Żadna, oprócz tego, że psychologicznie oferta jest inaczej postrzegana w obu przypadkach (jedni pasażerowie docenią częstotliwość na jednym rozkładzie, inni- zwłaszcza ci jeżdżący na codzień czym innym - liczbę linii).bartoni722 pisze: ↑09 paź 2020, 9:11Jaka jest różnica czy jadą one pod szyldem dwóch linii czy kursów skróconych jednej skoro potrafią się zajeżdżać tak samo?
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja tylko powiem, że ze zbiorkomu korzysta około 60-65% "normy", więc ewentualne luzy to nie musi być (wyłącznie) wina nieatrakcyjnej oferty, co po prostu braku pasażerów w systemie...
Czyli wychodziłoby że ludzie z Bemowa jednak wolą dalej jeździć tramwajami Obozową niż do Księcia Janusza ? Trochę to dziwne, bo teoretycznie np. w czasie gdy 284 dojeżdża już do Księcia Janusza to tramwaj jest dopiero w okolicach Magistrackiej. A jakby autobusy jeździły przez Księcia Janusza zamiast przez Ciołka to w ogóle by było jeszcze szybciej.
No i faktycznie, teraz jeszcze generalnie ludzi jest mniej wszędzie.
No i faktycznie, teraz jeszcze generalnie ludzi jest mniej wszędzie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niebagatelnym czynnikiem przy obecnej polityce jest też to, że takie 197x ciężej rozkoordynować lub przekierować innym ciągiem niż 284, któremu już teraz się rozjeżdżają godziny szczytu z linią macierzystą.Glonojad pisze: ↑09 paź 2020, 10:08Żadna, oprócz tego, że psychologicznie oferta jest inaczej postrzegana w obu przypadkach (jedni pasażerowie docenią częstotliwość na jednym rozkładzie, inni- zwłaszcza ci jeżdżący na codzień czym innym - liczbę linii).bartoni722 pisze: ↑09 paź 2020, 9:11Jaka jest różnica czy jadą one pod szyldem dwóch linii czy kursów skróconych jednej skoro potrafią się zajeżdżać tak samo?
Nie zmienia to faktu, że w miarę możliwości (nie zawsze jest to łatwe, oczywiście) oferta "dowozowa" powinna być niezależna od oferty "tranzytowej", tak aby nieregularności w tej drugiej nie zaburzały funkcji tej pierwszej. Nikt nie upiera się, aby koordynować 179 ze 136 na Surowieckiego wszakże.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A ja mam wrażenie, że na Ciołka 184 było bardziej puste od 284 Dokładnie przyjrzałem się dwóm parom kursów i wyszło, że w stronę Huty było 4-5 osób przed podjazdem do MKJ (za przystankiem to zależy czy było coś wcześniej w stronę Nowego Bemowa czy nie), a w stronę Szczęśliwic to naprawdę przypadkowi ludzie w tych autobusach...
Tak niektórzy narzekają na 159 na odcinku Pl. Zawiszy - CH. Blue City... A gdyby tak po prostu tą linię skierować od (Sadyby) EC Siekierki - Towarową do <M> Rondo Daszyńskiego i później Przyokopową i Kolejową do Dw. Zachodniego (Tunelowa)?
159 zakrańcowano przy Blue City bo lada moment miał się zacząć remont wiaduktu na Towarowej.
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Żeby buspas tam maił uzasadnienie, to powinno nim coś jeździć co 5, jeśli nie co 3 minuty (czyli 2-3 linie co 10 w szczycie). Nierealne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja wciąż uważam, że 191 powinno jeździć do Daszyńskiego, zaś 175 na Esperanto bez zaliczania Centrum.
Jest inne rozwiązanie i ominięcie korków na Towarowej pomiędzy rondem Daszyńskiego a pl. Zawiszy. Podobnie jak na trasie W-Z, zrobić wspólny pas tramwajowy i autobusowy jednocześnie. Nie potrzeba wtedy tworzyć bus-pasa.
Można by było zrobić dłuższy, od pl. Zawiszy do al. Solidarności. Takie rozwiązanie byłoby chyba najprostsze.
Można by było zrobić dłuższy, od pl. Zawiszy do al. Solidarności. Takie rozwiązanie byłoby chyba najprostsze.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Po trasie starego torowiska tramwajowego, dawnej 8, można poprowadzić wjazd, a wyjazd także z wprowadzeniem na rondo sygnalizacji priorytetowej dla autobusów.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.