Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
Szczerze mówiąc niespecjalnie podoba mi się rozdwajanie końcówek 196, więc może faktycznie powinno to być 153 do Woli Grzybowskiej, a wówczas 215 trasą 115 z Rembertowa do Marysina a dalej do węzła Marsa, wówczas 196 tylko do Strzelnicy.
Dokładnie tak samo, jak teraz. No chyba, żeby odgiąć 173 przez Głowackiego i Chodkiewicza, wówczas 183 zapewnia dojazd z Zielonej i Nowego Rembertowa do PKP Rembertów, a 173 z zabudowanego odcinka Niemcewicza oraz z Armii Krajowej do tej bliższej stacji, czyli do Wesołej. Wtedy już trzeciej nie potrzeba.
Niespecjalnie, stąd zaproponowałem inny pomysł.
Fakt #1, do rozważenia jest kwestia częstotliwości 183 w święta. W imię świętości kolei ( i może taktu co '15 w dni wolne od pracy) (skoro już tak odbiegamy na 2 lata do przodu, kto wie jak to będzie z poprawą jej częstotliwości...) dopasowanie 153 + właśnie dojeżdżające w inne rejony niż Centrum 183 wydawało mi się optymalne. Poza tym słuchajcie, powstaje w ten sposób nowa alternatywa. 137/520 i 153 przez Korkową daje też szansę na wygodną przesiadkę. W dodatku częstszą biorąc pod uwagę każdą obecną liczbę kursów 514.Andrzej pisze: ↑12 cze 2019, 15:14Likwidując 514 pozbawiasz mnie jedynego dojazdu do PKP Rembertów (ciąg Niemcewicza położony między stacjami PKP Rembertów i Wesoła, poza strefą dojścia do ktorejkolwiek z nich). Nie dość, że nie ma pociągu to jeszcze autobus chcesz zabrać.
Poza tym zostawiasz Nowy Rembertów tylko ze 183 jako jedynym oknem na świat poza dzielnicę (w weekend zaledwie co pół godziny, bo jak piszesz "183 bez zmian"), a 153 traktuję jako połączenie lokalne mimo wszystko.
Fakt #2 wycofanie 514 oznacza jednocześnie, że 173 staje się główną linią na ulicy Niemcewicza. Nie uwzględniałem jej tutaj, ponieważ skupiłem się w głównej mierze na samym Rembertowie. Mieszkam tu, wydaje mi się, że znam potrzeby, kierunki jazdy i miejsca docelowe pasażerów stąd. 173 to odrębna para kaloszy między innymi ze względu na to, że jest uzależniona od finansów Sulejówka, więc grzebać w tym nie będę.
Słusznie zauważyłeś, że Groszówka pozostaje po środku bez możliwości z korzystania z dojazdu do stacji. Najbliższa jest PKP Wesoła, ale cofać się, żeby jechać do przodu? (Znam takie osoby, które chcąc ominąć permanentne korki na Chruściela i Marsa jadą autem właśnie przez PKP Wesoła)
153 Mokry Ług - PKP Rembertów - Nowy Rembertów - Zielona wszystkimi kursami w obie strony - Korkowa - PKP Gocławeka. Brata Alberta należy dowozić do Rembertowa
b. Niemcewicza należy dowozić do Rembertowa
c. 173 i 183 powinny nadal zapewniać połączenie z Grochowem
173 bez zmian trasowo
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska. Krótszy odpowiednik w/w, częstotliwości dopasowane do siebie zapewnia dojazd do PKP Rembertów, rekompensuje likwidację 514. Wilk syty i owca cała.
I w ten sposób już się tworzy kłopot. Nie potrzeba dwóch linii przejeżdżających przez tunel- wystarczy jedna, ale konkretna. 215 to nic więcej jak 30/30/30 i to w dodatku do węzła Marsa?153 do Woli Grzybowskiej, a wówczas 215 trasą 115 z Rembertowa do Marysina a dalej do węzła Marsa, wówczas 196 tylko do Strzelnicy.
Być może nie pamiętasz, próba puszczenia autobusów na stałe tym odcinkiem nie trwała nawet miesiąca. Szkoda, ale oprotestowano. Istnieje cień szansy, że podczas budowy wiaduktu przy PKP Wesoła wymusi to zmianę organizacji ruchu w tym rejonie, a co za tym idzie i komunikacji.odgiąć 173 przez Głowackiego i Chodkiewicza
No właśnie po pierwsze cofanie się by jechać do przodu.PiotrekP pisze: ↑13 cze 2019, 13:58Słusznie zauważyłeś, że Groszówka pozostaje po środku bez możliwości z korzystania z dojazdu do stacji. Najbliższa jest PKP Wesoła, ale cofać się, żeby jechać do przodu? (Znam takie osoby, które chcąc ominąć permanentne korki na Chruściela i Marsa jadą autem właśnie przez PKP Wesoła)
Po drugie - z Rembertowa jest wyraźnie więcej pociągów.
