Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lis 2017, 11:56

To prawda, na pewno nie służy podaży na wolskich i bemowskich osiedlach sytuacja, gdy wszystko wisi na Kercelaku (nie licząc wyjazdu przez Reymonta).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lis 2017, 11:58

W tej chwili rezerwa jest tylko w relacji 24, ale ona jest cholernie długa, bo aż do Zielenieckiej/Wiatracznej trzeba dojechać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lis 2017, 11:58

Kiedyś jechała max. 20 minut a teraz 30-40 minut.
Jakdojade poleca tramwaj+metro w 12 min plus dojście, razem ze 20. Więc nie wierzę.
pawcio pisze:
16 lis 2017, 11:58
W tej chwili rezerwa jest tylko w relacji 24, ale ona jest cholernie długa, bo aż do Zielenieckiej/Wiatracznej trzeba dojechać.
Jest ta magiczna brygada dojeżdżająca tylko do pl. Zawiszy i Narutowicza.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lis 2017, 12:22

To są dwa kursy. Zastąpienie ich normalną linią grozi paraliżem Grójeckiej, która miałaby po 30 kursów w obu relacjach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 lis 2017, 13:28

Mój post akurat był nie spowodowany prywatą, ale kontaktem z klientami ZUS-u przy ul. Wrocławskiej 20 - gdyż kilkakrotnie w tamtej okolicy codziennie się pojawiam. Wiele z tych osób jest zdanych na komunikację miejską. Z reguły są to osoby w podeszłym wieku z ułomnościami rozmaitymi. Przykro jest słuchać teksty typu - "Panie komu przeszkadzały te autobusy, teraz to mordęga z tymi przesiadkami" albo " Na co nam metro, ciągle korki, wszystko stoi same objazdy".
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lis 2017, 14:31

No jeśli chodzi o budowę metra, to trzeba się przemęczyć, ale potem będzie lepiej i wygodniej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 lis 2017, 14:39

pawcio pisze:
16 lis 2017, 11:58
W tej chwili rezerwa jest tylko w relacji 24, ale ona jest cholernie długa, bo aż do Zielenieckiej/Wiatracznej trzeba dojechać.
11 jakoś dało się wcisnąć. A 2 słabe linie to jedna mocna. Na czym polega problem?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lis 2017, 14:43

11 właśnie wyparła 44.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 lis 2017, 13:30

pawcio pisze:
16 lis 2017, 11:58
W tej chwili rezerwa jest tylko w relacji 24, ale ona jest cholernie długa, bo aż do Zielenieckiej/Wiatracznej trzeba dojechać.
W której relacji 24 masz tę rezerwę? Kercelak zatkany, Zawisza zatkany. Bo to, że na Zawiszy w lewo jeszcze teoretycznie mogłoby coś skręcić nie oznacza, że to ma szanse powodzenia w momencie, gdy w prawo cisną 1 i 11. W tej chwili motorowi z 1, 11, 22 i 24 zajeżdżają się na Kercelaku jadąc na dowolnym plusie, nie patrząc na nic, żeby tylko na Zawiszy nie utknąć, a ty tam dostrzegasz rezerwy?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lis 2017, 13:32

Na pewno większe niż na Kercelaku prosto czy na Grójeckiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 lis 2017, 17:00

