Strona 1 z 17

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 9:36
autor: fik
Chodzi mi to po głowie od dawna. Chyba nigdzie w tym mieście komunikacja autobusowa nie jest tak drastycznie źle zrobiona, jak w tym rejonie. 125 i 135 jadą po tramwajach Grochowską puste jak coś bardzo pustego. Ze Wschodniego są trzy linie o drastycznie różnych częstotliwościach bez próby zgrania tego ze sobą (a w DS 173 i 202 od nieskończonych czasów jeżdżą w parze co pół godziny). Pomiędzy tym wszystkim pęta się jakieś 102, którego roli i funkcji nikt już nie pamięta, bo ostatnia osoba, która brała udział w planowaniu jej trasy umarła w 1985. Osiedle Młodych za to ma jakieś gigantyczne rozpasanie i 18 kursów/hszczyt na Trasę Łazienkowską, nie licząc innych kierunków. Przedstawiam zatem poniżej projekt zmian - oczywiście daleko idących i z rozmachem rewolucji październikowej, ale wychodzę z założenia, że proponowanie byleczego nie ma sensu.

W efekcie zmian:

125 i 135 nie dublują już tak bezpośrednio tramwajów
Na Dwernickiego jest mocne 128
Na Chrzanowskiego jest porządne 125
Dodatkowo na Żupniczej jest uzupełniające 135, które - dzięki odcięciu patologicznych końcówek - ma szansę na w miarę normalne funkcjonowanie
188 przestaje straszyć całe miasto
Większość unikalnych relacji zostaje zachowana: Chłopickiego - Zamieniecka 123, Łukowska - Wiatraczna 125, Makowska - Wiatraczna 141.

Poważnie kontrowersyjne punkty widzę dwa: ciąganie 128 na prawy brzeg - łatwo zastępowalne podbiciem 202 do normalnej częstotliwości w MS/DS - i gięcie 125 przez Witolin, które jest potrzebne do uwolnienia 141, które jest potrzebne do zaorania 188.

Częstotliwości w miarę zbliżone do obecnych, z ewentualnymi podbiciami tam, gdzie spiachowanie 188 robi krzywdę.

102 zgodnie z dyskusją z sąsiedniego wątku znika z prawego brzegu
123 WSCHODNI-KIJOWSKA ... Zamieniecka, Chłopickiego, PKP OLSZYNKA
125 MIĘDZYLESIE ... Płowiecka, Ostrobramska, Rodziewiczówny, Łukowska, Zamieniecka, Grochowska, Wiatraczna, Chrzanowskiego, Chodakowska, Żupnicza, Lubelska, Zamoyskiego, METRO STADION
128 SZCZĘŚLIWICE ... Al. Jerozolimskie, PTK, Książęca, Solec, most Świętokrzyski, Sokola, Zamoyskiego, Lubelska, Dwernickiego, Szaserów, GOCŁAWEK WSCH.
135 WSCHODNI-LUBELSKA, Żupnicza, Chodakowska, Dwernickiego, Podskarbińska, Grenadierów/Międzyborska, Poligonowa, Jeziorańskiego, Fieldorfa, GOCŁAW (trasa na Gocławiu podle uznania i potrzeb)
141 PRALKA ... al. USA, Wiatraczna, Dwernickiego, Szaserów, GOCŁAWEK WSCH.
143 REMBERTÓW ... al. Armii Ludowej, Wawelska, Żwirki, UNIWERSYTET MEDYCZNY (pętla uliczna p. Trojdena, Pawińskiego, Banacha)
173 STARA MIŁOSNA ... WIATRACZNA
188 piach
202 piach
311 piach

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 9:43
autor: pawcio
Pierwszy wniosek, jaki mi się nasuwa (i wcale nie twierdzę, to to problem), to konieczność wzmocnienia 175. Ale coś w tym wszystkim jest, takiego pociągającego.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 10:02
autor: kocur
Byłbym tylko bardzo ostrożny w kwestii pętli ulicznej na Trojdena.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 10:15
autor: fik
^^^ to fakt, trzeba by pewnie z 10 św. Miejsc Parkingowych zlikwidować, a to nie przychodzi łatwo w tym mieście.
pawcio pisze:
15 sty 2019, 9:43
Pierwszy wniosek, jaki mi się nasuwa (i wcale nie twierdzę, to to problem), to konieczność wzmocnienia 175.
Dla którego odcinka?

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 10:19
autor: Bastian
A Sielce - Dolna - Odyńca - Racławicka? Bo gdzieś mi zniknęła linia z Chełmskiej.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 10:23
autor: fik
141 bez zmian, źle napisano.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 10:38
autor: PiotrekP
Wiesz, że czasy się zmieniają kiedy proponujesz 143 skrócone do Grochowa (Rondo Marsa, pieśń przyszłości) i widzisz Fika wydłużającego linię do WUMu ;)

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 11:01
autor: fik
Nie można wszystkiego z Zapłowiecza skracać do Wiatraka, skoro na TŁ potrzeba więcej kursów niż z Zapłowiecza przybywa. Stąd bierze się nadpodaż na osiedlu Młodych wszak.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 13:56
autor: Dantte
Czemu 128 nie NŚ-Tamka?
I nie wiem, czy dwie linie są potrzebne na Gocławek Wsch.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 14:44
autor: fik
Dantte pisze:
15 sty 2019, 13:56
Czemu 128 nie NŚ-Tamka?
I nie wiem, czy dwie linie są potrzebne na Gocławek Wsch.
a. Żeby nie musiały istnieć dwie linie w relacji Centrum - Powiśle - w takim układzie możesz pozbyć się 127 z Mariensztatu (i puścić je w miejsce 128 na plac Zwycięstwa).
b. Jedna na Wiatrak, jedna do kolei i metra. Nie chce być inaczej.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 15:02
autor: reserved
Po co psuć coś co działa dobrze (128)?

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 15:11
autor: kveld
1. Co z Gocławia do ZP Praga Płd - Ratusz? Przecież to główny argument dla życia 311.
2. Co z ciągu Grenadierów do ww. ZP za 135? UD Praga Południe nie pozwoli.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 15:38
autor: fik
kveld pisze:
15 sty 2019, 15:11
1. Co z Gocławia do ZP Praga Płd - Ratusz? Przecież to główny argument dla życia 311.
2. Co z ciągu Grenadierów do ww. ZP za 135? UD Praga Południe nie pozwoli.
1. Nic, nie ma potrzeby.
2. Nic, nie ma potrzeby.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 15:48
autor: pawcio
135 zostawiłeś. Wystarczy by przejęło końcówkę trasy 311. Bardziej bym się martwił o osłabienie relacji Gocław - Wiatraczna.

Grochów/Kamionek

: 15 sty 2019, 16:11
autor: fik
No ale 135 zostawiłem przez Podskarbińską, a tu KONIECZNIE musi być do Terespolskiej, inaczej niedasię.

Natomiast tak, Gocław - Wiatrak dostaje trochę po tyłku.