Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Post autor: person » 17 sie 2022, 11:41

Pozwalam sobie na założenie nowego wątku...

Na stronę WTP wjechał komunikat o objazdach:
Od soboty, 27 sierpnia kursowanie tramwajów linii: 10, 14 i 18 zostanie zawieszone. Jednocześnie tramwaje linii 4 i 35 zostaną skierowane na trasy objazdowe:

4: ŻERAŃ WSCHODNI – … – Marszałkowska – Nowowiejska – al. Niepodległości – Rakowiecka – św. A. Boboli – Wołoska – J.P. Woronicza – Puławska – … – WYŚCIGI

35: NOWE BEMOWO -…- Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – Grójecka – BANACHA.

W weekend na ulice wyjadą także tramwaje linii 31, które będą obsługiwały trasę:

31: PKP SŁUŻEWIEC – Wołoska – J. P. Woronicza – Puławska – WYŚCIGI (uwaga, zmiana trasy od 29 sierpnia).

Zostaną uruchomione linie zastępcze – tramwajowa 78 i autobusowa Z-4:

78: OS. GÓRCZEWSKA – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. „Solidarności” – al. Jana Pawła II – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – gen. W. Andersa – Z. Słomińskiego – most Gdański – S. Starzyńskiego – Jagiellońska – ŻERAŃ FSO

Z-4: PL. KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – Puławska – METRO WILANOWSKA (uwaga, zmiana trasy od 29 sierpnia).

Tramwaje od 29 sierpnia

Od poniedziałku, 29 sierpnia do odwołania zostanie utrzymane zawieszenie kursowania tramwajów linii: 10, 14 i 18, trasy objazdowe dla linii 4 i 35 oraz kursowanie pojazdów linii zastępczych 78 i Z-4. Autobusy linii Z-4 będą jeździły z PL. KONSTYTUCJI do przystanku DWORKOWA, skąd będą odjeżdżały tramwaje w kierunku Służewca i Wyścigów.

Dodatkowo trasa linii 31 zostanie wydłużona z PKP SŁUŻEWIEC ulicą J. P. Woronicza i Puławską do przystanku DWORKOWA. Tramwaje linii 31 będą kursowały codziennie.

Zostanie również uruchomiona zastępcza linia tramwajowa 75 na trasie: DWORKOWA – Puławska – WYŚCIGI.

Autobusy

Od poniedziałku, 29 sierpnia nieprzejezdne w kierunku Śródmieścia będą ulice: Puławska na odcinku Willowa – pl. Unii Lubelskiej, Spacerowa i Goworka od Belwederskiej do Puławskiej oraz Jana III Sobieskiego i Belwederska na odcinku L. van Beethovena – Sułkowicka. W kierunku Śródmieścia zostaną wytyczone buspasy: na ulicach Dolnej i Puławskiej od Piaseczyńskiej L. Waryńskiego oraz na ulicy Belwederskiej na odcinku J. Gagarina – Bagatela.

Dla autobusów linii 119, 131, 167, 168, 222, 501, 519, 522 i N37 jadących w kierunku Śródmieścia będą obowiązywały trasy objazdowe:

131, 167, 168: SADYBA, SIEKIERKI-SANKTUARIUM, WITOLIN -…- J. Gagarina – Belwederska – Bagatela – pl. Unii Lubelskiej – T. Boya-Żeleńskiego – L. Waryńskiego – DW. CENTRALNY, FORT RADIOWO, SPARTAŃSKA

501, 519, 522: STEGNY, PARK KULTURY-POWSIN, BRANICKIEGO -…- Jana III Sobieskiego – Dolna – Puławska – L. Waryńskiego -…- DW. CENTRALNY

119: WIŚNIOWA GÓRA -…- Chełmska – Dolna – Puławska – A. Madalińskiego – al. Niepodległości – Stefana Batorego -…- RAKOWIECKA-SANKTUARIUM

222: SPARTAŃSKA -…- A. Malczewskiego – Puławska – T. Boya-Żeleńskiego – pl. Unii Lubelskiej – al. J. Ch. Szucha -…- BIELAŃSKA

N37: OS. KABATY -…- Wałbrzyska – Puławska – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Marszałkowska -…- DW. CENTRALNY.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/08/17 ... munikacji/
Ciekawy myk z jednokierunkowymi objazdami w kierunku centrum - z Sobieskiego przez Dolną i Puławską, z Gagarina przez Belwederską i Bagatelę.
Będą buspasy.

Dobrze, że pojawiły się mapki! (Szkoda, że w stylu Infoulic, a nie wg standardu WTP)

Na Infoulicach dodatkowo informacje o zmianach w organizacji ruchu:
https://infoulice.um.warszawa.pl/node/128082

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 sie 2022, 12:18

Brak info o przystankach dla 5xx. Jesli stop na każdym przystanku to 130 jednokierunkowo całkowicie sens straciło :P .

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sie 2022, 12:45

31: PKP SŁUŻEWIEC – Wołoska – J. P. Woronicza – Puławska – WYŚCIGI (uwaga, zmiana trasy od 29 sierpnia).
Czepiam się ale niejednoznaczna treść (pasażer może mieć problem czy kursy na Wyścigi są od 27.08 czy od 29.08).
A wystarczyłoby tylko dodać jedno słówko by treść brzmiała "uwaga, kolejna zmiana trasy od 29 sierpnia"

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sie 2022, 12:50

Albo trasa obowiązuje tylko 27-28 sierpnia.

