Grochów/Kamionek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2019, 17:37

KwZ pisze:
19 sty 2019, 14:10
fik pisze:Jaką przewagę ma ta trasa nad trasą przez 1 Sierpnia, poza tym, że jest realizowalna infrastrukturalnie?

(to zdanie mówi chyba wszystko o moim podejściu do projektów zmian, ale serio - nie widzę żadnej wartości dodanej, a widzę wartość odjętą w postaci konieczności utrzymywania potwora 154).
Akurat ta infrastruktura jest imo do poprawienia, o czym pisałem. Zaleta jest taka, że 1 Sierpnia jest dalej - z Instalatorów trzeba byłoby się cofać do Włoch w drodze do miasta. Ale to nie jest jakieś istotne - z Instalatorów pierwszorzędny i tak jest dowóz do tramów na Grójeckiej.

Dla mnie 154 nie jest potworne. Zgadzam się, że dla Jadwisina relacja do :mewa: Politechnika jest o dużą klasę ciekawsza, niż Bitwy i Zachodni. Jeśli majstrować (także) przy 154, to chyba w ten sposób faktycznie.
154 jest absolutnym potworem i przede wszystkim elementem układu RZS-PKP Kasprzaka, w którym linii jest zdecydowanie więcej niż sensu. Z Instalatorów zaś relacja do tramwajów nie jest najważniejsza, bo - po pierwsze - są one osiągalne w sporej części piechotą - po drugie - również piechotą osiągalne są substytucyjne relacje kolejowe. Na Ochocie to z kolei jest śmieć lokalny najgorszego rzędu, wożący jeszcze trochę osób (ale nie jakoś strasznie wiele) z BW20 na 1 Sierpnia, a od Novotelu totalne muchy.
Dla mnie zastępowanie 128 w relacji (kampus Ochota) - DwC - kampus UW przez 127 jest słabe.
Kampus Krakowskie nie ma żadnego połączenia z kampusem Smyczkowa i świat się jeszcze przez to nie zawalił, a postulaty w debacie się raczej nie pojawiają; de facto mój projekt ZWIĘKSZA liczbę połączeń międzyUWowskich z Ochoty - bo na Krakowskie zostaje 175, a na BUW dochodzi 128.
Obecnie na lotnisko jest S2+S3. Pytam kontrolnie, S2 nie jest tam czasowo w związku z remontem linii na Pruszków? Czy on już się skończył i S2+S3 to układ docelowy?
Układ docelowy to S2 co 30' do Sulejówka przez Śródmieście i RL co 30' do Modlina przez Centralny. W słowniku ludzi kulturalnych nie istnieją słowa dostatecznie obelżywe, aby to ocenić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2019, 17:57

reserved pisze:
20 sty 2019, 16:53
Gdynianin pisze:
20 sty 2019, 11:55

A teraz na odcinku ochockim wozi coś innego?
A czy musi być albo tu, albo tu? :P
Po prostu z tego co pamiętam, to nie sprawdziło się za bardzo przeniesienie jej na TŁ i wróciła na swoją starą trasę, gdzie miała minimalnie lepszą tę frekwencję.
Skoro Falenica koniecznie chce jeździć do centrum autobusem, nie mogą sobie jeździć minibusem? Finansowo wychodzi im to korzystniej.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 sty 2019, 17:59

fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
154 jest absolutnym potworem
Skoro dużo ludzi z niej korzysta, to może jednak nie?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 sty 2019, 18:00

