Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 sty 2020, 4:07

Nie mogłem spać przez pół nocy jak to przeczytałem. Tak na szybko:
1. 112 dubluje tramwaje, a nie metro.
2. Czemu Kazubów ma mieć połączenie z Górczewską, a Dywizjonu 303 już nie?
3. Brak zastępstwa za 171 na odc. Torwar - Centrum

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 sty 2020, 7:10

lublin42 pisze: 523 dokładamy ZP Kazubów. Jeden ZP w zamian za 171 dla ułatwienia dojazdu do Wola Parku i Metra. To nie jest uzwyklanie linii. Zostawiamy jej przyspieszony charakter.
No to cytat roku już mamy.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 sty 2020, 8:50

lublin42 pisze:
29 sty 2020, 22:57
To mogę przedstawić jaka moja propozycja ląduje w ZTMie. Główne założenie to całkowita likwidacja 171 i przywrócenie trasy 112.
112 - stara trasa na Karolin.
(...)
Nie no znowu oplułem monitor...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2020, 9:38

Georg pisze:
30 sty 2020, 4:07
Nie mogłem spać przez pół nocy jak to przeczytałem.
Doktor fik zaleca:

1. Melatonina 5mg 1h przed snem
2. Plonkopiryna jednorazowo doraźnie




(aczkolwiek tak, MKJ jako bezpośrednio uzasadnienie dla cięcia 112 jest mocno naciągane, ale to tylko świadczy o słabości ZTM)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2020, 9:47

Bez przesady, to 112 jest słabe, ale cały projekt jakiś sens ma.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2020, 9:50

Ostrożnie powiem: widzę postęp w porównaniu z poprzednimi propozycjami.

Acz mam wrażenie, że to właśnie jest projekt, którego podstawowym założeniem jest zachowanie 112, a wszystko inne się do tego nagina.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2020, 11:05

Przywrócenie niepunktualnego 112 (most Grota do jasnej anielki!) z argumentacją, że ma to zapewnić dogodny dojazd gdziekolwiek świadczy o oderwaniu od bazy. Całkowitym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 30 sty 2020, 12:13

Georg pisze:
30 sty 2020, 4:07
Nie mogłem spać przez pół nocy jak to przeczytałem. Tak na szybko:
1. 112 dubluje tramwaje, a nie metro.
2. Czemu Kazubów ma mieć połączenie z Górczewską, a Dywizjonu 303 już nie?
3. Brak zastępstwa za 171 na odc. Torwar - Centrum
1. A 117 też dubluje tramwaje w relacji Rondo Waszyngtona-Centrum. I nawet tych tramwajów jest dużo więcej. Czy kiedykolwiek gdziekolwiek zaproponowano skrócenie do Ronda Waszyngtona? :D Z 112 kwestia jest taka, że tramwaje są dwa - 10 i 11. Jak na wspólnym dłuugim odcinku coś się stanie, to gwarantujemy dzień pieszego pasażera. Ale jak na MKJ znajdzie się bagaż w pociągu to gwarantujemy paraliż Bemowa i Woli :twisted: Byłem ostatnio świadkiem prawie 15-minutowego zatrzymania spowodowanego awarią składu(10) na Rondzie Daszyńskiego.
W kontekście całości chodzi o zachowanie podaży w relacji Conrada-Bemowo/Ratusz(za 112 i 171). Proponowana stała trasa 112 wynikła po części z tego, że linia musi gdzieś kończyć, a skoro obecnie połączenie Bemowa z Bielanami,Żeraniem,Bródnem jest realizowane to nie widzę jakiegokolwiek powodu by skracać 112. Nikt nie ośmieli się przedstawić argumentu, że skrócenie 112 ma być skutkiem wydłużenia metra. No chyba że bezsensownie wydzielamy ze 112 271 w relacji Karolin-Nowe Bemowo i 112 Nowe Bemowo-Bródno; taki twór jednak dopiero by był 50% dubelkiem dla tramwajów.
Ruch drogowy na S8 jest zupełnie nieprzewidywalny i zdarzy się dzień roboczy, kiedy w godzinach szczytu jedzie się w miarę płynnie - ale zdarzy się też dzień świąteczny kiedy wszystko stoi. A skoro tworzą się korki, to wytnijmy wszystkie połączenia utykające w nich i wymuśmy pasażerom chodzenie na piechotę. A CO!
2. Z jednej strony pytanie bardzo zasadne, z drugiej strony na Kazubów mamy jednak większe skupisko ludności, które może być niezadowolone likwidacją 171.
3. No przecież propozycja ZTM uwzględnia poprowadzenie 517 w tej relacji. Ja osobiście bym widział 174, ale w to nie wnikam.
Glonojad pisze:
30 sty 2020, 11:05
Przywrócenie niepunktualnego 112 (most Grota do jasnej anielki!) z argumentacją, że ma to zapewnić dogodny dojazd gdziekolwiek świadczy o oderwaniu od bazy. Całkowitym.
Nikt nie użył słowa "dogodny" w kontekście 112. Ja osobiście z 112 ostatnio korzystałem tylko raz, w niedzielę, ponieważ uciekło mi 171 z Conrada. Dla mnie 112 mogłoby całkowicie nie istnieć. Ale słyszałem wiele głosów dotyczących zostawienia 112 no i podzielam je z jednego powodu - żeby wyciąć powinniśmy dać coś w zamian. Ewentualnie jedną przesiadkę okej, ale dwie? I dlatego utrzymuję swoje, że 112 powinno dotrzeć do ZP Bemowo Ratusz. A co dalej to już nie moja bajka. Albo chociaż 271(które ma być po prostu wzmocnieniem 190) powinno dowozić do 112 - znowu kwestia dojazdu 112 do ZP Bemowo Ratusz.
No i jeszcze jedno. Dla przeciętnego pasażera dostępne są narzędzia pozwalające określić lokalizację najbliższych autobusów i tramwajów na danej linii. Jak nie ma to może poprosić innych oczekujących. Czy 112 zbliżające się do ZP Andersena w kierunku Karolina przyjedzie szybciej niż 112 w kierunku NB? Czy 112 zbliżające się do ZP Bemowo Ratusz będzie szybciej na Conrada niż 112 odbywające postój na pętli Nowe Bemowo? Czy 112 w kierunku NB szybciej zrealizuje trasę FSO-Nowe Bemowo niż 112 w kierunku Karolina?
Emeryci przyjdą 15 minut przed kursem rozkładowym i niezależnie od korków autobusem pojadą. A młodsi sprawdzą lokalizację i wybiorą się aby zdążyć na autobus a nie na odjazd rozkładowy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2020, 13:33

