Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 mar 2020, 17:01

Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46

Czyli twoim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zostawienie tych linii na Osiedlu Górczewska, gdzie po odłączeniu torów podaż w kierunku ratusza spadła o 2/3, a chętnych dalej tyle samo?
Jest to jednak kolejny argument za stworzeniem sensownej dowozówki nad metrem do skracania wraz zrozbudową metra. Jak dla mnie może mieć nawet numer M21 albo ZM2.

Specjalnie mnie frustracja pasażerów z Babic nie interesuje jednak, za komunikację w granicach miasta płacą tyle, co w biletach, Warszawiacy zaś 2,5 raza więcej (bo dokładają w podatkach). Choć samo wydłużenie siedemsetek mnie nie boli, boli mnie brak dedykowanych dowozówek, tej tymczasowej nad (przyszłym) metrem w szczególności.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2020, 19:26

Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 15:45
reserved pisze:
05 mar 2020, 14:24

To samo jest z 517, które wg mnie trochę szkoda że zostaje na obecnej trasie. Dawniej autobus szybko pokonywał prawym pasem Rondo Czterdziestolatka i zatrzymywał się na przystanku za skrzyżowaniem. A teraz? Musi się przebić na lewy, stoi w korku na wysokości przystanku, na którym ludzie spokojnie mogliby już wysiąść. Kiedy skręci w Emilkę to zaraz dostaje czerwone na przejściu przy gitarze, więc stoi kolejne światła. W rezultacie czas jazdy od Pl. Zawiszy do Dw. Centralnego to często jakieś 6-8 minut.
3 minuty tramwajem. Dobry argument, że 517 w sumie można zlikwidować :D 8-)
Wcześniej 517 dwie minuty. ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 mar 2020, 21:55

Glonojad pisze:
05 mar 2020, 17:01
Jest to jednak kolejny argument za stworzeniem sensownej dowozówki nad metrem do skracania wraz zrozbudową metra. Jak dla mnie może mieć nawet numer M21 albo ZM2.
Tylko że do takich manewrów potrzebujesz mieć jakieś pętle, a nie wykopaliska.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 mar 2020, 7:31

A to przepraszam kto jest inwestorem budowy metra? Ten sam ZTM, który odpowiada za organizację komunikacji. Nie przyjmuję tego argumentu jako usprawiedliwienia, wręcz przeciwnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 mar 2020, 8:17

reserved pisze:
05 mar 2020, 19:26

Wcześniej 517 dwie minuty. ;)
To chyba w rozkładach jazdy. W realu niewykonalne - parkowanie na prawym pasie, zapchana mała patelnia, kolejka do skrętu w Emilii Plater.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2020, 8:27

Glonojad pisze:
05 mar 2020, 17:01
Yelonker pisze:
05 mar 2020, 10:46

Czyli twoim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zostawienie tych linii na Osiedlu Górczewska, gdzie po odłączeniu torów podaż w kierunku ratusza spadła o 2/3, a chętnych dalej tyle samo?
Jest to jednak kolejny argument za stworzeniem sensownej dowozówki nad metrem do skracania wraz zrozbudową metra. Jak dla mnie może mieć nawet numer M21 albo ZM2.

Specjalnie mnie frustracja pasażerów z Babic nie interesuje jednak, za komunikację w granicach miasta płacą tyle, co w biletach, Warszawiacy zaś 2,5 raza więcej (bo dokładają w podatkach). Choć samo wydłużenie siedemsetek mnie nie boli, boli mnie brak dedykowanych dowozówek, tej tymczasowej nad (przyszłym) metrem w szczególności.
No nie. Postulat o zostawienie 7xx na Górczewskiej jest bez sensu. Dziś pasażerowie z Babic dojeżdżają na Górczewską, skąd mają 109 do miasta (a mieli jeszcze tramwaje). Czyli mają jedną przesiadkę. Wg ZTM po otwarciu metra będą dojeżdżać swoimi 7xx do metra, więc dalej będą mieć jedną przesiadkę. A gdyby 7xx zostawić gdzieś przy pętli i zrobić dowozowy metrobus, to mieliby dwie przesiadki. Po co?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 mar 2020, 8:48

Po to, żeby zrobić sloty i wozy na częstą dowozówkę? No bo zakładam, że jej brak wynika stąd właśnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2020, 8:50

Tylko po co? Powinna się zgadzać suma kursów na Górczewskiej. Robienie na siłę z tego jednej linii i zmuszanie Babic do dodatkowej przesiadki na pewno nie spowoduje wzrostu zainteresowania komunikacją miejską za miedzą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 mar 2020, 9:10

Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 10:27

W toku dyskusji zapomnieliśmy jeszcze o jednej rzeczy. Dogodnej przesiadce. Zobaczcie :arrow: 284 dowożąc ze Znanej do :mewa: najpierw stanie na światłach do skrętu w prawo, potem będzie musiało się przebić na lewoskręt, odczekać swoje i dopiero zatrzyma się na Ciołka. Pasażer potem odstoi swoje na światłach i dopiero zejdzie do metra. Metra, którym - teoretycznie - mógłby już jechać gdyby autobus zatrzymał się na Górczewskiej zaraz po skręcie w prawo.
[/color]
Nie.
284 wpierw zatrzyma się na przystanku 04, a później na 06 (analogicznie jak 197):
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... anusza.png
Nota bene przystanek 05 ma być dosunięty do skrzyżowania.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 mar 2020, 9:27

person pisze:
06 mar 2020, 9:10
Kleszczu pisze:
05 mar 2020, 10:27

W toku dyskusji zapomnieliśmy jeszcze o jednej rzeczy. Dogodnej przesiadce. Zobaczcie :arrow: 284 dowożąc ze Znanej do :mewa: najpierw stanie na światłach do skrętu w prawo, potem będzie musiało się przebić na lewoskręt, odczekać swoje i dopiero zatrzyma się na Ciołka. Pasażer potem odstoi swoje na światłach i dopiero zejdzie do metra. Metra, którym - teoretycznie - mógłby już jechać gdyby autobus zatrzymał się na Górczewskiej zaraz po skręcie w prawo.
[/color]
Nie.
284 wpierw zatrzyma się na przystanku 04, a później na 06 (analogicznie jak 197):
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... anusza.png
Nota bene przystanek 05 ma być dosunięty do skrzyżowania.
Szanuję to =D>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 mar 2020, 9:29

reserved pisze:
05 mar 2020, 14:24
To samo jest z 517, które wg mnie trochę szkoda że zostaje na obecnej trasie. Dawniej autobus szybko pokonywał prawym pasem Rondo Czterdziestolatka i zatrzymywał się na przystanku za skrzyżowaniem. A teraz? Musi się przebić na lewy, stoi w korku na wysokości przystanku, na którym ludzie spokojnie mogliby już wysiąść. Kiedy skręci w Emilkę to zaraz dostaje czerwone na przejściu przy gitarze, więc stoi kolejne światła. W rezultacie czas jazdy od Pl. Zawiszy do Dw. Centralnego to często jakieś 6-8 minut.
Fakt, to jakaś makabra z tym skrętem 517 w godzinach szczytu. A mogło przecież zawracać przy PTK...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 mar 2020, 9:32

pawcio pisze:
06 mar 2020, 8:50
Tylko po co? Powinna się zgadzać suma kursów na Górczewskiej. Robienie na siłę z tego jednej linii i zmuszanie Babic do dodatkowej przesiadki na pewno nie spowoduje wzrostu zainteresowania komunikacją miejską za miedzą.
Co do przesiadki, to ja się nawet zgadzam, ale jeśli chodzi o sumę kursów, to nie bardzo. A regularność? To tak, jakbyś upierał się, że 6 kursów na godzinę daje częstotliwość dziesięciominutową, mając w rozkładzie 01, 03, 05, 07, 57 i 59.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2020, 9:35

Złośliwy jesteś, ale 109+154 daje wynik 7,5/10/10 i tu regularność powinna wyglądać nieźle. 7xx to tylko gratis.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 06 mar 2020, 10:28

7xx będą skracane i tak docelowo pasażerowie z Babic i okolic mieli by taką samą przesiadkę, ma to jakiś sens, by ich od razu do metra przekonać a nie robić im dodatkową przesiadkę. Jak będzie stacja metra przy Os. Górczewska to wtedy także będą się do metra przesiadać, nie ma co im stwarzać złego nawyku że muszą się przesiąść do czegoś by dostać się do metra. Ale swoją drogą jakaś dowozowa linia by się przydała, może po obserwacjach ZTM=>WTP uruchomi jakąś częstą linię dowozową. Racją jest też że ZTM=>WTP praktycznie jakoś nigdy się za bardzo nie wysila, a rzeczywiście powinna być w okolicy Księcia Janusza zrobiona pętla, a nie zwracanie przy rondzie przed torami PKP Młynów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 06 mar 2020, 10:44

Skracanie to chyba teraz nadrzędny cel dla 7xx, patrząc chociażby po liniach do Marek (nawiasem mówiąc ciekaw jestem ostatecznego bilansu wozogodzin i wozokilometrów z uwzględnieniem 412), więc nie ździwiłbym się gdyby opcja dwuprzesiadkowa wchodziła w grę.

A szkoda, bo linie podmiejskie mogłyby być idealnie wykorzystane jako "ekspres" międzydzielnicowy, korzystając z kosztu krańcowego każdego dodatkowego kilometra dążącego do zera.

ODPOWIEDZ