Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 cze 2019, 9:38

Szczerze mówiąc niespecjalnie podoba mi się rozdwajanie końcówek 196, więc może faktycznie powinno to być 153 do Woli Grzybowskiej, a wówczas 215 trasą 115 z Rembertowa do Marysina a dalej do węzła Marsa, wówczas 196 tylko do Strzelnicy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2019, 9:57

I trzy linie na Grzybowej?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 cze 2019, 10:06

Dokładnie tak samo, jak teraz. No chyba, żeby odgiąć 173 przez Głowackiego i Chodkiewicza, wówczas 183 zapewnia dojazd z Zielonej i Nowego Rembertowa do PKP Rembertów, a 173 z zabudowanego odcinka Niemcewicza oraz z Armii Krajowej do tej bliższej stacji, czyli do Wesołej. Wtedy już trzeciej nie potrzeba.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2019, 11:32

I uważasz, że teraz jest dobrze, z trzema liniami co 30' w weekendy i należy to utrzymać?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 cze 2019, 12:02

Niespecjalnie, stąd zaproponowałem inny pomysł.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 13 cze 2019, 13:58

Andrzej pisze:
12 cze 2019, 15:14
Likwidując 514 pozbawiasz mnie jedynego dojazdu do PKP Rembertów ;) (ciąg Niemcewicza położony między stacjami PKP Rembertów i Wesoła, poza strefą dojścia do ktorejkolwiek z nich). Nie dość, że nie ma pociągu to jeszcze autobus chcesz zabrać.
Poza tym zostawiasz Nowy Rembertów tylko ze 183 jako jedynym oknem na świat poza dzielnicę (w weekend zaledwie co pół godziny, bo jak piszesz "183 bez zmian"), a 153 traktuję jako połączenie lokalne mimo wszystko.
Fakt #1, do rozważenia jest kwestia częstotliwości 183 w święta. W imię świętości kolei ( i może taktu co '15 w dni wolne od pracy) (skoro już tak odbiegamy na 2 lata do przodu, kto wie jak to będzie z poprawą jej częstotliwości...) dopasowanie 153 + właśnie dojeżdżające w inne rejony niż Centrum 183 wydawało mi się optymalne. Poza tym słuchajcie, powstaje w ten sposób nowa alternatywa. 137/520 i 153 przez Korkową daje też szansę na wygodną przesiadkę. W dodatku częstszą biorąc pod uwagę każdą obecną liczbę kursów 514.

Fakt #2 wycofanie 514 oznacza jednocześnie, że 173 staje się główną linią na ulicy Niemcewicza. Nie uwzględniałem jej tutaj, ponieważ skupiłem się w głównej mierze na samym Rembertowie. Mieszkam tu, wydaje mi się, że znam potrzeby, kierunki jazdy i miejsca docelowe pasażerów stąd. 173 to odrębna para kaloszy między innymi ze względu na to, że jest uzależniona od finansów Sulejówka, więc grzebać w tym nie będę.
Słusznie zauważyłeś, że Groszówka pozostaje po środku bez możliwości z korzystania z dojazdu do stacji. Najbliższa jest PKP Wesoła, ale cofać się, żeby jechać do przodu? (Znam takie osoby, które chcąc ominąć permanentne korki na Chruściela i Marsa jadą autem właśnie przez PKP Wesoła) (-o<
a. Brata Alberta należy dowozić do Rembertowa
b. Niemcewicza należy dowozić do Rembertowa
c. 173 i 183 powinny nadal zapewniać połączenie z Grochowem
153 Mokry Ług - PKP Rembertów - Nowy Rembertów - Zielona wszystkimi kursami w obie strony - Korkowa - PKP Gocławek
173 bez zmian trasowo
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska. Krótszy odpowiednik w/w, częstotliwości dopasowane do siebie zapewnia dojazd do PKP Rembertów, rekompensuje likwidację 514. Wilk syty i owca cała.
153 do Woli Grzybowskiej, a wówczas 215 trasą 115 z Rembertowa do Marysina a dalej do węzła Marsa, wówczas 196 tylko do Strzelnicy.
I w ten sposób już się tworzy kłopot. Nie potrzeba dwóch linii przejeżdżających przez tunel- wystarczy jedna, ale konkretna. 215 to nic więcej jak 30/30/30 i to w dodatku do węzła Marsa? =;
odgiąć 173 przez Głowackiego i Chodkiewicza
Być może nie pamiętasz, próba puszczenia autobusów na stałe tym odcinkiem nie trwała nawet miesiąca. Szkoda, ale oprotestowano. Istnieje cień szansy, że podczas budowy wiaduktu przy PKP Wesoła wymusi to zmianę organizacji ruchu w tym rejonie, a co za tym idzie i komunikacji.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 13 cze 2019, 20:25

