Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2021

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 sie 2021, 18:12

michael112 pisze:
19 sie 2021, 11:26
kveld pisze:
19 sie 2021, 11:22
Na Wilanowskiej oprócz 14 wylądowało 31.
31 to w ogóle niepotrzebnie tłucze się po Mokotowie, w 90% nie po swojej trasie. Jeśli tramwaje z tej linii nie mogą zjechać do zajezdni (a mają blisko, bo 100% obsługi ma R3), to niech jadą Wołoską i Filtrową do pl. Narutowicza, jak ktoś zaproponował. Dowiozą "Mordor" do metra przy Polu Mokotowskim.
17:20

Zostało zawieszone kursowanie linii 31.

wdibek
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2021, 22:55

Post autor: wdibek » 10 wrz 2021, 11:18

Na kursach "wariantowych" 24 z Wawrzyszewskiej do Pl. Narutowicza jeżdżą Jazzy z zepsutymi wyświetlaczami i brakiem zapowiedzi głosowych. Z przodu tylko tabliczka z małym podpisem "PL. NARUTOWICZA" pod numerem linii, na który nikt nie zwraca uwagi. A dechy raz są, raz nie ma. Tłum wkurzonych ludzi wysiada na Ochocie-Ratuszu i idzie na przystanek w stronę centrum.

Naprawdę nie dało się tych "wariantowych" kursów 24 skierować do Zielenieckiej? I tak mamy nadal rozkład wakacyjny, więc Jerozolimskie nie zapchałyby się, a każdy dodatkowy tramwaj na tym ciągu się przyda.

Poza tym, abstrahując od spostrzegawczości ludzi, ale w przypadku kursów do Al. Zielenieckiej, nie byłoby takich problemów z pomyłkami, bo na Waszyngtona tramwaj wjeżdżałby na sąsiedni peron, a jak coś, to jest przecież drugi przystanek za skrzyżowaniem, gdzie gapowiecze straciliby mniej czasu niż cofanie się z Ochoty-Ratusz :P

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 wrz 2021, 11:55

Kolejny raz się potwierdza, że powinno być tak, że inna trasa=inny numer (no może poza jakimiś wyjątkami typu podjazdy do Polfy). Tutaj co by szkodziło nazwać te wariantowe kursy np. 44 czy 74 ?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 wrz 2021, 11:58

Mamy tyle dwukierunków by co 5 do Zielenieckiej się dopięło?
mb112 pisze:Kolejny raz się potwierdza, że powinno być tak, że inna trasa=inny numer (no może poza jakimiś wyjątkami typu podjazdy do Polfy). Tutaj co by szkodziło nazwać te wariantowe kursy np. 44 czy 74 ?
Większy koszt wymiany rozkładów itd.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 wrz 2021, 12:03

Najprościej-sprawić, żeby wyświetlacze w jazzach działały poprawnie. W swingach się udało.
miłośnik 13N

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 wrz 2021, 12:08

No ale 24 "od zawsze" skręca na Pl. Zawiszy w Aleje, nawet jak będzie napisane "Pl. Narutowicza" to połowa ludzi nie zwróci uwagi i z przyzwyczajenia wsiądzie...

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 wrz 2021, 12:21

Ludzie na co dzień nie czytają w co wsiadają i później pretensje, że tramwaj pojechał nie tak jak pasażer chciał aby pojechał. I na przystankach uparcie wciskają guziki czy walą w drzwi niezależnie czy stoi przejazd techniczny czy nauka jazdy więc kwestia sprawności wyświetlaczy niewiele by w tej materii zmieniła.

Nie mniej w materii informacji pasażerskiej przydałaby się unifikacja pomiędzy Swingami i Jazzami.
Jazz przykładowo na 1 nie zapowie, że to kurs skrócony do Placu Narutowicza a Swing już tak.
Jazz na 2 czy 17 nie wyświetli że to nowa trasa, czy trasa skrócona jak to było na 26 a Swing już tak.
Jazz nie potrafi na 5 przystanków przed końcem trasy podstawowej zapowiedzieć zjazdu do zajezdni a Swing tak. Jazz robi to na 5 przystanków przed zajezdnią gdzie w wielu przypadkach i tak jest już poza podstawową trasą.
Jazz zjeżdżając do zajezdni wyświetli albo "Zjazd do zajezdni XYZ" albo przykładowo "Woronicza. Kurs skrócony" co jest już brakiem spójności nawet w jednym modelu. A kurs skrócony zwłaszcza w przypadku 33 jest dość komiczny bo niezależnie czy to R-3 czy R-4 to żaden z tego kurs skrócony a wręcz wydłużony. Swing z kolei pokaże ostatni przystanek na trasie podstawowej z adnotacją, że dalej zjazd do zajezdni.
W tej kwestii jest trochę do poprawy i obawiam się, że po wprowadzeniu Hultajów będzie jeszcze większy misz-masz.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 wrz 2021, 12:49

wdibek pisze:
10 wrz 2021, 11:18
Na kursach "wariantowych" 24 z Wawrzyszewskiej do Pl. Narutowicza jeżdżą Jazzy z zepsutymi wyświetlaczami i brakiem zapowiedzi głosowych. Z przodu tylko tabliczka z małym podpisem "PL. NARUTOWICZA" pod numerem linii, na który nikt nie zwraca uwagi. A dechy raz są, raz nie ma. Tłum wkurzonych ludzi wysiada na Ochocie-Ratuszu i idzie na przystanek w stronę centrum.

Naprawdę nie dało się tych "wariantowych" kursów 24 skierować do Zielenieckiej? I tak mamy nadal rozkład wakacyjny, więc Jerozolimskie nie zapchałyby się, a każdy dodatkowy tramwaj na tym ciągu się przyda.

