Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 paź 2022, 14:24

Akurat na liniach elektrycznych postoje średnio są w stanie zniwelować opóźnienia, bo i tak jeszcze zostaje potrzeba naładowania baterii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 paź 2022, 14:54

person pisze:
24 paź 2022, 11:48
(patrz: awantura o bezruch na budowie)
Jakiś link do tej awantury? To co w wątku na infrastrukturze awanturą bym jeszcze nie nazwał. A w internecie nic nie widzę za wyjątkiem awantury o drzewa, a nie tempo.

Co do korków na 116 to i tak mały pikuś w porównaniu do Spacerowej. A więc należałoby przenieść ciężar zbiokomu na Belwederską i resztę traktu. Zrobiłem eksperyment i w południowym szczycie wybrałem E-2 aż od Arsenału. Luksus. Prawie. Bo już na początku trasy opóźnienie 5 minut. Ale po drodze utrudnienia minimalne. Zapełnienie niewielkie. No bo jak tu liczyć na linię co 20 minut, która już na początku przyjeżdża opóźniona? Przed E-2 było 116, które zgarnęło ludzi na KP i NŚ. Nikt już czarnych nie przepuszcza jak dawniej skoro z ekspresu został żałosny ochłap.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 paź 2022, 16:37

ZielonyJamnik pisze:
24 paź 2022, 14:23
@ashir gdyby tak było jak mówisz, to nie było by sterowań.
Skoro są sterowania to znaczy, że postój wystarczyłby jedynie do zredukowania części opóźnienia, a nie całości.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2022, 16:39

Piottr pisze:
24 paź 2022, 14:03
ZielonyJamnik pisze:
24 paź 2022, 13:02
@Piottr Panie przecież to by trzeba było by dokładać brygad. A NA TO NIE MA PIENIĘDZY
No dobrze, ale teraz, jak 116 jedzie opóźnione o kilkanaście minut to co, w pewnym miejscu na trasie wstrzeliwuje się w slot następnego i zdaniem ZTM jest dobrze?
Nazwałbym to warszawską wersją dylematu wagonika ;)))))
TGM pisze:
24 paź 2022, 14:54
person pisze:
24 paź 2022, 11:48
(patrz: awantura o bezruch na budowie)
Jakiś link do tej awantury? To co w wątku na infrastrukturze awanturą bym jeszcze nie nazwał. A w internecie nic nie widzę za wyjątkiem awantury o drzewa, a nie tempo.
W mediach widziałem tylko te dwa teksty, ale nie o wszystkim da się przeczytać w prasie:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... kneli.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75022.html

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 24 paź 2022, 21:39

ashir pisze:
24 paź 2022, 16:37
Skoro są sterowania to znaczy, że postój wystarczyłby jedynie do zredukowania części opóźnienia, a nie całości.
I nie prowadzi Cię to wcale do wniosku, że brygad za mało?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 paź 2022, 22:13

Wydłużając czas przejazdu musisz dołożyć brygady, przecież nawet jakby po korekcie 116 miało wysoką punktualność to nie dasz planowo 3 minut postoju. Co innego, jak w wyniku korków przyjedzie spóźnione i zostaną 3 minuty do odjazdu. Poza tym wolałbym większy nacisk na priorytetowe traktowanie komunikacji miejskiej. 68 minut z Wilanowa na Chomiczówkę szału nie robi. To ile miałby jechać 90 minut? A zamiast dodania brygad to prędzej pocięto by częstotliwość, bo tak najprościej rozwiązuje się problem.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 25 paź 2022, 10:10

Wszystkie te Wasze dywagacje obracają się wokół brygad, częstotliwości, ale jak dotąd nie biorą pod uwagę jednego i chyba najważniejszego: punktualności i pewności połączenia.
Skoro rozkład jazdy jest fikcyjny, to i fikcyjne są też wyniki z "jakdojadę" i cały plan podróży przez miasto może się posypać. Ja dzięki temu ledwo zdążyłem na pociąg, do którego zgodnie z rozkładem miałem mieć 20 minut, a realnie wpadłem na peron Dw. Gdańskiego na 2 minuty przed odjazdem.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 paź 2022, 10:42

Ale o tym właśnie mówię @Piottr, mamy teraz super rozkład co 10min, ale i tak podjeżdża po 20min załadowane po dach 116, a 2min za nim kolejne, bo wymiana pasażerów wydłuża przejazd tego pierwszego.