Autobus Czerwon pisze:
20 sty 2019, 17:57
reserved pisze:
20 sty 2019, 16:53

A czy musi być albo tu, albo tu? :P
Po prostu z tego co pamiętam, to nie sprawdziło się za bardzo przeniesienie jej na TŁ i wróciła na swoją starą trasę, gdzie miała minimalnie lepszą tę frekwencję.
Skoro Falenica koniecznie chce jeździć do centrum autobusem, nie mogą sobie jeździć minibusem? Finansowo wychodzi im to korzystniej.
Finansowo korzystniej? Jakim cudem korzystniej jest wydawać pieniądze nie tylko na kartę miejską, ale także na prywatnego przewoźnika?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2019, 19:03

fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
154 jest absolutnym potworem i przede wszystkim elementem układu RZS-PKP Kasprzaka, w którym linii jest zdecydowanie więcej niż sensu. Z Instalatorów zaś relacja do tramwajów nie jest najważniejsza, bo - po pierwsze - są one osiągalne w sporej części piechotą - po drugie - również piechotą osiągalne są substytucyjne relacje kolejowe. Na Ochocie to z kolei jest śmieć lokalny najgorszego rzędu, wożący jeszcze trochę osób (ale nie jakoś strasznie wiele) z BW20 na 1 Sierpnia, a od Novotelu totalne muchy.
Ja kiedyś zdaje się już pisałem, że Ochota na Wolę/Bemowo ma trzy linie (154, 167, 184), z czego można byłoby zostawić dwie. Np. w ten sposób. Zwracam tylko uwagę, że z Kolejowej nie ma skrętu w lewo w Towarową, chociaż teraz, w miarę wzrostu jej znaczenia, niewątpliwie jest tam potrzebny.

fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
Kampus Krakowskie nie ma żadnego połączenia z kampusem Smyczkowa i świat się jeszcze przez to nie zawalił, a postulaty w debacie się raczej nie pojawiają; de facto mój projekt ZWIĘKSZA liczbę połączeń międzyUWowskich z Ochoty - bo na Krakowskie zostaje 175, a na BUW dochodzi 128.
Czekaj, to ty mnie uczysz liczyć kursy, a nie tabliczki. Na BUW dochodzi 128, ale kosztem wycięcia go z KP. Moim zdaniem zabranie 128 ze skrętu przy Palmie zasługuje na zastąpienie go, a 127 jeździ byle jak i nadaje się do skrócenia np. do Centralnego.

fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
Obecnie na lotnisko jest S2+S3. Pytam kontrolnie, S2 nie jest tam czasowo w związku z remontem linii na Pruszków? Czy on już się skończył i S2+S3 to układ docelowy?
Układ docelowy to S2 co 30' do Sulejówka przez Śródmieście i RL co 30' do Modlina przez Centralny. W słowniku ludzi kulturalnych nie istnieją słowa dostatecznie obelżywe, aby to ocenić.
Teraz jest jeszcze gorzej, ale nie będę cię odsyłać do rozkładów, co by nie siać zgrozy ;)
Moim zdaniem Sulejówek powinien być łączony z Pruszkowem, a Lotnisko - z Falenicą, bo to są podobne częstotliwości. Pytanie też, co ile S-ki w ogóle mają jeździć - jakie tutaj są założenia. Niewątpliwie niedostatki infrastrukturalne tutaj przeszkadzają: RL ani nie może jeździć przez Zachodnią i Gdański, ani przyzwoicie często przez Wschodnią.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2019, 19:25

reserved pisze:
20 sty 2019, 18:00
Autobus Czerwon pisze:
20 sty 2019, 17:57

Skoro Falenica koniecznie chce jeździć do centrum autobusem, nie mogą sobie jeździć minibusem? Finansowo wychodzi im to korzystniej.
Finansowo korzystniej? Jakim cudem korzystniej jest wydawać pieniądze nie tylko na kartę miejską, ale także na prywatnego przewoźnika?
No w takim rozrachunku wychodzi to drożej, natomiast bilet jednorazowy jest tańszy.
Po co utrzymywać kompletnie zbędną relację marnując na nią autobusy, skoro z powodzeniem robi to prywatny przewoźnik?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2019, 19:46

