Komunikacja w Błoniu, Grodzisku i okolicach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sty 2022, 16:02

W takim razie Burmistrz Pruszkowa będzie płacił za zabawkę dla siebie, tak? ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 sty 2022, 17:45

Chyba nie sugerujesz, że ten potworek rozwiązuje jakiś rzeczywisty i istotny problem komunikacyjny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 07 sty 2022, 20:10

Wszyscy się boją autobusów z Pruszkowa. Moja dziewczyna pracowała w BRW na popularnej i z Piastowa dojeżdżała mimo wszystko pociągiem. Wracała tylko 717 i to dlatego, że wieczorem to było.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 07 sty 2022, 22:51

person pisze:
07 sty 2022, 10:31
WKDką dojeżdżają do biur np. przy Popularnej?
Po pierwsze - jakie biurowce przy jakiej Popularnej? Jedyny budynek z adresem przy Popularnej to Popularna 82 (przy samej WKD, za chwilę będzie miał piękny chodnik wzdłuż torów to PKP i WKD).
https://www.officemap.pl/search/map?&city=warszawa

Kompleks budynków Kopernik, Libra, Mercedes, z drugiej strony: Tajfun, a z trzeciej: kompleks Orange są w zasięgu dojścia do PKP i WKD (mają po pociągu podobnie lub bliżej niż do autobusu). Obserwacja nie jednostkowa, a prawie codzienna: Tam naprawdę rano (szczególnie przed pełnymi godzinami) idzie niemały tłumik z pociągów do biur. Zresztą sam znam co najmniej 2 osoby pracujące w Koperniku (w budynku najbliżej Popularnej), które z prawego brzegu jadą do biura SKM lub WKD.
Astrum, budynki Jutrzenki Business Park czy Bolero mają rzut beretem do WKD Raków.

Zmiana na korzyść autobusu pojawia się co najwyżej z biurowców Microsoftu i Philipsa (to te przy Leclercu) czy z Jerozolimskich 200. Tam trzeba kawałek podejść lub podjechać 1 przystanek do PKP lub WKD.

Nadzieja dla 717/817 to podwyższanie częstotliwości. Ale:
a) w szczycie kiedy będzie teraz więcej kursów na wspólnym odcinku, mamy nieregularność przez korki. Krótkie postoje zabiją jakąkolwiek regularnosć. WKD w tym korku nie stoi, więc opłaca się te kilka czy kilkanascie minut dodatkowego dojścia.
b) wieczorami przy zmniejszeniu się częstotliwości 717, to potrafi mieć po >10 minut opóźnienia
c) w soboty łączy się niska częstotliwość i wpływ korków - m.in. ze Śmigłowca

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2022, 9:46

fik pisze:
07 sty 2022, 17:45
Chyba nie sugerujesz, że ten potworek rozwiązuje jakiś rzeczywisty i istotny problem komunikacyjny.
Nic nie sugeruję. Próbuję wytłumaczyć (sobie?) fenomen tego wieloletniego starania się o autobus, mimo istnienia Wspólnego Biletu. Jakaś pruszkowska Wanda Zawada go sobie wychodziła?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 sty 2022, 15:40

Jaki procent wyborców z Pruszkowa mieszka w bezpośredniej strefie oddziaływania 817?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2022, 20:34

Z przesłuchów lokalnych wynika, że lud pruszkowski zadowolony, bo jak pada to do WKD daleko a z dowozowki trzeba się przesiąść...

Ja się natomiast zastanawiam, czy nie lepiej by było, aby zrobić takt 20-40 i dodatkowo kursy skrócone do Skoroszy, żeby na warszawskim odcinku uzyskać częstotliwość 10-minutową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sty 2022, 22:10

Też o tym myślałem. Trzeba przyznać, że paradoksalnie to chyba jedyna forma tego potworka, która miałaby jakikolwiek sens.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 15 sty 2022, 8:54

Przyznam, że zrobiono dużo, żeby 817 było jak najmniej atrakcyjne - krótkie postoje gwarantują jazdę z wiecznym opóźnieniem.

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 02 maja 2022, 16:17

GPA od 1 maja 2022 r. zaczęło docierać do Warszawy: https://gpa.grodzisk.pl/uruchomienie-no ... biej-woli/

Minusem jest brak honorowania biletów ZTM, choć formalnie na terenie Powiatu Pruszkowskiego obowiązuje honorowanie biletów długookresowych w liniach 60-62.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 03 maja 2022, 9:36

Ficek pisze:
02 maja 2022, 16:17
GPA od 1 maja 2022 r. zaczęło docierać do Warszawy: https://gpa.grodzisk.pl/uruchomienie-no ... biej-woli/

Minusem jest brak honorowania biletów ZTM, choć formalnie na terenie Powiatu Pruszkowskiego obowiązuje honorowanie biletów długookresowych w liniach 60-62.
Jak to honorowanie obecnie wygląda?
Osoby posiadające imienny bilet okresowy na 1. lub 2. strefę ZTM Warszawa, na podstawie papierowego potwierdzenia zakupu
biletu okresowego w okresie do 30 dni od dnia zakupu biletu 30-dniowego i do 90 dni od dnia zakupu biletu 90-dniowego, we
wszystkich relacjach w granicach Powiatu Pruszkowskiego.
https://gpa.grodzisk.pl/wp-content/uplo ... 82at-1.pdf

Bo na 60, 61, 62 wystarczy pokazać paragon kupna biletu ZTM.
A rozumiem, że na 63 Raszyn-Nadarzyn-Kostowiec można jechać z biletem ZTM (i papierowym potwierdzeniem sprzedaży), ale już odcinek Warszawa P+R Al. Krakowska-Raszyn nie?

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 maja 2022, 9:47

Na podstawie papierowego potwierdzenia zakupu?
30 / 90 dni od dnia zakupu? :D :D :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2022, 9:51

Jak nie mają terminala, to zasadniczo inaczej, niż po paragonie, nie sprawdzą przecież.

NIe zmienia to faktu, że przerażająca jest atomizacja zarządzania transportem publicznym w skali aglomeracji, przecież te wszystkie Pruszkowy i Grodziski powinny miec normalne linie w zakresach 6xx czy 9xx z własnymi podstrefami taryfowymi...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 maja 2022, 12:28

Ustawa powinna zmuszać województwo do ogarnięcia tego burdelu. Wszystko super, fajna inicjatywa, ale zbiorkomu nie powinno się robić w sposób oddolny.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 maja 2022, 13:48

Lepszy taki, nawet nieskoordynowany z warszawskim zbiorkom, niż żaden. Nie mówiąc już o tym że dzięki FRPA, gminy dopłacają do tych linii często mniej niż złotówkę za wzkm (np. gmina Żabia Wola dopłaca chyba ok. 30-40 groszy). Za eLki musieliby płacić nie dość że dużo więcej, to jeszcze za taki sam, lub nawet niższy standard. Bo np. GPA wymaga zapowiedzi głosowych w pojazdach, a ZTM na eLkach - nie. Nie bez znaczenia jest także premiowanie przez ZTM autobusów fabrycznie nowych - tym sposobem ZAZy A10 które w miarę dobrze udają autobus, często zostały zastąpione przez nowiutki model A08, który bardziej pasuje na ukraińskie marszrutki. Choć zasadniczo zgadzam się że obecne rozbicie dzielnicowe to patologia, to przy obecnym stanie prawnym, ciężko raczej wypracować lepszy kompromis pomiędzy dobrą, a taką która jednocześnie nie drenuje gminnych kas, komunikacją.

ODPOWIEDZ