiwaniu na #spotkajmysięwwarszawie w Rembertowie jeszcze raz przeanalizowałem to co sam proponowałem i przejrzałem głosy mieszkańców Wawra. Odnośnie tego drugiego sprawa dotyczy rzecz jasna podziału 115. Przypominam, że wszystko co przeczytacie poniżej dzieje się po wy bu do wa niu tu ne lu.
Chciałbym, żeby każdy miał coś dobrego dla siebie i nikt nie został pokrzywdzony.
115 kończy swój bieg przy nowej pętli zlokalizowanej przy PKP Gocławek.
143 pozostaje bez zmian
153 przejmuje funkcję dwóch dowozówek Starego Rembertowa, mianowicie: Pastuszków - Mokry Ług - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików - Republikańska - Frontowa - Czerwonych Beretów - Rembertów Kolonia. Innym wariantem może być oberek wokół osiedla Polanka, tak, żeby Buławy nie zostały nagle bez niczego: Cyrulików - Republikańska - Frontowa - Czerwonych Beretów - Cyrulików.... Mokry Ług/Pastuszków. Tylko wtedy przystanek w kierunku stacji jest "pod prąd" w stosunku do obecnego przyzwyczajenia co mogłoby bruździć tą fajną kombinację. 10/15/15
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska, jak już wcześniej ustalaliśmy - mamy zachowane połączenie Nowego Rembertowa z punktami przesiadkowymi na Grochowie, dowóz Groszówki do stacji w Rembertowie, dwie porządne linie z Niemcewicza "do miasta". Częstotliwość do dopasowania i obgadania, ponieważ musimy mieć koordynację z 173 i 215.
199 zostaje na obecnej pętli Rembertów Strzelnica ( #-o ) ale! dalej skierowana zostaje Chruściela - Cyrulików - Strażacka - Żołnierska - Trocka. Dzięki temu AON w całości = osiedle, akademiki, uczelnia zyskują dojazd do centrum dzielnicy, stacji, Ząbki mają dopasowaną przesiadkę do pociągów i Z2 przestaje zabierać jej pasażerów (-o< . Chciałbym, żeby to było 15/20/20 albo chociaż ładnie dopasowane przynajmniej z SKM 15/30/30.
215 jedną nogą wychodzi z grobu, ponieważ podział 115 jest nieunikniony. Przed tunelem, czy po, ale takich tasiemców powinno być jak najmniej.
Mokry Ług - Sztandarów - Nowy Rembertów - Zielona - Marysin - PKP Gocławek. Częstotliwość dopasowana razem z 173 i 183.
225/253 zyskuje nowe życie i nowe funkcje do wykonania. Od Mokrego Ługu - Czwartaków skręca w Kadrową - Chruściela - Strażacką i kończy przy Rondzie Granzowa. Tam powstanie też w nie da le kiej przysz łoś ci wia dukt, dlatego będzie to zupełnie nowa okolica. Miejsce do przesiadki na:
- 145 w kierunku Ząbek
- 238 w kierunku Targówka
- 238 w kierunku Wygody
238/225 już zacytuję, bo sporo funkcji miałoby dać nam to połączenie:
Instytut Kardiologii - Kajki - Czecha (przesiadka osób z Wesołej/Wawra na Targówek, lepsze skomunikowanie Marysina) - Potockich (305out) Korkowa - Chełmżyńska - Strażacka - Rozwadowskiego - Trocka (lub okolice ratusza / Centrum Handlowego na Targówku). Dzięki temu połączeniu uzyskujemy nową alternatywę z trzema ważnymi puntami przesiadkowymi (przystanek Okularowa, Trocka, metro Trocka) z szybkim czasem przebiegu będącym inną możliwością w przedostaniu się we wcześniej już wymienianych kierunkach. Obecnie mogą być zrealizowane za pomocą auta lub okrężną drogą przez ulicę Grochowską/Łodygową. Linia 225/238 byłaby również odciążeniem oraz wsparciem dla linii 145, która jest często opóźniona przez korki na ulicy Marsa, Łodygowej, Trasie Toruńskiej. Ponadto dzięki niej znacznie skróciłaby się droga dla osób pracujących wzdłuż ulicy Zabranieckiej, na terenie Targówka Przemysłowego oraz dzielnicy Targówek. Końcowa przeze mnie trasa przebiega do zbiorczej pętli przy stacji Trocka *(CH Targówek), z racji bliższego położenia względem Dworca Wileńskiego przez co byłaby mniej podatna na opóźnienia. Jednocześnie wiązałoby się to z likwidacją linii 338. 15*/20*/20* ((?)*) natomiast nie wiem skąd brygady oprócz pozostałości po 245+338.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 lut 2020, 12:35

Jaki jest cień szansy aby L43 dojeżdżało na Pastuszków albo pod stację Mokry Ług? Czy jest w ogóle rozpatrywana poprawa częstotliwości pociągów kursujących na odcinku przez Zielonkę Bankową? I dlaczego nikt nie odpowiedział na moje wcześniejsze wypociny? :P ^^^

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 25 lut 2020, 19:03

PiotrekP pisze:
25 lut 2020, 12:35
Jaki jest cień szansy aby L43 dojeżdżało na Pastuszków albo pod stację Mokry Ług?
Na razie marne szanse
https://www.zielonka.pl/aktualnosc-3665 ... e_l_w.html

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 lut 2020, 23:32

Fatalnie.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 27 lut 2020, 12:47

Oficjalne info odnośnie inwestycji w mieście. Jak nic nie robiono to po całości, jak ruszy to wszystko na raz. Wyczuwam armagedon.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lut 2020, 13:30

Bez przesady, połowy z tych planów nie da się zrealizowac...

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 24 mar 2020, 11:30

A gdyby na AszWoj zamiast 199 puścić 196? Mogłoby jeździć Czerwonych Bereretów - Pontonierów - Gierczak - Chruściela i dalej swoją obecną trasą. To by była dobra i częsta dowozówka przede wszystkim do pociągu. Wprawdzie wypada wteda jedna linia na Republikańskiej i Frontowej, ale zamiast niej można puścić właśnie 199 do Kolonii.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 maja 2020, 3:08

173 kursuje obecnie w weekendy przegubowe. A ktoś wie jak ze 183? Bo na pętli Zielona mieści się chyba max. 12 metrowy pojazd.

ODPOWIEDZ