Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 04 gru 2019, 9:15
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
W ogóle tak eksponowane miejsca jak rejon placu Bankowego czy Centrum nie powinny robić za pętle autobusowe czy parkingi. Skoro 520 w proponowanym wariancie i tak musi pokonać lewoskręt Marszałkowska, al. Jerozolimskie to może krańcować na Dworcu Centralnym (np. w miejscu po 227).Yelonker pisze: ↑03 gru 2019, 19:14(...) Ponadto ktoś zauważył, że nowe krańce dla E-2 (tutaj nadmienię, że ZTM tak bardzo skrywa tajemnicę zawracania na Andersa, że jest to jedyna linia, która nie otrzymała swojej własnej mapki) i 520 są wyznaczone na poczekaniu i brakuje im choćby zwykłego toi-toia - przy placu Defilad da się go jeszcze postawić, chociaż zaburzy on walory artystyczne tego i tak nieszczególnie pięknego, acz reprezentatywnego miejsca, natomiast koło krańca na MRA byłoby to przy samym przystanku niewykonalne, więc wówczas to można równie dobrze korzystać z toalety w metrze.Glonojad pisze: ↑03 gru 2019, 18:03Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.
Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
Ja mam wrażenie ze na przełomie pierwszej i drugiej kadencji HGW była zgoda na mocne zmiany, a konsultacje społeczne miały za zadanie komunikować dlaczego tak a nie inaczej.
Jako, że - za pawciem- nie wierzę w informacje niezaprzeczone, Twoja deklaracja dała mi do myślenia,.fik pisze: ↑03 gru 2019, 19:27To nie jest moje drugie konto, gdyby ktoś pytał.aaa pisze: ↑03 gru 2019, 19:23Spodziewałem się przekroczenia masy krytycznej i uznania M2 za poważnego gracza (a nie jak dotychczas: knypka donikąd), czyli podpięcia Żwirek pod Daszyńskiego, jedynki na Okęcie, zrobienia z 202 siekiery (a nie: co 20' w międzyszczycie), uporządkowania pseudo-dowozówek na Saskiej Kępie.
Moment, wspólny przystanek oznacza wygodną przesiadkę. 102 na Grzybowskiej było do kitu niezależnie od tego, skąd z Pragi by nie jechało, przyjazd po odjeździe z Młynowa nie był niczym niezwykłym. W tym kontekście 106 będzie lepsze, a i dobrze, że z Powiśla na górę będzie sensowna linia (lepsza, niż 105), natomiast punktualność wciaż będzie raczej taka sobie - bo Tamka.Yelonker pisze: ↑03 gru 2019, 19:14Kurczę, szkoda, bo niestety oznacza to również, że nie będzie albo wygodnej przesiadki z metra, albo wspólnego przystanku na Metrze Płocka, jak również ze 105 nie będzie się dało przesiąść na 106 (choć ja to w ogóle duet 102-105 akurat lubiłem, bo na Grzybowską dało się dojechać z dalszych odległości bez użycia metra, które przy bliskości metra i braku powiązania tych ciągów jest raczej konkurencją niż pomocą, tylko wymieniłbym 102 na to lepsze 102, czyli aktualne 202).Glonojad pisze: ↑03 gru 2019, 18:03Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.
Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
Rzeszotarska by płakała, że nie ma bezpośredniego autobusu na Derby i do Centrum.Autobus Czerwon pisze: ↑03 gru 2019, 21:26Szczerze mówiąc, mam wrażenie że gdyby zabrano 160 jeden przystanek (np. Reszotarskiej) i zmieniono numer na 560 lub inny czerwony, to płaczów by nie było xd
Tak, ale w jedną stronę to se może jeździć, daje to tylko tyle (a może w sumie aż tyle), że da radę zrobić wspólny przystanek na Płockiej przed skrzyżowaniem z Wolską i mieć wygodniejsze przesiadki.
No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.
Przecież to tak samo dotyczy M2 jak wszystkie inne plany skracania.mb112 pisze: ↑04 gru 2019, 17:00No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.
A swoją drogą to chyba politycznie dobrze wyszło (nie wiem czy specjalnie), że te plany zostały opublikowane równolegle z informacją o cięciach, to wszyscy się skupią głównie na nich, a nie na zmianach po M2
Może i nie potrzeba, ale fajnie by było jakby dało się przesiąść ze 105 albo, patrząc dalej w przyszłość, tramwajów na Kasprzaka żeby dojechać na Grzybowską.
Bliska Wola czy zachodnie okolice Ordona także?
Nie. Postoje będą na Górczewskiej i Cm. Wolskim. Na Daszyniaku tylko symboliczne tak jak teraz. Zwróćcie uwagę, że kursy skrócone z Cm. Wolskiego będą tylko rano.