Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 06 mar 2020, 12:46

Autobusy mogłyby zawracać na rondzie Redutowa/Jana Olbrachta (jako alternatywa dla PKP Młynów), ale z drugiej strony jest to rozwiązanie tylko na jedną, dwie linie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 mar 2020, 12:48

pawcio pisze:
06 mar 2020, 9:35
7xx to tylko gratis.
Niech będzie, ale sam tu wyskoczyłeś, że mają załatwiać podaż na Górczewskiej, a nie być jej naddatkiem.
Złośliwy jesteś, ale 109+154 daje wynik 7,5/10/10 i tu regularność powinna wyglądać nieźle.
Że niby 154 na Lazurowej nie korkuje się? Jeszcze gdyby 109 puścić na Stare Bemowo, to przynajmniej w stronę metra byłoby jako tako. Z metra to już średnio ma prawo działać.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2020, 12:59

Glonojad pisze:
06 mar 2020, 8:17
reserved pisze:
05 mar 2020, 19:26

Wcześniej 517 dwie minuty. ;)
To chyba w rozkładach jazdy. W realu niewykonalne - parkowanie na prawym pasie, zapchana mała patelnia, kolejka do skrętu w Emilii Plater.
Oj chyba mało jeździsz. ;) Oczywiście w godzinach szczytu naturalnie przejazd trwa dłużej, ale ja nawet nie mówię o sytuacji gdy wszystko stoi. Gdy ruch jest mniejszy, to potrafię ruszyć z Pl. Zawiszy, dać na środkowy pas i na jednej zielonej fali przejechać aż za Rondo Czterdziestolatka. I mógłbym wypuścić pasażerów od razu tam na przystanku, ale nie, bo trzeba postać sobie do lewoskrętu, a jak ruszam w lewo to akurat na Emilce na przejściu robi się dla mnie czerwone. W efekcie pasażerowie stoją i czekają niepotrzebnie. A kolejki do skrętu w Emilii Plater nie ma. Przypatrz się dokładniej jak tam będziesz w najbliższym czasie. Jedzie się na pierwszym cyklu. Co więcej, nawet jak zapchane są pasy do jazdy na wprost, to bywa że do skrętu w lewo stoi może z jeden samochód. Tam większym problemem jest przebicie się na ten pas do lewoskrętu. Ale jak się na nim znajdę to już najbliższy cykl jest mój.

Ja uważam, że idealnym krańcem dla 517 byłby Pl. Trzech Krzyży. Obecnie mamy dziwaczny twór, bo w stronę Ochoty 517 zatrzymuje się razem ze wszystkimi liniami, a w drugą stronę zupełnie nie. Na Pl. Zawiszy zatrzymuje się na innym przystanku, o wiele dalej od skrzyżowania przecież. Moja mama np. która wsiada na Beresteckiej w dowolną linię do centrum, już omija 517 i czeka na 158. Takich ludzi jest więcej, bo widzę zauważalną mniejszą frekwencję.

Edit: Choć muszę przyznać, że jest spora grupa pasażerów wysiadających przy Metrze Świętokrzyska. Tutaj akurat zostało to pomyślane, bo jest dogodna przesiadka do metra dla tych, którzy korzystali wcześniej z 517 w dojeździe na Targówek.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36625
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 mar 2020, 13:14

To może to 517 powinno trafić na Rondo Daszyńskiego?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 mar 2020, 13:33

Bastian pisze:
06 mar 2020, 13:14
To może to 517 powinno trafić na Rondo Daszyńskiego?
A może po prostu powinno skręcać w Jana Pawła, jak 504?
I pasażerowie, którzy potem przesiadają się w M2, mogliby to zrobić już przy Rondzie ONZ.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2020, 13:44

Bastian pisze:
06 mar 2020, 13:14
To może to 517 powinno trafić na Rondo Daszyńskiego?
Spore grono osób (przynajmniej tak myślę, mieszkając na Ochocie trochę znam nawyki mieszkających tutaj ludzi, choć pewny nie jestem) 517 przesiada się potem do tramwaju w Alejach w kierunku Wisły. Przesiadka na Pl. Zawiszy byłaby jeszcze gorsza niż obecnie...

