Pomysły na komunikację po otwarciu tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Pomysły na komunikację po otwarciu tramwaju do Wilanowa

Post autor: Yelonker » 02 gru 2017, 17:14

Dziękuję za linka. Chętnie poczytam. Poza tym, pomyślałem o Nowym Bemowie, bo to tam jeździło 167. A 10 wyjątkowo nie urządza Radiowej i Koła, bo ci już w obrębie Radiowej łapią się na dwie przesiadki.

Pokombinowałem nieco i wymyśliłem nowe koncepcje trasowe po otwarciu trasy tramwajowej na Wilanów, pewnie wyjątkowo złe, ale i tak je przedstawię:

33 METRO MŁOCINY - ... - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka - Puławska - WYŚCIGI (rekompensata za 35, dowóz Rakowieckiej do Puławskiej)

35 NOWE BEMOWO - ... - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - św. Bonifacego - STEGNY (ograniczenie dublowania z 4 i 18, tramwaj do centrum ze Stegien)

107 ESPERANTO - ... - Bracka (powrót: Szpitalna) - Krucza - aleje Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - plac Trzech Krzyży - Książęca - Rozbrat - Myśliwiecka - Szwoleżerów - Czerniakowska - Bartycka - Gościniec - Gwintowa - SIEKIERKI-SANKTUARIUM (sugerowana na tym forum zamiana tras w Śródmieściu ze 108, skierowanie na Siekierki i niekrańcowanie przegubów na umieszczonym na ciasnej uliczce krańcu Siekierki-Sanktuarium)

108 DW. CENTRALNY - Emilii Plater (dokładniejszej trasy nie podam, bo nie wiadomo, na którym przystanku znajdzie się miejsce dla tej linii, a to akurat potrafi mocno zmienić trasę wjazdową i wyjazdową z pętli) - aleje Jerozolimskie - Krucza - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Łazienkowska - Czerniakowska - Bartycka - ... - METRO WILANOWSKA (spełnienie postulatów mieszkańców Siekierek o przedłużenie do DwC, zamiana tras w Śródmieściu ze 107)

119 WIŚNIOWA GÓRA - ... - al. Becka - al. Witosa - al. Sikorskiego - św. Bonifacego - STEGNY (przesiadka do tramwaju, skrócenie trasy, a więc zarazem poprawienie regularności kursowania dla Wawra, pozbywanie się niewygodnej pętli Rakowiecka-Sanktuarium)

159 CH BLUE CITY - ... - Łazienkowska - Czerniakowska - Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - al. Witosa - al. Sikorskiego - al. Wilanowska - METRO WILANOWSKA (zastąpienie 119 na Bobrowieckiej linią dowożącą do bardziej śródmiejskich rejonów, dowóz do tramwajów i metra)

167 SKĄDKOLWIEK TA LINIA BĘDZIE STARTOWAĆ - ... - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grójecka - Wawelska - al. Armii Ludowej - Solec - Czerniakowska - Gołkowska - Statkowskiego - Augustówka - EC SIEKIERKI (zastąpienie 187 na mokotowskim odcinku w celu poprawienia regularności tamtej linii, bo przejazd trwałby krócej niż z Ursusa i byłby bardziej regularny niezależnie od krańca, chyba, że Tarchomin zechciałby przygarnąć tę linię do siebie; ograniczenie dublowania ze 185 poprzez wycofanie ze Stegien i przejazd na EC Siekierki za 159; nie wiem, czy odcinek na TŁ i dalej pewnie wolski nie byłby nieco zbyt podobny do 523)

187 URSUS-NIEDŹWIADEK - ... - Wawelska - al. Armii Ludowej - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA (tak wiem, kraniec przepełniony, ale:
  1. po otwarciu tras tramwajowych na Wilanów i Gocław kraniec Dworzec Centralny się trochę, a nawet dosyć intensywnie przerzedzi, a jest to jedna z niewielu pętli, która akurat powinna być pełna, bo jest to w zasadzie najważniejszy węzeł przesiadkowy w Warszawie. Można więc przesunąć tam trochę linii z Politechniki.
  2. jakiś ZTM-owy inżynier może wreszcie wpaść na jakiś dobry sposób organizacji tej pętli.
  3. można ewentualnie, bo trasa i tak będzie długa, przedłużyć tę linię przez Piękną i dalej trasą 166 do placu Hallera.
  4. zawsze zostaje jeszcze Plac Konstytucji.
Zamiana ze 167 pozwoliłoby zachować relację Ochota - Czerniakowska i dalej oraz relację Ursus - Śródmieście Południowe, jak i dosyć znacząco poprawić regularność i częstotliwość tej drugiej relacji)