Poza tym, abstrahując od spostrzegawczości ludzi, ale w przypadku kursów do Al. Zielenieckiej, nie byłoby takich problemów z pomyłkami, bo na Waszyngtona tramwaj wjeżdżałby na sąsiedni peron, a jak coś, to jest przecież drugi przystanek za skrzyżowaniem, gdzie gapowiecze straciliby mniej czasu niż cofanie się z Ochoty-Ratusz :P
24 do Zielenieckiej? Po moim trupie, w lewo skręca i tak tabun pustych tramwajów, a 9 i 24 jadą niezabieralne. Jeśli to ma gdziekolwiek jechać to do Wiatraka, a jeśli nie ma dwukiernków, to trzeba całe 24 skrócić do Wiatraka lub posłać te skrócone na oberek na Pl. Starynkeiwicza, choćby miało się blokować skrzyżowanie co któryśtam cykl.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 wrz 2021, 13:21

mb112 pisze:
10 wrz 2021, 11:55
Kolejny raz się potwierdza, że powinno być tak, że inna trasa=inny numer (no może poza jakimiś wyjątkami typu podjazdy do Polfy). Tutaj co by szkodziło nazwać te wariantowe kursy np. 44 czy 74 ?
Od dawna tak uważam, ale na tym forum, a - jak widzimy - także w ZTM to odosobniony pogląd. Tam wolą nawet zlikwidować wcześniej istniejący osobny numerek na rzecz kursów skróconych. Tak się stało z 37 czy 397.

Jeśli chodzi o koszty rozkładów, to w przyszłości mam nadzieję że problem rozwiążą testowane właśnie rozkłady na e-papierze. A na razie... no cóż. Profesjonalizm czasami kosztuje i nie zawsze należy na tym oszczędzać.
Tak, jestem za tym żeby większość kursów wariantowych poprzekształcać w osobne linie.
Kryterium czy w danym przypadku można stosować kursy wariantowe, czy już osobną linię, powinno być: a) częstotliwość kursów wariantowych (jak jest kilka kursów dziennie, to wariantowy, jak regularnie to osobna linia); b) różnica tras pomiędzy wariantem podstawowym a zmienionym.
Uważam że pasażerowi generalnie łatwiej jest zapamiętać: pasuje mi linia taka, taka i taka niż: pasuje mi taka a taka linia, ale tylko kurs wariantowy dokądśtam. Wielokrotnie przecież spotykamy się z sytuacją że pasuje nam kilka linii jadących w tym samym kierunku.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2021, 13:23

Żeby dało radę jeździć liniowo na pl. Starynkiewicza, to najpierw musi powstać do tego sygnalizacja ogarniająca wjazd i wyjazd z pętli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 wrz 2021, 13:41

wdibek pisze:
10 wrz 2021, 11:18
Na kursach "wariantowych" 24 z Wawrzyszewskiej do Pl. Narutowicza jeżdżą Jazzy z zepsutymi wyświetlaczami i brakiem zapowiedzi głosowych. Z przodu tylko tabliczka z małym podpisem "PL. NARUTOWICZA" pod numerem linii, na który nikt nie zwraca uwagi. A dechy raz są, raz nie ma. Tłum wkurzonych ludzi wysiada na Ochocie-Ratuszu i idzie na przystanek w stronę centrum.

Naprawdę nie dało się tych "wariantowych" kursów 24 skierować do Zielenieckiej? I tak mamy nadal rozkład wakacyjny, więc Jerozolimskie nie zapchałyby się, a każdy dodatkowy tramwaj na tym ciągu się przyda.

Poza tym, abstrahując od spostrzegawczości ludzi, ale w przypadku kursów do Al. Zielenieckiej, nie byłoby takich problemów z pomyłkami, bo na Waszyngtona tramwaj wjeżdżałby na sąsiedni peron, a jak coś, to jest przecież drugi przystanek za skrzyżowaniem, gdzie gapowiecze straciliby mniej czasu niż cofanie się z Ochoty-Ratusz :P
Niech piszą skargi. Jeśli wyświetlacze nie działają, to są to skargi uzasadnione, a tylko skargi sprawiają, że ZTM jest w stanie coś zmienić.
Te kursy wariantowe powinny jeżdzić do najbliższej pętli czyli do pl. Starynkiewicza, ale nie da się.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 wrz 2021, 14:18

No i proszę bardzo.
Chwilę temu pisałem o nazywaniu kursów wariantowych osobnymi numerkami, a ZTM ponownie zrobił tego typu kuriozum.
Zamiast przywrócić i skrócić 284, nazwał to kursami wariantowymi linii 201.
Więcej o tym w odpowiednim temacie, tutaj to tylko nawiązałem do dyskusji prowadzonej chwilę wcześniej.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lis 2021, 22:11

https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2021/11/11/utrudnienia-w-kursowaniu-linii-15-18-35-4/ pisze:lini 15 i 18 w kierunku P+R al. Krakowska / PKP Służewiec …Stawki – aleja Jana Pawła II – Chałubińskiego – aleja Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska …
linia 35 w kierunku Wyścig … aleja Jana Pawła II – Chałubińskiego – aleje Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska …
A podobno rozjazd na Bankowym miał już być obsługiwany automatycznie...
Akurat w czasie jak nie ma metra, zabrano z Marszałkowskiej wszystkie linie oprócz 4.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lis 2021, 22:13

Będzie od jutra wykorzystywany na 71. ;-)

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 lis 2021, 22:23

A jak skręty na Feminie? Nie one są większym problemem?

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