Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 paź 2022, 18:16

Skoro problemem jest wydostanie się z Dolnego Mokotowa i Wilanowa, to rozwiążmy problem, zamykając (zbiorkom not included) na dwie godziny zakorkowane ulice. Gwarantuje to sprawne wydostanie się dla zdecydowanej większości chętnych. Ci, którzy muszą autem, mogą sobie jechać po 9.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 paź 2022, 23:08

Emyl pisze:Skoro problemem jest wydostanie się z Dolnego Mokotowa i Wilanowa, to rozwiążmy problem, zamykając (zbiorkom not included) na dwie godziny zakorkowane ulice. Gwarantuje to sprawne wydostanie się dla zdecydowanej większości chętnych. Ci, którzy muszą autem, mogą sobie jechać po 9.
Wystarczyło zrobić dół i Spacerową jednokierunkowo do Centrum, Puławską od Centrum do Dolnej i Dolną w dół też (dalej ruch lokalny plus i skręt w Madalińskiego) plus kontrapas autobusowy od Madalińskiego.

Idzikowskiego też tylko w dół. 2 dodatkowe zetki autobusowe w małej i dużej pętli (Puławska - Dolna/Idzikowskiego - Belwederska - Spacerowa).

116/503/E-2 z Traktu przez Klonową, Puławską, Idzikowskiego. 166 Spacerową w górę do Rakowieckiej.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 paź 2022, 9:01

Wygląda to na plan dość brygadożerny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lis 2022, 12:05

116 utknęło w korkach z powodu budowy tramwaju, podjeżdżą na przystanki na starym mieście z rażącą niepunktualnością, a fachowcy z ZTMu niedawno wpadli na pomysł, żeby rozrzedzić kursowanie 518 na TK do 20 minut, bo "wozi powietrze". Teraz zatłoczenie 518 pewnie by wzrosło, bo 116 jadące na północ jest solidnie zapełnione, ale oczywiście inżynierowie nie byli w stanie przewidzieć, że tak duże prace jak budowa tramwaju do Wilanowa kompletnie rozwali regularność 116.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lis 2022, 14:06

Nigdy nie uwierzę w tłumy na 116 między placem Krasińskich a metrem Słodowiec. Jeździłem praktycznie na stałe 116 gdy wprowadzili gazowce i nie ważne o której godzinie, ten odcinek był najmniej uczęszczany.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lis 2022, 14:12

Flash8222 pisze:
08 lis 2022, 14:06
Nigdy nie uwierzę w tłumy na 116 między placem Krasińskich a metrem Słodowiec. Jeździłem praktycznie na stałe 116 gdy wprowadzili gazowce i nie ważne o której godzinie, ten odcinek był najmniej uczęszczany.
I na pewno było też za dużo czasu, co? A pamiętasz, co ile kursowało wtedy 518, które dubluje 116 na tym odcinku? Co 10 mìnut w szczycie.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lis 2022, 20:00

No i jeździły zapełnione max. w 30%. Skrócenie 518 było dobrym pomysłem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lis 2022, 9:32

Oczywiście, że tak.
Mało tego - CAŁOŚĆ powinna być skrócona do Marymontu (o ile w ogóle zakładamy, że 518 ma jeszcze jakikolwiek sens).

To nie w "braku 518 do pokrycia 116" jest problem, ale w: a) regularności/punktualności 116, b) zbyt małej częstotliwości tegoż.

I tyle. Jeżeli ktoś płacze po 518 na Trakcie, to jest w 90% miłośnikiem czerwonych tarczek.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 lis 2022, 9:44

person pisze:
09 lis 2022, 9:32
Oczywiście, że tak.
Mało tego - CAŁOŚĆ powinna być skrócona do Marymontu (o ile w ogóle zakładamy, że 518 ma jeszcze jakikolwiek sens).
Pewnie ma sens, natomiast dobrze byłoby pewnie też uczernić 518 (tak jak większość pseudoprzyspieszonych linii), a być może i pożenić z 516.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 lis 2022, 15:41

person pisze:
09 lis 2022, 9:32
Oczywiście, że tak.
Mało tego - CAŁOŚĆ powinna być skrócona do Marymontu (o ile w ogóle zakładamy, że 518 ma jeszcze jakikolwiek sens).

To nie w "braku 518 do pokrycia 116" jest problem, ale w: a) regularności/punktualności 116, b) zbyt małej częstotliwości tegoż.

I tyle. Jeżeli ktoś płacze po 518 na Trakcie, to jest w 90% miłośnikiem czerwonych tarczek.
Jestem zwolennikiem skrócenia do Marymontu. Ale żeby to zrobić powinien być wspólny przystanek 116 i 518 w obie strony. Aczkolwiek ostatnio, tak jak Wy, zauważyłem, że 116 zaczęło odnotowywać duże opóźnienia. Trasa jest dość długa.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 lis 2022, 10:55

W stronę centrum wspólnym przystankiem może być ten na wiadukcie (Park Kaskada 01), natomiast w północną stronę można zejść na dół. IMHO nie jest to krytyczna przesiadka, na co wskazuje liczba pasażerów w 518 na wyjeździe z Tarchomina rano...

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 lis 2022, 14:27

person pisze:
09 lis 2022, 9:32
Oczywiście, że tak.
Mało tego - CAŁOŚĆ powinna być skrócona do Marymontu (o ile w ogóle zakładamy, że 518 ma jeszcze jakikolwiek sens).

To nie w "braku 518 do pokrycia 116" jest problem, ale w: a) regularności/punktualności 116, b) zbyt małej częstotliwości tegoż.

I tyle. Jeżeli ktoś płacze po 518 na Trakcie, to jest w 90% miłośnikiem czerwonych tarczek.
Jestem ciekaw, ile brygad zaoszczędzono tym ruchem, Bo 518 na trasie do PTK najbardziej w korkach utykało na Moście Grota, więc żeby zapewnić dobrą częstotliwość i dobre postoje wozów tam nie powinno się żałować.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lis 2022, 15:20

person pisze:
10 lis 2022, 10:55
W stronę centrum wspólnym przystankiem może być ten na wiadukcie (Park Kaskada 01), natomiast w północną stronę można zejść na dół. IMHO nie jest to krytyczna przesiadka, na co wskazuje liczba pasażerów w 518 na wyjeździe z Tarchomina rano...
Jakby się komuś chciało, to 518 by mogło kursować do placu Wilsona. Dwa przystanki dalej, a dzięki temu jest zapewniona jednoperonowa przesiadka na 116 w OBIE strony.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 lis 2022, 15:38

michael112 pisze:
10 lis 2022, 15:20
person pisze:
10 lis 2022, 10:55
W stronę centrum wspólnym przystankiem może być ten na wiadukcie (Park Kaskada 01), natomiast w północną stronę można zejść na dół. IMHO nie jest to krytyczna przesiadka, na co wskazuje liczba pasażerów w 518 na wyjeździe z Tarchomina rano...
Jakby się komuś chciało, to 518 by mogło kursować do placu Wilsona. Dwa przystanki dalej, a dzięki temu jest zapewniona jednoperonowa przesiadka na 116 w OBIE strony.
Gdzie postój na Wilsonie?

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lis 2022, 15:45

Na Nowodworach wystarczy.

ODPOWIEDZ