Strona 1 z 87

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 14:58
autor: Kleszczu
Dzień dobry,

Szereg dyskusji nakłania do globalnego spojrzenia na komunikację naziemną, głównie autobusową, po otwarciu trzech stacji metra na Dalekiej Woli 8-(

105 Osiedle Górczewska – … – Metro Rondo Daszyńskiego (siekiera)

Ciąg Lazurowa (na płd. od Człuchowskiej), Połczyńska, Kasprzaka nadal będzie potrzebował silnej linii do metra. Ciekawie sytuacja może zmienić się po odbudowaniu torów na Kasprzaka. Mając tą inwestycję na uwadze będzie można zastanowić się nad zmianą (o ile ludzie pozwolą) w 505 jadące gdzieś z szeroko rozumianego Chrzanowa.

106 Metro Rondo Daszyńskiego – Kasprzaka – Ordona – Jana Kazimierza - Cmentarz Wolski (10/20/10//20)

Komunikacja na Jana Kazimierza, po przebiciu przedłużenia Fortu Wola może kończyć na Cmentarzu Wolskim. Mając też na uwadze, ze niebawem otworzy się tam IKEA będzie to dodatkowy generator ruchu.

109 Osiedle Górczewska – Górczewska – Metro Księcia Janusza – Redutowa (postoje tylko na OSG, siekiera)

Linia zapewniająca dowóz do M2 z ciągu Górczewskiej. Po przedłużeniu metra na Bemowo korekta i skierowanie z szeroko rozumianego Chrzanowa przez przedłużenie Człuchowskiej i Lazurową do pętli przy Rondzie Radia Wolna Europa.

137 Koło – Ciołka – Górczewska – Aleja Solidarności – Marszałkowska – Trasa Łazienkowska – Ostrobramska – Marsa – Marysin

Zastąpienie na Górczewskiej i dalej 520.

155 Znana - Księcia Janusza - Ciołka - Koło (siekiera)

Połączenie ze stacją metra Księcia Janusza Koła oraz rejonu Znanej

184 Stare Bemowo (w przyszłości widzę rundkę przez Kartezjusza) - Radiowa - Powstańców Śląskich - Górczewska - Redutowa - Kasprzaka - Dworzec Zachodni - Szczęśliwicka - BW1920 - Grójecka - 1 Sierpnia - NowoWoronicza - Postępu - Bokserska

Obwód, zastąpienie 523 na Bemowie, przejęcie częściowo szeregu ról 154, 171 oraz 155.

190 Osiedle Górczewska – … – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Plac Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Torwar

Z innych zmian to oczywiście 523 przekierowane od Zachodniego do Ursusa, 130 z Marek do Dworca Wileńskiego, 166 z Młynowa do Szpitala Wolskiego. Wyrzucamy 167 oraz 171 z tego regionu (to drugie pewnie musi zostać z Bemowa, ale nie mam na nie dobrego pomysłu - być może Górczewska - Prymasa - Kasprzaka?).

Bonusowo

154 Bennetta – Żwirki i Wigury – 17 Stycznia – Aleja Krakowska – Bakalarska – Borsucza – PKP Rakowiec (powrót przez Aleję Krakowską jak 306)

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 15:19
autor: bartoni722
Pierwsze co zwróciło moją uwagę to dwie bardzo silne linie na Ciołka - czy nie lepiej byłoby puścić 137 przez Deotymy (w projekcie nic nie ma o tej ulicy) tak aby ZP Deotymy, Ks. Sitnika także miały bardzo szybki dowóz do stacji Młynów? No i ciągle biję się z myślami na temat Młynowa - czy nie lepsze byłoby jednak poruszane w tamtym temacie 106, które wraz ze 103 i 136 (pytanie czy musi wracać na Górczewską) dałyby wysoką częstotliwość do stacji Płocka.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 15:35
autor: Mariusz98
Plan ciekawy. Ale jak sądzę wiele ludzi będzie się upominało o zostawienie 109 do Dworca Centralnego.
Po prostu lud woli bezpośrednie połączenia, a nie przesiadanie się.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 15:51
autor: drobert
Zakładając zwężenie Górczewskiej można pokusić się o boczną jezdnie w okolicach Góralskiej, która by służyła za pętlę dla linii z Bemowa a wtedy unikamy bałaganu na rondzie Krygiera.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 18:22
autor: SU89
Czy ta stacja musi naprawdę nazywać się "Księcia Janusza"? Według mnie lepiej by było, jakby nazywała się "Jana Olbrachta", tak jak obecnie zespół przystankowy przy budowanej stacji. Spowoduje to mniejsze zamieszanie po otwarciu metra, niż nowa nazwa odwołująca się do ulicy, która nie istnieje aż tak w świadomości osób które nie mieszkają na Woli, a tylko przejeżdżają Górczewską np. z/do Bemowa lub Bielan.