501 Likwidacja (dublowanie z 35).

Nad resztą zmian po otwarciu trasy na Wilanów nie będę kombinować, bo jestem przekonany, że tworzenie tras dla nowych linii wyszłoby mi jeszcze gorzej, niż zmiana istniejących.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 gru 2017, 21:42

1. W jakim celu 159 ma pojechać do <M> Wilanowska? Dopiero skrócono trasę, żeby zwiększyć punktualność, to teraz ją wydłużysz?
2. Nie rozumiem potrzeby zamiany trasami 107 i 108. Problemem 107 jest głównie brak możliwości odbycia godziwego postoju na Kierbedzia. Na odcinku MOKOTOWSKA - SIELCE linia jest skoordynowana ze 159.
3. Jeśli chodzi o 187 to pomysł jest znakomity (dodałbym do tego likwidację 517 i autobusy z niej przerzucił na 187). Nie wiem tylko jak obecnie wygląda sytuacja z zawrotką przy Pl. Konstytucji. Kiedyś potrafiła generować spore opóźnienia. Nie wiem jak jest teraz.
4. 167 z Tarchomina? Nie za daleko trochę? Poza tym 185 i 187 na wspólnym odcinku się nie dublują, tylko są ze sobą skoordynowane. Aczkolwiek uważam, że 185 nadawałoby się do wzmocnienia i jakiejś mniej korkogennej trasy na Ursynowie.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 03 gru 2017, 12:13

Georg pisze:
02 gru 2017, 21:42
Aczkolwiek uważam, że 185 nadawałoby się do wzmocnienia i jakiejś mniej korkogennej trasy na Ursynowie.
Korki w rejonie Ursynowa Zachodniego, zostaną istotnie ograniczone po wybudowaniu dalszego ciągu POW - powstanie węzeł Ursynów Zachód, łączący ekspresówkę z przedłużoną ulicą Indiry Ghandi, a Płaskowickiej będzie poszerzona. 185 zyska wtedy na regularności

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 gru 2017, 12:38

  1. 159 skierowałem do Metra Wilanowska, żeby zapewnić na Bobrowieckiej jakiś w miarę przyzwoity dojazd do metra i tramwaju. Wiem niestety, że nad korkami się nie przeleci, ale może nieco naiwnie wierzę, że to nie Dolinka Służewiecka i opóźnienia nie wyniosą więcej, niż długość całej trasy i że odpowiednio długie postoje wyrównawcze załatwią sprawę.

    159 zresztą zostało skrócone, by zapewnić lepszą punktualność na Koszykowej, a z tym przynajmniej w porannym szczycie nie powinno być problemu, bo autobus po postoju porusza się po alejach Wilanowskiej i Witosa w przeciwpotoku, potem przy odrobinie szczęścia może przygazować na Czerniakowskiej, więc w stronę Ochoty przejeżdża w miarę bez opóźnień, a nawet jeśli, to odbędzie postój na CH Blue City i w kierunku kluczowym dla Koszykowej nie ma opóźnień.

    Można też na Bobrowiecką skierować jakąś inną linię, nie mam tylko pomysłu, jaką.
    ----------
  2. Zamiana 107 i 108 jest po to, żeby 108 pojechało do Centralnego przez Kruczą, a nie przez Nowy Świat i Świętokrzyską. Natomiast problemem 107 jest chyba jednak głównie brak pasażerów :wink:
    ----------
  3. 517? Trzeba będzie zaczekać na koniec remontu linii kolejowej do Grodziska, potem można likwidować, bo zostanie przynajmniej do Wileńskiego zastąpiona komunikacją szynową.

    I tak trzeba by było ją skrócić lub przetrasować po otwarciu M2, bo z Metra Trocka trzeba by było zgarnąć nieco linii, bo wielkiego dworca jak na Młocinach się tam nie zrobi, a trzeba będzie tam zakrańcować linie z Zielonej Białołęki, Marek i Ząbek. W dodatku Lazurowa i Trocka będą jak Młociny i Wilanowska dla I linii (chociaż Lazurowa pewnie bardziej, bo po pierwsze jest na wylocie z autostrady, po drugie jest na zachodzie Warszawy, więc upchnie się tam Polskie Busy i inne z większości Polski, dobrze zresztą, bo tam kosztem paru górek i półdzikiego parkingu można by tam postawić bardzo przyzwoity kompleks), a więc trafią tam połączenia dalekobieżne i trzeba mieć na nie też trochę miejsca.
    ----------
  4. 167 na Tarchomin to był swojego rodzaju żart, którego zapomniałem opatrzyć emotikoną. Ja bym tę linię zakończył na Bemowie.