A po trzecie - ten nowy przystanek Grawerska to był naprawdę dobry pomysł. Bliżej stacji niż właściwy przystanek PKP Rembertów, wysiada się wcześniej, szybciej, i w miejscu gdzie dopiero zaczynają się zatory drogowe przed stacją. W obecnym układzie najlepsze rozwiązanie. Ciekawe jak to wszystko wymyślą gdy będzie wreszcie ten upragniony tunel.
Chyba autobusy mają jeździć Armii Krajowej, I Praskiego Pułku do stacji PKP Wesoła, tam jakoś zawijać, 1 Praskiego Pułku, Niemcewicza, i dalej swoimi trasami. Pomysł z autobusami na Głowackiego już chyba upadł. Nawet nie dostosowano tam infrastruktury do autobusów przy budowaniu ulicy, nie licząc tej jednej pary zatok przy stacji kolejowej, gdzie 198 przez chwilę właśnie jeździło. Zatoki robią za parking dla aut, a na Armii Krajowej urzędnicy już dawno odnowili przystanki.PiotrekP pisze: ↑13 cze 2019, 13:58(...)
Być może nie pamiętasz, próba puszczenia autobusów na stałe tym odcinkiem nie trwała nawet miesiąca. Szkoda, ale oprotestowano. Istnieje cień szansy, że podczas budowy wiaduktu przy PKP Wesoła wymusi to zmianę organizacji ruchu w tym rejonie, a co za tym idzie i komunikacji.
Grawerska powinna stać się obecnym PKP Rembertów 03. Ten powinien zostać zlikwidowany i tak też się stanie chyba, że jednak zrobią przystanki pod stacją. W lokalnych gazetach czytałem, że nie Natomiast 01 mógłby stać się Suflerską (nż). Już w tej chwili 183 tylko by na tym zyskało.
A taka opcja:PiotrekP pisze: ↑13 cze 2019, 13:58Brata Alberta należy dowozić do Rembertowa
b. Niemcewicza należy dowozić do Rembertowa
c. 173 i 183 powinny nadal zapewniać połączenie z Grochowem
153 Mokry Ług - PKP Rembertów - Nowy Rembertów - Zielona wszystkimi kursami w obie strony - Korkowa - PKP Gocławek
173 bez zmian trasowo
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska. Krótszy odpowiednik w/w, częstotliwości dopasowane do siebie zapewnia dojazd do PKP Rembertów, rekompensuje likwidację 514. Wilk syty i owca cała.
173 - Dworzec Wschodni - Stara Miłosna, co drugi kurs skrócony do Woli Grzybowskiej - tam miejsce po kasowanym 514.
10/15/15 do Woli Grzybowskiej, a 20/30/30 do Starej Miłosnej
183 - Wiatraczna - PKP Wola Grzybowska, połowa kursów w godzinach szczytu skrócona do reaktywowanej pętli Nowy Rembertów, podjazdy w obu kierunkach do pętli Zielona, który byłby tylko przystankiem przelotowym
7,5/15/15 do Nowego Rembertowa, 15/15/15 do PKP Wola Grzybowska (... Armii Krajowej, Orla, Głowackiego, PKP Wola Grzybowska, Głowackiego, Żółkiewskiego, Armii Krajowej...). Na kraniec przy stacji Wola Grzybowska zajęłoby się kilka z wielu już istniejących tam miejsc parkingowych.
Relacja - 115/215 - kwestia otwarta
Nie będę pisał którym kursem, żeby ktoś jeszcze nie napisał skargi, ale jechałem 199 dziś w godzinach po szczycie A opóźnionym o 8 minut. Dzięki nowemu przystankowi Katiuszy duża część ząbkowskiego pasażerstwa wysiada i kieruje się w stronę sklepów i stacji. Jest to z pewnością duże ułatwienie, co nie zmienia faktu że trzeba przedreptać trochę do peronów. Wraz z kilkoma osobami dojechałem do Akademii. Dziewiątki może i stanowią jakąś ofertę biorąc pod uwagę, że jeszcze pamiętam jak przy bramie stał wojskowy dróżnik i nie przepuszczał aut. Ludzie musieli iść te 900 metrów, kiedy teraz mogą. Duże grupy studentów i mieszkańców nadal wolą podejść do Kadrowej i jechać w kierunku miasta stamtąd, niż czekać na rzadko kursującą linię.