PiotrekP pisze:
13 cze 2019, 13:58
Słusznie zauważyłeś, że Groszówka pozostaje po środku bez możliwości z korzystania z dojazdu do stacji. Najbliższa jest PKP Wesoła, ale cofać się, żeby jechać do przodu? (Znam takie osoby, które chcąc ominąć permanentne korki na Chruściela i Marsa jadą autem właśnie przez PKP Wesoła) (-o<
No właśnie po pierwsze cofanie się by jechać do przodu.
Po drugie - z Rembertowa jest wyraźnie więcej pociągów.
A po trzecie - ten nowy przystanek Grawerska to był naprawdę dobry pomysł. Bliżej stacji niż właściwy przystanek PKP Rembertów, wysiada się wcześniej, szybciej, i w miejscu gdzie dopiero zaczynają się zatory drogowe przed stacją. W obecnym układzie najlepsze rozwiązanie. Ciekawe jak to wszystko wymyślą gdy będzie wreszcie ten upragniony tunel.
PiotrekP pisze:
13 cze 2019, 13:58
(...)
Być może nie pamiętasz, próba puszczenia autobusów na stałe tym odcinkiem nie trwała nawet miesiąca. Szkoda, ale oprotestowano. Istnieje cień szansy, że podczas budowy wiaduktu przy PKP Wesoła wymusi to zmianę organizacji ruchu w tym rejonie, a co za tym idzie i komunikacji.
Chyba autobusy mają jeździć Armii Krajowej, I Praskiego Pułku do stacji PKP Wesoła, tam jakoś zawijać, 1 Praskiego Pułku, Niemcewicza, i dalej swoimi trasami. Pomysł z autobusami na Głowackiego już chyba upadł. Nawet nie dostosowano tam infrastruktury do autobusów przy budowaniu ulicy, nie licząc tej jednej pary zatok przy stacji kolejowej, gdzie 198 przez chwilę właśnie jeździło. Zatoki robią za parking dla aut, a na Armii Krajowej urzędnicy już dawno odnowili przystanki.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 13 cze 2019, 22:48

Grawerska powinna stać się obecnym PKP Rembertów 03. Ten powinien zostać zlikwidowany i tak też się stanie chyba, że jednak zrobią przystanki pod stacją. W lokalnych gazetach czytałem, że nie :( Natomiast 01 mógłby stać się Suflerską (nż). Już w tej chwili 183 tylko by na tym zyskało.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 cze 2019, 12:06

PiotrekP pisze:
13 cze 2019, 13:58
Brata Alberta należy dowozić do Rembertowa
b. Niemcewicza należy dowozić do Rembertowa
c. 173 i 183 powinny nadal zapewniać połączenie z Grochowem
153 Mokry Ług - PKP Rembertów - Nowy Rembertów - Zielona wszystkimi kursami w obie strony - Korkowa - PKP Gocławek
173 bez zmian trasowo
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska. Krótszy odpowiednik w/w, częstotliwości dopasowane do siebie zapewnia dojazd do PKP Rembertów, rekompensuje likwidację 514. Wilk syty i owca cała.
A taka opcja:

173 - Dworzec Wschodni - Stara Miłosna, co drugi kurs skrócony do Woli Grzybowskiej - tam miejsce po kasowanym 514.
10/15/15 do Woli Grzybowskiej, a 20/30/30 do Starej Miłosnej

183 - Wiatraczna - PKP Wola Grzybowska, połowa kursów w godzinach szczytu skrócona do reaktywowanej pętli Nowy Rembertów, podjazdy w obu kierunkach do pętli Zielona, który byłby tylko przystankiem przelotowym
7,5/15/15 do Nowego Rembertowa, 15/15/15 do PKP Wola Grzybowska (... Armii Krajowej, Orla, Głowackiego, PKP Wola Grzybowska, Głowackiego, Żółkiewskiego, Armii Krajowej...). Na kraniec przy stacji Wola Grzybowska zajęłoby się kilka z wielu już istniejących tam miejsc parkingowych.