    Koordynacja przez długie kilometry to chyba jednak kiepski pomysł, a biorąc pod uwagę opóźnienia na 185, to 187 może być skoordynowane co najwyżej z podmuchem wiatru, które miało być 185, ale to właśnie stoi w Dolince Służewieckiej. Może w ogóle tego tasiemca 185 podzielić na dwie linie, na przykład 185 Gwiaździsta - Stegny i 285 (a może... 195? :)) Ursynów Zachodni - Torwar? Biorąc pod uwagę, że ta pierwsza linia złapie dużo mniej korków, takie zazębienie powinno nie kosztować zbyt dużo jeśli chodzi o tabor.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2017, 13:09

Tak właściwie to tych koncepcji jest tutaj około połowy, bo części tramwajowej w zasadzie nie ma, więc ciężko cokolwiek dyskutować. Na przykład to. co pojedzie na Sielce jest kluczowe, żeby odnieść się do zmiany 167. Nie ma nic o tym, co pojedzie do Wilanowa ani co zostanie w związku z tym wycięte (519, 522?).

Natomiast z tego, co w projekcie jest mogę powiedzieć tyle:
- zamiana 501 na 35 (jako jak rozumiem jedyną linię na Sobieskiego, ale być może rozumuję błędnie, bo temat mówi o tramwaju do ilanowa, projekt nie dotyczy ani jednego przystanku w Wilanowie) to jest za mało, żeby kogokolwiek do tramwaju przyciągnąć, chyba że 35 by jeździło co 4', ale wtedy na reszcie trasy jest to bzdura.
- zamiana 187 na 167 wydaje się dobra, choć ja bym tego tak obsesyjnie nie kierował na Siekierki. To, co tam jeździ obecnie aż nadto spełnia lokalne potrzeby i nie ma potrzeby tego zmieniać. O wiele bardziej sensowny byłby kraniec na Sadybie, żeby zaliczyć Best Malla.
- 159 do <M> Wilanowska to jest bzdura. Doświadczenie pokazuje, że żadna linia ze Stegien do tego metra nie będzie mieć zapełnienia z uwagi na betonowy korek. Oberek przez Wałbrzyską i Służew jest szybszy, na dodatek wszystkie linie ze Stegien tak jaką, nie licząc efemerydy 108, którą jeżdżą 3 osoby na krzyż.
- 107 do Sanktuarium to jest takie paskudztwo, że ech... tam potrzeba krótkiej, regularnej linii do metra, a nie potworka kluczącego po centrum i jeżdżącego nieregularnie. Jeśli zaś zignorować aspekt korków, bo Bartycka też lubi sobie postać (acz pytanie co będzie po otwarciu Czerniakowskiej-bis) lepszą linią byłaby 159, która pozwala obskoczyć wszystkie ważne ciągi N-S.
- 108 może faktycznie mieszkańcy chcą tego dojazdu na Centralny, jeśli tak, to niech mają, ja bym nie chciał, żeby moja jedyna linia zaliczała korki w Jerozolimskich, ale z drugiej strony PTK jest nigdzie. Jak teraz wygląda Krakowskie Przedmieście? Może lepiej jest wysłać to na Pl. Piłsudskiego?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 03 gru 2017, 14:42

Nie wiem czy jest sens pchania 33 na Wyścigi, myślę ze na Puławskiej wystarczy tramwajów nawet bez 35, które razem z 33 można skierować od Kina Moskwa na Dolny Mokotów. Mam dylemat co z 14, czy dalej w Puławską, czy w Goworka. Jeśli w Goworka, to na Puławskiej chyba wystarczy trio 4, 10 i 18 (tylko na Teutatesa skoordynowane, a nie w stadzie). Ewentualnie dodatkowo stworzyć linię (12? 19?) z Puławskiej przez Rakowiecką, Pole Mokotowskie do Dw. Zachodniego (jest sens?). Tak czy siak oprócz wszystkich zmian powyżej trzeba stworzyć co najmniej jeszcze jedną linie (16?) na Dolny Mokotów, skoro mają tam być cztery końcówki trasy. Czyli w tym układzie na Spacerowej dostajemy 14, 16, 33, 35. 14 dowozi nas na Polibudę i Ochotę, 33 do Pola Mokotowskiego, na Centralny i dalej w trasę NS, 35 w Marszałkowską. Gdyby 16 skierować do Muranowskiej to nie dostaniemy nadpodaży na Marszałkowskiej? Skoro tramwaj ma zastąpić 501, 519 i 522 to chyba nie mamy wyjścia :) Tylko dalej pozostaje kwestia co z tego kwartetu do której krańcówki.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 gru 2017, 22:38

Widzę, że mam lekkie zaległości w odpowiadaniu na poprawki do mojej wydzielonej z wątku bab temat Górnego Mokotowa publikacji. Pozwólcie, że podzielę je sobie na użytkowników, którzy je zamieścili.