196 z niezmiennym rozkładem co '20 jadącym bezpośrednio pod stację, objeżdżającym pół dzielnicy byłoby pewnym i wygodnym środkiem transportu. Z drugiej strony studenci wybieraliby 196 (teraz wybierają jak trafią podjazd 115) do Jerzego, bo tu jest przesmyk przez furtkę na teren akademii i są już prawie jedną nogą przy drzwiach wejściowych na uczelni.
153 byłoby częste, więc za pomocą jednej linii mamy:
- zachowaną częstą relację Mokry Ług - północna część dzielnicy - centrum Rembertowa - PKP
- godne zastąpienie do Kolonii przez 199
- możliwość połączenia Starego z Nowym Rembertowem jedną linią, gdzie częstotliwość byłaby adekwatna do zapotrzebowania. Na Szatkowników nie ma potrzeby wysyłania dwóch linii. Miałeś w zamiarze puścić 215 przez al. Sztandarów co '10? Chyba nie a skoro mamy rozwiązanie dla uporządkowania towarzystwa dookoła, to zamiast mnożyć linie skupmy się na kilku porządnych tarczkach na słupku przystankowym. Zyska Stary Rembertów, Nowy, Zielona i Marysin.
115 niech się zaczepi o stację przy Gocławku, bo w inne duże zmiany w przypadku tej linii nie wierzę.
183 Wola Grzybowska - Wiatraczna może przejąć brygady 514. Zapewnia dojazd Groszówki do stacji w Rembertowie, stanowi wspomożenie dla 173 w dojeździe do miasta, Nowy Rembertów nic nie traci.
196 z niezmiennym rozkładem co '20 jadącym bezpośrednio pod stację, objeżdżającym pół dzielnicy byłoby pewnym i wygodnym środkiem transportu. Z drugiej strony studenci wybieraliby 196 (teraz wybierają jak trafią podjazd 115) do Jerzego, bo tu jest przesmyk przez furtkę na teren akademii i są już prawie jedną nogą przy drzwiach wejściowych na uczelni.
153 byłoby częste, więc za pomocą jednej linii mamy:
- zachowaną częstą relację Mokry Ług - północna część dzielnicy - centrum Rembertowa - PKP
- godne zastąpienie do Kolonii przez 199
- możliwość połączenia Starego z Nowym Rembertowem jedną linią, gdzie częstotliwość byłaby adekwatna do zapotrzebowania. Na Szatkowników nie ma potrzeby wysyłania dwóch linii. Miałeś w zamiarze puścić 215 przez al. Sztandarów co '10? Chyba nie a skoro mamy rozwiązanie dla uporządkowania towarzystwa dookoła, to zamiast mnożyć linie skupmy się na kilku porządnych tarczkach na słupku przystankowym. Zyska Stary Rembertów, Nowy, Zielona i Marysin.
115 niech się zaczepi o stację przy Gocławku, bo w inne duże zmiany w przypadku tej linii nie wierzę.
183 Wola Grzybowska - Wiatraczna może przejąć brygady 514. Zapewnia dojazd Groszówki do stacji w Rembertowie, stanowi wspomożenie dla 173 w dojeździe do miasta, Nowy Rembertów nic nie traci.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08
Zachwytu na Nowym Rembertowie takim 183 nie będzie. Warbud podał miesiąc temu organizację ruchu podczas budowy węzła 'Zakręt" (Przez dwa lata na Trakcie Brzeskim po jednym pasie ruchu w każdą stronę). Pewna część ruchu z Traktu Brzeskiego pewnie zakorkuje Czynu Społecznego - Armii Krajowej - Niemcewicza - Korkową.
Nowy Rembertów miałby ilość kursów, którą miał za czasów swojej najlepszej autobusowej świetności, czyli gdy miał 183 co 15/30/30 i 514 co 15/30/30, oba idealnie skoordynowane co 7,5/15/15. Do tego część kursów tylko dla siebie.
A czytałeś o jakich my planach rozmawiamy? Po wybudowaniu tunelu i dwóch wiaduktów (Wygoda, Rembertów, Wesoła)Płowieszczołak pisze: ↑18 cze 2019, 15:21Zachwytu na Nowym Rembertowie takim 183 nie będzie. Warbud podał miesiąc temu organizację ruchu podczas budowy węzła 'Zakręt" (Przez dwa lata na Trakcie Brzeskim po jednym pasie ruchu w każdą stronę). Pewna część ruchu z Traktu Brzeskiego pewnie zakorkuje Czynu Społecznego - Armii Krajowej - Niemcewicza - Korkową.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08
Aaa.. czyli to jest plan na czas budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy przez Groszówkę wepchnięcia 183 w tę strefę.
Mój plan? Część pewnie poleci jeszcze przez Starą Miłosną i Międzylesie, przecież to jest bezproblemowa trasa aż do Wału.