Relacja - 115/215 - kwestia otwarta

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 cze 2019, 15:02

Nie będę pisał którym kursem, żeby ktoś jeszcze nie napisał skargi, ale jechałem 199 dziś w godzinach po szczycie A opóźnionym o 8 minut. Dzięki nowemu przystankowi Katiuszy duża część ząbkowskiego pasażerstwa wysiada i kieruje się w stronę sklepów i stacji. Jest to z pewnością duże ułatwienie, co nie zmienia faktu że trzeba przedreptać trochę do peronów. Wraz z kilkoma osobami dojechałem do Akademii. Dziewiątki może i stanowią jakąś ofertę biorąc pod uwagę, że jeszcze pamiętam jak przy bramie stał wojskowy dróżnik i nie przepuszczał aut. Ludzie musieli iść te 900 metrów, kiedy teraz mogą. Duże grupy studentów i mieszkańców nadal wolą podejść do Kadrowej i jechać w kierunku miasta stamtąd, niż czekać na rzadko kursującą linię.
196 z niezmiennym rozkładem co '20 jadącym bezpośrednio pod stację, objeżdżającym pół dzielnicy byłoby pewnym i wygodnym środkiem transportu. Z drugiej strony studenci wybieraliby 196 (teraz wybierają jak trafią ;/ podjazd 115) do Jerzego, bo tu jest przesmyk przez furtkę na teren akademii i są już prawie jedną nogą przy drzwiach wejściowych na uczelni.
153 byłoby częste, więc za pomocą jednej linii mamy:
- zachowaną częstą relację Mokry Ług - północna część dzielnicy - centrum Rembertowa - PKP
- godne zastąpienie do Kolonii przez 199
- możliwość połączenia Starego z Nowym Rembertowem jedną linią, gdzie częstotliwość byłaby adekwatna do zapotrzebowania. Na Szatkowników nie ma potrzeby wysyłania dwóch linii. Miałeś w zamiarze puścić 215 przez al. Sztandarów co '10? Chyba nie :roll: a skoro mamy rozwiązanie dla uporządkowania towarzystwa dookoła, to zamiast mnożyć linie skupmy się na kilku porządnych tarczkach na słupku przystankowym. Zyska Stary Rembertów, Nowy, Zielona i Marysin.
115 niech się zaczepi o stację przy Gocławku, bo w inne duże zmiany w przypadku tej linii nie wierzę.
183 Wola Grzybowska - Wiatraczna może przejąć brygady 514. Zapewnia dojazd Groszówki do stacji w Rembertowie, stanowi wspomożenie dla 173 w dojeździe do miasta, Nowy Rembertów nic nie traci.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 18 cze 2019, 15:21

Zachwytu na Nowym Rembertowie takim 183 nie będzie. Warbud podał miesiąc temu organizację ruchu podczas budowy węzła 'Zakręt" (Przez dwa lata na Trakcie Brzeskim po jednym pasie ruchu w każdą stronę). Pewna część ruchu z Traktu Brzeskiego pewnie zakorkuje Czynu Społecznego - Armii Krajowej - Niemcewicza - Korkową.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 18 cze 2019, 19:34

Nowy Rembertów miałby ilość kursów, którą miał za czasów swojej najlepszej autobusowej świetności, czyli gdy miał 183 co 15/30/30 i 514 co 15/30/30, oba idealnie skoordynowane co 7,5/15/15. Do tego część kursów tylko dla siebie.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 cze 2019, 21:18

Płowieszczołak pisze:
18 cze 2019, 15:21
Zachwytu na Nowym Rembertowie takim 183 nie będzie. Warbud podał miesiąc temu organizację ruchu podczas budowy węzła 'Zakręt" (Przez dwa lata na Trakcie Brzeskim po jednym pasie ruchu w każdą stronę). Pewna część ruchu z Traktu Brzeskiego pewnie zakorkuje Czynu Społecznego - Armii Krajowej - Niemcewicza - Korkową.
A czytałeś o jakich my planach rozmawiamy? Po wybudowaniu tunelu i dwóch wiaduktów (Wygoda, Rembertów, Wesoła) :-$

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 18 cze 2019, 21:56

:-$ Aaa.. czyli to jest plan na czas budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy przez Groszówkę wepchnięcia 183 w tę strefę.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 cze 2019, 22:22

Mój plan? Część pewnie poleci jeszcze przez Starą Miłosną i Międzylesie, przecież to jest bezproblemowa trasa aż do Wału.

ODPOWIEDZ