Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 lis 2019, 22:46

fik pisze:
14 lis 2019, 20:41
Ale na Górczewskiej oferta jest dużo bogatsza niż jeno 109/154, a tych podmiejskich (wliczając 149) jest wciąż zauważalnie mniej niż samych kursów 109.
109 jeździ 10 minut szybciej do Ronda Daszyńskiego od 105, do ratusza 10 minut szybciej, niż 190, do tego dochodzi Wola Park i przesiadki na 523 i tramwaje. 719 jest nabite po dach, inne podmiejskie też mają całkiem licznych amatorów, a sama pętla na Górczewskiej na pustkowiu też nie stoi. Efekt jest taki, że podróż 109 z OSG wiąże się z ryzykiem uduszenia nawet pomimo tego, że kto nie musi jechać 109, ten przesiadł się na 190 i oberek nawet po Lazurowej wozi zauważalnie więcej ludzi, niż wcześniej.

Georg
Posty: 5939
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lis 2019, 8:37

fik pisze:
14 lis 2019, 19:43
523 przez Kaliskiego jest opcją ciekawą na mapie, zdecydowanie, ale faktycznie bałbym się pogorszenia regularności, no i jednak podmiana 154 za 523 na Kaliskiego to wzmocnienie podaży lekką rączką czterokrotne, lekka przesada jednak.

Plus przychodzi mi jednak z niemałym trudem uwierzenie, że ZP Klemensiewicza nie mieści się do 15 kursów/hszczyt.
Powstańców dostało 26. Wydaje mi się że kluczowym odcinkiem nie byłaby Lazurowa (tam autobusów jest tyle, ile trzeba), tylko Górczewska. Nie chodzi o ZP Klemensiewicza, tylko dowóz z podmiejskich do Centrum. Bez trudu mógłbym sobie wyobrazić zamianę końcówek 109 i 523.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 15 lis 2019, 14:25

149 i 7xx powinny były jeździć do Ratusza jeszcze przed rozpoczęciem budowy metra, a po otwarciu linii tramwajowej na Powstańców. Zastanawiam się, czy nie warto byłoby "przenieść" dla tych linii pętlę Os. Górczewska na Bemowo-Ratusz nawet po otwarciu metra w docelowej formie. Odcinek do przejechania jest krótki, a umożliwia przesiadki do 11, 112 i 523 (zakładam, że pozostanie na niezmienionej trasie). Trochę jak Bogusławskiego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lis 2019, 15:47

No ale nie porównuj OSG (zwłaszcza z metrem) z ZP Popiela.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lis 2019, 16:18

Dlaczego? Czym różni się możliwość przesiadki do 116 od przesiadki do 11 i 523 (ew. 112)?

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 15 lis 2019, 17:58

Autobusem nie jest szybciej niż Metrem, tylko autobusem jest szybciej niż samochodem. (Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem).
Argument: korki.

Likwidacja linii pospiesznych, to była wręcz paranoja.
Argument: alternatywa dla tramwaju, który zatrzymuje się na każdym przystanku, oraz szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia.
(Nic z tego już nie zostało!!!)

Kolejny post (adm)
Jak monitorować tych, którym się spieszy.
Jeżeli jedziesz autobusem czy tramwajem wystarczy wyjrzeć przez okno tego pojazdu, by ich dostrzec. -Tak, tak, to są ci, którzy korzystają z samochodów osobowych. Szanowny Panie: poprzez natężenie ruchu.

Następna rzecz.
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się TP w oparciu o własne widzimisie tylko należy słuchać głosu mieszkańców Warszawy.

To nie kierowcy osobówek a ZTM Warszawa jest odpowiedzialny za tworzenie sprawnego, dogodnego i zarazem szybkiego Transportu, także nie wymagaj ode mnie rozwiązań.
Ostatnia rzecz. Nie dochodzą żadne argumenty do ZTM Warszawa ze strony społeczeństwa, więc po co się wysilać.
Skoro likwiduje się najlepsze połączenia komunikacyjne, to po coś chyba istnieją salony samochodowe.Prawda?

