Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

Post autor: Nordyk110 » 29 maja 2018, 17:39

Dlaczego obwodnica warszawska jest tak mało wykorzystywana?
Z mojego podwórka, E-3 z os. Górczewska na Marymont w szczycie na 12- ki zapełnione, dalej do Marek to samo.
Os. Górczewska do Mordoru, lub z Żerania pewnie 18- ki co pięć minut, za chwilę je puścić do M.Wilanowska.
Jakieś 319 ma jeżdzić po otwarciu nowego kawałka, już mamy wątpliwości :roll:
Niestety most Grota jest spiepszony trochę, ale co tu poradzić.
Potrzebna następna obwodnica.
Oj temat szeeeeroki, ale pora go napocząć.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 19:10

To nie koniecznie by miało sens. Od Górczewskiej do Marymontu w godzinach szczytu na trasie jest korek, a z kolei poza godzinami szczytu chyba by nie było zbyt dużego zapotrzebowania (112 wystarczy). Do Mordoru analogicznie - zresztą to jest niewiele szybciej niż przez Łopuszańską (tym bardziej że autobus by raczej nie jechał 120 km/h na obwodnicy). Z Żerania do Mordoru to w ogóle najszybciej jest pociągiem.

Poza tym jak jest jakiś większy dzwon na obwodnicy (a jest co drugi dzień) to wtedy wszystko już kompletnie stoi, gorzej niż na zwykłej ulicy, bo nikt nie ma jak ominąć.

319 to akurat moim zdaniem dobry pomysł, bo obwodnica to będzie jedyny most na południu czyli jest szansa na zupełnie nowe, krótsze połączenie między dzielnicami.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 29 maja 2018, 19:19

Od. Górczewskiej jest często korek, ale os. Górczewska - Marymont to przeważnie 6-8 minut w korku. Szybciej niż 28!
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 cze 2018, 20:05

Moim zdaniem sensowne by było, gdyby coś pojechało z Ursynowa na Okęcie z wykorzystaniem POW. Może niekoniecznie jakaś siekiera, ale solówki co 20 by nie zaszkodziły, lotnisko znacząco utrudnia przejazd pomiędzy tymi ąsiednimi terenami :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 cze 2018, 20:21

Wolfchen pisze:
01 cze 2018, 20:05
Moim zdaniem sensowne by było, gdyby coś pojechało z Ursynowa na Okęcie z wykorzystaniem POW. Może niekoniecznie jakaś siekiera, ale solówki co 20 by nie zaszkodziły, lotnisko znacząco utrudnia przejazd pomiędzy tymi ąsiednimi terenami :-k
Wydłużenie mitycznego 220 z Pralki na Ursynów przez POW byłoby ciekawym pomysłem...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 cze 2018, 20:23

Każdemu jego porno.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 14 paź 2019, 12:02

Obserwuję codziennie, że - niezależnie od różnych omsknięć - budowa Południowej Obwodnicy Warszawy posuwa się do przodu.
W związku z tym pojawiają się pytania o obsługę komunikacyjną tej trasy. Zapewne będzie na niej jakaś linia autobusowa.
Jaki będzie jej przebieg to pewnie jeszcze za wcześnie o tym mówić. Mnie interesuje jedno: czy w planach jest skomunikowanie
tej linii z transportem publicznym przebiegającym w poprzek POW? Czy są przewidywane przystanki przesiadkowe np. na Wale Miedzeszyńskim
czy przy Patriotów?

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 14 paź 2019, 12:11

Cytując "Wiadomości sąsiedzkie":
Ostatnią zupełnie nową linią będzie 319, która prowadzić będzie nowo budowanym mostem Południowym z Wawra przez Wilanów na Ursynów –połączy (kursując w szczycie co 15 minut) linię kolejową 7 (przystanek Warszawa Miedzeszyn) z I linią metra na Ursynowie.
Dawno temu już pojawiły się też te informacje na forum. Wrzuć w lupkę hasło, na pewno wyskoczy więcej.
5 minut później
Znalazłem bardziej precyzyjne źródło: http://gazetawawerska.pl/2017/09/28/pla ... ej-wawrze/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 paź 2019, 12:18

Pisałem o tym pomyśle swego czasu bardzo, ale to bardzo ciepło.
fik pisze:
14 maja 2018, 21:23
Dla 319 zrobię oddzielny akapit, bo to skrajny absurd. Nie wiem, czy to nie jest najgorsza propozycja ZTM od czasu zamiany 167 na 184. Koszmarny, skandaliczny, pokraczny potwór, rodem prosto ze standardów GOPowskich.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 paź 2019, 12:44

Bardzo słabo, gdyby jedyną linią na moście była szczytówka.
Na szczęście to propozycja sprzed dwóch lat, z której to nie za wiele się spełniło.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 14 paź 2019, 12:46

Przydałoby się coś do Wiązowny i nowego centrum handlowego w Góraszce.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 paź 2019, 12:58

man1956 pisze:
14 paź 2019, 12:46
Przydałoby się coś do Wiązowny i nowego centrum handlowego w Góraszce.
Z Ursynowa? Już jest, nazywa się to samochód. Nie widzę żadnego sensu linii autobusowej wzdłuż POW a tym bardziej do Wiązowny oraz specjalnie do centrum handlowego.

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 14 paź 2019, 13:10

michael112 pisze:
14 paź 2019, 12:44
Bardzo słabo, gdyby jedyną linią na moście była szczytówka.
Na szczęście to propozycja sprzed dwóch lat, z której to nie za wiele się spełniło.
Nie za wiele to przede wszystkim dotyczy infrastruktury, dzięki której część zmian miała zostać wdrożona. Patrząc na ostatnie projekty nie liczyłbym na nic rewolucyjnego =;

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 paź 2019, 22:49

Myślę, że przez most co pojedzie, ale bardziej bym się spodziewał coś lokalnego z Wilanowa na Wawer.

Natomiast moim zdaniem sens jak największy będzie miała linia z Ursynowa przez przedłużenie Płaskowickiej i al. RP na Wilanów - jako dowozówka do metra alternatywna dla stojącego w betonowym korku 217.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 paź 2019, 23:23

Uruchamianie linii tylko z Wilanowa na Wawer to marnowanie potencjału nowego mostu. IMHO trasa 319 sama w sobie nie jest zła, w wielu relacjach ma szansę być całkiem praktycznym połączeniem, problemem jest częstotliwość autobusu danego na odczepne i okresowość, co zabija całą tę praktyczność.

A linii z Miasteczka Wilanów to raczej spodziewałbym się raczej na Ciszewskiego i Osi Królewskiej, choć na korzyść trasy przez Płaskowickiej przemawia to, że we w miarę przewidywalnym terminie zaistnieje.

ODPOWIEDZ