Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2023, 7:17

patryk148 pisze:
22 mar 2023, 22:03
184 przez Redutową
Żeby jeszcze dłużej było? :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 30 mar 2023, 21:19

10 na Sielce
14 na Stegny
35 do Wilanowa
109 na Sadybę z wypadami do Powsina
131, 501, 519, 522 do widzenia.
I tyle w temacie.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 31 mar 2023, 8:22

I Puławska tylko na 4 i 18?

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 mar 2023, 8:30

To 35 wyjdzie bardzo długie.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 mar 2023, 8:44

patryk148 pisze:I Puławska tylko na 4 i 18?
Liczba tarczek o niczym nie świadczy, akurat jedna siekiera na Puławskiej by wystarczyła, do tego powinnismy dążyć, żeby na każdym ciągu taka linia była. Tylko co z tą silną czwórką zrobić na północ od Centrum?

Ogólnie to wystarczyłaby i słaba czwórka, ale wtedy 18 musiałaby pojechać na Wyścigi. Albo to, co kiedyś już mowilem: 31 Wyścigi - Służewiec, z 2 rolami odcinkowymi, dowoz do metra Wilanowska z Wyścigów i do Wierzbna z mordoru.

Możliwe też, że zamiast 18 można by zrobić coś dodatkowego w stylu Służewiec - Woronicza - Puławska - Spacerowa - dokądś.

Dlaczego w ogóle nikt nie rozważa takiej relacji? Jest trochę dookoła, ale te zjazdy z Górnego Mokotowa na dolny to są zwykle zawalone samochodami, wiec tramwaj mógłby tu jakąś rolę pewniaczka pełnić.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 mar 2023, 8:56

Teraz oceniać potoki na Puławskiej jest dość ciężko, bo tramwaje rozwalono kompletnie, ale 75 jeździ całkiem nieźle zapełnione - zajęte miejsca siedzące i sporo stojących, 31 (posiekane dość ostro w szczytach) - pustki dość wyraźne. Nie wiem, co się dzieje na odcinku Wyścigi - M. Wilanowska, ale do niezabieralności raczej daleko. Więc te dwie linie na Puławskiej (pamiętając pustki jakie były przed zrobieniem zawrotki) aż takim ekstremalnym pomysłem nie są.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 mar 2023, 9:29

wincenty pisze:
30 mar 2023, 21:19
10 na Sielce
14 na Stegny
35 do Wilanowa
109 na Sadybę z wypadami do Powsina
131, 501, 519, 522 do widzenia.
I tyle w temacie.
Zamieniłbym końcówki 10 i 14: 14 powinna iść potem na Zachodni, a poza tym czym krótsza trasa, tym mniej potrzeba dwukierunków.
35 do Wilanowa jak najbardziej, choć być może razem z 15 (zamiast 15, to silna 14 na Nowowiejskiej), bo jedna słaba linia to trochę nie wiem. Najlepsza to w ogóle byłaby jedna silna linia, potencjalnym kandydatem na taką jest 4, która mogłaby połknąć slot po 25 na Bródnie, pytanie czy skręt na MRA to wytrzyma.

Pożenienie 109 ze 131 jest pomysłem słusznym, choć do wycieczek do Powsina nie jestem szczególnie przekonany.
Do grona linii do pożegnania dołączyłbym także E-2.
W tym układzie 187 na Bonifacego wydaje się zbędne: można rozważyć wpuszczenie go w Gołkowską zamiast chimerycznego 107 i 159, albo w ogóle wywalić z Dolnego Mokotowa. W kontekście rozrostu osiedli przy Sikorskiego, możnaby też rozważyć puszczenie tamtędy 172, choć nie jestem przekonany czy jest potrzebne aż do Sadyby.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 31 mar 2023, 10:16

wincenty pisze:
30 mar 2023, 21:19
10 na Sielce
14 na Stegny
35 do Wilanowa
109 na Sadybę z wypadami do Powsina
131, 501, 519, 522 do widzenia.
I tyle w temacie.
To chyba jeszcze nie wszystko. A jakie proponujesz rozwiązania dla 167 i 168?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 mar 2023, 10:30