@ashir czy wolę punktualne 116 co 15min niż stada? Tak i wiem, że wielu też bo potem słychać teksty "ale mi w aplikacji pokazuje, że Pan już dawno temu miał być na centralnym. Przez Pana się spóźnię na pociąg".
Niestety, jeśli nie potrafią przyspieszyć przejazdów potrzeba się ratować urealnianiem rozkładu. Bo on i tak jedzie te 90min czy chcesz czy nie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 paź 2022, 10:48

Od dupy strony się za to zabieracie. Miasta nie stać, żeby autobusy stały w korku 20 minut i jeśli gdzieś jest tak zła sytuacja ruchowa, to znaczy, że nie uprzywilejowano zbiorkomu w stopniu wystarczającym i to jest do poprawy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 paź 2022, 9:07

Emyl pisze:
25 paź 2022, 10:48
Od dupy strony się za to zabieracie. Miasta nie stać, żeby autobusy stały w korku 20 minut i jeśli gdzieś jest tak zła sytuacja ruchowa, to znaczy, że nie uprzywilejowano zbiorkomu w stopniu wystarczającym i to jest do poprawy.
To jest grube, że dopiero od paru lat miasto zaczęło zauważać ten aspekt ekonomiczny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 paź 2022, 9:33

Emyl pisze:
25 paź 2022, 10:48
Od dupy strony się za to zabieracie. Miasta nie stać, żeby autobusy stały w korku 20 minut i jeśli gdzieś jest tak zła sytuacja ruchowa, to znaczy, że nie uprzywilejowano zbiorkomu w stopniu wystarczającym i to jest do poprawy.
Zasadniczo masz rację, tylko jak to sobie fizycznie wyobrażasz na ciągu Sobieskiego - Goworka? Zamknąć całkiem dla samochodów?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 paź 2022, 20:34

Oczywiście. W ten obszar miasta i tak nie ma po co wtłaczać ruchu indywidualnego, bo wszystko staje, czyli dojazd w niektórych godzinach i tak w praktyce jest niemożliwy. A poza aspektem ekonomicznym mamy jeszcze względy bezpieczeństwa. Każdy betonowy zator na wąskich ulicach to potencjalny problem z dojazdem służb.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 27 paź 2022, 12:30

^^
Mówisz o jakimś mitycznym "wtłaczaniu ruchu" podczas gdy problemem jest wydostanie się z Dolnego Mokotowa, Sadyby i Wilanowa. Buspas o zmiennym kierunku dużo mógłby pomóc (rano w kierunku Spacerowej, po południu w kierunku Wilanowa), ale nie wiem czy ludzie dorośli w Polsce do takiego rozwiązania i czy je ogarną.
Generalnie jest problem, na budowie zasadniczo po zerwaniu asfaltu nie dzieje się zupełnie nic, a dwie dzielnice mają sparaliżowane połączenie ze Śródmieściem.
Może nie myśląc schematami należałoby utworzyć zastępczą linię autobusową jadącą od Św. Bonifacego Sobieskiego i potem Al. Wilanowską do Dw. Południowego? Tak aby zmienić kierunek ciążenia?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 paź 2022, 12:44

person pisze:
24 paź 2022, 16:39
Piottr pisze:
24 paź 2022, 14:03

No dobrze, ale teraz, jak 116 jedzie opóźnione o kilkanaście minut to co, w pewnym miejscu na trasie wstrzeliwuje się w slot następnego i zdaniem ZTM jest dobrze?
Nazwałbym to warszawską wersją dylematu wagonika ;)))))
TGM pisze:
24 paź 2022, 14:54

Jakiś link do tej awantury? To co w wątku na infrastrukturze awanturą bym jeszcze nie nazwał. A w internecie nic nie widzę za wyjątkiem awantury o drzewa, a nie tempo.
W mediach widziałem tylko te dwa teksty, ale nie o wszystkim da się przeczytać w prasie:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... kneli.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75022.html
Tematem chyba znowu zainteresował się jeden z dziennikarzy:
https://twitter.com/WitoldUrbanowic/sta ... 6874074113

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 paź 2022, 12:46

Jak się nic nie dzieje, to może puścić ruch po tym sfrezowanym.
ŁK

ODPOWIEDZ