Ale w dalszym ciągu za małe, żeby myśleć o puszczeniu tam czegokolwiek. Tam trzeba ciąć, a nie rozważać relacje, w których jeszcze da się coś upchnąć. Bo o korekcie programów odpowiedzialnych za sygnalizację nawet nie śmiem marzyć. Pewnie wcześniejsze wykrywanie relacji 22/24 dużo by zmieniło, ale nikomu się nie chce. I jadąc 24 podjeżdżam do sygnalizatora, ale zamiast wjechać na wyspę (przy nieobecności jakiejkolwiek 1 i 11 jadącej od Narutowicza) stoję i czekam, bo zapala się światło w prawo, a ja wolałbym w lewo. A za mną stoi 1, która by w drugim rzucie pojechała, gdyby ktoś mnie na wyspę wpuścił, ale, że mnie nie wpuszczono, to ta jedynka z tyłu straci łącznie jakieś trzy minuty. Na nieistniejącego Boga: relacja 24 jest kolizyjna z relacją 1, więc czemu to 1 jest relacją domyślną, a nie 24? Czemu światło na Towarowej dla 24 zapala się tylko w lewo, a nie zapala się jednocześnie w prawo? Skoro lewoskrętne 24 może wjechać na wyspę, to tym bardziej prawoskrętna 1 może. Tylko światła nie pozwalają. Czemu relacja 22/24 jest wzbudzana nawet w środku dowolnego szczytu? Czemu w ogóle ktokolwiek rozważa opcje puszczania na Zawiszy czegokolwiek więcej, zamiast zastanowić się, jak można poprawić przepustowość tramwajów na Zawiszy i jednocześnie nie obniżać jej osobówkom? Priorytet dla tramwaju w Warszawie to nie jest Bródno czy Marymoncka. Prawdziwy priorytet i to, jak tramwaj jest traktowany, widać na Zawiszy, widać w centrum (wzbudzane światło w ciągu Marszałkowskiej) czy przy Centralnym (wzbudzane w ciągu Chałubińskiego), na rondzie ONZ (nieużywana relacja dostaje światło, a na wprost pojedzie legalnie jeden skład, bo tak), czy na Jagiellońskiej, gdzie 20 rusza ze Starzyniaka na +1, żeby na Golędzinowie mieć -3. I widać w nocy, gdy rozkłady ścięte, a wszelkie protramwajowe koordynacje idą się paść (Wolska i Jerozolimskie!).
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 lis 2017, 17:28

Szeregowy_Równoległy pisze:
17 lis 2017, 17:00
Czemu relacja 22/24 jest wzbudzana nawet w środku dowolnego szczytu?
Potrzebny jest remont w Alejach to wtedy będzie stałoczasówka dla nieczynnej wówczas relacji 22/24

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 lis 2017, 0:49

Oczywiście nie powinno to skutkować przywracaniem wszystkich tych potworów typu 406 czy 384, ale jest nad czym się pochylać.
384 to można by po otwarciu M2 przywrócić, ale na trasie Nowe Bemowo - Powstańców - Wrocławska - Dywizjonu 303 - Księcia Janusza - Metro Księcia Janusza. 171 mogłoby zostać skrócone też do M2 ale naokoło przez Powstańców i Górczewską jak obecnie, a docelowo tylko do Ratusza Bemowo, ewentualnie gdzieś dalej na Jelonki.
109 mam nadzieję, że też zostanie skrócone. O ile przy otwarciu centralnego odcinka M2 jego skracanie faktycznie byłoby bez sensu (nie opłaca się przesiadać 1-2 stacje przed centrum), to już przy otwarciu Ks. Janusza zdecydowanie przesiadka będzie się opłacać. W końcu to głównie właśnie tą linię ma zastąpić zachodnie M2.

p_0
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 18 lis 2017, 12:28

Jeśli podróż dalej niż do sąsiedniej dzielnicy będzie wiązała się z przymusowym zaliczeniem co najmniej dwóch przesiadek i dymaniem góra-dół po stromych schodach do metra, to już widzę jak chętnie ludzie zrezygnują z samochodów...

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lis 2017, 8:20

Też tak sądzę. Pomysły ze skracaniem 190 do Znanej i 171 jeszcze gdzieś raczej nikogo do komunikacji miejskiej nie zachęcą. Pragnę zauważyć, że metro na Bemowo jeszcze nie dotarło, a Jelonki nie dadzą sobie skasować 190, więc kierowanie 171 na Jelonki będzie bez sensu, tym bardziej, że na północne Bemowo metro nie dotrze nigdy, a przynajmniej nie w zasięgu najbardziej odległych czasowo planów rozwoju miasta.

ODPOWIEDZ