Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 lis 2019, 13:42

Akurat zamysł szczytny, tylko ze 159 bym dyskutował. Z wymienionych jeszcze jako bezsensowne:
  • 136 wracające na Aleję Prymasa Tysiąclecia jest bez sensu, bo rozdziela dojazd z północnej Płockiej na dwie stacje metra. Pomysł na przesuwanie na OSG jest zaś o tyle absurdalny, że dubluje metro, dubluje 523 i zastępuje 109 zastępujące 190 w trakcie gdy 190 jest skrócone tak, by nie było z niej żadnego pożytku.
  • 167 na Znanej to już akurat jest, tylko uzasadnienie bez sensu, bo dojazd do tramwajów na Reducie ze Znanej jest potrzebny, choć dla tej linii wiąże się z bolesną konsekwencją, jaką jest jazda po Alei Prymasa Tysiąclecia.
  • Ja osobiście nie widzę sensu skracania 190 w ogóle bo jest to dla mnie próba przesiadania ludzi w metro w sprzeczności z faktami, że jest ono w relacji na Pragę zwyczajnie wolniejsze, w dodatku nie zalicza MRA, ale jeśli już skracać, to na Znanej przynosi to więcej korzyści, nie mówiąc o technicznych trudnościach związanej z upychaniem mocnej linii na przegubach na Kole.
  • 129 na Strąkowej całkiem fajnie zastąpione przez 201, acz chyba wolałbym je zastępować 197, które wówczas zastąpiłby 112 (na Połczyńskiej wówczas np. 177 do Cm. Wolskiego, miałoby lepszą funkcję dowodową najpierw do tramwajów, potem do metra, naturalnie z zastąpieniem na P7P przez 228 do Niedźwiadka/Karolina, a w dalszej perspektywie do stacji metra Karolin). Jazda na Górczewską tej linii jest zaś bez sensu, Tesco się zwija, a Włochy są dowożone do tramwajów na Połczyńskiej i tutaj wolałbym tę linię do Cm.Wolskiego/Koła przez Redutową.
  • 255 bez sensu, z Odolan Rondo Daszyńskiego jest prosto, jazda do MKJ to wielki oberek, ani w podróży, ani nawet w dojeździe do linii metra nie krótszy. 155 może nie jest jakieś najgorsze, ale Znaną do metra sa się dowieźć prościej (197 przelotem i 397 lub 201 krańcowo, wówczas może ta druga na Cm. Wolski do tramwajów), a tę linię można wykorzystać na przykład jako dowóz Znanej do tramwajów i uzupełnienie na Kasprzaka do czasu powstania tam trasy tramwajowej. Od strony Młynowa może i metro Młynów jest bliżej, ale logiczniejsze jest metro Płocka, bo tam jedzie 103 oraz 102/106 czy co tam ma jechać z Siedmiogrodzkiej.
  • 109 to chyba jakaś dziwna próba zrobienia dowozówki do metra nie tylko dla Bemowa, ale też dla Redutowej, dla APT, ale jednokierunkowo to się nie sprawdzi.
  • 102 w relacji Olszynka-MSN to będzie trup totalny, 105 wolę na Powiśle niż na DWC, bo na Prostej to przede wszystkim tramwaj linii 10.
  • 117 jak rozumiem zastępuje wszystkich pokrzywdzonych którzy po trochę krótszym staniu przez Aleje Jerozolimskie będą musieli przejść na drugą stronę Alej?
  • 154 po zostawieniu na samej Ochocie jest bez sensu, acz to może lepiej bo z całotygodniowym 228 do metra, do pociągów i do tramwajów w alei Krakowskiej jeżdżącym po 1 Sierpnia nie będzie dla tej linii większego uzasadnienia.
  • 171 albo przez plac Bankowy (ale tylko jedna linia w takiej relacji, więc wówczas już bez 520), albo uśmiercić bo akurat jazda po ciągu Prostej to to, w czym M2, w odróżnieniu od MRA i relacji daleka Wola-Praga, się akurat sprawdza.
  • Przesiadanie ludzi ze 178 jedną stację metra bliżej to niewielka korzyść, a dodatkowo utrudnia tym wszystkim, którzy wybierają się na biurową Wolę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2019, 14:47

Próbowałem to jakoś rozkminić, ale poległem na 136 na Jelonki. Nie oszukujmy się: projekt Bon Joviego jest zły jak muzyka Bon Joviego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 lis 2019, 19:05

Ja poległem na już na 101 i dowozie Jelonków do M2 przez Prymasa Rewolucji Tysiąclecia.
@Bon Jovi W ogóle to kilka propozycji ma się zupełnie nijak do tematu. Ja rozumiem że naczynia połączone a 521 musi skończyć w piachu, ale bez przesady.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 04 lis 2019, 20:04

Czyli nie zostanę gościem od układania komunikacji w Warszawie. Przepraszam za zajęcie wszystkim czytającym mój projekt czasu. Wybaczcie i nie będę rzucał nowych propozycji. Dziękuję również za uwagi, bo krytyka, nawet dająca po 4 literach, jest zawsze potrzebna.

