Strona 34 z 87

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 04 gru 2019, 19:19
autor: Jelcz4755
Kleszczu pisze:
04 gru 2019, 19:08
Wronia średnio nadaje się na przejazd autobusów co kilka chwil.
A na Żelaznej są za duże korki? Chociaż to raczej przed Jerozolimskimi.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 04 gru 2019, 20:03
autor: Glonojad
Teraz stoi i do Prostej, ale jest budowa.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 04 gru 2019, 20:44
autor: Markosek
Czy zespoły przystankowe "Jana Olbrachta" i "Ciołka" łączą się w "M. Księcia Janusza", czy jakieś zmiany będą w porównaniu do układu sprzed budowy?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 04 gru 2019, 23:12
autor: Yelonker
Nie przypuszczam, żeby miał wracać dawny przystanek Ciołka na Górczewskiej. Nie wiem, jak będą się nazywać przystanki na Ciołka, ale pewnie też Metro Księcia Janusza (dla 197 i 201 w obie strony dwa z rzędu), żeby móc mówić o wygodnej przesiadce. Wygodniej dla Fortu Bema i Nowego Bemowa byłoby, jakby autobusy jeździły przez Księcia Janusza, a na Deotymy była sensowna oferta, ale okazuje się że te nie tak dawno zbudowane przystanki ostatecznie spotka marny los i wrócimy do dawnej sytuacji, w której jest jeden ciąg w poprzek Koła i jest nim ulica Ciołka.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 0:21
autor: Jelcz4755
Najwygodniej to byłoby gdyby 201 robił pętle uliczną Ciołka - Metro - Księcia Janusza.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 15:49
autor: KwZ
Wronia się nie nadaje do autobusu co kilka min? A miało tam krańcować 105f (lub następca), 255, 178, 504 - przecież tego jest multum. I rzeczywiście pętla by się przydała, mogłyby nawet dojść kolejne autobusy (np. 517, 127 wraz z buspasem na al. Prymasa).

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 18:14
autor: PiotrekP
517 być może dostanie pętlę z trzema peronami, ale nie w tej części miasta :lol: Żenada.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 18:28
autor: mb112
127 do MRD zamiast do Centrum zdecydowanie byłoby przydatne.
Ale generalnie to nie wyobrażam sobie gdzie na tej Wroniej miałaby być pętla na tyle linii, tam między Łucką a Prostą może można by wywalić trochę miejsc parkingowych ale to może ze 3 przeguby na 105 by się tam zmieściły i tyle, nie wiem gdzie niby pozostałe linie, między Grzybowską a Łucką to w ogóle jest po jednym pasie i tyle.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 18:29
autor: KwZ
Co żenada?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 20:35
autor: Nordyk110
Może po remoncie dw. Zachodniego powstaną pętle dla autobusów z prawdziwego zdarzenia. :-k I to po obu stronach.
Czy dobrze zauważyłem szlaban na dworcu na przystanku 717? :-k
Trochę szok.
Można by tam sporo linii krańcować.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 22:07
autor: Flash8222
Na Zachodnim upchniesz maksymalnie jedną linię. Peron dla 182 jest notorycznie zastawiony przez przewoźników którzy nie wjeżdżają na dworzec. Żak tak oszczędza kasę i czas, że nawet na górę nie wjeżdżają tylko wypuszczają pasażerów na przystanku na Jerozolimskich a potem ludzie chodzą po jezdni po swoje bagaże!