KwZ pisze:
20 sty 2019, 19:03
fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
154 jest absolutnym potworem i przede wszystkim elementem układu RZS-PKP Kasprzaka, w którym linii jest zdecydowanie więcej niż sensu. Z Instalatorów zaś relacja do tramwajów nie jest najważniejsza, bo - po pierwsze - są one osiągalne w sporej części piechotą - po drugie - również piechotą osiągalne są substytucyjne relacje kolejowe. Na Ochocie to z kolei jest śmieć lokalny najgorszego rzędu, wożący jeszcze trochę osób (ale nie jakoś strasznie wiele) z BW20 na 1 Sierpnia, a od Novotelu totalne muchy.
Ja kiedyś zdaje się już pisałem, że Ochota na Wolę/Bemowo ma trzy linie (154, 167, 184), z czego można byłoby zostawić dwie. Np. w ten sposób. Zwracam tylko uwagę, że z Kolejowej nie ma skrętu w lewo w Towarową, chociaż teraz, w miarę wzrostu jej znaczenia, niewątpliwie jest tam potrzebny.
You forgot 523. No bałagan jest niesamowity, przy czym oczywiście w pierwszej kolejności do uporządkowania jest para 167/184, o czym wyrażałem się wystarczająco dosadnie już wielokrotnie.
fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
Kampus Krakowskie nie ma żadnego połączenia z kampusem Smyczkowa i świat się jeszcze przez to nie zawalił, a postulaty w debacie się raczej nie pojawiają; de facto mój projekt ZWIĘKSZA liczbę połączeń międzyUWowskich z Ochoty - bo na Krakowskie zostaje 175, a na BUW dochodzi 128.
Czekaj, to ty mnie uczysz liczyć kursy, a nie tabliczki. Na BUW dochodzi 128, ale kosztem wycięcia go z KP. Moim zdaniem zabranie 128 ze skrętu przy Palmie zasługuje na zastąpienie go, a 127 jeździ byle jak i nadaje się do skrócenia np. do Centralnego.
Nope. Kursy liczy się dla relacji podstawowych, tabliczki ewentualnie dla relacji uzupełniających. Nijak dla ciągu ŻiW ZP UNIWERSYTET nie jest, nigdy nie był i nie będzie relacją podstawową, więc podstawowym kryterium oceny powinna być liczba i regularność kursów w relacji Rakowiec - Centralny. Studenci przemieszczający się między dwoma kampusami nie potrzebują koniecznie mocnego połączenia bezpośredniego, naprawdę (może wynika to z tego, że przemieszczałem się między tymi kampusami w czasach, gdy nikt o 12 kursach/hszczyt nawet nie marzył, i - uwaga - to wystarczało).

Poza tym uważam, że przeszacowujesz znaczenie skrętu pod palmą. Końcówka północna 128/175 jest naprawdę krótka i - mimo przebiegu w ścisłym centrum - dla obu linii jest relacją drugorzędną (dla 175 nawet trzeciorzędną). Mimo niedogodności związanych z przesiadką w tym węźle oba ciągi są tak silne, że relacja bezpośrednia, jakby mocna nie była, nie jest jakoś wybitnie atrakcyjna.
fik pisze:
20 sty 2019, 17:37
Układ docelowy to S2 co 30' do Sulejówka przez Śródmieście i RL co 30' do Modlina przez Centralny. W słowniku ludzi kulturalnych nie istnieją słowa dostatecznie obelżywe, aby to ocenić.
Teraz jest jeszcze gorzej, ale nie będę cię odsyłać do rozkładów, co by nie siać zgrozy ;)
Przypominam, że ja a. biorę udział w układaniu tych rozkładów (de facto obecny układ z odjazdami S3/RL na .00 .30 z Centralnego w obu kierunkach jest moim dziełem), b. jeżdżę tymi pociągami, więc wiem, co się dzieje. Obecny układ podstawowy to S2-S3-S2-RL co 15', wszystkie odstępy od niego to kwestia PLK i nie zamierzam jej tu rozpatrywać.
Moim zdaniem Sulejówek powinien być łączony z Pruszkowem, a Lotnisko - z Falenicą, bo to są podobne częstotliwości. Pytanie też, co ile S-ki w ogóle mają jeździć - jakie tutaj są założenia. Niewątpliwie niedostatki infrastrukturalne tutaj przeszkadzają: RL ani nie może jeździć przez Zachodnią i Gdański, ani przyzwoicie często przez Wschodnią.
RL może obecnie jeździć dowolnie często przez Wschodnią, o ile pogodzimy się z dalszym ograniczeniem pociągów dalekobieżnych; PLK nie ma z tym najmniejszego problemu. Nie zmienia to faktu, że RL w ogóle nie powinno istnieć - połączenie obu lotnisk jest pomysłem absurdalnym, połączenie Legionowa z Centralnym jest pomysłem skrajnie szkodliwym.

