Komunikacja w Rembertowie
: 01 maja 2020, 11:37
Jak zwykle Ostrobramska szaleje . Przeguby stoją w zajezdni A na 173 znowu solo . W innych zajezdniach zamiast solo przeguby
Korona z głowy ZTMowi by nie spadła, jakby na te brygady dał nakaz wysyłania przegubów. A tak to jedynie zalecenie, prośba do której dyspozytor nie ma obowiązku się zastosować.
Na 183 też są wysyłane przeguby.
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... zowieckie2W województwie mazowieckim w ramach Programu wybudowanych zostanie 19 przystanków:
10 nowych przystanków: [...] Warszawa Chełmżyńska [...]
Problem uniwersalny. ZTM ma po prostu wywalone na nieracjonalny układ, a wręcz obecny stan spotyka się z poparciem takich grup jak tzw. babcie autobusowe.
No właśnie, jeśli następuje rozbicie długich linii, to komponent północny czyli 215 powinien mieć ciut lepszą częstotliwość niż 30/30/30. Pewnie już to pisałem, ale według różnego rodzaju badań taka częstotliwość nie spowoduje napływu nowych pasażerów...
Obawiam się, że mogą być tu problemy
Tam (os. Dudziarska) ktoś jeszcze mieszka?
Rolę dowozu Kolonii i Polanki zostawiłem lokalnej linii 153. Po wybudowaniu tunelu raczej nie będzie w nim przystanków, więc i tak 143 średnio spełniałoby tę funkcję. W rejonie nowej-jeszcze-niewybudowanej ulicy o której pisałem powstaje średniej wielkości centrum handlowe oraz niezmiennie mieści się przychodnia, przedszkole - dlatego 143 zostawiłem w tej formie.Yelonker pisze: ↑15 sie 2021, 11:31Pozwolę sobie skomentować ten plan swoimi paroma uwagami:
- skoro twój plan zakłada powstanie tunelu, dlaczego ma nim kursować tylko 215? 143 teraz (w miarę) omija przez Strażacką korki, przypuszczam, że po otwarciu tunelu Marsa będzie mniej obciążona, niż Żołnierska, a w bliżej nieokreślonej przyszłości (chociaż chyba na rozpisce absurdalnie rozciągniętych w czasie inwestycji tramwajowych potrzebnych na cito pojawiło się przedłużenie z Gocławka) mogłoby pojechać tamtędy 153.
Zdaję sobie z tego w zupełności sprawę, chyba tylko ja pisałem na forum o tym, że z osiedla wyprowadzają się ostatni mieszkańcy rok temu albo może już więcej (ten czas tak zasuwa...). Moja propozycja dla 225 wzięła się z kilku powodów:225 w przedstawionym wariancie jest bliskie osiągnięciu zupełnej bezużyteczności. PKP Kawęczyn czy tam Wygoda nie ma żadnej wartości dodanej względem Rembertowa samo z siebie, a Osiedle Dudziarska jest już całkowicie wysiedlone i ta końcówka jest, powiedzmy sobie szczerze, na etapie wygaszania popytu.
Zabierają się do tego i temat ucichł mimo próśb mieszkańców os. Wilno o stworzenie takiego połączenia. Było to jeszcze przed uruchomieniem M2 do Trockiej. Wolałbym pozostawić relacje lokalne liniom lokalnym. Po cichu liczę, że zostanie puszczona jakaś trasa KM/SKM przez Rembertów - Radzymińska, więc to byłoby odhaczone. Moje 238 daje możliwość przesiadek przy Trawiastej (Wesoła/podmiejskie/dalszy Wawer), Okularowej (Praga Południe), rondo Granzowa (Ząbki/Rembertów + Centrum/Sulejówek i dalej poprzez kolej) Trocka (Bródno/Praga), :mewa Targówek Ratusz (Białołęka/Bródno). Dość dużo jak dla jednej linii.ZTM sygnalizował już kilkukrotnie, że zamierza przekierować 170 na Kijowską, tak więc nie spieszyłbym się z likwidowaniem 338 - w tym wypadku pozostanie to bowiem najbardziej potrzebna linia dla Ząbkowskiej. Chętnie bym ją natomiast wydłużył (nie ujmując oczywiście potrzebie uruchomienia czegoś na kształt twojego 238) do Strzelnicy i zamienił w 196 - w ten sposób powstałaby relacja umożliwiająca połączenie wzrastającej na znaczeniu Pragi Północ z Rembertowem z pominięciem Grochowa jak również najbardziej chyba problematycznego w całym węźle odcinka sieci kolejowej między PKP Rembertów a Dworcem Wschodnim.
Wiem, pisałem o tym do @Krzysiek_S, ale ZTM w projekcie wawerskim nie zakładał wyższej częstotliwości.zxcvbnm pisze: jeśli następuje rozbicie długich linii, to komponent północny czyli 215 powinien mieć ciut lepszą częstotliwość niż 30/30/30. Pewnie już to pisałem, ale według różnego rodzaju badań taka częstotliwość nie spowoduje napływu nowych pasażerów...