Poc Vocem:
  1. To nie ja nadawałem tytuł nowemu wątkowi, nie osądzaj mnie o dezinformację :D Coś na pewno pojedzie na Sobieskiego, w końcu oprócz Stegien mamy jeszcze trasę do miasteczka Wilanów, idealnie przeznaczoną do zastąpienia 522. Po prostu zawikłania związane z dalszymi odcinkami tras (do wyboru mamy Marszałkowską i aleję Jana Pawła II, a połączenia tych dwóch tras są zapewniane dwoma (trzema, licząc Stawki) przecznicami, z JPII można pojechać jeszcze w dodatku w Broniewskiego lub Popiełuszki, z Andersa na Marymont, Muranowską lub przez Międzyparkową na Most Gdański) powodują, że odechciewa mi się koncypować nad tramwajami, w szczególności całkowicie nowymi trasami.
    ----------
  2. 167 skierowałem na EC Siekierki za 159. W sumie skierowanie tego na Sadybę byłoby niegłupie, biorąc pod uwagę, że najwięcej siekierkowskich zabudowań jest przy Gołkowskiej, a stamtąd akurat do Powsińskiej nie jest jakoś mocno daleko. Wtedy też zwalniają się wozy ze 131.

    Ewentualnie jak pracownicy elektrociepłowni hurtowo dojeżdżają z Czerniakowskiej do pracy, można by wprowadzić jakieś podjazdy prosto przez Augustówkę do EC Siekierki.
    ----------
  3. Biorąc pod uwagę, że tę linię i tak trzeba by było posłać na Metro Wilanowska, bo gdzieś trzeba w końcu odbywać postoje, to taki oberek dla 159 miałby wyglądać Bobrowiecka - al. Witosa - al. Sikorskiego - Dolinka Służewiecka - Nowoursynowska - Wałbrzyska - Puławska? Dolinka chyba też się potrafi przytkać, ale może byłoby lepiej, niż na Wilanowskiej.

    Można zresztą zostawić 159 na obecnej trasie, jeśli jest jakaś lepsza linia do skierowania na Bobrowiecką.
    ----------
  4. Na Siekierki jako szybka linia do metra pewnie pojedzie tramwaj na Czerniakowskiej-bis, zakładając, że kompletowanie sielecko-siekierkowskiej trasy tramwajowej potrwa jednak trochę krócej niż miało to miejsce na Powstańców Śląskich. Zakładając jednak, że na Szwoleżerów i PTK ktoś jednak jeździ z jakiejś innej racji, niż tylko z przykrego przymusu związanego z brakami komunikacyjnymi, jakaś frekwencja powinna się znaleźć, chociaż od 107 nie należy wymagać zbyt dużo w tej kwestii. 159 by niby można, ale jakby się 108 na Kruczą przetrasowało, to byłyby z Siekierek dwie linie jadące dokładnie takimi samymi trasami aż do przystanku Mokotowska.
    ----------
  5. Krakowskie Przedmieście wygląda jak zwykle, nie jeżdżą tamtędy samochody. Niby dojazd do M2 by był jakby puścić tam 108, ale z drugiej strony Plac Piłsudskiego też nie jest jakimś wybitnie dobrym miejscem, jeśli chodzi o dostępność i mnogość komunikacji miejskiej, a i nie wiem, czy przy 128 i 175 pomieściłoby się tam jeszcze jakąś linię.
Piotrek_2274:
Jeśli chodzi o ewentualną nową linię na Puławskiej, pod Dworcem Zachodnim chyba jednak nie ma być rozjazdu nakładkowego, a nawet, gdyby miał być, potraktowałbym go jako rezerwowy, bo jakby dociągnąć taką linię do Cmentarza Wolskiego, to można by na nią posyłać nawet stare Konstale i nie trzeba się męczyć z taborem dwukierunkowym. O 33 na Puławskiej pomyślałem natomiast, bo zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliłoby zastąpić 167 na odcinku od GUS-u do Puławskiej i 195 od Metra Pole Mokotowskie do Dolnej. Zresztą nie jestem jednak przekonany, że 4, 10 i 18 całkowicie by wystarczyły. Na Sielce i Siekierki zresztą chętnie widziałbym coś w deseń 16, czyli zmutowanego 167:

CM. WOLSKI/KOŁO/NOWE BEMOWO/OS. GÓRCZEWSKA - [(Górczewska/Radiowa+Dywizjonu 303) - Powstańców Śląskich - Połczyńska] - Wolska - Kasprzaka - Ordona - tunel - BW1920r. - Banacha - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Boboli - Rakowiecka - Puławska - Goworka - Spacerowa - Gagarina - SIELCE (i dalej na Siekierki jak zrobią)

Trasa mniej więcej sprawdzona i chętnie uczęszczana co najmniej do Bitwy Warszawskiej, choć przypuszczam, że na Ordona też znalazłoby się więcej amatorów, niż w alei Prymasa Tysiąclecia.

