Grochów/Kamionek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 cze 2022, 16:58

fik pisze:
02 cze 2022, 15:13
Moim skromnym przystanek zbiorczy powinien być na jednym z tych pseudoPKSowych peronów, może nie byłoby to idealne pod kątem długości dojścia z głównego obiektu, ale biorąc pod uwagę dość ograniczone miejsce, to byłoby to rozwiązanie akceptowalne.

Miejmy nadzieję, że jednak te wjazdy wrócą, to był jeden z nielicznych przykładów dobrych praktyk w rozległych węzłach przesiadkowych, bo obecnie to dojście jest z tych mniej ciekawych - tym bardziej, że nieintuicyjne, wychodząc z dworca nie widać jak iść.
Słuszna koncepcja - PKSom powinny wystarczyć przystanki 07, 08, 09, 10 i 13, a na 11 powinien być przystanek zbiorczy dla wszystkiego skręcającego w Bliską.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27357
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 cze 2022, 12:07

Zaryzykowałbym tezę, że wykonalne jest przeprojektowanie węzeł tak, aby umożliwić autobusom bezpośredni wjazd z Lubelskiej na skrajnie południowy peron bez konieczności paradowania pod wyjściem z dworca.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 cze 2022, 12:21

fik pisze:
03 cze 2022, 12:07
Zaryzykowałbym tezę, że wykonalne jest przeprojektowanie węzeł tak, aby umożliwić autobusom bezpośredni wjazd z Lubelskiej na skrajnie południowy peron bez konieczności paradowania pod wyjściem z dworca.
Ryzykowna teza ;) Wszystko jest wykonalne, ale akurat to wymagałoby sporo pracy (czytaj: wymagałoby czegoś więcej niż przemalowanie oznakowania) i pewnie kosztowałoby więcej niż to paradowanie pod wyjściem z dworca.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 paź 2022, 15:04

A tymczasem od jutra wodociągowcy zamykają wylot z Międzyborskiej w Waszyngtona, wysyłając 135 (i dziada 311) prosto przez Grenadierów, która to na czas remontu staje się dwukierunkowa. Uruchomiony zostaje przystanek Grenadierów 56, zlokalizowany na Grenadierów przed skrzyżowaniem z Waszyngtona. Nie można tak na zawsze? :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 paź 2022, 9:53

Emyl pisze:
05 paź 2022, 15:04
A tymczasem od jutra wodociągowcy zamykają wylot z Międzyborskiej w Waszyngtona, wysyłając 135 (i dziada 311) prosto przez Grenadierów, która to na czas remontu staje się dwukierunkowa. Uruchomiony zostaje przystanek Grenadierów 56, zlokalizowany na Grenadierów przed skrzyżowaniem z Waszyngtona. Nie można tak na zawsze? :)
Prosto? Jesteś pewien, że nie Międzyborska - Stasia Augusta - Grenadierów - Waszyngtona - Międzyborska - Cyraneczki - Grenadierów? Pasik przy szpitalu to wąski na potrzeby Grodzia może być...

Edit: odszczekuję, faktycznie jeżdżą prosto.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 paź 2022, 11:54

Jest nakaz skrętu w prawo lub w lewo na tymczasowym kontrapasie na Grenadierów z tabliczką "nie dotyczy ZTM", czy jakoś tak.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 06 lut 2023, 9:36

WTP pisze: W celu poprawy przesiadki z autobusów do tramwajów w kierunku śródmieścia od dnia 01.02.2023 r. od początku kursowania uruchamia się funkcjonowanie przystanku WIATRACZNA 03 (na jezdni ronda, pomiędzy wlotami ul. Grochowskiej i al. Waszyngtona) dla linii 123 i 173 w kursach w kierunku krańców: DW.WSCHODNI (KIJOWSKA) / STARA MIŁOSNA (GRANICZNA). Przystanek będzie funkcjonował dla ww. linii jako stały.
... czyli innymi słowy przystanek 521 w stronę Szczęśliwic będzie obsługiwany dodatkowo przez 123 i 173, ale skrócone kursy linii z Wawra już nie mogą tam mieć przystanku dla wysiadających. :dzizys:

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 06 lut 2023, 9:52

No 123 i 173 to chyba w trochę innej relacji tam jadą niż 521f i nie mają konieczności przebijania się na przystanek?

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 lut 2023, 10:00

Przecież gdyby 521f się tam zatrzymywało, to nigdzie nie musiałoby się przebijać. Wręcz przeciwnie, po obsłudze przystanku nie musi nawet zmieniać pasa.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 06 lut 2023, 10:40

Dokładnie, po prostu musi wcześniej przebić się na swój docelowy pas.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 lut 2023, 10:45

A czy 521f kiedykolwiek zatrzymywało się na tym przystanku?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lut 2023, 10:48

Nigdy. Na tym przystanku poza 521 na Szczęśliwice i liniami na TŁ na Wszystkich Świętych nic nie stawało.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 lut 2023, 10:57

Os0 pisze:
06 lut 2023, 10:40
Dokładnie, po prostu musi wcześniej przebić się na swój docelowy pas.
Przy czym nie jest to raczej problem, bo kursy 521 na Szczęśliwice robią to regularnie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lut 2023, 11:09

Ja myślę, że główna obawa przed zatrzymaniem tam wszystkiego jest taka, że biedni kierowcy samochodów będą musieli poczekać aż autobusy obsłużą przystanek i odblokują skrzyżowanie. A jak realnie wygląda polityka miejska w tej materii wszyscy wiemy. Niemniej faktem jest, że ten przystanek ma zaledwie 20-kilka metrów, daleko mu do ideału w tej materii.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 lut 2023, 12:02

Geometria też jest kiepska, peron na łuku, w przegubowcu kiepsko z obserwacją drzwi w sekcji B. Niemniej jednak dziwi wybiórczość organizatora w tej kwestii. Jeżeli już miałbym wybierać, to sensowniej żeby zatrzymywało się tam 521ks niż kursy na pełnej trasie. Innym rozwiązaniem mogłoby być ucywilizowanie przystanku Wiatraczna 01, tj. likwidacja zatok.i dostawienia drugiego słupka w miejscu pseudozatoki parkingowej, tak aby dało radę się wyłamać na skrajny lewy pas.

ODPOWIEDZ