Do końca listopada ma być przywrócony ruch na Górczewskiej od Płockiej do Księcia Janusza oraz na Płockiej pomiędzy Kasprzaka a Wolską, a na wiosnę ma ruszyć metro na odcinku pomiędzy Rondem Daszyńskiego a Księcia Janusza. Jak myślicie, kiedy ZTM przedstawi swoje propozycje zmian. Może być ciekawie, bo inne zmiany wejdą w tym etapie, a inne, jak będą otwierali na pozostałej ul. Górczewskiej.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2019, 20:19

Górczewska między Płocką, a Prymasa Tysiąclecia na pewno nie wróci w listopadzie, bo ma być zwężana, a jeszcze nawet nie zaczęto (pętla 520+E-2 ma się całkiem dobrze).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 lis 2019, 20:33

Bon Jovi pisze:Czyli nie zostanę gościem od układania komunikacji w Warszawie. Przepraszam za zajęcie wszystkim czytającym mój projekt czasu. Wybaczcie i nie będę rzucał nowych propozycji. Dziękuję również za uwagi, bo krytyka, nawet dająca po 4 literach, jest zawsze potrzebna.
Może zostaniesz. Ale na razie rewolucje zmieniające wszystko i wszędzie są niemodne. Jest to sieć naczyń połączonych, ale bardziej polega to na tym, że się coś przesuwa delikatnie, wygasza potok, potem usuwa, jak 227, które powinno było zniknąć już przy otwarciu M2.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 lis 2019, 11:57

fik pisze:
04 lis 2019, 14:47
Próbowałem to jakoś rozkminić, ale poległem na 136 na Jelonki. Nie oszukujmy się: projekt Bon Joviego jest zły jak muzyka Bon Joviego.
Jedna uwaga: możesz nie lubić muzyki BJ, ale nie oznacza to, że jest ona zła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lis 2019, 12:30

Zmieniam zdanie zatem: propozycja Bon Joviego ma w sobie tyle sensu, ile fani Bon Joviego poczucia humoru.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 08 lis 2019, 14:04

Jakaś szansa na bezposredni dojazd od Kazubow do Lopuszanskiej ?

Jakaś szansa na bezposredni dojazd od Kazubow do Wolaparku ?

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 08 lis 2019, 15:06

Nie i raczej nie.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 lis 2019, 19:55

mcdm pisze:
08 lis 2019, 14:04
Jakaś szansa na bezposredni dojazd od Kazubow do Wolaparku ?
171 i 523

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 lis 2019, 19:56

mcdm pisze:
08 lis 2019, 14:04
Jakaś szansa na bezposredni dojazd od Kazubow do Lopuszanskiej ?
N01

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 08 lis 2019, 23:12

Postanowiłem także przyłączyć się do zabawy i wypichciłem coś takiego ;)

106. OS. GÓRCZEWSKA – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śl. – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA.
Uruchomienie linii autobusowej zastępującej linię 190 na odcinku Jelonki – Wola i łączącej z najbliższą stacją metra południowe Jelonki (ciąg ul. Lazurowej i Człuchowskiej). Ze względu na zamknięcie pętli autobusowej OS. GÓRCZEWSKA zawracanie na rondzie Radia Wolna Europa, postoje wyrównawcze tylko na krańcu METRO KSIĘCIA JANUSZA.

109. STARE BEMOWO – Kaliskiego – Lazurowa – Górczewska – al. Prymasa Tysiąclecia – Al. Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego – Kopińska – Wawelska – al. Armii Ludowej – most Łazienkowski – al. Stanów Zjednoczonych – Wiatraczna – Szaserów – PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA.
Połączenie z linią 523 wraz ze skierowaniem przez ul. Górczewską i Lazurową w celu zastąpienia linii 154 na tym odcinku, dogodnego połączenia rejonu WAT i ciągu ul. Kaliskiego i Lazurowej z najbliższą stacją metra oraz poprawy obsługi komunikacyjnej zachodniego odcinka ul. Górczewskiej po zawieszeniu funkcjonowania linii tramwajowej. Docelowo po otwarciu kolejnych stacji II linii metra byłaby to jedyna linia, która pozostałaby na ul. Górczewskiej na odcinku od ul. Powstańców Śl. do ul. Olbrachta/Ks. Janusza.

122. STARE BEMOWO – Radiowa - … - GWIAŹDZISTA.
Skrócenie trasy wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursów. Zastąpienie na wycofanym odcinku przez linię 109.

129. KOŁO – Obozowa – Deotymy – Górczewska – Olbrachta – Stroma – Strąkowa – Powstańców Śląskich - … - PKP URSUS.
Przywrócenie dojazdu do Koła wraz ze skierowaniem przez ul. Deotymy w celu ułatwienia dojazdu ze wschodniej części Koła do najbliższej stacji metra.

136. MŁYNÓW – Płocka – Górczewska – al. Prymasa Tysiąclecia - … - CYNAMONOWA.
Przywrócenie starej trasy.

149. METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska – Lazurowa - … - GROTY.
Czasowe przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra.