Nie wiem zresztą, czy jest w ogóle sens myśleć o trasie na Wilanów jako o czterech odnogach od Spacerowej i szukać na też trasy aż czterech linii, bo przynajmniej dopóki nie przedłużą torów na południe od POW odnoga dalej w aleję Rzeczypospolitej jest w gruncie rzeczy bezużyteczna, bo to tylko ewentualnie jeden nowy przystanek.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2017, 23:01

Yelonker pisze:To nie ja nadawałem tytuł nowemu wątkowi, nie osądzaj mnie o dezinformację :D Coś na pewno pojedzie na Sobieskiego, w końcu oprócz Stegien mamy jeszcze trasę do miasteczka Wilanów, idealnie przeznaczoną do zastąpienia 522. Po prostu zawikłania związane z dalszymi odcinkami tras (do wyboru mamy Marszałkowską i aleję Jana Pawła II, a połączenia tych dwóch tras są zapewniane dwoma (trzema, licząc Stawki) przecznicami, z JPII można pojechać jeszcze w dodatku w Broniewskiego lub Popiełuszki, z Andersa na Marymont, Muranowską lub przez Międzyparkową na Most Gdański) powodują, że odechciewa mi się koncypować nad tramwajami, w szczególności całkowicie nowymi trasami.
Przede wszystkim końcówek tramwajowych do obsłużenia masz cztery - Sielce, Stegny, Branickiego i Miasteczko Wilanów. Fajnie by było podając projekt zmian podać projekt zmian, a nie tylko jakiś wycinek, bo ocenianie tego nie ma sensu.
Yelonker pisze:Ewentualnie jak pracownicy elektrociepłowni hurtowo dojeżdżają z Czerniakowskiej do pracy, można by wprowadzić jakieś podjazdy prosto przez Augustówkę do EC Siekierki.
Tu nie o pracowników EC chodzi, choć pewnie w wybranych kursach jedzie ich dużo, ale dobór linii (159 i 162) to zaszłość historyczna - wszyscy pracownicy Siekierek dostawali kiedyś mieszkania na Powiślu. Natomiast obie linie obsługują też spore osiedle bloków, a dalej także domków jednorodzinnych, więc to nie jest tylko kwestia elektrociepłowni.

Swoją drogą tu, podobnie jak w kwestii tramwajów mam wrażenie, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz.
Yelonker pisze:Biorąc pod uwagę, że tę linię i tak trzeba by było posłać na Metro Wilanowska, bo gdzieś trzeba w końcu odbywać postoje, to taki oberek dla 159 miałby wyglądać Bobrowiecka - al. Witosa - al. Sikorskiego - Dolinka Służewiecka - Nowoursynowska - Wałbrzyska - Puławska? Dolinka chyba też się potrafi przytkać, ale może byłoby lepiej, niż na Wilanowskiej.
Zawsze zostają Stegny lub Bobrowiecka. Każde z tych dwóch miejsc jest lepsze niż Wilanowska.
Yelonker pisze:Krakowskie Przedmieście wygląda jak zwykle, nie jeżdżą tamtędy samochody. Niby dojazd do M2 by był jakby puścić tam 108, ale z drugiej strony Plac Piłsudskiego też nie jest jakimś wybitnie dobrym miejscem, jeśli chodzi o dostępność i mnogość komunikacji miejskiej, a i nie wiem, czy przy 128 i 175 pomieściłoby się tam jeszcze jakąś linię.
Tak naprawdę, jeśli w ogóle o coś chodzi, to chodzi o to, żeby 108 w miarę możliwości zaliczyło Al. Jerozolimskie, M2 i kolej, w którym miejscu to zrobi jest raczej nieistotne. Centralny nie jest jakimś szalenie istotnym punktem dla przeciętnego mieszkańca Warszawy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 gru 2017, 23:55

Poc Vocem pisze:
03 gru 2017, 23:01
Przede wszystkim końcówek tramwajowych do obsłużenia masz cztery - Sielce, Stegny, Branickiego i Miasteczko Wilanów. Fajnie by było podając projekt zmian podać projekt zmian, a nie tylko jakiś wycinek, bo ocenianie tego nie ma sensu.
Mowa była o Sobieskiego, no to napisałem, że są dwie trasy (bo kraniec w alei Rzeczypospolitej jest co najwyżej zalążkiem trasy z przypuszczalnie jednym nowym przystankiem od skrzyżowania z Branickiego i nie wiem, czy warto by go było wykorzystywać przed przeciągnięciem na południe od POW).