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 22:13
autor: Nordyk110
No zrobią taki drugi centralny, a b.....l. jest tam taki teraz jak na Ukrainie.
Żeby nie było mam fajnych kolegów z Ukrainy.
Aż się prosi o zbudowanie zatok dla MZA.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 22:15
autor: Flash8222
Nie zrobią bo nie ma miejsca.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 05 gru 2019, 23:58
autor: Yelonker
Dworzec PKS ma być ponoć zburzony, to może cywilizacja dotrze również i na resztę tak zwanego dworca autobusowego przestanie przypominać komis pojazdów z demoludów, a zacznie wyglądać jak porządny dworzec autobusowy. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że w liczącej pięć razy mniej mieszkańców od aglomeracji warszawskiej Czarnogórze, kraju byłej Jugosławii, zastanawianoby się, co to za parking, bo na pewno nie dworzec autobusowy - nie będzie przesadą powiedzieć, że tam praktycznie każde niewielkie miasteczko ma budynek z zadaszonymi miejscami postojowymi, ogrzewaną poczekalnią i kasami biletowymi, w których kupisz bilet na dowolny z realizowanych przez najróżniejszych prywatnych przewoźników kursów.

A pętle w istocie mają być po obu stronach, po północnej stronie ma powstać też piętrowy parking. Dobrze by jeszcze było jakby przypomniano sobie, że do takiego miejsca fajnie dojechać niekoniecznie tłukąc się osiedlowymi uliczkami i zbudowano nową Prądzyńskiego oraz ciąg Krzyżanowskiego-Tunelowa. Chociaż może takie rzeczy jak pętle autobusowe to jak na inwestycje PKP PLK nadmiar szczęścia, podziemny tramwaj, połączenie z peronem 8 i uczynienie, by Zachodni był faktycznie zachodni zamiast wyglądać jak żywcem wyjęty ze Związku Radzieckiego to i tak epokowe osiągnięcia.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 08 sty 2020, 22:23
autor: Wolfchen
UD Wola pisze:Trwają organizowane przez Zarząd Transportu Miejskiego konsultacje społeczne dotyczące zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Dzielnica ma szereg wątpliwości związanych z proponowanymi rozwiązaniami. Najbardziej kontrowersyjne są propozycje dotyczące skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520.

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił projekt zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Obecnie trwają konsultacje społeczne w tej sprawie. W ich ramach mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi na adres mailowy konsultacje@ztm.waw.pl. W przyszłym roku odbędzie się również sześć spotkań: na Woli, Bemowie i Śródmieściu. Opinie będą zbierane do 9 lutego 2020 r.

Już teraz do Urzędu Dzielnicy Wola wpływają liczne skargi mieszkańców. W związku z tym Dzielnica przesłała do Zarządu Transportu Miejskiego swoje uwagi do zaproponowanego projektu zmian. – Najbardziej kontrowersyjne są propozycje dotyczące skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520. Każda z tych linii pełni bardzo ważną funkcję w układzie komunikacyjnym Woli, a ich skrócenie znaczenie pogorszy jakość transportu publicznego w tej części Warszawy – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. – Jest to doskonale widoczne na przykładzie linii 105. Pasażerowie jadący w stronę centrum miasta będą musieli przesiadać się do metra, by przejechać nim dwie stacje, a następnie znowu zmienić środek transportu. Uważam, że obecna sytuacja, kiedy niektóre autobusy tej linii jeżdżą na trasie os. Górczewska – Browarna jest rozwiązaniem optymalnym. W związku z tym zwracam się z prośbą o pozostawienie kursów, które docierałyby do pętli Browarna – dodaje.

Z kolei wycofanie linii 171 radykalnie pogorszy połączenie Woli z Powiślem, Torwarem i Stadionem Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka J. Piłsudskiego. Z kolei na ul. Koźmińskiej jest szkoła dla osób niedowidzących, z usług której korzysta wielu mieszkańców Woli i Bemowa. Natomiast linie 520 i 102 zapewniają wygodne połączenie z prawobrzeżną stroną Warszawy. – Układ transportu publicznego na Woli powinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. Atrakcyjne połączenia autobusowe i tramwajowe, które będą współgrać z nowymi stacjami metra zwiększą popularność transportu publicznego – mówi burmistrz Strzałkowski.

Źródło: https://wola.waw.pl/2019/12/19/wola-zgl ... miejskiej/
Ach to cudowne bronienie linii przez całe miasto typu 102...