Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2018

Moderator: Wiliam

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 20 wrz 2018, 15:41

gfedorynski pisze:
20 wrz 2018, 12:47
Chciałem tylko powiedzieć, że weekendowa 20 (Boernerowo - Stalowa) to najpiękniejsza linia, jaką można wymyślić w Warszawie.

O co chodzi z dwudziestką na Kawęczyńską od poniedziałku?
20 będzie zastępować 13 skierowaną do nakładki przy przystanku Platerówek.

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 wrz 2018, 16:08

Pewnie dla 20-ki zabrakło by dwukierunków?

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 20 wrz 2018, 17:17

A. To szkoda, że jednak nie dwudziestka pojedzie na Jagiellońską, przynajmniej byłyby długie wagony, w szczeniaczkach potrafi być stanowczo za ciasno.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2018, 20:29

Po pierwsze, na 20 mogłoby zabraknąć dwukierunków (lub alternatywnie zabrakłoby rozsądnych zadań dla szczeniaczków, a linie wolskie trzeba by okroić z niskopodłogowców, których i tak nie mają za dużo). Po drugie, przepustowość energetyczna jednotoru nie pozwala na eksploatację długich wagonów co 8 minut (stąd kiedyś były kursy skrócone do Koła, teraz są szczeniaczki).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 20 wrz 2018, 20:34

A czy szczeniaki i długie Jazzy nie mają tej samej mocy silników?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2018, 20:59

Formalnie są liczone inaczej. Dalej nie za bardzo wnikam, bo i się nie za bardzo znam.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 wrz 2018, 21:32

pawcio pisze:
20 wrz 2018, 20:29
Po drugie, przepustowość energetyczna jednotoru nie pozwala na eksploatację długich wagonów co 8 minut (stąd kiedyś były kursy skrócone do Koła, teraz są szczeniaczki).
Mam się śmiać?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 wrz 2018, 21:59

Utrzymywanie tego jednotoru to w ogóle jest bezsens przy mijankach co drugi przystanek i tworzenie niepotrzebnych niedogodności. Jednotory się robi(ło) na trasach, gdzie kursy są rzadkie, bo jeden tor jest tańszy zarówno przy budowie trasy, jak i przy późniejszej eksploatacji, a przy tym zajmuje mniej miejsca. Ten na Boernerowo tylko "dodaje uroku" i utrudnia postoje na pętli, bo na pięć przystanków przy trzech i tak jest mijanka, miejsca wszędzie na dwa tory, a częstotliwość normalna.

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 wrz 2018, 22:13

Tak, tylko kto będzie odważny aby władować trochę kasy w budowę drugiego skoro "tramwaje kursują bez problemów a zaawansowany system sterowania ruchem zapewnia pełne bezpieczeństwo"?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 wrz 2018, 22:51

Nie wiem, jakie są teraz ceny, ale ~1800 m toru pojedynczego + przebudowa infrastruktury przystankowej nie powinny kosztować zbyt wiele, zaś biorąc pod uwagę, że ulica Kaliskiego każdego dnia boryka się z problemem korków, to na tym ciągu od Górczewskiej do Radiowej powinny być dwa pasy z tramwajem włączającym się na Dywizjonu na środek drogi i ewentualną rezerwą pod łącznik z trasą na Górczewskiej.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 wrz 2018, 23:05

To rozsądniej by było zrobić jakieś 7x na trasie RATUSZOWA-ZOO :arrow: PLATERÓWEK.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 wrz 2018, 23:10

Żeby puste jeździło?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 wrz 2018, 23:22

Żeby linia 7x miała sens, musiałaby dojeżdżać przynajmniej do Wileńskiego, a nie kończyć przystanek przed nim. Trzeba by ją było dopchnąć na Kijowską, a 20 odstawić na Ratuszowej, z tym że zamiana końcówek linii 13 i 20 prawdopodobnie okazała się oszczędniejszym rozwiązaniem. Co więcej, sądzę, że jest szansa, że zostanie tak na stałe, bo 20 niezależne od 18 na Jagiellońskiej ma szansę lepiej zgrać się z 23 i 24, a 13 staje się wówczas czymś więcej niż połową 26.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2018, 23:30

Yelonker pisze:
20 wrz 2018, 23:22
Co więcej, sądzę, że jest szansa, że zostanie tak na stałe, bo 20 niezależne od 18 na Jagiellońskiej ma szansę lepiej zgrać się z 23 i 24, a 13 staje się wówczas czymś więcej niż połową 26.
To byłoby idealne przeniesienie na Trasę WZ problemów koordynacyjnych znanych z Marszałkowskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 wrz 2018, 23:52

20 i 23 mają obecnie koordynację 6-2, lepiej mają 23 i 24 z koordynacją 3-5. Dobrze skoordynowane są 13 i 26, więc problemem koordynacyjnym, który by wówczas wystąpił, jest to, czy priorytetem jest 20 - 23 czy 23 - 24, jak również to, że koordynacja sypałaby się na przystankach na Dworcu Wileńskim w kierunkach Żerania i Grochowa, co z kolei miałoby wpływ na linie jadące prosto przy Wileniaku. Dlatego ma to niewielki wpływ na trasę W-Z samą w sobie (bądź co bądź rozwidlenia tras na Wileńskim są bardziej zróżnicowane, niż na Młynarskiej, a więc ich koordynacja ze sobą ma mniejsze znaczenie), za to, jeśli już, jest przeniesieniem problemów koordynacyjnych na Targową. Tam jednak są już 3, 6, 25, 28, których nie da się doskonale skoordynować z uwagi na to, że 3 i 6 muszą być skoordynowane z przymusu, zaś 6 w kierunku północnym powinno być powiązane z 28, zaś 3 z 25, więc na Targowej i tak ciężko coś sensownego ułożyć.

ODPOWIEDZ