Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 21 cze 2018, 22:51

Na tej zasadzie to połowę linii należałoby skasować lub puścić na bezdroża. Ja mówię, że taka relacja jest lepsza od obecnej, ty na to, że są korki. Trochę nie o tym mowa.
Ale ok, zaczekajmy zatem aż zbudują tunel i wtedy argument "bo korki" zniknie.
Pawel_ pisze:
21 cze 2018, 22:22
199, w szczycie A, dostaje po tyłku przez korek na Żołnierskiej. Wyjeżdżając z Ząbek na +1/0, na AON wpada się po odjeździe, a tam, o ile mnie pamięć nie myli, stoi się ciut ponad kwadrans... Ale spoko, wepchnijmy "dziewiątki" w prawo, w kierunku PKP. I stójmy. Dwadzieścia minut. Albo i więcej. Potem zawrotka na Kolonii i... korek. Kyrie eleison. #-o

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 22 cze 2018, 7:00

Ty tak na poważnie? 199 wysiada na Eskulapów, przechodzi na drugą stronę i 'jedzie' 20 minut do PKP?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 cze 2018, 8:53

Przecież Chrusciela ma po 2 pasy. Buspas tam zrobić, wszystko się rozwiąże! Przecież jest na to miejsce do samego przejazdu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 22 cze 2018, 9:32

Kolejny.. mądry. Jeju. Jedź tam i zobacz, jak to wygląda.. :P

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 cze 2018, 10:21

Dobrze wiem. W miejscowosciach tego typu na Zachodzie (male miasto ze stacja kolejowa po srodku) przez całe miejscowości robi się buspas, ktory ma bezwzgledny priorytet, a ulice podporzadkowane stoja (o ile nie sa slepe/z ostatnim odcinkiem tylko dla autobusu). Na takie rozwiazania w Polsce jednak nie ma miejsca, a szkoda.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 cze 2018, 11:16

Dantte pisze:
22 cze 2018, 10:21
W miejscowosciach tego typu na Zachodzie (male miasto ze stacja kolejowa po srodku) przez całe miejscowości robi się buspas, ktory ma bezwzgledny priorytet, a ulice podporzadkowane stoja (o ile nie sa slepe/z ostatnim odcinkiem tylko dla autobusu).
Na przykład...?

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 22 cze 2018, 15:18

Dantte pisze:
22 cze 2018, 10:21
Dobrze wiem. W miejscowosciach tego typu na Zachodzie (male miasto ze stacja kolejowa po srodku) przez całe miejscowości robi się buspas, ktory ma bezwzgledny priorytet, a ulice podporzadkowane stoja (o ile nie sa slepe/z ostatnim odcinkiem tylko dla autobusu). Na takie rozwiazania w Polsce jednak nie ma miejsca, a szkoda.
Panie, a wiesz Pan ile nam brakuje do Zachodu? Pas BUS to by była fikcja.. Tam tylko tunel pomoże.. A jeżeli już upchniemy 199 tam, gdzie chcesz, to wiesz ile czasu potrzeba, by z Kolonii dostać się do PKP? :D

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 22 cze 2018, 17:31

A ty dalej swoje. Mówię, że ta relacja ma sens, bo ludzie jadą do stacji. Wysiadają przy Eskulapów i jak jest korek to drałują na piechotę. Jak nie ma (po południu do lewoskrętu jest lepiej), to jadą, z powrotem jest podobnie (popatrz ile osób przechodzi na drugą stronę po wyjściu z autobusu i i idzie na przeciwległy przystanek). Idąc twoim tropem proponuję zakrańcować 153 z Mokrego Ługu przy Akademii, a 196 wywalić w diabły. Bo kto będzie jechał 20 minut?
Korek jest problemem, zgoda, dlatego pewnie faktycznie trzeba poczekać na tunel. Ale co innego korek, a co innego upieranie się, że skierowanie 199 do stacji nie ma sensu. Ma sens.
Pawel_ pisze:
22 cze 2018, 7:00
Ty tak na poważnie? 199 wysiada na Eskulapów, przechodzi na drugą stronę i 'jedzie' 20 minut do PKP?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 cze 2018, 18:42

Obawiam się, że buspas mógłby sparaliżować węższe ulice, po których wszystkie linie potencjalnie korzystające z niego też się poruszają.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 cze 2018, 9:23

Obserwując ostatnio jakie pojazdy korzystają z buspasa, myślę że i tak wszyscy kierowcy osobówek by na to lali i jeździli by po staremu. Tak samo jak jeżdżą po buspasie w Alejach Jerozolimskich, czy na alei Niepodległości. A przecież i tak nikt tego nie pilnuje.