Ja natomiast nie tworzyłem tego wątku, tylko zastanawiałem się głównie nad przyszłą trasą dla 167 i dołożyłem do tego parę innych zmian. To osoba wydzielająca mój wpis z wątku o Górnym Mokotowie go tak nazwała, przypisując mi dodatkowe zobowiązania, których nie planowałem.
Poc Vocem pisze:Tu nie o pracowników EC chodzi, choć pewnie w wybranych kursach jedzie ich dużo, ale dobór linii (159 i 162) to zaszłość historyczna - wszyscy pracownicy Siekierek dostawali kiedyś mieszkania na Powiślu. Natomiast obie linie obsługują też spore osiedle bloków, a dalej także domków jednorodzinnych, więc to nie jest tylko kwestia elektrociepłowni.

Swoją drogą tu, podobnie jak w kwestii tramwajów mam wrażenie, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz.
Tutaj się nieco pogubiłem. Zaproponowałeś przejazd koło Best Malla, więc go uwzględniłem. Kraniec Sadyba nie jest przy Best Mallu, a zjeżdża się w Gołkowską też nie przy Best Mallu, a więc przejazd zarówno przez Gołkowską, jak i przez Best Mall jest niemożliwy. Zastanawiałem się nad przejazdem przez Gołkowską, Statkowskiego, Augustówkę i Powsińską do Sadyby, ale to też nie pomaga w wypełnieniu wspomnianych przez Ciebie kryteriów. Żeby utrzymać komunikację Osiedla Bernardyńska i nowszych bloków w okolicy, a zarazem minąć obok centrum handlowe, trzeba by było do Stegien.
Poc Vocem pisze:Zawsze zostają Stegny lub Bobrowiecka. Każde z tych dwóch miejsc jest lepsze niż Wilanowska.
To raczej Stegny, bo inaczej nic by nie zostało Bobrowiecką dwukierunkowo. Chciałem też zaliczyć metro na tej trasie, ale tak to przynajmniej tramwaj będzie, i tak dobrze, bo do tego to można było dojechać najwyżej 119 do Rakowieckiej.
Poc Vocem pisze:Tak naprawdę, jeśli w ogóle o coś chodzi, to chodzi o to, żeby 108 w miarę możliwości zaliczyło Al. Jerozolimskie, M2 i kolej, w którym miejscu to zrobi jest raczej nieistotne. Centralny nie jest jakimś szalenie istotnym punktem dla przeciętnego mieszkańca Warszawy.
To to ostatnie kryterium odpada na trasie do placu Piłsudskiego, chyba, że spacerem z Foksalu do PKP Powiśle. Moim zdaniem chyba najlepiej po prostu zrobić tak, jak to sobie mieszkańcy zażyczyli. Skoro im DwC pasuje (a wiem, że pasuje, w Sanktuarium zbierali podpisy po tegorocznej Pierwszej Komunii), to pewnie będą jeździć i podstawowy cel komunikacji miejskiej spełniony.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 04 gru 2017, 9:58

Yelonker pisze:
03 gru 2017, 22:38
Piotrek_2274:
Jeśli chodzi o ewentualną nową linię na Puławskiej, pod Dworcem Zachodnim chyba jednak nie ma być rozjazdu nakładkowego, a nawet, gdyby miał być, potraktowałbym go jako rezerwowy, bo jakby dociągnąć taką linię do Cmentarza Wolskiego, to można by na nią posyłać nawet stare Konstale i nie trzeba się męczyć z taborem dwukierunkowym. O 33 na Puławskiej pomyślałem natomiast, bo zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliłoby zastąpić 167 na odcinku od GUS-u do Puławskiej i 195 od Metra Pole Mokotowskie do Dolnej. Zresztą nie jestem jednak przekonany, że 4, 10 i 18 całkowicie by wystarczyły.
Co do tej 19 na Dw. Zachodnim to był mój niefortunny skrót myślowy, Chodziło mi o linię przez Pole Mokotowskie na Ochotę (i ew. dalej). Tramwaj na Puławskiej dobrze pracuje też w relacjach bardzo lokalnych, a żadna z linii z 4, 10, 18 nie nadaje się do zrobienia z niej siekiery, stąd mój pomysł z 19, która podbiłaby nieco częstotliwość na Puławskiej, utrzymałaby relację na Ochotę po zabraniu 14 na Dolny Mokotów i uniezależniłaby nieco ciąg Puławskiej od jakichś kataklizmów komunikacyjnych w Śródmieściu. Poza tym, jak u Ciebie 33, pozwala wywalić 195 i 167 z Rakowieckiej.
Yelonker pisze:
03 gru 2017, 22:38
Na Sielce i Siekierki zresztą chętnie widziałbym coś w deseń 16, czyli zmutowanego 167:

