Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 mar 2020, 9:41

Bo widocznie ma małe zapełnienie, ale mistrzowie nie ogarnęli do tego że poprawia się to mniejszymi wozami a nie cięciem do częstotliwości niedowozówkowej.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 05 mar 2020, 9:42

Kleszczu pisze:
04 mar 2020, 14:00
Dobrze, ale samo w sobie 284 złe nie jest (trasowo). Bólem jest powiązanie go z linią międzydzielnicową oraz częstotliwość 8-(
Bólem? 197/397 w takiej formie istnieje od lat i jakoś zastrzeżeń z niczyjej strony nie widzę. No dobra, tylko w godzinach szczytu...

Szczerze, bardziej bym widział 284 z Chomiczówki przez Rodła, a 171 skrócone z powrotem do NB przez Powstańców. Chociaż z innej strony, PŚ przy Maczka czasem się bardziej zakorkuje a trasa do NB jest dla 284 bez korków. No problemem może się okazać bezcelowe kluczenie po Kole. Przyczyną koordynacja ze 184, ale 284 by było szybszą i korzystniejszą dowozówką prosto przez Księcia Janusza. Dla ZP Brożka i ZP Dalibora kolejny autobus jest zbędny. A taborowo zaoszczędzamy brygadę i prostujemy. Ale skoro już 184/284 muszą być razem to może 197 w zamian powinno być wyprostowane przez KJ? 4 dodatkowe zakręty tylko po to by dublować odcinek który przez tyle czasu nie był w ogóle obsługiwany? W wersji przedstawionej ZTM proponowałem wyprostowanie 201 - no to całkiem rozsądnie przerzucono emerytom pod kościół na Deotymy. No i 384 jako szybki dowóz do M2 przez KJ z Chomiczówki do Znanej. Ma być 284 kluczące po Kole, ale skoro koordynacja ze 184 to po co jeszcze 197 i to z kursami skróconymi? Bo pani Krystyna musi mieć autobus z numerem 197 aby dojechać na bazarek, a inne choćby było ich sto jej nie obchodzą...

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2020, 9:45

Dantte pisze:
05 mar 2020, 9:41
Bo widocznie ma małe zapełnienie, ale mistrzowie nie ogarnęli do tego że poprawia się to mniejszymi wozami a nie cięciem do częstotliwości niedowozówkowej.
Teoretycznie tak, ale mniejsza częstotliwość = mniej kursów = mniej wzkm = mniej kasy, natomiast mniejsze pojazdy ≠ mniej kasy.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 mar 2020, 9:48

lublin42 pisze:
05 mar 2020, 9:42
Kleszczu pisze:
04 mar 2020, 14:00
Dobrze, ale samo w sobie 284 złe nie jest (trasowo). Bólem jest powiązanie go z linią międzydzielnicową oraz częstotliwość 8-(
Bólem? 197/397 w takiej formie istnieje od lat i jakoś zastrzeżeń z niczyjej strony nie widzę. No dobra, tylko w godzinach szczytu...


Szczerze, bardziej bym widział 284 z Chomiczówki przez Rodła, a 171 skrócone z powrotem do NB przez Powstańców. Chociaż z innej strony, PŚ przy Maczka czasem się bardziej zakorkuje a trasa do NB jest dla 284 bez korków. No problemem może się okazać bezcelowe kluczenie po Kole. Przyczyną koordynacja ze 184, ale 284 by było szybszą i korzystniejszą dowozówką prosto przez Księcia Janusza. Dla ZP Brożka i ZP Dalibora kolejny autobus jest zbędny. A taborowo zaoszczędzamy brygadę i prostujemy. Ale skoro już 184/284 muszą być razem to może 197 w zamian powinno być wyprostowane przez KJ? 4 dodatkowe zakręty tylko po to by dublować odcinek który przez tyle czasu nie był w ogóle obsługiwany? W wersji przedstawionej ZTM proponowałem wyprostowanie 201 - no to całkiem rozsądnie przerzucono emerytom pod kościół na Deotymy. No i 384 jako szybki dowóz do M2 przez KJ z Chomiczówki do Znanej. Ma być 284 kluczące po Kole, ale skoro koordynacja ze 184 to po co jeszcze 197 i to z kursami skróconymi? Bo pani Krystyna musi mieć autobus z numerem 197 aby dojechać na bazarek, a inne choćby było ich sto jej nie obchodzą...
Wrzucanie 284, czyli de facto podstawowego połączenia Nowego Bemowa z :mewa: w korek na PŚ wzdłuż lotniska jest bezsensowne =;

Mimo wszystko 197 jadące z Ursusa jest mniej narażone na korki niż 184 z Ochoty. Dlatego być może (nie korzystam zbyt często) to funkcjonuje.