Nikt nie odniósł się do linii 197 i 397, które też powinny umożliwiać dojazd do M2. 197 powinno wrócić na starą trasę sprzed budowy metra, a 397 puściłbym tak: Metro St. Bielany -...- Księcia Bolesława - Księcia Janusza - postój na Metro Księcia Janusza/Jana Olbrachta - Ciołka - Newelska - Ksiecia Janusza - Księcia Bolesława i dalej na Bemowo i na Bielany.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 22:18
autor: Flash8222
Co do IKEI to podobno ma to być tylko IKEA dla biur.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 13 lis 2017, 23:43
autor: MC
Nie będzie hot dogów? :(

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 0:34
autor: lublin42
Jeśli chodzi o tą propozycję, to najbardziej widzę brak połączenia Górczewskiej i Tysiąclecia z Dw. Zachodnim. Samo 184 jadące przez Redutową jest w stanie zastąpić tylko trasę 154 sprzed zmian związanych z budową metra. Alternatywa w postaci zmodernizowanej kolei nie wydaje mi się wystarczająca tym bardziej, że: 1)z peronu 8 do głównej części dworca jest sporo drogi do przejścia po drodze z nienajlepszym stanem nawierzchni, 2)kolej nie zaoferuje tak dużej częstotliwości jak obecnie 523.
Poza tym nie widzę za bardzo, w jaki sposób budowane metro miałoby zastąpić linię 523 na odcinku wolskim i bemowskim. No ewentualnie w relacji Górczewska->przesiadka w M2->przesiadka w M1->Metro Politechnika. No ale aktualnie autobusy jadą już na Górczewskiej z zapełnieniem około 80-100 osób na autobus.

Co do 397 - moim zdaniem powyższa propozycja jest dobra, przy czym możnaby ją połączyć z propozycją linii 155 oraz z obecną 197 - tak aby powstał układ:
155 Gwiaździsta-Znana(przez Ciołka)
197 Ursus-Koło(przez Ciołka)
397 MSB-Redutowa(przez Księcia Janusza, linia by wymagała dodatkowego ZP przy skrzyżowaniu z Brożka oraz dodatkowego przystanku Koło)

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 7:57
autor: pawcio
Kleszczu pisze:
13 lis 2017, 14:58
137 Koło – Ciołka – Górczewska – Aleja Solidarności – Marszałkowska – Trasa Łazienkowska – Ostrobramska – Marsa – Marysin

Zastąpienie na Górczewskiej i dalej 520.
Nie przejdzie. Odbudowa Mostu Łazienkowskiego skróciła przystanki przy Wale i Torwarze (zrobiły się pojedyncze), przez co znacząco spadła ich przepustowość i już teraz jest na styk.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 8:54
autor: Kleszczu
lublin42 pisze:
14 lis 2017, 0:34
Jeśli chodzi o tą propozycję, to najbardziej widzę brak połączenia Górczewskiej i Tysiąclecia z Dw. Zachodnim. Samo 184 jadące przez Redutową jest w stanie zastąpić tylko trasę 154 sprzed zmian związanych z budową metra. Alternatywa w postaci zmodernizowanej kolei nie wydaje mi się wystarczająca tym bardziej, że: 1)z peronu 8 do głównej części dworca jest sporo drogi do przejścia po drodze z nienajlepszym stanem nawierzchni, 2)kolej nie zaoferuje tak dużej częstotliwości jak obecnie 523.
Poza tym nie widzę za bardzo, w jaki sposób budowane metro miałoby zastąpić linię 523 na odcinku wolskim i bemowskim. No ewentualnie w relacji Górczewska->przesiadka w M2->przesiadka w M1->Metro Politechnika. No ale aktualnie autobusy jadą już na Górczewskiej z zapełnieniem około 80-100 osób na autobus.