Autobus Czerwon pisze:. Najlepsza to w ogóle byłaby jedna silna linia, potencjalnym kandydatem na taką jest 4, która mogłaby połknąć slot po 25 na Bródnie, pytanie czy skręt na MRA to wytrzyma.
Tylko że celem jest wywalenie tego slotu na Bródno a nie doładowanie siekierą, i to taką która przecina metro x razy. Jak by to brzmiało? Chcieliśmy co prawda uwalić 25 i zmniejszyć czwórkę, ale dziś dostajecie coś kompletnie przeciwnego.

Możliwe jednak, że czwórka mogłaby jechać na Czynszową, a na Bródno 23.

To jednak zaczyna się układać to tak, że na Puławskiej powinna być linia jadąca przy MRA prosto, a na dół powinna pojechać czwórka.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 mar 2023, 10:34

man1956 pisze:
31 mar 2023, 10:16
wincenty pisze:
30 mar 2023, 21:19
10 na Sielce
14 na Stegny
35 do Wilanowa
109 na Sadybę z wypadami do Powsina
131, 501, 519, 522 do widzenia.
I tyle w temacie.
To chyba jeszcze nie wszystko. A jakie proponujesz rozwiązania dla 167 i 168?
Generalnie, jeśli ktoś mieszka między Bartycką a APW, więc pasuje mu zarówno 108, 159, 167 oraz 168, to ma srogo przerąbane, jeśli do tego korzysta z metra. Pierwsze dwie linie to nawet nie dojeżdżają za bardzo do żadnej stacji metra (108 na Wilanowską jest ofertą raczej dla dosyć wąskiej grupy odbiorców którzy jadą gdzieś na południe), 167 jeździ przez całe miasto i tkwi w betonowych korkach w al.Niepodległości (w godzinach szczytu co najmniej 10-15 minut straty) więc regularność nie istnieje, a 168 mimo że jeździ z tej samej co 167 stacji metra, to oczywiście z innego przystanku, co by nie było zbyt intuicyjnie. Zarówno Bartycką jak i APW, powinna obsługiwać częsta i w miarę przewidywalna dowozówka do metra, przy czym pytanie brzmi do którego. Stacją oferującą najbardziej bezproblemowy dojazd, wydaje się tutaj Politechnika, przy czym dojazd do niej może wyglądać dwojako: przez Torwar lub Waryńskiego i Spacerową. W zasadzie, najlepiej byłoby chyba dowozić Bartycką przez Torwar, a APW przez Waryńskiego i Spacerową.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 31 mar 2023, 10:43

Czyli 168 do Metra Politechnika?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 mar 2023, 10:46

Jeżeli APW ma mieć dobrą i szybką dowozówkę do metra, to uważam że lepszej opcji nie ma.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 31 mar 2023, 10:56

Też tak uważam.

Leitner98
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 31 mar 2023, 12:11

A może do Sielc puścić 11 p. Rondo ONZ, do Stegien 35 a do Wilanowa 10 (po oddaniu Rakowieckiej - 4 i 33 a 10 z powrotem na Wyścigi, np. razem z 14 jako linią wzmacniającą)? Wilanów z 15 i 35 dostanie w sumie te same relacje (bez wygodnej przesiadki do metra, bez dojazdu do dworca).

Co do obsługi Siekierek - 168 do Politechniki miałby sens, tylko wtedy co z Rakowiecką? Może lepiej 168 zostawić tak jak jest, a 167 skrócić do Politechniki (robiąc jakieś 167 2.0 od strony Woli).

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 31 mar 2023, 12:22

168 do Politechniki będzie mieć sens dopiero wtedy, gdy będzie tramwaj na Rakowieckiej. Póki go nie ma, to 167 i 168 muszą raczej pozostać bez zmian.

ODPOWIEDZ