Osobiście widzę S3 Zegrze - Gdańska - Piaseczno (realizowalne infrastrukturalnie za ~2 lata), S2 Sulejówek - Lotnisko, S1 Otwock - Piaseczno i S4 Zielonka - Rembertów - Gdańska - Błonie, każde co minimum 15', z dążeniem do 7,5/10//10.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 sty 2019, 20:03

Autobus Czerwon pisze:
20 sty 2019, 19:25
Po co utrzymywać kompletnie zbędną relację marnując na nią autobusy, skoro z powodzeniem robi to prywatny przewoźnik?
Nie no... wiadomo że 113 do Wiatracznej powinno być.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sty 2019, 22:32

Wyglada, że ostatnia próba wycięcia 521 z Jerozolimskich była w czasach, gdy nie można było korzystać z kolei w ramach wspólnego biletu. Częstotliwość 30” pokazuje, że można podjąć kolejną próbę przerzucenia 521 na TŁ (czy to jako 143 - najbliżej, bo i Grochowskiej sporo wspólnej jest, czy coś innego), w obecnej rzeczywistości.
ŁK

rudy
Posty: 1800
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 21 sty 2019, 8:42

fik pisze:
20 sty 2019, 19:46
Osobiście widzę S3 Zegrze - Gdańska - Piaseczno (realizowalne infrastrukturalnie za ~2 lata), S2 Sulejówek - Lotnisko, S1 Otwock - Piaseczno i S4 Zielonka - Rembertów - Gdańska - Błonie, każde co minimum 15', z dążeniem do 7,5/10//10.
A do Pruszkowa nic :?: Trzeba by zatem wzmocnić KM na linii grodziskiej. Już teraz jest raczej ciasno na linii grodziskiej, a po wycięciu SKM (wiem, że to tylko dwa kursy/h) będzie jeszcze gorzej.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 16:10

S1 do Pruszkowa, oczywiście, przecież w każdym moim poście musi znaleźć się przynajmniej jeden pomylony kraniec :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 sty 2019, 16:17

Tylko w planach naprawy średnicy są 24 kursy na godzinę, czyli co 2.5 minuty. S1, S2 i S4 co 7.5 zajęłyby wszystkie sloty.

Ja jestem za tym, żeby KMy jeździły tylko do Wschodniego/Zachodniego, ale to podobno nierealne.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 sty 2019, 16:24

Wystarczy, że KM nie będą kończyć na WWO, WZ (budowa nowych szop) i wtedy przy tych 24 kursach na godzinę będzie można puścić pociągi co 10min na każdej trasie, trochę częściej do Skierniewic, Siedlec. Może do Otwocka.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 16:51

Do tego to jeszcze musi być przepustowość na trasach wylotowych, dlatego piszę o dążeniu do tej częstotliwości. Bez wydzielonej infry dla SKM w całym WWK, uwzględniającej bezkolizyjność skrzyżowań (Warszawa Praga :killer:), nie da się tego zrobić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 sty 2019, 17:11

Do tego przystosowane są chyba tylko R1, R6, R9 i nie długo R7.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