Generalnie jak obserwuję pasażerów gdy mam w grafiku 517 (ale pracuję tylko na zmianę B więc nie wiem jak rano), to najwięcej ludzi wysiada na Centralnym pod gitarą. Na drugim miejscu Metro Świętokrzyska, dokąd jeździ przeważnie z 10-15 osób na kurs. Do Centrum pojedyncze osoby. Na Pl. Zawiszy wysiada ich garstka. Podejrzewam, że ci wysiadający na Emilce woleliby wysiąść pod Marriottem.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 mar 2020, 13:59

reserved pisze:
06 mar 2020, 13:44
Bastian pisze:
06 mar 2020, 13:14
To może to 517 powinno trafić na Rondo Daszyńskiego?
Spore grono osób (przynajmniej tak myślę, mieszkając na Ochocie trochę znam nawyki mieszkających tutaj ludzi, choć pewny nie jestem) 517 przesiada się potem do tramwaju w Alejach w kierunku Wisły. Przesiadka na Pl. Zawiszy byłaby jeszcze gorsza niż obecnie...

Generalnie jak obserwuję pasażerów gdy mam w grafiku 517 (ale pracuję tylko na zmianę B więc nie wiem jak rano), to najwięcej ludzi wysiada na Centralnym pod gitarą. Na drugim miejscu Metro Świętokrzyska, dokąd jeździ przeważnie z 10-15 osób na kurs. Do Centrum pojedyncze osoby. Na Pl. Zawiszy wysiada ich garstka. Podejrzewam, że ci wysiadający na Emilce woleliby wysiąść pod Marriottem.
Tak było zawsze - dużo osób wysiadało przy Centralnym, a potem przy Centrum, a że teraz pierwszą stacją metra jest Świętokrzyska, to wysiadają właśnie tam. Zawsze większość wysiada przy pierwszej stacji metra, którą mijają - to efekt psychologiczny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 mar 2020, 16:02

154 na WAT z Bemowa spoznione po poludniu przyjezdza o czym my w ogole mowimy.

Liczba kursow fto nie wszystko, mozna to sprawdzić na Kasprzaka. na Gorczewskiej będzie jeszcze gorzej.

@Reserved : staram się nie jezdzic bo nie lubię stac w korku, ale miejsce akurat znam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 mar 2020, 22:00

fraktal pisze:
06 mar 2020, 13:59
Tak było zawsze - dużo osób wysiadało przy Centralnym, a potem przy Centrum, a że teraz pierwszą stacją metra jest Świętokrzyska, to wysiadają właśnie tam. Zawsze większość wysiada przy pierwszej stacji metra, którą mijają - to efekt psychologiczny.
Ja myślę że to się nazywa węzeł przesiadkowy, a nie efekt psychologiczny. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 mar 2020, 22:22

Bastian pisze:
06 mar 2020, 13:14
To może to 517 powinno trafić na Rondo Daszyńskiego?
Prędzej 127 na Daszyńskiego, a 517 na Mariensztat, bo:

a. Połączenie ze ścisłym centrum bardziej broni się na Skoroszach niż we Włochach,
b. Biurowce w Jerozolimskich potrzebują połączenia z M2 na przedwczoraj.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 mar 2020, 22:39

517 na Mariensztacie jest tak samo świetne jak 517 na Torwarze. Szkoda, że fik sam siebie nie może dodać do plonkownicy, przynajmniej by nie spamował, pisząc to, co już ktoś napisał.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8303
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 mar 2020, 9:47

Wyjazd z Mariensztatu (szczególnie w szczycie B) zabije każdą linię. 517 będzie po prostu cierpiało głośniej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 mar 2020, 9:59

Ja tam uważam, że 517 nie powinno jechać ani o metr dalej od 191.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2020, 10:18

Zgadzam się, na Niedźwiadku jest absolutnie zbędne. :->
person pisze:
09 mar 2020, 9:47
517 będzie po prostu cierpiało głośniej.
Czym istotnym różni się sytuacja, w której cierpi 127 od sytuacji, w której cierpi 517?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 mar 2020, 11:00

127 jest jednak trochę krótsze, chociaż i tak wydajemisię, że powinno jechać do MRD razem ze 191 i, ewentualnie, 504 i 517.

ODPOWIEDZ