Grochów/Kamionek
Moderator: Wiliam
Cała Wiatraczna to jedna wielka patologia. Aż dziw, że od tylu lat czeka się na budowę M3, które może wcale nie objąć przebudowy całego ronda z przyległościami.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Akurat z 521f, jak i z pozostałych linii zapłowieckich można się do tramwaju przesiąść wcześniej, więc powiedzmy, że to nie jest priorytet. Natomiast wszystkie linie jadące z Wiatracznej (ulicy, nie pętli) po prostu powinny mieć przystanek przed samym skrzyżowaniem, żeby umożliwić w miarę wygodnę przesiadki na tramwaj.Autobus Czerwon pisze: ↑06 lut 2023, 12:02Geometria też jest kiepska, peron na łuku, w przegubowcu kiepsko z obserwacją drzwi w sekcji B. Niemniej jednak dziwi wybiórczość organizatora w tej kwestii. Jeżeli już miałbym wybierać, to sensowniej żeby zatrzymywało się tam 521ks niż kursy na pełnej trasie. Innym rozwiązaniem mogłoby być ucywilizowanie przystanku Wiatraczna 01, tj. likwidacja zatok.i dostawienia drugiego słupka w miejscu pseudozatoki parkingowej, tak aby dało radę się wyłamać na skrajny lewy pas.
Racja, ale nie do końca. 188 i 523 tu bym jednak nie zatrzymywał.
Nie bardzo to sobie wyobrażam, jak na ten przystanek (dość w sumie mały) zjadą nagle 188, 523, 521 itd. Totalne zatkanie murowane. Poza tym tuż obok jest przystanek dla 188 i 523 w Al. USA. W przeciwną stronę odległość między przystankami jest jednak większa.
A da się w istniejących realiach przestrzennych zmajstrować coś takiego?
Jak się usunie rządek parkujących aut wzdłuż ulicy to się da. Ale ja bym w takim razie zrobił tu coś na zasadzie kawałka wyznaczonego buspasa z osobną sygnalizacją dla autobusów, żeby mogły szybciej ruszać i zmieniać pas na lewy przed innymi autami. Bo to może być problematyczne.
Była sobie kiedyś śluza w Mysiadle i generowała jeszcze większe korki
- AdamKlocusky
- Posty: 565
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Coś takiego jak w al. Solidarności przed Dworcem Wileńskim jadąc od strony Targówka?reserved pisze:Jak się usunie rządek parkujących aut wzdłuż ulicy to się da. Ale ja bym w takim razie zrobił tu coś na zasadzie kawałka wyznaczonego buspasa z osobną sygnalizacją dla autobusów, żeby mogły szybciej ruszać i zmieniać pas na lewy przed innymi autami. Bo to może być problematyczne.
Nie trzeba osobnej. Wystarczyłoby zrobić przystanek na prawym pasie między Zakolem a Wiatraczną i śluza dla autobusów z możliwością skrętu w lewo. Na Grochowskiej zaraz potem i tak się robią dwa pasy, trzeba by tylko przemalować, który pas ma ginąć, a który zostać. Większy problem w tym, że dla fazy wzdłuż Grochowskiej trzeba by wydzielić trzy podfazy: lewoskręt dla autobusów, tramwaje na wprost, tramwaje z pętli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Żeby było konsekwentnie, to:
* 123 i 173 nie powinny zatrzymywać się na tym przystanku, bo jest niejako "ponadplanowy"
* 521f też nie, bo zaraz jest pętla
* 188, 523 - tak (żeby przystanki w obie strony były do pary)
* 521 - tak (jak wyżej).
Ponieważ zrobiono inaczej, to nasze pomysły trzeba odłożyć do lamusa.
* 123 i 173 nie powinny zatrzymywać się na tym przystanku, bo jest niejako "ponadplanowy"
* 521f też nie, bo zaraz jest pętla
* 188, 523 - tak (żeby przystanki w obie strony były do pary)
* 521 - tak (jak wyżej).
Ponieważ zrobiono inaczej, to nasze pomysły trzeba odłożyć do lamusa.