CM. WOLSKI/KOŁO/NOWE BEMOWO/OS. GÓRCZEWSKA - [(Górczewska/Radiowa+Dywizjonu 303) - Powstańców Śląskich - Połczyńska] - Wolska - Kasprzaka - Ordona - tunel - BW1920r. - Banacha - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Boboli - Rakowiecka - Puławska - Goworka - Spacerowa - Gagarina - SIELCE (i dalej na Siekierki jak zrobią)

Trasa mniej więcej sprawdzona i chętnie uczęszczana co najmniej do Bitwy Warszawskiej, choć przypuszczam, że na Ordona też znalazłoby się więcej amatorów, niż w alei Prymasa Tysiąclecia.
Właśnie w moim pomyśle brakowało mi takiej linii, bo Sielce nie będą wisiały na efemerycznym 14 przez Nowowiejską, a 33 mi tam nie pasuje, bo Sadyba pewnie nie da sobie zabrać 131 więc by się dublowały w relacji na Centralny. Zakładając istnienie Twojego 16, zawsze można dobie darować 14 na Spacerowej, ale mam dość widoku stada 10 i 14 na Puławskiej, a likwidacja 14 nie wchodzi w grę, bo Nowowiejska na samym 15 nie będzie wisiała (królestwo za pętlę na pl. Zbawiciela ;) ) Chyba że 14 Banacha-Nowowiejska-Marszałkowska-Rakowiecka-Kielecka ale to już w ogóle koszmarek. Gdyby do "moich" 14, 16(36), 33, 35 dołożyć Twoją "16", to moglibyśmy otrzymać coś takiego:
-35 z Nowego Bemowa i 36 z Muranowskiej łącznie co 4' w szczycie w ciąg Sobieskiego (522 i 519 out) i mamy dwie linie na dwie końcówki na Polach Wilanowskich,
-33 od Pola Mokotowskiego Rakowiecką, Spacerową na Stegny (501 i 195 out),
-16 z Woli/Ochoty przez Pole Mokotowskie na Sielce (zastępujemy 167),
-no i to nieszczęsne 14 z Ochoty przez Nowowiejską powiedzmy na Stegny, bo tam będzie pętla i nie będzie potrzeby użycia taboru dwukierunkowego.
-19 z Puławskiej przez Pole Mokotowskie gdzieś dalej, (zastępstwo za 14 na Puławskiej i lekkie podbicie częstotliwości tamże po zabraniu 14 i 35, utrzymanie relacji 195 z Pola Mokotowskiego w Puławską)
Yelonker pisze:
03 gru 2017, 22:38
Nie wiem zresztą, czy jest w ogóle sens myśleć o trasie na Wilanów jako o czterech odnogach od Spacerowej i szukać na też trasy aż czterech linii, bo przynajmniej dopóki nie przedłużą torów na południe od POW odnoga dalej w aleję Rzeczypospolitej jest w gruncie rzeczy bezużyteczna, bo to tylko ewentualnie jeden nowy przystanek.
Myślę jednak że warto od razu zrobić projekt docelowy, a nie potem łatać, bo nigdy nie wychodzi to dobrze.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2017, 11:36

W sumie, poprowadzenie 35 do miasteczka Wilanów jest całkiem mądre, bo jakby wrócić 171 na starą trasę po M2 i ewentualnie wydłużyć 116, można pozbyć się E-2 i od razu jest parę kolejnych brygad w szczycie.

Nie masz może pomysłu, co by tak skierować na Wolę przez Krzyżanowskiego? Tam też by się coś przydało. Bo na Woli i Kasprzaka to bym chyba zrobił tak, że 10 zostaje przez Skierniewicką, 11 przez Kasprzaka i pewnie jeszcze jakaś linia zjeżdżająca ze Skierniewickiej w prawo w Kasprzaka na zachód.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 gru 2017, 13:37

Yelonker pisze:Ja natomiast nie tworzyłem tego wątku, tylko zastanawiałem się głównie nad przyszłą trasą dla 167 i dołożyłem do tego parę innych zmian. To osoba wydzielająca mój wpis z wątku o Górnym Mokotowie go tak nazwała, przypisując mi dodatkowe zobowiązania, których nie planowałem.
Still w dalszym ciągu nie wiem jak można pisać o 167, nie uwzględniając tramwaju na Gagarina, która to ulica jest jednym z kluczowych rejonów obecnie obsługiwanych przez 167.
Yelonker pisze:Tutaj się nieco pogubiłem. Zaproponowałeś przejazd koło Best Malla, więc go uwzględniłem. Kraniec Sadyba nie jest przy Best Mallu, a zjeżdża się w Gołkowską też nie przy Best Mallu, a więc przejazd zarówno przez Gołkowską, jak i przez Best Mall jest niemożliwy. Zastanawiałem się nad przejazdem przez Gołkowską, Statkowskiego, Augustówkę i Powsińską do Sadyby, ale to też nie pomaga w wypełnieniu wspomnianych przez Ciebie kryteriów. Żeby utrzymać komunikację Osiedla Bernardyńska i nowszych bloków w okolicy, a zarazem minąć obok centrum handlowe, trzeba by było do Stegien.
Dobrze, wyjaśnię jeszcze raz. Pisałeś, że problem dojazdu do EC Siekierki może być rozwiązany przez podjazd do EC od strony Bartyckiej, W odpowiedzi napisałem ci, że w obecnej chwili chodzi raczej o dowóz całej Gołkowskiej do Czerniakowskiej, a nie EC samej w sobie. Podałem też historyczną genezę swoistego kuriozum, jakim są dwie linie z EC na Powiśle i napisałem, że obecnie kuriozum to nie ma już uzasadnienia, a zatem Gołkowską może obsługiwać dowolna linia, najlepiej jedna i o częstotliwości zbliżonej do 159, bo więcej (np. 162 i 167) jest na wyrost.