BTW - ktoś pisał, że podmiejskie będzie się skracało. Wspomnicie moje słowa - będą płacze, że mieliśmy do Wola Parku/na bazarek/na cokolwiek autobus i nam z powrotem skracają 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 mar 2020, 10:17

Mi przyszło do głowy coś takiego: 284 -> 171 Z Chomiczówki (jednak) do Ciołka, potem Górczewską i trasą 112 do Karolina, zaś 112 od ratusza do... metra (żeby PŚl na południe od ZP Wrocławska nie wisiało na samym 523). No i może to 112 wygiąć jak 171, skoro nie dało się go z Bemowa pozbyć...

A co do Księcia Janusza: tam są progi. Poza tym rzeczywiście nie ma sensu, by autobusy były rozdzielone na KJ, Ciołka i Deotymy. Ja to bym chętnie widział autobusy na KJ, ale zamiast Ciołka. A Ciołka rewitalizować, dosadzić drzew i zrobić główną aleję Koła... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 mar 2020, 10:27

Bastian pisze:
05 mar 2020, 10:17
A co do Księcia Janusza: tam są progi. Poza tym rzeczywiście nie ma sensu, by autobusy były rozdzielone na KJ, Ciołka i Deotymy. Ja to bym chętnie widział autobusy na KJ, ale zamiast Ciołka. A Ciołka rewitalizować, dosadzić drzew i zrobić główną aleję Koła... ;)
Odważnie, ale pomysł zacny :)

W toku dyskusji zapomnieliśmy jeszcze o jednej rzeczy. Dogodnej przesiadce. Zobaczcie :arrow: 284 dowożąc ze Znanej do :mewa: najpierw stanie na światłach do skrętu w prawo, potem będzie musiało się przebić na lewoskręt, odczekać swoje i dopiero zatrzyma się na Ciołka. Pasażer potem odstoi swoje na światłach i dopiero zejdzie do metra. Metra, którym - teoretycznie - mógłby już jechać gdyby autobus zatrzymał się na Górczewskiej zaraz po skręcie w prawo.

Tego problemu nie ma już na powrocie, ale z kolei konieczność przełażenia przez światła będzie występować w drodze na Nowe Bemowo.

Wiem, że to może drobiazg ale mało rzeczy jest w naszym metrze tak irytujących jak niewygodne przesiadki 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 mar 2020, 10:39

Pożyjemy, zobaczymy - faktem jest, że zdecydowana większość osób w tzw. podeszłym wieku z Bemowa i okolic nie jest fanami metra. Właśnie przez te przesiadki i ciągłe zmiany tras oraz numeracji komunikacji miejskiej w tym rejonie.
ZUS fundatorem emigracji

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 mar 2020, 10:46

Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 9:48

BTW - ktoś pisał, że podmiejskie będzie się skracało. Wspomnicie moje słowa - będą płacze, że mieliśmy do Wola Parku/na bazarek/na cokolwiek autobus i nam z powrotem skracają 8-(
Czyli twoim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zostawienie tych linii na Osiedlu Górczewska, gdzie po odłączeniu torów podaż w kierunku ratusza spadła o 2/3, a chętnych dalej tyle samo? Jak zaczną budować trzy ostatnie stacje, cała pętla będzie zajęta pod plac budowy i prawdopodobnie wylecą następne linie. Nie można odcinać pasażerów spod miasta od komunikacji tylko dlatego, żeby ubezpieczyć się na ewentualne przyszłe utyskiwanie - mają oni dojeżdżać do węzła, a Osiedle Górczewska aktualnie węzłem nie jest. Chyba, że chcesz, żeby frustracja pasażerów z Babic, i tak aktualnie wysoka, co wiem, bo znam ich całkiem sporo, osiągnęła absolutne apogeum.

Natomiast uważam, że przekierowanie komunikacji na Księcia Janusza mogłoby być korzystne - lepsza przesiadka ze 184 na metro, możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu zamiast przejazdu krótkim odcinkiem Górczewskiej i lewoskrętu dla 197, jak i przybliżenie komunikacji może i nie jakoś bardzo licznym, ale jednak obecnym osiedlom na zachód od Księcia Janusza. Minusy - na Ciołka jest prokuratura i urząd pracy, a Deotymy musiałoby jeździć coś więcej niż dziad co pół godziny, na co prawdopodobnie ta ulica będzie skazana gdy 149 wyleci wraz z oddaniem kolejnego odcinka metra.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 mar 2020, 11:01

Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46
Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 9:48

BTW - ktoś pisał, że podmiejskie będzie się skracało. Wspomnicie moje słowa - będą płacze, że mieliśmy do Wola Parku/na bazarek/na cokolwiek autobus i nam z powrotem skracają 8-(
Czyli twoim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zostawienie tych linii na Osiedlu Górczewska, gdzie po odłączeniu torów podaż w kierunku ratusza spadła o 2/3, a chętnych dalej tyle samo?
Nigdzie tego nie napisałem (-X
Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46
Natomiast uważam, że przekierowanie komunikacji na Księcia Janusza mogłoby być korzystne - lepsza przesiadka ze 184 na metro, możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu zamiast przejazdu krótkim odcinkiem Górczewskiej i lewoskrętu dla 197, jak i przybliżenie komunikacji może i nie jakoś bardzo licznym, ale jednak obecnym osiedlom na zachód od Księcia Janusza. Minusy - na Ciołka jest prokuratura i urząd pracy, a Deotymy musiałoby jeździć coś więcej niż dziad co pół godziny, na co prawdopodobnie ta ulica będzie skazana gdy 149 wyleci wraz z oddaniem kolejnego odcinka metra.
Inna sprawa, że Księcia Janusza idealnie nadaje się na linię Znana-Bemowo dowożącą do metra, czyli de facto linię nie dla Koła :-k

"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 05 mar 2020, 11:20

Właśnie po to coś powinno jechać Księcia Bolesława-Księcia Janusza-Jana Olbrachta. Te 4 skręty a z tego 2 lewoskręty to absurd. Te progi na KJ to były zbudowane pod autobusy, tak jak na Elekcyjnej. Jest na KJ sztuczne zwężenie jezdni plastikowymi krawężnikami które można łatwo zdemontować. Puszczanie linii przez Koło tylko po to by kierowca wykonał więcej manewrów a docelowi pasażerowie jechali do metra 4/5 minut dłużej? I to w obliczu tego że tyle czasu zupełnie nic nie jeździło a ludzie jakoś się przyzwyczaili? Same przystanki akurat nie powinny być żadnym problemem ani do przesiadki ani do obsługi. Na Rondzie Daszyńskiego od wielu lat jest o wiele gorzej.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 05 mar 2020, 11:43

Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46
Natomiast uważam, że przekierowanie komunikacji na Księcia Janusza mogłoby być korzystne - lepsza przesiadka ze 184 na metro, możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu zamiast przejazdu krótkim odcinkiem Górczewskiej i lewoskrętu dla 197, jak i przybliżenie komunikacji może i nie jakoś bardzo licznym, ale jednak obecnym osiedlom na zachód od Księcia Janusza. Minusy - na Ciołka jest prokuratura i urząd pracy, a Deotymy musiałoby jeździć coś więcej niż dziad co pół godziny, na co prawdopodobnie ta ulica będzie skazana gdy 149 wyleci wraz z oddaniem kolejnego odcinka metra.
Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 11:01
Inna sprawa, że Księcia Janusza idealnie nadaje się na linię Znana-Bemowo dowożącą do metra, czyli de facto linię nie dla Koła :-k
Ja proponowałem w konsultacjach od pl. Bankowego przywrócić E-2 do Nowego Bemowa właśnie przez ulicę Księcia Janusza. Z ul. Górczewskiej by skręcało w Księcia Janusza i przez Koło na Nowe Bemowo. Proponowałem także zmniejszenie liczby przystanków. Od Kina Femina, następny przystanek byłby Metro Księcia Janusza (jest postawiony już przystanek autobusowy pomiędzy ulicami Ciołka a Księcia Janusza), następnie Orlich Gniazd, Widawska, Wrocławska i Nowe Bemowo. Proponowałem też linię tramwajową okresową dowozową o roboczym numerze 43, z pętli Koło przez Obozową, Młynarską, Wolką do Cm. Wolskiego. Szybkie i krótkie połączenie ze stacją Metro Płocka. Mimo to obecna propozycja ZTM=>WTP jest do przyjęcia. W miarę oddawania kolejnych stacji zmiany będą odważniejsze i także ludzie przyzwyczają się do szybkiego metra. Co do ulicy Ciołka, to ludzie czekali na otwarcie tej ulicy i na przystanku Dalibora czeka sporo osób na duet 129/197 aby dostać się na ul. Górczewską. Ulica ma swój potencjał, kapitalny remont przechodzą tam teraz budynki przy Ciołka 11a (biurowiec + lokale usługowe na parterze) i Astronomów 3 (biurowiec), należące do Izby Skarbowej.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 mar 2020, 11:57