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 15 lis 2019, 19:07

Bastian pisze:
15 lis 2019, 15:47
No ale nie porównuj OSG (zwłaszcza z metrem) z ZP Popiela.
Nie, nie. Tu bardziej porównywałem Bemowo-Ratusz do Bogusławskiego. 210, 250 i 712 mogłyby jechać szybciej do Metra Młociny przez Nocznickiego, a jednak zahaczają o Sokratesa.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2019, 19:13

misiek34 pisze:
15 lis 2019, 17:58
Autobusem nie jest szybciej niż Metrem, tylko autobusem jest szybciej niż samochodem. (Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem).
Argument: korki.

Likwidacja linii pospiesznych, to była wręcz paranoja.
Argument: alternatywa dla tramwaju, który zatrzymuje się na każdym przystanku, oraz szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia.
(Nic z tego już nie zostało!!!)

Kolejny post (adm)
Jak monitorować tych, którym się spieszy.
Jeżeli jedziesz autobusem czy tramwajem wystarczy wyjrzeć przez okno tego pojazdu, by ich dostrzec. -Tak, tak, to są ci, którzy korzystają z samochodów osobowych. Szanowny Panie: poprzez natężenie ruchu.

Następna rzecz.
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się TP w oparciu o własne widzimisie tylko należy słuchać głosu mieszkańców Warszawy.

To nie kierowcy osobówek a ZTM Warszawa jest odpowiedzialny za tworzenie sprawnego, dogodnego i zarazem szybkiego Transportu, także nie wymagaj ode mnie rozwiązań.
Ostatnia rzecz. Nie dochodzą żadne argumenty do ZTM Warszawa ze strony społeczeństwa, więc po co się wysilać.
Skoro likwiduje się najlepsze połączenia komunikacyjne, to po coś chyba istnieją salony samochodowe.Prawda?
Do całego zalewu demagogii się nie odniosę (podoba mi się zwłaszcza to "szybkie 507" z czasem przejazdu wahającym się od -10 do 50% od rozkładowego) ale jedną rzecz pragnę wyjaśnić: słuchanie głosu mieszkańców NIE polega na wdrażaniu ich pomysłów na numery czy przebiegi linii, a wyłącznie na słuchaniu skąd, dokąd i kiedy chcą jechać (plus bonusowo - czy wolą krótszy czas przejazdu czy większą bezpośredniość).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 lis 2019, 9:01

misiek34 pisze:
15 lis 2019, 17:58
Nie tworzy się Transportu Publicznego w oparciu o przeniesienie siedziby ZTM z Senatorskiej na Żelazną i łatwiejszym do niej dojazdem.
Nie tworzy się. Dlatego pomimo przeniesienia siedziby ZTM na Żelazną nic w okolicy transportowo się nie zmieniło (poza, rzecz jasna, niezależnymi zmianami wynikającymi z metra).

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 03 gru 2019, 10:58

No i jak wrażenia po ukazaniu się projektu ?.
Tutaj relacja z konferencji.
https://twitter.com/jarek_osowski

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 gru 2019, 11:18

102 wygląda jakby z czasem miało zniknąć do końca (to chyba dobrze), 105/106 bardzo dobry ruch, zostawienie 109 jako dziada moim zdaniem pomysł taki sobie, szkoda że nie wykorzystano okazji i nic nie zrobiono z potworami typu 136, 154 i 190. E-2 też wygląda jak na dorżnięcie, 520 bardzo dobrze że wylatuje ze śródmieścia, dobrze że będzie nowa pętla na Młynowie.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 03 gru 2019, 11:23

520 przecież będzie w Śródmieściu ?. :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2019, 11:32

109 to ochłap do pacyfikowania marudzenia w konsultacjach, tak jak to było z 160 z Grodziska do Centralnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 03 gru 2019, 11:33

105 i 106 wyglądają dobrze. Dziwi mnie 271, podejrzewam, że skrócenie 112 nie będzie wcale łatwe. 171 - ciekawe z jaką częstotliwością, 517 na Torwarze brzmi jakoś tak bezbarwnie.

109 hmmm - mogłoby pojechać Redutową :-k Samo 154 wygląda tam marnie, a dodatkowo boli odcięcie Znanej od szybkiego transportu do bardzo dogodnej (jak na Warszawę) przesiadki do tramwajów :(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 gru 2019, 11:52


Kleszczu pisze:

109 hmmm - mogłoby pojechać Redutową :-k Samo 154 wygląda tam marnie, a dodatkowo boli odcięcie Znanej od szybkiego transportu do bardzo dogodnej (jak na Warszawę) przesiadki do tramwajów :(
Na Redutowej będzie też przecież 197


Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