Komunikacja w Błoniu, Grodzisku i okolicach

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 maja 2022, 15:12

Ten schemat kiepsko się ogląda na telefonie. Miałem na myśli wersję do pobrania.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 maja 2022, 15:31

Paweł D. pisze:
30 maja 2022, 13:34
Szanowni Państwo
Właśnie ogłoszone zostały wyniki naboru wniosków w 2. edycji Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Miło nam poinformować, że Związek GPA otrzymał 5 mln zł dofinansowania na zakup aż 10 autobusów
Jakie autobusy planuje się kupić?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2022, 10:02

Naprawdę nie wiem jaka idea przyświecała przywróceniu przedwojennej organizacji ruchu dla linii 717 i 817 na dworcu Zachodnim. Przystanek techniczny Grzymały-Sokołowskiego i zawrotka przez Szczęśliwicką była moim zdaniem dużo lepszym rozwiązaniem. Pasażerowie jadący w kierunku zachodnim mieli wszystkie linie w tym kierunku z jednego przystanku, w dodatku istniała możliwość jednoperonowej przesiadki z linii skręcających na RZS w prawo w kierunku Woli. Obecny kraniec 717/817 takowej już nie oferuje, w dodatku jest dalej od dworca kolejowego i autobusowego. Z powodów ruchowych, pętla pod West Station też jest dosyć niefortunna. Wczoraj korek na pasie do zawracania przed pętlą liczył sobie zaledwie 300 metrów. Wyjazd z dworca dzięki śluzie, zgodnie z przepisami na "pionowym" w godzinach szczytu graniczy z cudem. Zawrotka przez Szczęśliwicką aż takich utrudnień nie generowała.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 lip 2022, 23:53

Potwierdzam - przywrócenie 717 i 817 na przystanek 06 to udowadnianie na siłę, że tam ta tabliczka jest potrzebna. Pasażer jadąc w kierunku Łopuszańskiej ma teraz dylemat - 187+517 przy Alejach czy 717+817 przy biurowcu.
Dodatkowo korkuje się nie tylko wspomniana zawrotka Aleje (w kierunku centrum) -> Aleje (w kierunku zachodnim), ale też zawrotka samochodowa/parkingowa przy samym dworcu (w rejonie postoju 182).

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 lip 2022, 7:59

Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 22 lip 2022, 8:05

BrdzJkb pisze:
22 lip 2022, 7:59
Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
Jest chyba na dole jak jest McDonald's.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lip 2022, 8:15

BrdzJkb pisze:
22 lip 2022, 7:59
Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Na tym mniej więcej polegała zawrotka przez Szczęśliwicką, z tym że postój był w zatoce za przystankiem Grzymały-Sokołowskiego. I działało to względnie dobrze, ale jak widać komuś to przeszkadzało.
Walas pisze:
22 lip 2022, 8:05
BrdzJkb pisze:
22 lip 2022, 7:59
Cały ten obszar się korkuje. Obserwując ostatnio kilkukrotnie okolicę zastanawiam się czy nie byłoby najlepiej usunąć autobusy z tamtego terenu, kończyć trasę na DZ 01, a przerwy robić na skrajnym prawym pasie przed przystankiem DZ 02.
Toalety chyba i tak żadnej nie ma dla kierowców dostępnej?
Jest chyba na dole jak jest McDonald's.
Nie wiem jak wyglądają postoje na 717, ale na 817 jest na Zachodnim 11 minut postoju, z których często nie zostaje ani minuta, więc cywilizowana toaleta w podziemiach, o której otwarcie trzeba dodatkowo poprosić obsługę POPu, jest poza zasięgiem czasowym. Dodatkowo podejrzewam że wejście do niej jest nieosiągalne poza godzinami pracy POPu.

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 lip 2022, 11:04

Autobus Czerwon pisze:
22 lip 2022, 8:15
Na tym mniej więcej polegała zawrotka przez Szczęśliwicką, z tym że postój był w zatoce za przystankiem Grzymały-Sokołowskiego. I działało to względnie dobrze, ale jak widać komuś to przeszkadzało.
Kilometry! Nawiasem mówiąc przy Grzymały Sokołowskiego jest kupa miejskiego terenu gdzie mogłaby zostać postawiona normalna toaleta, ale na co to komu.

Inna sprawa, że raczej powinno się zastanowić kompleksowo nad docelowym układem komunikacyjnym. Dworzec Zachodni to raczej taki-sobie węzeł przesiadkowy, jednocześnie do tramwaju jest niedaleko, a w przyszłosci będzie jeszcze bliżej. No ale to się ustali na konsultacjach 2 miesiące przed otwarciem trasy na Zachodni :D

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 lip 2022, 12:57

Autobus Czerwon pisze:
22 lip 2022, 8:15
Nie wiem jak wyglądają postoje na 717, ale na 817 jest na Zachodnim 11 minut postoju, z których często nie zostaje ani minuta, więc cywilizowana toaleta w podziemiach, o której otwarcie trzeba dodatkowo poprosić obsługę POPu, jest poza zasięgiem czasowym. Dodatkowo podejrzewam że wejście do niej jest nieosiągalne poza godzinami pracy POPu.
Nie wiem jak inni ale ja jak potrzebuję do toalety to mam gdzieś to o której mam odjazd. Robotem nie jestem. Jak ZTM nieraz tak tworzy rozkłady w taki sposób, że tam gdzie jest cywilizacja i normalna toaleta nie ma prawie w ogóle przerw a przerwy są długie tam gdzie są krzaki i nic więcej to muszę sobie sam te przerwy zorganizować.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 31 lip 2022, 2:18

Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 10 mar 2023, 22:23

Grodziskie Przewozy Autobusowe ogłosiły przetarg na zakup 10 autobusów o długości 10-11 metrów:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/736512


michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 kwie 2023, 15:40

Andrzej pisze:
31 lip 2022, 2:18
Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.
Niektóre trasy są takie że lepiej aby nie było postojów, bo jak jest pętla uliczna to pasażerowie mogą chcieć dojechać na przystanek położony za tą pętlą.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 26 kwie 2023, 16:15

michael112 pisze:
26 kwie 2023, 15:40
Andrzej pisze:
31 lip 2022, 2:18
Przede wszystkim powinien być obowiązek postoju zawsze na każdym krańcu (przynajmniej w godzinach szczytu i korków). W przeciwnym wypadku autobus już na starcie z pętli bezpostojowej rusza opóźniony. A ZTM toleruje te codzienne regularne spóźnienia jak coś normalnego, a nie coś do naprawy.
Niektóre trasy są takie że lepiej aby nie było postojów, bo jak jest pętla uliczna to pasażerowie mogą chcieć dojechać na przystanek położony za tą pętlą.
No to prosimy takich pasażerów o przejście na następny przystanek z buta.
Nie szukaj na siłę drobnostek bo przy takiej okazji powstaje pierdyliard przepisów utrudniających ludziom życie.
Masz, strzelam tak 1-3 procent kryminnogennego społeczeństwa i powstają przepisy utrudniające ludziom życie Rodo Srodo itp.
Czy za granicą naszej ojczyzny byś protestował bo autobus ma pętlę nie w tym miejscu gdzie masz swój hotel, ew, miejsce zam?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 kwie 2023, 16:24

Pod warunkiem że nie jest to pętla uliczna rozmiaru starego układu w Miłośnie albo 151 w Śródmieściu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