Faktycznie, mój błąd, "dogodne" bylo przy 121. Tak czy siak 112 jest w stanie istniejacym złe, więc projekt zakładający oparcie się na nim dobry nie będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sty 2020, 13:54

Niestety ZTM w każdym projekcie w okolicach Bemowa próbuje rozciąć 112, bo tak po prostu to nie ma pozwolenia politycznego. Więc próbuje do skutku. Może to i lepiej. Ludzie w konsultacjach koncentrują się na tym 112, przez co można przepchnąć inne tematy. Taki gambit.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 30 sty 2020, 14:08

Wychodzi, że takim gambitem jest tutaj E-2 =P~

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2020, 14:13

lublin42 pisze:
30 sty 2020, 12:13
słyszałem wiele głosów dotyczących zostawienia 112 no i podzielam je z jednego powodu - żeby wyciąć powinniśmy dać coś w zamian. Ewentualnie jedną przesiadkę okej, ale dwie? I dlatego utrzymuję swoje, że 112 powinno dotrzeć do ZP Bemowo Ratusz. A co dalej to już nie moja bajka. Albo chociaż 271(które ma być po prostu wzmocnieniem 190) powinno dowozić do 112 - znowu kwestia dojazdu 112 do ZP Bemowo Ratusz.
No dobrze, ale przesiadkę w jakiej relacji? Z Człuchowskiej dokąd, na Bródno? Bo na Bemowo z jedną przesiadką dojedzie się zarówno z Człuchowskiej (cokolwiek + tramwaj), jak i z Lazurowej (220 w zasadzie nawet bezpośrednio), a nawet z Karolina (do tramwaju przy Ciepłowni Wola).

A na Bródno z Jelonek to sam bym chyba już jednak jechał z wykorzystaniem M2, bardziej to jednak przewidywalne, niż S8...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 30 sty 2020, 15:02

Na Bródno w przyszłości będzie M2. Na Mory w przyszłości będzie M2. Relacje Człuchowska(Lazurowa)-Bródno, Lazurowa-Górczewska obsłuży bezpośrednio metro. I wtedy nie będzie nic już stało na przeszkodzie skróceniu 112. Pozostanie kwestia relacji Bemowo-Bielany. Było 28 z Górczewskiej przez Powstańców i Broniewskiego. Jest 11 na Piaski i dalej 22/33. Kiedyś tramwaje na Górczewską wrócą... Było 112 Człuchowska-Żeromskiego, będzie? 189/190+10/11+112? Nawet z Bemowa do FSO najszybsze pozostaje 112. Może lepsza oferta na kolei obwodowej by temu zaprzeczyła. Ale takt 50-10-50-10 w weekendy nie zachęca.
W weekend 220 co 30 minut jako jedyny sensowny(chociaż jadący trochę na około, przez Stare Bemowo) dowóz do 112 ma godnie zastąpić 112?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2020, 16:59

Wyjdz kiedys zza klawiatury w teren i sprawdz, jak wspaniały jest dojazd do FSO (gdzie nie ma nic swoją drogą) z Bemowa 112.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 30 sty 2020, 17:38

To zaproponuj coś lepszego. Kilka razy w godzinach szczytu porannego jechałem 186/414 z Obozowej do EC Żerań(wtedy nie było pociągów). Poza tym że raz na 186/414 o 7:20 czekałem 20 minut, nie natrafiłem na utrudnienia na trasie. A S8 może być przejezdna o każdej porze dnia a może stać również o każdej porze dnia nawet w weekend ale na to nie ma reguły. Do pocięcia 112 idealnym pretekstem będzie uruchomienie M2 do stacji Bemowo. Wtedy przywracamy silne 171 w relacji Chomiczówka-171-Bemowo Ratusz-112-Karolin. A skracamy i osłabiamy 112. I myślę że do tego dąży ZTM - tylko inną drogą.

Oczywiście sam węzeł przesiadkowy nie jest punktem docelowym(*wyjątek - EC Żerań - tak, pracują tam ludzie, niewiarygodne?). Jak M2 dojedzie na Bródno to da radę pokusić się nawet o likwidację 112, zastępując dowozówką na Bródnie, a niczym na Bielanach.

ODPOWIEDZ