Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 paź 2020, 10:47

wincenty pisze:
16 paź 2020, 9:17
Generalnie w czasie budowy metra i zamknięcia Al. Niepodległości 114 jeździło przez Batorego-Wołoską. Potem dopiero, gdy zaczęło się kombinowanie po kasacji 125, 114 trafiło na Kazimierzowską.
Ciekawe, czemu właściwie wtedy skasowano te 125? Czytałem że sporo przez to było zmian. Najpierw to 112 przerzucili z Marszałkowskiej na TK i chyba pogmerali coś przy końcówce 107. Potem zlikwidowano i 112 i wtedy 107 trafiło na hitową trasę Wolność albo Esperanto => pl. Piłsudskiego przez Mokotów, z dwukrotnym przejazdem przez pl. Trzech Krzyży. Jak linia turystyczna normalnie, jakby ktoś chciał zwiedzić centrum miasta, to był świetny wybór. :wink: Potem możliwe że puścili to 114 przez Szucha bo 107 przerzucono na fragment al. Niepodległości żeby przynajmniej nie jeździło dwa razy przez PTK. A potem to i 107 obcięli i 114 zlikwidowali i po 125 właściwie śladu nie zostało.

pietia
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 16 paź 2020, 20:15

Zrobił się tu niezły OT, ale jeszcze odpowiem. Wydaje mi się, że likwidacja 125 mogła być związana z jakimiś porządkami na Trakcie Królewskim oraz Konwiktorskiej. Pamiętam, że równocześnie ze 125 zlikwidowano też wtedy 193, kierując do Wilanowa 122 (kilka lat później zmienione przez 116). A zarówno 125, jak 193 krańcowały w ostatnich latach istnienia właśnie na Konwiktorskiej.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 17 paź 2020, 19:05

Moim zdaniem to 174 od centralnego do Mariensztatu za 127 powinno jechać. Dobra to już nie jest osiedle, trochę zabudowy przybyło.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 18 paź 2020, 12:16

Georg pisze:
15 paź 2020, 23:19
Chcecie wsadzić na Rondzie Daszyńskiego 3 linie (127, 159 i 504). Ale przecież kraniec MRD 03 nie jest gotowy na przyjęcie 3 autobusów. 127 widziałbym na przystanku 01. Tylko nie wiem, czy Łucka nadaje się na przejazd autobusem? Chodzi mi o powrót: Łucka - Żelazna - Al. Jerozolimskie.
W tym momencie przesiadki z :mewa: do 127 tracą sens i już lepiej, by to 127 zostało na Centralnym. Wycieczki przez Żelazną skutecznie ubiją tę linię.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2020, 12:43

A 174 przez Krzywickiego (TŁ/Nowowiejska), Koszykową, Pl.Starynkiewicza, Żelazną do Konwiktorskiej? Tylko to są dość wąskie ulice i potrafią się przykorkować.

157 wtedy można uwolnić z Żelaznej.
ŁK

Konied Makevski
Posty: 159
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 18 paź 2020, 12:52

Łukasz pisze:A 174 przez Krzywickiego (TŁ/Nowowiejska), Koszykową, Pl.Starynkiewicza, Żelazną do Konwiktorskiej? Tylko to są dość wąskie ulice i potrafią się przykorkować.

157 wtedy można uwolnić z Żelaznej.
Prosiłbym, żeby jednak odstosunkować od 174. Ta linia pracuje dobrze na swojej obecnej trasie (może za wyjątkiem fragmentu ONZ - Centralny) i odcinanie ciągu Niepodległości od Centralnego niczego dobrego nie przyniesie.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 paź 2020, 13:43

Łukasz pisze:
18 paź 2020, 12:43
A 174 przez Krzywickiego (TŁ/Nowowiejska), Koszykową, Pl.Starynkiewicza, Żelazną do Konwiktorskiej? Tylko to są dość wąskie ulice i potrafią się przykorkować.

157 wtedy można uwolnić z Żelaznej.
Gratuluję odcięcia głównego generatora potoku dla tej linii na tym odcinku, jakim jest Dworzec Centralny.

Jedyne co można (a nawet wypadałoby) zrobić ze 174, to przedłużyć do Emilii Plater żeby ułatwić przesiadki do M2.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2020, 14:20

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
18 paź 2020, 12:43
A 174 przez Krzywickiego (TŁ/Nowowiejska), Koszykową, Pl.Starynkiewicza, Żelazną do Konwiktorskiej? Tylko to są dość wąskie ulice i potrafią się przykorkować.

157 wtedy można uwolnić z Żelaznej.
Gratuluję odcięcia głównego generatora potoku dla tej linii na tym odcinku, jakim jest Dworzec Centralny.

Jedyne co można (a nawet wypadałoby) zrobić ze 174, to przedłużyć do Emilii Plater żeby ułatwić przesiadki do M2.
To celowo. Nie lubię 174 na DWC-SGH. Ciągle uważam, że tamtędy nie powinien jeździć żaden autobus.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 paź 2020, 14:30

Łukasz pisze:
18 paź 2020, 14:20
Autobus Czerwon pisze: Gratuluję odcięcia głównego generatora potoku dla tej linii na tym odcinku, jakim jest Dworzec Centralny.