154. DW. ZACHODNI – Al. Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego - … - P+R AL. KRAKOWSKA.
Wycofanie z Woli i Bemowa. Zastąpienie na wycofanym odcinku przez linie 109 i 155.

155. KOŁO – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Czerniakowska – TORWAR (powrót: Łazienkowska).
Ponowne skierowanie do Koła przez ul. Ciołka (jest to jedyna linia obsługująca ten ciąg uliczny). Przejęcie wschodniego odcinka trasy linii 171. Zastąpienie w relacji ZNANA – linia metra przez linię 190.

171. CHOMICZÓWKA – Conrada – al. Reymonta – Powstańców Śl. – Piastów Śl. – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śl. – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA.
Skrócenie trasy do najbliższej stacji metra. Zastąpienie w relacji Wola – Powiśle przez linię 155.

190. ZNANA – Olbrachta – Górczewska - … - CH MARKI.
Wycofanie z Bemowa i skierowanie do pętli ZNANA w celu stworzenia wygodnego, często kursującego połączenia osiedli położonych w rejonie ul. Jana Olbrachta z linią metra oraz zastąpienia linii 520 w relacji Wola – Śródmieście. Jest to jedyna linia obsługująca ciąg Górczewska – Leszno – al. Solidarności ułatwiająca m. in. dojazd do Urzędu Dzielnicy.

197. GWIAŹDZISTA - … - Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Olbrachta – Redutowa – Wolska - … - URSUS NIEDŹWIADEK.
Wyprostowanie trasy w celu usprawnienia połączenia Zielonego Bemowa z najbliższą stacją metra. Przywrócenie przejazdu przez ul. Olbrachta i Redutową.

201. NOWE BEMOWO - … - Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Olbrachta – REDUTOWA.
Przedłużenie trasy w celu usprawnienia połączenia Zielonego Bemowa z najbliższą stacją metra.

249. METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska – Lazurowa – Batalionów Chłopskich – Rayskiego (powrót: Coopera – Górczewska) – Szeligowska – Lazurowa – LAZUROWA.
Czasowe przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra. Skierowanie dwukierunkowo przez ul. Coopera.

397. METRO STARE BIELANY - … - Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA.
Przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra.

416. PL. PIŁSUDSKIEGO – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Al. Ujazdowskie – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – BRANICKIEGO. [Kursuje w dni powszednie w godzinach szczytu.]
Uruchomienie linii autobusowej zastępującej linię E-2 w relacji Śródmieście – Wilanów wraz ze skierowaniem do Miasteczka Wilanów.

471. Kursy w godz. porannego szczytu jednokierunkowo: NOWE BEMOWO – Powstańców Śl. – Piastów Śl. – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Księcia Janusza – METRO KSIĘCIA JANUSZA [powrót jako PT: Górczewska – Powstańców Śl.].
Kursy w godz. popołudniowego szczytu jednokierunkowo: METRO KSIĘCIA JANUSZA – Księcia Janusza – Dywizjonu 303 – Radiowa – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śl. – Powstańców Śl. – NOWE BEMOWO [powrót jako PT: Powstańców Śl. – Górczewska].
Przystanki: NOWE BEMOWO, PIASTÓW ŚLĄSKICH, RODŁA, WROCŁAWSKA, WIDAWSKA, ORLICH GNIAZD, METRO KSIĘCIA JANUSZA
.
Uruchomienie szczytowej przyspieszonej linii autobusowej w celu stworzenia szybkiego połączenia osiedla Bemowo-Lotnisko z najbliższą stacją metra. Zastąpienie na Bemowie i Woli linii E-2.

520. DWORZEC CENTRALNY - Al. Jerozolimskie - Marszałkowska - ... - MARYSIN.
Przejęcie fragmentu trasy przez linię 190, a relacji Wola - Centrum przez linię metra M2.

523. LIKWIDACJA LINII.
Połączenie z linią 109.

714. METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska – Blizne Łaszczyńskiego - … - KOCZARGI STARE.
Czasowe przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra.

719. METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska – Blizne Łaszczyńskiego - … - LESZNO.
Czasowe przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra.

729. METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska – Blizne Łaszczyńskiego - … - MARIEW.
Czasowe przedłużenie trasy do najbliższej stacji metra.

E-2. LIKWIDACJA LINII.
Szybkie połączenie Bemowa z linią metra realizowane przez nową linię 471. Zastąpienie na ciągu ul. Górczewska – Leszno – al. Solidarności przez linię 190. Zastąpienie w relacji Śródmieście – Wilanów przez linię 416.

Obrazek
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2019, 23:35

129 bardzo sympatyczne, a 523 w formie 109 nie przyjmą przystanki przy Torwarze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 08 lis 2019, 23:55

Opcjonalnie można ubić 188, 109 (523) skierować do Gocławka Wschodniego, a 143 przedłużyć do Lotniska, ale obawiam się, że w ten sposób ta ostatnia linia mogłaby stać się nieregularnym, nieprzewidywalnym potworem...
pawcio pisze:
08 lis 2019, 23:35
129 bardzo sympatyczne, a 523 w formie 109 nie przyjmą przystanki przy Torwarze.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

ODPOWIEDZ