Grochów/Kamionek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Grochów/Kamionek

Post autor: fik » 15 sty 2019, 9:36

Chodzi mi to po głowie od dawna. Chyba nigdzie w tym mieście komunikacja autobusowa nie jest tak drastycznie źle zrobiona, jak w tym rejonie. 125 i 135 jadą po tramwajach Grochowską puste jak coś bardzo pustego. Ze Wschodniego są trzy linie o drastycznie różnych częstotliwościach bez próby zgrania tego ze sobą (a w DS 173 i 202 od nieskończonych czasów jeżdżą w parze co pół godziny). Pomiędzy tym wszystkim pęta się jakieś 102, którego roli i funkcji nikt już nie pamięta, bo ostatnia osoba, która brała udział w planowaniu jej trasy umarła w 1985. Osiedle Młodych za to ma jakieś gigantyczne rozpasanie i 18 kursów/hszczyt na Trasę Łazienkowską, nie licząc innych kierunków. Przedstawiam zatem poniżej projekt zmian - oczywiście daleko idących i z rozmachem rewolucji październikowej, ale wychodzę z założenia, że proponowanie byleczego nie ma sensu.

W efekcie zmian:

125 i 135 nie dublują już tak bezpośrednio tramwajów
Na Dwernickiego jest mocne 128
Na Chrzanowskiego jest porządne 125
Dodatkowo na Żupniczej jest uzupełniające 135, które - dzięki odcięciu patologicznych końcówek - ma szansę na w miarę normalne funkcjonowanie
188 przestaje straszyć całe miasto
Większość unikalnych relacji zostaje zachowana: Chłopickiego - Zamieniecka 123, Łukowska - Wiatraczna 125, Makowska - Wiatraczna 141.

Poważnie kontrowersyjne punkty widzę dwa: ciąganie 128 na prawy brzeg - łatwo zastępowalne podbiciem 202 do normalnej częstotliwości w MS/DS - i gięcie 125 przez Witolin, które jest potrzebne do uwolnienia 141, które jest potrzebne do zaorania 188.

Częstotliwości w miarę zbliżone do obecnych, z ewentualnymi podbiciami tam, gdzie spiachowanie 188 robi krzywdę.

102 zgodnie z dyskusją z sąsiedniego wątku znika z prawego brzegu
123 WSCHODNI-KIJOWSKA ... Zamieniecka, Chłopickiego, PKP OLSZYNKA
125 MIĘDZYLESIE ... Płowiecka, Ostrobramska, Rodziewiczówny, Łukowska, Zamieniecka, Grochowska, Wiatraczna, Chrzanowskiego, Chodakowska, Żupnicza, Lubelska, Zamoyskiego, METRO STADION
128 SZCZĘŚLIWICE ... Al. Jerozolimskie, PTK, Książęca, Solec, most Świętokrzyski, Sokola, Zamoyskiego, Lubelska, Dwernickiego, Szaserów, GOCŁAWEK WSCH.
135 WSCHODNI-LUBELSKA, Żupnicza, Chodakowska, Dwernickiego, Podskarbińska, Grenadierów/Międzyborska, Poligonowa, Jeziorańskiego, Fieldorfa, GOCŁAW (trasa na Gocławiu podle uznania i potrzeb)
141 PRALKA ... al. USA, Wiatraczna, Dwernickiego, Szaserów, GOCŁAWEK WSCH.
143 REMBERTÓW ... al. Armii Ludowej, Wawelska, Żwirki, UNIWERSYTET MEDYCZNY (pętla uliczna p. Trojdena, Pawińskiego, Banacha)
173 STARA MIŁOSNA ... WIATRACZNA
188 piach
202 piach
311 piach
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2019, 9:43

Pierwszy wniosek, jaki mi się nasuwa (i wcale nie twierdzę, to to problem), to konieczność wzmocnienia 175. Ale coś w tym wszystkim jest, takiego pociągającego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 15 sty 2019, 10:02

Byłbym tylko bardzo ostrożny w kwestii pętli ulicznej na Trojdena.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 10:15

^^^ to fakt, trzeba by pewnie z 10 św. Miejsc Parkingowych zlikwidować, a to nie przychodzi łatwo w tym mieście.
pawcio pisze:
15 sty 2019, 9:43
Pierwszy wniosek, jaki mi się nasuwa (i wcale nie twierdzę, to to problem), to konieczność wzmocnienia 175.
Dla którego odcinka?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2019, 10:19

A Sielce - Dolna - Odyńca - Racławicka? Bo gdzieś mi zniknęła linia z Chełmskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 10:23

141 bez zmian, źle napisano.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 15 sty 2019, 10:38

Wiesz, że czasy się zmieniają kiedy proponujesz 143 skrócone do Grochowa (Rondo Marsa, pieśń przyszłości) i widzisz Fika wydłużającego linię do WUMu ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 11:01

Nie można wszystkiego z Zapłowiecza skracać do Wiatraka, skoro na TŁ potrzeba więcej kursów niż z Zapłowiecza przybywa. Stąd bierze się nadpodaż na osiedlu Młodych wszak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 sty 2019, 13:56

Czemu 128 nie NŚ-Tamka?
I nie wiem, czy dwie linie są potrzebne na Gocławek Wsch.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 14:44

Dantte pisze:
15 sty 2019, 13:56
Czemu 128 nie NŚ-Tamka?
I nie wiem, czy dwie linie są potrzebne na Gocławek Wsch.
a. Żeby nie musiały istnieć dwie linie w relacji Centrum - Powiśle - w takim układzie możesz pozbyć się 127 z Mariensztatu (i puścić je w miejsce 128 na plac Zwycięstwa).
b. Jedna na Wiatrak, jedna do kolei i metra. Nie chce być inaczej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 sty 2019, 15:02

Po co psuć coś co działa dobrze (128)?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 sty 2019, 15:11

1. Co z Gocławia do ZP Praga Płd - Ratusz? Przecież to główny argument dla życia 311.
2. Co z ciągu Grenadierów do ww. ZP za 135? UD Praga Południe nie pozwoli.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 15:38

kveld pisze:
15 sty 2019, 15:11
1. Co z Gocławia do ZP Praga Płd - Ratusz? Przecież to główny argument dla życia 311.
2. Co z ciągu Grenadierów do ww. ZP za 135? UD Praga Południe nie pozwoli.
1. Nic, nie ma potrzeby.
2. Nic, nie ma potrzeby.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2019, 15:48

135 zostawiłeś. Wystarczy by przejęło końcówkę trasy 311. Bardziej bym się martwił o osłabienie relacji Gocław - Wiatraczna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 16:11

No ale 135 zostawiłem przez Podskarbińską, a tu KONIECZNIE musi być do Terespolskiej, inaczej niedasię.

Natomiast tak, Gocław - Wiatrak dostaje trochę po tyłku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