Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2020, 10:08

bartoni722 pisze:
09 paź 2020, 9:11
Jaka jest różnica czy jadą one pod szyldem dwóch linii czy kursów skróconych jednej skoro potrafią się zajeżdżać tak samo?
Żadna, oprócz tego, że psychologicznie oferta jest inaczej postrzegana w obu przypadkach (jedni pasażerowie docenią częstotliwość na jednym rozkładzie, inni- zwłaszcza ci jeżdżący na codzień czym innym - liczbę linii).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 paź 2020, 10:45

Ja tylko powiem, że ze zbiorkomu korzysta około 60-65% "normy", więc ewentualne luzy to nie musi być (wyłącznie) wina nieatrakcyjnej oferty, co po prostu braku pasażerów w systemie...

mb112
Posty: 951
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 paź 2020, 11:27

Czyli wychodziłoby że ludzie z Bemowa jednak wolą dalej jeździć tramwajami Obozową niż do Księcia Janusza ? Trochę to dziwne, bo teoretycznie np. w czasie gdy 284 dojeżdża już do Księcia Janusza to tramwaj jest dopiero w okolicach Magistrackiej. A jakby autobusy jeździły przez Księcia Janusza zamiast przez Ciołka to w ogóle by było jeszcze szybciej.
No i faktycznie, teraz jeszcze generalnie ludzi jest mniej wszędzie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2020, 12:38

Glonojad pisze:
09 paź 2020, 10:08
bartoni722 pisze:
09 paź 2020, 9:11
Jaka jest różnica czy jadą one pod szyldem dwóch linii czy kursów skróconych jednej skoro potrafią się zajeżdżać tak samo?
Żadna, oprócz tego, że psychologicznie oferta jest inaczej postrzegana w obu przypadkach (jedni pasażerowie docenią częstotliwość na jednym rozkładzie, inni- zwłaszcza ci jeżdżący na codzień czym innym - liczbę linii).
Niebagatelnym czynnikiem przy obecnej polityce jest też to, że takie 197x ciężej rozkoordynować lub przekierować innym ciągiem niż 284, któremu już teraz się rozjeżdżają godziny szczytu z linią macierzystą.

Nie zmienia to faktu, że w miarę możliwości (nie zawsze jest to łatwe, oczywiście) oferta "dowozowa" powinna być niezależna od oferty "tranzytowej", tak aby nieregularności w tej drugiej nie zaburzały funkcji tej pierwszej. Nikt nie upiera się, aby koordynować 179 ze 136 na Surowieckiego wszakże.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 09 paź 2020, 14:19

Bastian pisze:
09 paź 2020, 1:48
A do 184 na tym odcinku?
A ja mam wrażenie, że na Ciołka 184 było bardziej puste od 284 =P~ Dokładnie przyjrzałem się dwóm parom kursów i wyszło, że w stronę Huty było 4-5 osób przed podjazdem do MKJ (za przystankiem to zależy czy było coś wcześniej w stronę Nowego Bemowa czy nie), a w stronę Szczęśliwic to naprawdę przypadkowi ludzie w tych autobusach...

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 09 paź 2020, 15:45

Tak niektórzy narzekają na 159 na odcinku Pl. Zawiszy - CH. Blue City... A gdyby tak po prostu tą linię skierować od (Sadyby) EC Siekierki - Towarową do <M> Rondo Daszyńskiego i później Przyokopową i Kolejową do Dw. Zachodniego (Tunelowa)?

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 09 paź 2020, 16:35

159 zakrańcowano przy Blue City bo lada moment miał się zacząć remont wiaduktu na Towarowej.

Georg
Posty: 5965
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 paź 2020, 17:49

wojtor pisze:
09 paź 2020, 16:35
159 zakrańcowano przy Blue City bo lada moment miał się zacząć remont wiaduktu na Towarowej.
Myślałem o innym rozwiązaniu i skierowaniu innej linii w ten sposób. Ale jak zobaczyłem, że korki na Towarowej wróciły, to uznałem, że nie ma sensu.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2020, 18:01

Georg pisze:
09 paź 2020, 17:49
wojtor pisze:
09 paź 2020, 16:35
159 zakrańcowano przy Blue City bo lada moment miał się zacząć remont wiaduktu na Towarowej.
Myślałem o innym rozwiązaniu i skierowaniu innej linii w ten sposób. Ale jak zobaczyłem, że korki na Towarowej wróciły, to uznałem, że nie ma sensu.
Na Towarowej powinien być buspas, m.in. po to żeby coś ze Żwirki i Wigury mogło dojechać do M2, odc. 2137.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2020, 18:54

Żeby buspas tam maił uzasadnienie, to powinno nim coś jeździć co 5, jeśli nie co 3 minuty (czyli 2-3 linie co 10 w szczycie). Nierealne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2020, 19:15

Coś ze Żwirek, coś z małych Jerozolimskich, 157. Jak dla mnie OK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 paź 2020, 19:43

Ja wciąż uważam, że 191 powinno jeździć do Daszyńskiego, zaś 175 na Esperanto bez zaliczania Centrum.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 09 paź 2020, 19:44

Jest inne rozwiązanie i ominięcie korków na Towarowej pomiędzy rondem Daszyńskiego a pl. Zawiszy. Podobnie jak na trasie W-Z, zrobić wspólny pas tramwajowy i autobusowy jednocześnie. Nie potrzeba wtedy tworzyć bus-pasa.
Można by było zrobić dłuższy, od pl. Zawiszy do al. Solidarności. Takie rozwiązanie byłoby chyba najprostsze.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2020, 19:50

Nooo, wjazd na ten trambuspas ze skrzyżowań o ruchu okrężnym mógłby być majstersztykiem inżynierskim.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 09 paź 2020, 19:52

Po trasie starego torowiska tramwajowego, dawnej 8, można poprowadzić wjazd, a wyjazd także z wprowadzeniem na rondo sygnalizacji priorytetowej dla autobusów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ODPOWIEDZ