Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25319
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 paź 2020, 20:14

fik pisze:
09 paź 2020, 19:50
Nooo, wjazd na ten trambuspas ze skrzyżowań o ruchu okrężnym mógłby być majstersztykiem inżynierskim.
Gdzieś już coś takiego widziałem. Chyba w Krakowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 09 paź 2020, 20:27

Owszem, jest tak na Rondzie Mogilskim
Operacja się udała, pacjent zmarł.

Autobus Czerwon
Posty: 4092
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2020, 21:06

Flash8222 pisze:
09 paź 2020, 19:43
Ja wciąż uważam, że 191 powinno jeździć do Daszyńskiego, zaś 175 na Esperanto bez zaliczania Centrum.
Dlaczego akurat na Esperanto?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2020, 22:29

Na Mogilskim nie ma wyjazdu z "ronda" na trambuspas, bo dzieli je ładnych kilka metrów w pionie. Takie rozwiązanie (pół rozwiązania bardziej) jest na rondzie Grunwaldzkim, przy czym do jego funkcjonalności można mieć od paru do kilku tysięcy drobnych uwag.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 paź 2020, 9:33

trambuspas oznacza konieczność budowy 3x droższego torowiska tramwajowo-autobusowego , a wprowadzenie dodatkowej relacji "na wprost" na rondzie - rezygnację z dopiero co uruchomionego priorytetu tramwajowego. No wydaje mi się, że jeśli już wydawać wagon pieniędzy na niepogarszanie ruchu św. samochodzikom, to już lepiej 4 pas na buspas przerobić/dorobić od Daszyńskiego do Głównego.

A, no i wymiana wiaduktów tramwajowych nad linią kolejową na nowe, ale zakładam, że kiedyś i tak to będzie zrobione (tyle, że wiadukt drogowy też będzie robiony, to można go o czwarty pas dla autobusów równie dobrze poszerzyć).

Tak więc - nie, trambuspas nie jest "najprostszym rozwiązaniem".
fik pisze:
09 paź 2020, 19:15
Coś ze Żwirek, coś z małych Jerozolimskich, 157. Jak dla mnie OK.
Świetnie, przy obecnych ograniczeniach budżetowych (i zmianotrasowych) nierealne. Swoją drogą co " z małych Jerozolimskich" ? 158 nie, 159 nie, 227 nie - ewentualnie 178 po uruchomieniu tramwaju na Kasprzaka nie byłoby głupie, choć ZP Karolkowa łapie się w obsługę Isengradu i może być dym.Choć może gdyby je puścić przez Kolejową i Karolkową... :-k

Zakładając oczywiście, że dasię 157 przełożyć z Żelaznej, bo na to przecież też może być awantura...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 paź 2020, 11:45

Glonojad pisze:
10 paź 2020, 9:33
Zakładając oczywiście, że dasię 157 przełożyć z Żelaznej, bo na to przecież też może być awantura...
Może jakby z placu Starynkiewicza i ulicy Lindleya zrobić normalny układ dwóch jednokierunkowych ulic, to Żelazną mogłoby pojechać 159. W relacji tramwaje w Jerozolimskich :arrow: 159 w stronę Śródmieścia spokojnie dałoby się zorganizować przesiadkę w sposób wygodniejszy, niż dziś na placu Zawiszy. Zdecydowanie gorzej jest natomiast z przystankiem dla 159 w kierunku północnym, nie wiem bowiem, jak się mają przepisy do zatrzymywania się autobusu na jezdni tuż za skrzyżowaniem, a zatoka już chyba wymagałaby ingerencji w konstrukcję wiaduktu, co wybiłoby koszty w kosmos.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 paź 2020, 12:12

Glonojad pisze:
10 paź 2020, 9:33
Isengradu
I Leningardu ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 paź 2020, 12:16

Glonojad pisze:
10 paź 2020, 9:33
fik pisze:
09 paź 2020, 19:15
Coś ze Żwirek, coś z małych Jerozolimskich, 157. Jak dla mnie OK.
Świetnie, przy obecnych ograniczeniach budżetowych (i zmianotrasowych) nierealne. Swoją drogą co " z małych Jerozolimskich" ? 158 nie, 159 nie, 227 nie - ewentualnie 178 po uruchomieniu tramwaju na Kasprzaka nie byłoby głupie, choć ZP Karolkowa łapie się w obsługę Isengradu i może być dym.Choć może gdyby je puścić przez Kolejową i Karolkową... :-k

Zakładając oczywiście, że dasię 157 przełożyć z Żelaznej, bo na to przecież też może być awantura...
No jak dla mnie z małych Jerozolimskich 127 najbardziej. I tak, może być krzyk, ale ja mam słaby słuch :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 paź 2020, 12:30

No to chyba jednak wolę 178 co 10/15/15 niż 127 co 15/15/20, zwłaszcza, że 105 będzie pewnie można trochę przyciąć, ale i tak będzie musiało zostać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 paź 2020, 12:32

No zakładam, że 127 na mądrej trasie miałoby też mądrą częstotliwość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 paź 2020, 12:35

A gdzie kraniec na Woli w takim razie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 paź 2020, 12:38

MRD, oczywiście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 10 paź 2020, 12:50

Prościej i miałoby większy sens przedłużenie bez straty dla innych rejonów 191 z pl. Narutowicza. Za 127 coś trzeba będzie puścić innego i kolejne kombinowanie z trasami. Ale była linia 155 która objeżdżała ul. Żelazną, al. Jerozolimskimi, przez pl. Zawiszy w Towarową. Przed generalnym remontem wiaduktu, to chyba nocna linia zostanie i nic więcej z autobusów. Zostają tramwaje i torowisko do wykorzystania do czasu remontu wiaduktu.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 10 paź 2020, 13:04

fik pisze:
09 paź 2020, 19:15
Coś ze Żwirek, coś z małych Jerozolimskich, 157. Jak dla mnie OK.
Ze Żwirek:
175 :arrow: Lotnisko - ... - Towarowa - MRD,
czy
504 :arrow: Os. Kabaty - ... - Towarowa - MRD ? (Choć bardziej widziałbym 175 a 504 do Ursusa za 401 :roll: )
Wtedy samo 128 do centrum?

Z małych Jerozolimskich oczywista oczywistość, że 127, ale co wtedy z relacją Centrum - Mariensztat?

157 w sensie: Towarowa - Prosta - Żelazna - ... - Gwiaździsta? :P

Paweł D.
Posty: 5257
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 paź 2020, 13:11

I odciąć lotnisko od centrum?
157 za punktualnie jeździ? I chyba nie ma skrętu Prosta-Żelazna.

ODPOWIEDZ