Grochów/Kamionek

Moderator: Wiliam

KM
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 06 lut 2023, 12:16

Cała Wiatraczna to jedna wielka patologia. Aż dziw, że od tylu lat czeka się na budowę M3, które może wcale nie objąć przebudowy całego ronda z przyległościami.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lut 2023, 14:01

Autobus Czerwon pisze:
06 lut 2023, 12:02
Geometria też jest kiepska, peron na łuku, w przegubowcu kiepsko z obserwacją drzwi w sekcji B. Niemniej jednak dziwi wybiórczość organizatora w tej kwestii. Jeżeli już miałbym wybierać, to sensowniej żeby zatrzymywało się tam 521ks niż kursy na pełnej trasie. Innym rozwiązaniem mogłoby być ucywilizowanie przystanku Wiatraczna 01, tj. likwidacja zatok.i dostawienia drugiego słupka w miejscu pseudozatoki parkingowej, tak aby dało radę się wyłamać na skrajny lewy pas.
Akurat z 521f, jak i z pozostałych linii zapłowieckich można się do tramwaju przesiąść wcześniej, więc powiedzmy, że to nie jest priorytet. Natomiast wszystkie linie jadące z Wiatracznej (ulicy, nie pętli) po prostu powinny mieć przystanek przed samym skrzyżowaniem, żeby umożliwić w miarę wygodnę przesiadki na tramwaj.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 lut 2023, 15:20

Racja, ale nie do końca. 188 i 523 tu bym jednak nie zatrzymywał.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lut 2023, 16:43

Dlaczego nie? W przeciwną stronę Wiatraczna jest zdublowana.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 lut 2023, 17:04

Nie bardzo to sobie wyobrażam, jak na ten przystanek (dość w sumie mały) zjadą nagle 188, 523, 521 itd. Totalne zatkanie murowane. Poza tym tuż obok jest przystanek dla 188 i 523 w Al. USA. W przeciwną stronę odległość między przystankami jest jednak większa.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lut 2023, 19:09

Nie postulowałem zatrzymań na istniejącym przystanku na rondzie, chodzi o wyznaczenie nowego, na Wiatracznej, bezpośrednio przed skrzyżowaniem.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 lut 2023, 19:28

A da się w istniejących realiach przestrzennych zmajstrować coś takiego?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2023, 19:50

Jak się usunie rządek parkujących aut wzdłuż ulicy to się da. Ale ja bym w takim razie zrobił tu coś na zasadzie kawałka wyznaczonego buspasa z osobną sygnalizacją dla autobusów, żeby mogły szybciej ruszać i zmieniać pas na lewy przed innymi autami. Bo to może być problematyczne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lut 2023, 22:38

To nie w tym mieście. Musiałbyś zabrać pas samochodom!!!!!!111

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 lut 2023, 8:12

Była sobie kiedyś śluza w Mysiadle i generowała jeszcze większe korki 🤣

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 07 lut 2023, 8:16

reserved pisze:Jak się usunie rządek parkujących aut wzdłuż ulicy to się da. Ale ja bym w takim razie zrobił tu coś na zasadzie kawałka wyznaczonego buspasa z osobną sygnalizacją dla autobusów, żeby mogły szybciej ruszać i zmieniać pas na lewy przed innymi autami. Bo to może być problematyczne.
Coś takiego jak w al. Solidarności przed Dworcem Wileńskim jadąc od strony Targówka?
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lut 2023, 8:18

Nie. Osobna sygnalizacja na lewym pasie i osobna na prawym, żeby prawy (autobusowy) mógł wjechać na skrzyżowanie przed lewym.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2023, 8:23

Nie trzeba osobnej. Wystarczyłoby zrobić przystanek na prawym pasie między Zakolem a Wiatraczną i śluza dla autobusów z możliwością skrętu w lewo. Na Grochowskiej zaraz potem i tak się robią dwa pasy, trzeba by tylko przemalować, który pas ma ginąć, a który zostać. Większy problem w tym, że dla fazy wzdłuż Grochowskiej trzeba by wydzielić trzy podfazy: lewoskręt dla autobusów, tramwaje na wprost, tramwaje z pętli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lut 2023, 9:34

Dziad swoje, baba swoje :term:

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 lut 2023, 11:56

Żeby było konsekwentnie, to:
* 123 i 173 nie powinny zatrzymywać się na tym przystanku, bo jest niejako "ponadplanowy"
* 521f też nie, bo zaraz jest pętla
* 188, 523 - tak (żeby przystanki w obie strony były do pary)
* 521 - tak (jak wyżej).

Ponieważ zrobiono inaczej, to nasze pomysły trzeba odłożyć do lamusa.

ODPOWIEDZ