Sadyba zaś jest krańcem, który leży najbliżej Best Malla i jednocześnie przejazd zeń na północ jest najbardziej drożny w szczycie (w porównaniu do Wilanowskiej czy Stegien), stąd zaproponowałem przeniesienie tego na Sadybę. Jeśli nie zaś nie Sadyba, zostają Stegny lub Bobrowiecka jako najbliższe inne drożna krańce, choć ten drugi nie realizuje połączenia z Best Mallem, jak również nie obsługuje al. Witosa, gdzie jest w pewnych godzinach duże zapotrzebowanie na autobusy. I naprawdę nie ma co pchać 159 do metra na południu. Takie połączenie nie będzie popularne (bo było uruchamiane kilkakrotnie i zawsze nie działało).

Co do 108 zaś pisałem, że jak chcą na Centralny, to dać im ten Centralny, najwyżej będą płakać.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2017, 16:29

Odnośnie 167, nie pisałem o dojeździe przez Bartycką, tylko o puszczeniu tej linii prosto Wisłostradą aż do Sadyby (choć w tym miejscu w ogóle niejasno objaśniłem trasę). Nie zrozumieliśmy się w tym miejscu i stąd dalsze nieporozumienia. Skierowanie tego na trasę Bartycka - Gościniec - Polska - Antoniewska - Augustówka - Statkowskiego - Gołkowska - Powsińska - SADYBA (o ile tym razem dobrze zrozumiałem, ale skoro z Augustówki do Sadyby przez Best Mall, to chyba tylko tak się da, aczkolwiek jak wspomniałeś, na Gołkowskiej troszkę dużo) mogło by być całkiem fajne, ale nie wiem, jak to będzie wypadać po otwarciu tramwaju na Siekierki. Pomyślałbym też o skierowaniu tej linii Nehru, Czerniakowską-bis i Bluszczańską jeśli ta ostatnia ulica będzie dostatecznie szeroka i zapewni się w nią godziwy wjazd. Tam też się buduje, a dzięki temu ta linia nie jechałaby od Torwaru do EC Siekierki obok 108 i potencjalnego 107. Może być jednak tak, że tramwaj na Czerniakowskiej-bis tam zupełnie wystarczy, ale to, jak to mówią, "wyjdzie w praniu". Tramwajowe 167, czyli 16, już uzupełniłem.

159 natomiast, jeśli nie ma sensu kierować tego na Metro Wilanowska, to w takim razie można Czerniakowska - Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - al. Witosa - al. Sikorskiego - św. Bonifacego - STEGNY, to już by dało pętlę tramwajową, ale podciągnąłbym to jeszcze do Sadyby przez Best Malla. Jedynym potencjalnym problemem byłaby czysto kosmetyczna sprawa, że obie linie z CH Blue City jeżdżą na Sadybę, ale to akurat niewielki kłopot, zresztą najpewniej 172 przejmie po 131 te chętnie forsowane przez Wilanów kursy przez Wiertniczą, a wilanowscy radni pewnie bardzo chętnie uzupełnią spustoszenie na pętli przy pałacu linią na stałe. Nie byłoby to chyba najgorsze, bo po uruchomieniu tramwaju na Sobieskiego autobusy powinny trafić na Wisłostradę (zresztą 172 akurat z tej okazji można by przesunąć z Sobieskiego i Świętego Bonifacego na Chełmską i Czerniakowską, bo i na Sobieskiego, i na Bonifacego będą tramwaje).

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 gru 2017, 20:15

A to nie jest tak, że Wisłostrada na całej długości od Wilanowa do ~Torwaru powinna mieć jedną linię?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2017, 20:18

Raczej na południe od Torwaru łatwiej znaleźć pasażerów. Dla Czerniakowskiej w okolicach Gagarina czy Chełmskiej jedna linia to by było jednak chyba troszkę za mało.

ODPOWIEDZ