Co do 397 - moim zdaniem powyższa propozycja jest dobra, przy czym możnaby ją połączyć z propozycją linii 155 oraz z obecną 197 - tak aby powstał układ:
155 Gwiaździsta-Znana(przez Ciołka)
197 Ursus-Koło(przez Ciołka)
397 MSB-Redutowa(przez Księcia Janusza, linia by wymagała dodatkowego ZP przy skrzyżowaniu z Brożka oraz dodatkowego przystanku Koło)

Zatem...
184 od Radiowej przez Dywizjonu 303, Deotymy, Elekcyjną, Ordona i dalej wg. mojego projektu; 171 od Górczewskiej przez Redutową, Kasprzaka, Prymasa, Zachodni do Placu Narutowicza (Politechniki???).

Natomiast absolutnie nie podoba mi się Twoje 155/197. Moje "piątki" to krótka dowozówka do metra, która przy 3 wozach może w mikroszczycie kursować pewnie nawet co 7,5 minuty. Nie będzie utykała w korkach na Rudnickiego czy Podleśnej. Po prostu bardzo silna lokalna linia do metra, żadnego wydłużania.

397 to jest osobna kwestia... Ogólnie rodzi się pytanie gdzie do metra wozić osiedla z Obrońców Tobruku. Z głównego przystanku, czyli ZP Hala Sportowa Bemowo do metra Stare Bielany autobus rozkładowo jedzie 10 minut, czyli dokładnie tyle samo ile będzie jechał do Górczewskiej :-k

pawcio pisze:
14 lis 2017, 7:57
Kleszczu pisze:
13 lis 2017, 14:58
137 Koło – Ciołka – Górczewska – Aleja Solidarności – Marszałkowska – Trasa Łazienkowska – Ostrobramska – Marsa – Marysin

Zastąpienie na Górczewskiej i dalej 520.
Nie przejdzie. Odbudowa Mostu Łazienkowskiego skróciła przystanki przy Wale i Torwarze (zrobiły się pojedyncze), przez co znacząco spadła ich przepustowość i już teraz jest na styk.

:cry: :cry: :cry:
Czy to znaczy, że będziemy się do końca świata bujać z 520 :?:

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 8:59
autor: fik
pawcio pisze:
14 lis 2017, 7:57
Odbudowa Mostu Łazienkowskiego skróciła przystanki przy Wale i Torwarze (zrobiły się pojedyncze)
ZTM to
a) uzgodnił
b) oprotestował
c) dowiedział się post factum?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 9:02
autor: pawcio
Dowiedział się (chyba) post factum. Krawędź ma długość, jaką ma, tylko zakończenia barier energochłonnych łącznic zgodnie z obecnymi przepisami zabierają po kilka metrów z każdej strony, bo nie mogą się urywać w powietrzu, tylko muszą schodzić do podłoża.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 9:07
autor: fik
No to nie ma innej rady, jak od natychmiast poinformować, że TYMCZASOWO i AWARYJNIE, ze względu na nieprzywrócenie pierwotnych parametrów infrastruktury, na przystanku zatrzymują się tylko wybrane linie (151 i 182 na przykład).

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 9:43
autor: KwZ
pawcio pisze:
14 lis 2017, 9:02
Dowiedział się (chyba) post factum. Krawędź ma długość, jaką ma, tylko zakończenia barier energochłonnych łącznic zgodnie z obecnymi przepisami zabierają po kilka metrów z każdej strony, bo nie mogą się urywać w powietrzu, tylko muszą schodzić do podłoża.
Łbem o ścianę. Czyli de facto nie została przywrócona infrastruktura.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 lis 2017, 9:56
autor: pawcio
Nie została bo przy okazji została dostosowana do nowych przepisów. Dlatego na środku bariera jest linowa, buspas jest węższy i z obu stron są linie krawędziowe.