Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2022

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 sie 2022, 0:27

Tam zdaje się planowo coś kiedyś mieli dłubać. Tak dłubali, że coś dodatkowo popsuli?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 sie 2022, 8:36

Na to wychodzi.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 10 sie 2022, 15:03

A na trasie objazdowej linie zatrzymują się na mijanych przystankach, czy nie?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sie 2022, 16:05

Szykują się spore utrudnienia w wyjeździe z Gocławia w kierunku zachodnim i północnym:
Radio Eska pisze: "Drogowcy szykują się do remontu Saskiej i Egipskiej. Zaczną od zmiany progów zwalniających. Roboty ruszają we wtorek, 9 sierpnia, o godzinie 21. W czasie remontu Afrykańską będą kursowały autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego. Żeby było to możliwe, drogowcy muszą zmienić standardowe progi zwalniające na wyspowe" - oficjalnie przekazano.

Czytaj również: Lata mijają, rowerzyści przyzwyczajeń nie zmieniają. Na Moście Poniatowskiego wciąż chodnikiem

Remont ul. Saskiej i Egipskiej wreszcie rusza
Wstępne, opisane prace mają zakończyć się 13 sierpnia. Kolejny etap robót rozpocznie się natomiast trzy dni później, 16 sierpnia. Wówczas ul. Saska i Egipska najpewniej zostaną zamknięte. Remont nawierzchni jezdni ma zostać przeprowadzony na odcinku od al. Stanów Zjednoczonych do ul. Afrykańskiej.
https://www.eska.pl/warszawa/mieszkancy ... -z86L.html

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 sie 2022, 13:10

Jest już komunikat na stronie WTP:
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/08/11 ... iej-kepie/

Niestety brak mapy, a niektóre zmiany są... DZIWNE (#123) ;)

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 sie 2022, 14:12

Faktycznie, 123 ma się samo ze sobą przecinać (na skrzyżowaniu Saska/Zwycięzców autobusy tej samej linii w 4 strony), bez mapy trochę ciężko się w tym połapać.
A sam wiadukt ma też nie być przejezdny ? Nie dało się jakoś wykorzystać do objazdów Urugwajskiej, Lizbońskiej i północnej Afrykańskiej ?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sie 2022, 14:15

Z-1 to takie E-1 tylko z Z. Pewnie od października na czarno (i tak omija chyba w sumie aż 3 przystanki). Ciekawe, czy 507 już tak nie zostanie, bez 411, na zawsze… 509 może też, choć tu już musiałby tramwaj istnieć :) Można było 509 wysłać do Politechniki zamiast 138 tak btw.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sie 2022, 14:18

Z-1 to nie do końca E-1, bo jednak zalicza Saską Kępę.
Sam wiadukt chyba będzie przejezdny, tylko nie będzie do niego żadnych dojazdów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 sie 2022, 16:20

Według artykułu na "Transporcie Publicznym", w związku z budową trasy tramwajowej do Wilanowa
Priorytetowo będą potraktowane autobusy, które pojadą po wydzielonych buspasach na Puławskiej, Belwederskiej i Dolnej.
Czy to oznacza że Dolna będzie przeznaczona wyłącznie dla ruchu autobusów? Przecież tam nie ma miejsca żeby fizycznie wydzielić trzeci pas, o czwartym to już nawet nie mówiąc. Wynikałoby też z tego fragmentu, że wszystkie autobusy jadące obecnie Spacerową, pojadą objazdem przez Puławską i Dolną. Dla linii 167 oznacza to co najmniej kuriozalny objazd, biorąc pod uwagę że w przypadku obsługi Siekierek, jej podstawowym zadaniem powinien być szybki dowóz do M1 :)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sie 2022, 17:31

167 będzie jeździć Wiśniową - Batorego - Żeleńskiego i Klonową.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 sie 2022, 17:35

131 także przez Klonową i Żeleńskiego, czy przez Trasę Łazienkowską?

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 11 sie 2022, 19:06

Łukasz pisze:
11 sie 2022, 14:15
Z-1 to takie E-1 tylko z Z. Pewnie od października na czarno (i tak omija chyba w sumie aż 3 przystanki). Ciekawe, czy 507 już tak nie zostanie, bez 411, na zawsze… 509 może też, choć tu już musiałby tramwaj istnieć :) Można było 509 wysłać do Politechniki zamiast 138 tak btw.
E-1 powinno zostać na dotychczasowej trasie ale jako 4xx, gdyż te dwa przystanki na Wybrzeżu Szczecińskim powinno kategorycznie omijać, bo i tak mało kto z nich korzysta (jakieś przypadkowe zabłąkane osoby). 3xx musiałoby się także zatrzymywać na Brazyliskiej i Międzynarodowej. Moim zdaniem 507 może zostać przez Marszałkowską, jednakże musiałoby jechać jak dawne 501 tj. przez Saską i Zwycięzców i już bez żadnych przystanków na Zwycięzców. Przypominam, że ZTM zniszczył świetną linię 501 dodawaniem zbędnych przystanków i utworzeniem 151. Efekt jest taki, że od lat nic nie jeździ już trasą starego 151, a więc z tych z dodatkowych zbędnych przystanków i tak nikt nie korzysta, co tylko potwierdza głupią decyzję o likwidacji 501. Moim zdaniem można też rozważyć skierowanie 507 po trasie 501 przez Ujazdowskie. Wtedy będzie można bezpośrednio dojechać do Palmy itp. i nie będzie argumentu o jakimś dublowaniu metra, tylko nie nie wiem czy ztm nawet po 20 latach przyzna się do błędu.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2022, 19:10

Przecież przystanki Most Świętokrzyski ( i to też tylko w kierunku Gocławia!) i Wybrzeże Szczecińskie są przystankami na żądanie to w czym problem?

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 11 sie 2022, 19:17

W tym, że w zupełności wystarczy tam 147, a kierowcy 4xx niech się skupią na drodze niż na obserwowaniu przystanków na totalnym odludziu.

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 sie 2022, 19:26

Prowadząc jakikolwiek pojazd, nie tylko autobus, należy uważnie obserwować także otoczenie jezdni, a więc w tym przypadku również przystanki :)
E-1 to faktycznie jest raczej udawany ekspres, pewnie jakby docelowo zamienić na 301 to nawet by się nie zmienił rozkładowy czas przejazdu. I pytanie czy przez Zwycięzów nie byłoby szybciej niż przez TŁ, tym bardziej że nie da się na nią wyjechać bezpośrednio, tylko naokoło przez Brazylijską (mówię o stanie docelowym, po zakończeniu objazdów).

ODPOWIEDZ