Bon Jovi pisze:
05 mar 2020, 11:43
Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46
Natomiast uważam, że przekierowanie komunikacji na Księcia Janusza mogłoby być korzystne - lepsza przesiadka ze 184 na metro, możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu zamiast przejazdu krótkim odcinkiem Górczewskiej i lewoskrętu dla 197, jak i przybliżenie komunikacji może i nie jakoś bardzo licznym, ale jednak obecnym osiedlom na zachód od Księcia Janusza. Minusy - na Ciołka jest prokuratura i urząd pracy, a Deotymy musiałoby jeździć coś więcej niż dziad co pół godziny, na co prawdopodobnie ta ulica będzie skazana gdy 149 wyleci wraz z oddaniem kolejnego odcinka metra.
Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 11:01
Inna sprawa, że Księcia Janusza idealnie nadaje się na linię Znana-Bemowo dowożącą do metra, czyli de facto linię nie dla Koła :-k
Ja proponowałem w konsultacjach od pl. Bankowego przywrócić E-2 do Nowego Bemowa właśnie przez ulicę Księcia Janusza. Z ul. Górczewskiej by skręcało w Księcia Janusza i przez Koło na Nowe Bemowo. Proponowałem także zmniejszenie liczby przystanków. Od Kina Femina, następny przystanek byłby Metro Księcia Janusza (jest postawiony już przystanek autobusowy pomiędzy ulicami Ciołka a Księcia Janusza), następnie Orlich Gniazd, Widawska, Wrocławska i Nowe Bemowo.

Tak, tak. Dowozówka do metra będą linią jadącą przez pół miasta (-X
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2020, 14:24

Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 10:27
W toku dyskusji zapomnieliśmy jeszcze o jednej rzeczy. Dogodnej przesiadce. Zobaczcie :arrow: 284 dowożąc ze Znanej do :mewa: najpierw stanie na światłach do skrętu w prawo, potem będzie musiało się przebić na lewoskręt, odczekać swoje i dopiero zatrzyma się na Ciołka. Pasażer potem odstoi swoje na światłach i dopiero zejdzie do metra. Metra, którym - teoretycznie - mógłby już jechać gdyby autobus zatrzymał się na Górczewskiej zaraz po skręcie w prawo.
To samo jest z 517, które wg mnie trochę szkoda że zostaje na obecnej trasie. Dawniej autobus szybko pokonywał prawym pasem Rondo Czterdziestolatka i zatrzymywał się na przystanku za skrzyżowaniem. A teraz? Musi się przebić na lewy, stoi w korku na wysokości przystanku, na którym ludzie spokojnie mogliby już wysiąść. Kiedy skręci w Emilkę to zaraz dostaje czerwone na przejściu przy gitarze, więc stoi kolejne światła. W rezultacie czas jazdy od Pl. Zawiszy do Dw. Centralnego to często jakieś 6-8 minut.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 mar 2020, 15:45

reserved pisze:
05 mar 2020, 14:24
Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 10:27
W toku dyskusji zapomnieliśmy jeszcze o jednej rzeczy. Dogodnej przesiadce. Zobaczcie :arrow: 284 dowożąc ze Znanej do :mewa: najpierw stanie na światłach do skrętu w prawo, potem będzie musiało się przebić na lewoskręt, odczekać swoje i dopiero zatrzyma się na Ciołka. Pasażer potem odstoi swoje na światłach i dopiero zejdzie do metra. Metra, którym - teoretycznie - mógłby już jechać gdyby autobus zatrzymał się na Górczewskiej zaraz po skręcie w prawo.
To samo jest z 517, które wg mnie trochę szkoda że zostaje na obecnej trasie. Dawniej autobus szybko pokonywał prawym pasem Rondo Czterdziestolatka i zatrzymywał się na przystanku za skrzyżowaniem. A teraz? Musi się przebić na lewy, stoi w korku na wysokości przystanku, na którym ludzie spokojnie mogliby już wysiąść. Kiedy skręci w Emilkę to zaraz dostaje czerwone na przejściu przy gitarze, więc stoi kolejne światła. W rezultacie czas jazdy od Pl. Zawiszy do Dw. Centralnego to często jakieś 6-8 minut.
3 minuty tramwajem. Dobry argument, że 517 w sumie można zlikwidować :D 8-)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 mar 2020, 16:06

Imo 4 min tramwajem, stoi się i na Starynkiewicza, i przed rondem Czterdziestolatka. Tylko to przejscie dla pieszych między Zawiszy a Starynkiewicza zazwyczaj przejeżdża płynnie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