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 17 sie 2022, 14:16

Zapewne 130 nie wróci z wakacji, chociażby z uwagi na brak skrętu z Puławskiej w lewo w Rakowiecką. Nie ma sensu by się dublowała z 519 i 119 (przez Madalińskiego).

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 sie 2022, 18:52

Jakie częstotliwości będą miały 31 i 78? Wiem, że była na Puławskiej duża nadpodaż, ale....

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 17 sie 2022, 21:07

Czyżby 31 Służewiec - Dworkowa i kursy skrócone Służewiec - Wierzbno? Nie widzę ani pełnej trasy co 4 minuty z towarzystwem 75 na mijance, ani wyłącznie kursów co 8 minut przy braku 18.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sie 2022, 21:14

I czy bwl 31+75 czy przeplatanki?

Przy okazji można było uwalić 138 i 222 (222 zakręcić przez Madalińskiego jak 138, a do Politechniki 509 jak kiedyś kiedyś), a tak to pchają 2 linie w ten kocioł.


Będzie Z-4, będą jednokierunkowo inne linie, jest metro.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 sie 2022, 21:17

Nie wiem jeszcze co wymyślił ZTM, ale ja to ćwiczyłem jadąc z Bielan. Albo coś w stylu 17+10/35 albo metro do Wierzbna lub Wilanowskiej. To, że ludzie będą mieli ochotę na tramwaj+Z+tramwaj szczerze wątpię... Naturalne byłoby częste 31 na całej trasie przy braku 18. Wiem, że nakładka na swoje ograniczenia. Skoro wydłużono 31 zamiast zrobić 71, to chyba będzie bez kursów skróconych do Wierzbna, albo wydłużonych do Dworkowej. Ale skoro tak jest na 17 pewnie na 31 też przejdzie.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sie 2022, 21:47

Paweł D. pisze:Nie wiem jeszcze co wymyślił ZTM, ale ja to ćwiczyłem jadąc z Bielan. Albo coś w stylu 17+10/35 albo metro do Wierzbna lub Wilanowskiej. To, że ludzie będą mieli ochotę na tramwaj+Z+tramwaj szczerze wątpię... Naturalne byłoby częste 31 na całej trasie przy braku 18. Wiem, że nakładka na swoje ograniczenia. Skoro wydłużono 31 zamiast zrobić 71, to chyba będzie bez kursów skróconych do Wierzbna, albo wydłużonych do Dworkowej. Ale skoro tak jest na 17 pewnie na 31 też przejdzie.
Częste 31 plus jeszcze 75 to, pomijając nakładkę, jakaś kosmiczna nadpodaż, bo jednak sporo ludzi pojedzie inną trasą.

Więc raczej będzie 8+8, a czy dadzą skrócone 31, to nie wiem, bo będzie czwórka (też co 8, co się dobrze może złożyć; tak, wiem, że to nie to samo) - chyba że 6+6, ale wtedy z czwórką się już nie zgra. W mordorze też tłumów nie ma i pewnie do października nie będzie.
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 sie 2022, 23:52

Częste 31 do Dworkowej dawałoby sensowną dowozówkę do metra. Inaczej słabo mi się to widzi..


Tak w ogóle, do kiedy przewidywane jest wyłączenie tramwajów Dworkowa-Zbawiciela? Wyborcza coś pisze o końcu I etapu na koniec stycznia, ale nie byłbym pewny, czy to oznacza powrót tramwajów...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 sie 2022, 5:46

Tramwaje to pół roku co najmniej. Na nakładce będą dwie zwykle linie, a do tego będą kursy w DP na podstawowej trasie 31. Więcej nad nakładkę absolutnie nie ma szansy wejść, bo będzie ona przed przystankami (jak na Wawrzyszewskiej) a nie za (jak na ogół). W rozkładach wakacyjnych poza szczytem będzie pełna przeplatanka. 75-31-31bis-31-75.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sie 2022, 8:16

Mam nadzieję tylko, że nie skończy się tym, że 31 i 75 z przeplotki będą musiały odjeżdżać w tej samej minucie, bo się mogą zajechać wcześniej.

BTW cały Mokotów wyjazdowy i zjazdowy będzie wisiał na Wołoskiej. Pewnie nawet nie wystarczy dwukierunków na tyle 31 i 75, więc i dojazdowy…

Czy priorytet przy Madalińskiego stanie się pełny - i czy wróci przy Batorego?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 sie 2022, 8:24

Łukasz pisze:
18 sie 2022, 8:16
Mam nadzieję tylko, że nie skończy się tym, że 31 i 75 z przeplotki będą musiały odjeżdżać w tej samej minucie, bo się mogą zajechać wcześniej.

BTW cały Mokotów wyjazdowy i zjazdowy będzie wisiał na Wołoskiej. Pewnie nawet nie wystarczy dwukierunków na tyle 31 i 75, więc i dojazdowy…

Czy priorytet przy Madalińskiego stanie się pełny - i czy wróci przy Batorego?
31 i 75 rozkładowo muszą chodzić na przemian w porządnej koordynacji, bo nakładka to wymusza. W wakacyjnych rozkładach jazdy 31+75 da radę samodzielnie Mokotów. W rozkładach podstawowych posiłki z północy będą nieodzowne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 sie 2022, 8:28

Czy w tramwajach wakacje skończą się z wakacjami?

ODPOWIEDZ