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 23 cze 2018, 10:56

Miło, że dyskusja się rozbudziła ale już spieszę aby ją lekko ostudzić. Pomysł bus-pasa po prawym pasie al. Chruściela już dawno padł i niedługo po tym pojawił się przystanek Katiuszy jako ta opcja możliwa do wykonania. Jest wielce zbawienny jeśli jednak jakiś autobus przyjedzie. Tak - przyjedzie jest w tym zdaniu bardzo kluczowym wyrazem, ponieważ przeważnie dwie brygady 153 stoją w korku do stacji, a kolejne z powrotem na Cyrulików.
Ludzie z 199 nie wysiadają na Eskulapów od kiedy jeździ objazdem przez Strażacką. Zarówno oni, jak i tłum osób z Z2 wysiadają na Kordiana i przechodzą skrótem za Lidlem prosto do schodków przejścia podziemnego.
Mój plan zakładał wybudowanie wszystkich okolicznych inwestycji na kilka lat wprzód, pisałem o tym wyraźnie. Nikt o zdrowych zmysłach nie posyłałby obecnego 153/196 dalej, żeby utknęło w korku na Marsa. Serce boli patrząc jak zabijane jest przez to wszystko 143 i 183. Nic dobrego nie wnoszą ani wysoka częstotliwość, ani możliwość dojechania nimi w różne części miasta. 225 dodatkowo po dupie dostaje przejazdem w jedną stronę Cyrulików (korek niekiedy do Strażackiej), a z drugiej strony przejazd na Wygodzie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 cze 2018, 11:47

Ale dowóz Rembertowa na Grochów to właśnie jest 143 i 183. Po co jeszcze więcej?

Ja tam nie wierzę, żeby po skończeniu wszystkich tych budów korek na Marsa miał zniknąć. Ludzie sobie łatwo i wygodnie dojadą do niego i staną, gdzie przepustowość się zmniejszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 23 cze 2018, 15:25

Liczę na to, że jeśli korek jednak nie zniknie w pełni to znacznie się zmniejszy. Estakada będzie prowadziła ciąg aut z Siekierkowskiej nad rondem jak obecnie to robi, a później nad Naddnieprzańską, Okularową, Rekrucką, Czwartaków i dalej staje się wylotówką na Zegrze. Czy są korki w Międzylesiu albo Zielonce po zbudowaniu tunelu? Nie. Poza tym widziałem przejeżdżające nim dodatkowo tylko 153. (Swoją drogą w Zielonce powstaje kolejny tunel) #-o

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 25 cze 2018, 11:32

Jalerb pisze:
22 cze 2018, 17:31
A ty dalej swoje. Mówię, że ta relacja ma sens, bo ludzie jadą do stacji. Wysiadają przy Eskulapów i jak jest korek to drałują na piechotę. Jak nie ma (po południu do lewoskrętu jest lepiej), to jadą, z powrotem jest podobnie (popatrz ile osób przechodzi na drugą stronę po wyjściu z autobusu i i idzie na przeciwległy przystanek). Idąc twoim tropem proponuję zakrańcować 153 z Mokrego Ługu przy Akademii, a 196 wywalić w diabły. Bo kto będzie jechał 20 minut?
Korek jest problemem, zgoda, dlatego pewnie faktycznie trzeba poczekać na tunel. Ale co innego korek, a co innego upieranie się, że skierowanie 199 do stacji nie ma sensu. Ma sens.
Pawel_ pisze:
22 cze 2018, 7:00
Ty tak na poważnie? 199 wysiada na Eskulapów, przechodzi na drugą stronę i 'jedzie' 20 minut do PKP?
"Dziewiątki" lubię i jeździłem. Tłumów przy Eskulapów nie widziałem nigdy. Za to przy - jak to napisał PiotrekP - przy Lidlu. I idą.. gdzieś.. Na początku się zastanawiałem, gdzie oni tak idą. Ale dobra. Nie znam się.

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 01 lip 2018, 19:37

Od jutra 199 wraca na trasę Żołnierska - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela. Zostanie otwarty przejazd pod wiaduktem na Czwartaków.

ODPOWIEDZ