Jedyne co można (a nawet wypadałoby) zrobić ze 174, to przedłużyć do Emilii Plater żeby ułatwić przesiadki do M2.
To celowo. Nie lubię 174 na DWC-SGH. Ciągle uważam, że tamtędy nie powinien jeździć żaden autobus.
No to trochę kiepski pomysł, bo relacja DWC-aleja Niepodległości/Służewiec to zupełnie inna relacja niż 17/33. To tak samo jakbyś chciał wywalić tramwaje z Marszałkowskiej, bo pod spodem jest metro.

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 paź 2020, 14:40

Autobus Czerwon pisze:
18 paź 2020, 14:30
Łukasz pisze:
18 paź 2020, 14:20

To celowo. Nie lubię 174 na DWC-SGH. Ciągle uważam, że tamtędy nie powinien jeździć żaden autobus.
No to trochę kiepski pomysł, bo relacja DWC-aleja Niepodległości/Służewiec to zupełnie inna relacja niż 17/33. To tak samo jakbyś chciał wywalić tramwaje z Marszałkowskiej, bo pod spodem jest metro.
Był taki pomysł około 20 lat temu. Raczej obydwa niesłuszne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 paź 2020, 14:55

174 będzie miało nowy przystanek przed ONZ, więc chyba przesiadki do M2 się poprawią. Chociaż ja tam nie rozumiem, dlaczego już wcześniej nie wyciągnięto tego na plac Grzybowski.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 paź 2020, 15:58

michael112 pisze:
18 paź 2020, 14:40
Autobus Czerwon pisze:
18 paź 2020, 14:30

No to trochę kiepski pomysł, bo relacja DWC-aleja Niepodległości/Służewiec to zupełnie inna relacja niż 17/33. To tak samo jakbyś chciał wywalić tramwaje z Marszałkowskiej, bo pod spodem jest metro.
Był taki pomysł około 20 lat temu. Raczej obydwa niesłuszne.
Biorąc pod uwagę że M1 obecnie działa na granicy przepustowości (a przynajmniej przed pandemią tak działało), to dopychanie go jeszcze pasażerami z tramwajów nie skończyłoby się najlepiej.
Emyl pisze:
18 paź 2020, 14:55
174 będzie miało nowy przystanek przed ONZ, więc chyba przesiadki do M2 się poprawią. Chociaż ja tam nie rozumiem, dlaczego już wcześniej nie wyciągnięto tego na plac Grzybowski.
Między nową a starą pętlą dla 174 jest dokładnie taka sama odległość do wejścia do metra, czyli koło 200 metrów. Jedyny plus jaki widzę z nowego miejsca postoju, to ten, że będzie można wysiąść z autobusu zanim okrąży rondo, co samo w sobie jest kilkuminutową oszczędnością czasową (szczególnie w godzinach szczytu). Co do placu Grzybowskiego, podejrzewam że powód jest ten sam co z Emilii Plater, czyli kilometry, przy czym w przypadku wariantu z placem Grzybowskim, byłoby ich nawet więcej. Ponadto, nie widzę też powodu aby sam plac Grzybowski jakoś szczególnie obsługiwać autobusami, gdyż moim zdaniem jest w strefie dojścia zarówno do węzła Świętokrzyska jak i Ronda ONZ.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 18 paź 2020, 19:33

Nadal nie rozumiem, dlaczego 174 od centralnego nie może jechać buspasem w Jerozolimskich. I dalej na Mariensztat za 127. Przesiadki ze 174 na M2 to fikcja.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2020, 20:28

patryk148 pisze:Nadal nie rozumiem, dlaczego 174 od centralnego nie może jechać buspasem w Jerozolimskich. I dalej na Mariensztat za 127. Przesiadki ze 174 na M2 to fikcja.
Bo nie wiem, kto miałby tym jeździć do metra. Ludzie, którzy mogą do metra się przesiąść już przy SGH, czy ludzie, którzy mogą dojechać do ONZ tramwajem.

Relacja z Centralnego na Służewiec też nie ma nic do rzeczy, bo raczej przy Domaniewskiej jest rozcięcie potoków.

W ogóle ja to bym chyba dwójki zakręcił Puławską, Domaniewską do Bokserskiej, ale jest mnóstwo obrońców autobusu nad metrem.
ŁK

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 paź 2020, 20:34

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
18 paź 2020, 14:20
To celowo. Nie lubię 174 na DWC-SGH. Ciągle uważam, że tamtędy nie powinien jeździć żaden autobus.
No to trochę kiepski pomysł, bo relacja DWC-aleja Niepodległości/Służewiec to zupełnie inna relacja niż 17/33. To tak samo jakbyś chciał wywalić tramwaje z Marszałkowskiej, bo pod spodem jest metro.
Tylko jest różnica między tramwajem co minutę uzupełniającym zawalone po dach metro a autobusem co 10-20 minut uzupełniającym kursujące co minutę tramwaje / co 3 minuty metro.
ŁK

ODPOWIEDZ