Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 lis 2022, 16:18

michael112 pisze:
10 lis 2022, 15:45
Na Nowodworach wystarczy.
Też o tym myślałem. Ale korki na Moście Grota rozwaliłyby punktualność w stronę Nowodworów. Wilson w kierunku Marymontu jest dosyć długi. A staje tam tylko 116. Znalazłoby się miejsce dla jednego 518.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 lis 2022, 17:49

A nie może to skrócone 518 kończyć na Metro Marymont 01 po prostu, i potem zawrotka wokół tego placyku przy Gdańskiej / Potockiej gdzie kiedyś była stacja benzynowa ? I czerwony numer ma sens tylko wtedy jeśli wywali się parę przystanków na Modlińskiej (kiedyś część linii miała tylko Konwaliową i Białołękę-Ratusz).

No i co to ma wspólnego z tramwajem do Wilanowa ? :)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 lis 2022, 18:18

Tam potrafi być po południu zawalone, a i światła mało przepuszczają. Autobus skręcający może blokować Słowackiego
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 10 lis 2022, 18:32

mb112 pisze:
10 lis 2022, 17:49
A nie może to skrócone 518 kończyć na Metro Marymont 01 po prostu, i potem zawrotka wokół tego placyku przy Gdańskiej / Potockiej gdzie kiedyś była stacja benzynowa ? I czerwony numer ma sens tylko wtedy jeśli wywali się parę przystanków na Modlińskiej (kiedyś część linii miała tylko Konwaliową i Białołękę-Ratusz).

No i co to ma wspólnego z tramwajem do Wilanowa ? :)
A na pętli już się nie zmieści?
I dać jeszcze tarchomiński numerek 101 i będzie git 😁
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 lis 2022, 20:00

mb112 pisze:
10 lis 2022, 17:49
A nie może to skrócone 518 kończyć na Metro Marymont 01 po prostu, i potem zawrotka wokół tego placyku przy Gdańskiej / Potockiej gdzie kiedyś była stacja benzynowa ?
A postój gdzie? I wspólny przystanek ze 116 jadącym z Wilanowa?
Jak już chcemy skracać, to chociaż powinniśmy jakoś ludzi zachęcić do przesiadki.
Gdybym był na miejscu pasażerów to w zamian za skrócenie 518 chciałbym żeby jeździło częściej, a przesiadka umożliwiała wejście do drugiego autobusu lub krótkie oczekiwanie.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 lis 2022, 20:51

No właśnie Metro Marymont 01 jest wspólny ze 116 do Wilanowa.
Nie na pętlę Metro Marymont dla tego właśnie żeby był wspólny przystanek ze 116 i nie wiem czy tam jest jeszcze miejsce, bo pełno innych linii.
Do Pl. Wilsona w sumie też niedaleko, chociaż tam to też się straci niepotrzebnie czas na tych wszystkich światłach.
W ul. Hanki Czaki to się chyba przegubem nie skręci, a byłoby spoko kryterium uliczne.
Z drugiej strony to Park Kaskada 01 też byłby wspólny ze 116, więc może na pętlę jednak po prostu.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 lis 2022, 8:00

mb112 pisze:
10 lis 2022, 20:51
No właśnie Metro Marymont 01 jest wspólny ze 116 do Wilanowa.
Nie na pętlę Metro Marymont dla tego właśnie żeby był wspólny przystanek ze 116 i nie wiem czy tam jest jeszcze miejsce, bo pełno innych linii.
Do Pl. Wilsona w sumie też niedaleko, chociaż tam to też się straci niepotrzebnie czas na tych wszystkich światłach.
W ul. Hanki Czaki to się chyba przegubem nie skręci, a byłoby spoko kryterium uliczne.
Z drugiej strony to Park Kaskada 01 też byłby wspólny ze 116, więc może na pętlę jednak po prostu.
A ja pytałem o wspólny przystanek z Wilanowa, a nie do Wilanowa. Do Wilanowa jest Park Kaskada.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 lis 2022, 15:18

A, no to w wariancie z zawracaniem przez Gdańską to ze 116 od Wilanowa wspólny by był Metro Marymont 02 i dlatego też ten wariant wydaje mi się najbardziej logiczny.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 lis 2022, 15:26

Jak obsłużysz metro Marymont 02 to nie będziesz mógł skręcić w lewo w Żelazowską i obsłużyć Park Kaskada.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 lis 2022, 15:46

No tak, ale po co Park Kaskada w takiej sytuacji jak ten sam zestaw linii jest przy Osiedlu Potok ?

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 lis 2022, 15:55

Bo z metra ludzie idą z buta do Kaskady. Tam mają na Tarchomin albo 186 albo 518, a na Modlińską jeszcze kilka 7xx. W wypadku jazdy 518 tak jak starym 510 zostałoby samo 186 albo musieliby przejechać jeden przystanek, żeby wybrać. A ludzie nie lubią przesiadek, o czym świadczy 171, 521 i przywrócenie 190. Kto w takim razie uzasadniałby wyższą częstotliwość 518, skoro pasażerami byliby tylko przesiadkowicze ze 116 i ewentualnie z tramwajów? Czy wsiadający na Potoku zapełniliby chociaż miejsca siedzące?
Ale to co napisałeś jest ciekawe, bo byłby to jedyny autobus zapewniający połączenie tramwajów z Os. Potok bez konieczności chodzenia po schodach.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 lis 2022, 16:04

A, ok, no ale gdyby to skrócone 518 czy tam 510/508/101 czy jakby to się tam nazywało, było odpowiednio częstsze i bardziej regularne to mogłoby się okazać, że bardziej się opłaca iść na tą konkretnie linię na Metro Marymont 02 niż drałować do Kaskady.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lis 2022, 16:07

Georg pisze:
11 lis 2022, 15:55
Bo z metra ludzie idą z buta do Kaskady. Tam mają na Tarchomin albo 186 albo 518, a na Modlińską jeszcze kilka 7xx. W wypadku jazdy 518 tak jak starym 510 zostałoby samo 186 albo musieliby przejechać jeden przystanek, żeby wybrać. A ludzie nie lubią przesiadek, o czym świadczy 171, 521 i przywrócenie 190. Kto w takim razie uzasadniałby wyższą częstotliwość 518, skoro pasażerami byliby tylko przesiadkowicze ze 116 i ewentualnie z tramwajów? Czy wsiadający na Potoku zapełniliby chociaż miejsca siedzące?
Ale to co napisałeś jest ciekawe, bo byłby to jedyny autobus zapewniający połączenie tramwajów z Os. Potok bez konieczności chodzenia po schodach.
Jeszcze 326.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 01 lut 2023, 16:32

217 zostaje skierowane na Ursynów od strony Wilanowa. Długo oczekiwana zmiana, ale zobaczymy jak będzie z częstotliwością...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2023, 17:37

Zwłaszcza oczekiwany był 3-minutowy postój na krańcu ursynowskim :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