Torwar po M2 do ks. Janusza (171, 167 itp.)
: 12 paź 2019, 12:55
tl;dr: Nowa linia wchłaniająca 171 Centrum-Torwar i 167 na Bartyckiej.
Jest taki temat Czerniakowska zawsze trochę z boku.
Także temat o zmianach na Bemowie / Górczewskiej po M2 do stacji Księcia Janusza i w perspektywie (2-3 lata?) kolejne 2 stacje do Powstańców Śląskich i ew. kolejne 3 na Jelonki i Chrzanów (raczej 2023?).
Z jednej strony wydaje się naturalne podzielenie 171. Bemowska część, dowożąca teraz do centrum, powinna dalej zapewniać podaż, tyle że z wykorzystaniem M2. Czyli 171 zostałoby na trasie Nowe Bemowo - Powstańców - Górczewska - M ks. Janusza - np. Znana.
Zostaje relacja Torwar - Solec - centrum.
Z drugiej strony rozbudowujące się osiedla na koło Bartyckiej i al. Polski Walczącej mogłyby zasługiwać na lepsze połączenie z centrum. Popieram @fika, że takie połączenie powinno dowozić do szyny, a 108 [20/20/20] na pl. Trzech Krzyży to tak trochę nigdzie (i rzadko). Wspominane było tutaj na forum 368 (co mi się nie uśmiecha, bo koordynacja ze 168 jadącego z dalej ma małe szanse wyjść w praktyce).
W tle jest problem z Czerniakowską na północ od Gagarina i silnego 131 [6-10/10/10], która w relacji docentrowej ma kiepskie 187 [15/15/15] (do reformy?) i μ107 [12-15/15/20] (i 162 [7,5/15/20] na Powiśle? i 159? [15/15/20] w korkach i jakoś obok czegokolwiek).
Mając powyższe na uwadze proponuję stworzenie nowej linii od Siekierek-Sanktuarium - Bartycka - Czerniakowska - Torwar - Solec ul. Rozbrat - Książęca - al. Jerozolimskie - M Centrum - do Centralnego. Powinna być solidna, na poziomie przynajmniej obecnego 171, tj. [8/10/10].
Jako logiczne nasuwa mi się wyjęcie 167 [12/15/20] z Bartyckiej i przełożenie tego na al. Polski Walczącej - nowa pętla Małe Siekierki. Wraz ze 168 [15/20/20] tworzyłoby jedną relację do M Pole Mokotowskie, a w przyszłości jeszcze naturalniejsze byłoby przez zastąpienie tramwajem z Gagarina, M Pole Mokotowskie, Rostafińskich, DwZ i w perspektywie Wolę. Tylko jeszcze wypadałoby uzgodnić częstotliwości i koordynacją (albo i nawet olać i tylko w DS). Mały dodatkowy plus to uproszczenie i skrócenie trasy 167, któremu to się przyda.
108 w tym układzie straciłoby rację istnienia z Bartyckiej na pl. Trzech Krzyży, chociaż też nie bardzo by przeszkadzało. Jeśli Bartycka łaknie dojazdu na Mokotów (Gagarina, pl. Unii Lubelskiej, SGH) - a nie tylko metra - to właśnie 108 mogłoby pojechać na Rakowiecką (i miejsce za 130). Mam nadzieję, że Augustówka nie będzie narzekać, że 108 wpadnie w korki na Spacerowej.
Jest taki temat Czerniakowska zawsze trochę z boku.
Także temat o zmianach na Bemowie / Górczewskiej po M2 do stacji Księcia Janusza i w perspektywie (2-3 lata?) kolejne 2 stacje do Powstańców Śląskich i ew. kolejne 3 na Jelonki i Chrzanów (raczej 2023?).
Z jednej strony wydaje się naturalne podzielenie 171. Bemowska część, dowożąca teraz do centrum, powinna dalej zapewniać podaż, tyle że z wykorzystaniem M2. Czyli 171 zostałoby na trasie Nowe Bemowo - Powstańców - Górczewska - M ks. Janusza - np. Znana.
Zostaje relacja Torwar - Solec - centrum.
Z drugiej strony rozbudowujące się osiedla na koło Bartyckiej i al. Polski Walczącej mogłyby zasługiwać na lepsze połączenie z centrum. Popieram @fika, że takie połączenie powinno dowozić do szyny, a 108 [20/20/20] na pl. Trzech Krzyży to tak trochę nigdzie (i rzadko). Wspominane było tutaj na forum 368 (co mi się nie uśmiecha, bo koordynacja ze 168 jadącego z dalej ma małe szanse wyjść w praktyce).
W tle jest problem z Czerniakowską na północ od Gagarina i silnego 131 [6-10/10/10], która w relacji docentrowej ma kiepskie 187 [15/15/15] (do reformy?) i μ107 [12-15/15/20] (i 162 [7,5/15/20] na Powiśle? i 159? [15/15/20] w korkach i jakoś obok czegokolwiek).
Mając powyższe na uwadze proponuję stworzenie nowej linii od Siekierek-Sanktuarium - Bartycka - Czerniakowska - Torwar - Solec ul. Rozbrat - Książęca - al. Jerozolimskie - M Centrum - do Centralnego. Powinna być solidna, na poziomie przynajmniej obecnego 171, tj. [8/10/10].
Jako logiczne nasuwa mi się wyjęcie 167 [12/15/20] z Bartyckiej i przełożenie tego na al. Polski Walczącej - nowa pętla Małe Siekierki. Wraz ze 168 [15/20/20] tworzyłoby jedną relację do M Pole Mokotowskie, a w przyszłości jeszcze naturalniejsze byłoby przez zastąpienie tramwajem z Gagarina, M Pole Mokotowskie, Rostafińskich, DwZ i w perspektywie Wolę. Tylko jeszcze wypadałoby uzgodnić częstotliwości i koordynacją (albo i nawet olać i tylko w DS). Mały dodatkowy plus to uproszczenie i skrócenie trasy 167, któremu to się przyda.
108 w tym układzie straciłoby rację istnienia z Bartyckiej na pl. Trzech Krzyży, chociaż też nie bardzo by przeszkadzało. Jeśli Bartycka łaknie dojazdu na Mokotów (Gagarina, pl. Unii Lubelskiej, SGH) - a nie tylko metra - to właśnie 108 mogłoby pojechać na Rakowiecką (i miejsce za 130). Mam nadzieję, że Augustówka nie będzie narzekać, że 108 wpadnie w korki na Spacerowej.