Komunikacja w Błoniu, Grodzisku i okolicach
Moderator: Wiliam
Ten schemat kiepsko się ogląda na telefonie. Miałem na myśli wersję do pobrania.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Naprawdę nie wiem jaka idea przyświecała przywróceniu przedwojennej organizacji ruchu dla linii 717 i 817 na dworcu Zachodnim. Przystanek techniczny Grzymały-Sokołowskiego i zawrotka przez Szczęśliwicką była moim zdaniem dużo lepszym rozwiązaniem. Pasażerowie jadący w kierunku zachodnim mieli wszystkie linie w tym kierunku z jednego przystanku, w dodatku istniała możliwość jednoperonowej przesiadki z linii skręcających na RZS w prawo w kierunku Woli. Obecny kraniec 717/817 takowej już nie oferuje, w dodatku jest dalej od dworca kolejowego i autobusowego. Z powodów ruchowych, pętla pod West Station też jest dosyć niefortunna. Wczoraj korek na pasie do zawracania przed pętlą liczył sobie zaledwie 300 metrów. Wyjazd z dworca dzięki śluzie, zgodnie z przepisami na "pionowym" w godzinach szczytu graniczy z cudem. Zawrotka przez Szczęśliwicką aż takich utrudnień nie generowała.
Potwierdzam - przywrócenie 717 i 817 na przystanek 06 to udowadnianie na siłę, że tam ta tabliczka jest potrzebna. Pasażer jadąc w kierunku Łopuszańskiej ma teraz dylemat - 187+517 przy Alejach czy 717+817 przy biurowcu.
Dodatkowo korkuje się nie tylko wspomniana zawrotka Aleje (w kierunku centrum) Aleje (w kierunku zachodnim), ale też zawrotka samochodowa/parkingowa przy samym dworcu (w rejonie postoju 182).
Dodatkowo korkuje się nie tylko wspomniana zawrotka Aleje (w kierunku centrum) Aleje (w kierunku zachodnim), ale też zawrotka samochodowa/parkingowa przy samym dworcu (w rejonie postoju 182).
Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
Jest chyba na dole jak jest McDonald's.BrdzJkb pisze: ↑22 lip 2022, 7:59Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na tym mniej więcej polegała zawrotka przez Szczęśliwicką, z tym że postój był w zatoce za przystankiem Grzymały-Sokołowskiego. I działało to względnie dobrze, ale jak widać komuś to przeszkadzało.
Nie wiem jak wyglądają postoje na 717, ale na 817 jest na Zachodnim 11 minut postoju, z których często nie zostaje ani minuta, więc cywilizowana toaleta w podziemiach, o której otwarcie trzeba dodatkowo poprosić obsługę POPu, jest poza zasięgiem czasowym. Dodatkowo podejrzewam że wejście do niej jest nieosiągalne poza godzinami pracy POPu.Walas pisze: ↑22 lip 2022, 8:05Jest chyba na dole jak jest McDonald's.BrdzJkb pisze: ↑22 lip 2022, 7:59Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
Kilometry! Nawiasem mówiąc przy Grzymały Sokołowskiego jest kupa miejskiego terenu gdzie mogłaby zostać postawiona normalna toaleta, ale na co to komu.Autobus Czerwon pisze: ↑22 lip 2022, 8:15Na tym mniej więcej polegała zawrotka przez Szczęśliwicką, z tym że postój był w zatoce za przystankiem Grzymały-Sokołowskiego. I działało to względnie dobrze, ale jak widać komuś to przeszkadzało.
Inna sprawa, że raczej powinno się zastanowić kompleksowo nad docelowym układem komunikacyjnym. Dworzec Zachodni to raczej taki-sobie węzeł przesiadkowy, jednocześnie do tramwaju jest niedaleko, a w przyszłosci będzie jeszcze bliżej. No ale to się ustali na konsultacjach 2 miesiące przed otwarciem trasy na Zachodni
Nie wiem jak inni ale ja jak potrzebuję do toalety to mam gdzieś to o której mam odjazd. Robotem nie jestem. Jak ZTM nieraz tak tworzy rozkłady w taki sposób, że tam gdzie jest cywilizacja i normalna toaleta nie ma prawie w ogóle przerw a przerwy są długie tam gdzie są krzaki i nic więcej to muszę sobie sam te przerwy zorganizować.Autobus Czerwon pisze: ↑22 lip 2022, 8:15Nie wiem jak wyglądają postoje na 717, ale na 817 jest na Zachodnim 11 minut postoju, z których często nie zostaje ani minuta, więc cywilizowana toaleta w podziemiach, o której otwarcie trzeba dodatkowo poprosić obsługę POPu, jest poza zasięgiem czasowym. Dodatkowo podejrzewam że wejście do niej jest nieosiągalne poza godzinami pracy POPu.
Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.
Grodziskie Przewozy Autobusowe ogłosiły przetarg na zakup 10 autobusów o długości 10-11 metrów:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/736512
https://platformazakupowa.pl/transakcja/736512
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Niektóre trasy są takie że lepiej aby nie było postojów, bo jak jest pętla uliczna to pasażerowie mogą chcieć dojechać na przystanek położony za tą pętlą.Andrzej pisze: ↑31 lip 2022, 2:18Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.
No to prosimy takich pasażerów o przejście na następny przystanek z buta.michael112 pisze: ↑26 kwie 2023, 15:40Niektóre trasy są takie że lepiej aby nie było postojów, bo jak jest pętla uliczna to pasażerowie mogą chcieć dojechać na przystanek położony za tą pętlą.Andrzej pisze: ↑31 lip 2022, 2:18Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.
Nie szukaj na siłę drobnostek bo przy takiej okazji powstaje pierdyliard przepisów utrudniających ludziom życie.
Masz, strzelam tak 1-3 procent kryminnogennego społeczeństwa i powstają przepisy utrudniające ludziom życie Rodo Srodo itp.
Czy za granicą naszej ojczyzny byś protestował bo autobus ma pętlę nie w tym miejscu gdzie masz swój hotel, ew, miejsce zam?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Pod warunkiem że nie jest to pętla uliczna rozmiaru starego układu w Miłośnie albo 151 w Śródmieściu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem