Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 sty 2023, 12:21

Zwracam honor: po przemyśleniach stwierdzam, że pomysł z połączeniem 109 ze 131 jest świetny. Oczekuję teraz równie błyskotliwego (piszę to bez ironii) rozwiązania dla 187.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2023, 15:35

187 po wycofaniu 131 akurat zyska więcej sensu. Tylko jeszcze puścić go na Gołkowską, a 162 na Stegny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2023, 15:40

Bastian pisze:
20 sty 2023, 12:02
I oznacza to, że jeździmy na bezdurno między Politechniką a Torwarem.
Niby tak, ale też ten Torwar to najbliższa pętla od zachodu, a na samej Politechnice nie ma miejsca.
Na Torwar jest nieco ponad 2 km i 6 min w jedną stronę.

187 z Ursusa do Politechniki ma półkurs ok. 38-40 min. Gdzie dalej? Może Gocław w miejsce 411 (ok. 17-19 min) - przy okazji zwolniłoby się miejsce na Politechnice?
Może Siekierki (przez Torwar)?
Gołków wygląda ok.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2023, 15:44

187 jest najlepszym kandydatem do zastąpienia, czy też raczej podtrzymania połączenia Czerniakowskiej z Politechniką po zabraniu 131. Krańcowanie na Torwarze to czysta marnacja, po prostu jak się tam już dojedzie z Politechniki, to należy jechać dalej.

A 109+131 zastąpi także 519, ha! ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2023, 15:49

Jeśli łączyć 131 [6-7,5 / 7,5 / 15] ze 109 [10/15/15], to moim zdaniem także wrzucić tu 171 [30/30/30-]. Zresztą 171 to jakieś zombie, ja myślałem, że to kursuje z częstotliwością 109. Zarżnąć brzytwą Ockhama.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2023, 15:55

Generalnie 131+109 (szkoda że numer 240 już zajęty :D) powinno imo jeździć z częstotliwością 7,5/10/10, jak 171 za starych, dobrych dla tej linii, czasów. Oczywiście kosztem potworka 171.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2023, 16:34

Autobus Czerwon pisze:
20 sty 2023, 15:55
Generalnie 131+109 (szkoda że numer 240 już zajęty :D)
W Niżnym Nowogrodzie kiedyś połączyli 4 z 17 i nowa linia otrzymała numer 417, więc pole do kreatywnych rozwiązań wciąż istnieje :keke:

131 może wchłonąć solecką końcówkę 171, resztę można połączyć ze 160 w jedną linię zaspokajającą potrzeby połowy szynofobów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sty 2023, 17:37

Ostatnio robiłem porządek w plikach z tablicami i wyobraźcie sobie, że połączenie 171 ze 160 (a także częściowo 120 i 190) w jeden byt zwiastowałem już 10 lat temu :term:

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 sty 2023, 17:41

Bastian pisze:
20 sty 2023, 15:35
187 po wycofaniu 131 akurat zyska więcej sensu. Tylko jeszcze puścić go na Gołkowską, a 162 na Stegny.
Cytując klasyka: "I have a dream". Marzy mi się jeszcze, aby - oprócz 131, 162, 187 - po uruchomieniu tramwaju nie tylko do centrum ale i do Dw.Z, zracjonalizowano (w różnych aspektach) funkcjonowanie takich jeszcze linii jak: 107, 108, 119, 138, 159, 167, 168, a być może także 118 i 222.

primoż
Posty: 3718
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 sty 2023, 18:16

Bastian pisze:
20 sty 2023, 15:44
A 109+131 zastąpi także 519, ha! ;)
Moja babcia mawia, że są marzenia które uszczęśliwiają i są marzenia, które zabijają, więc na Twoim bym miejscu uważał, bo z kolaboracji ZTM-u, radnych dzielnicowych i wiceprezydenta odpowiedzialnego za transport miejski w stolicy wyjdzie 519 pozostające na obecnej trasie co 30/30/30 jako kluczowe połączenie Powsina z rejonem Sobieskiego, 131 też pozostające na swojej trasie co 30/30/30 jako kluczowe połączenie Czerniakowa i Sadyby z placem Konstytucji i Marszalkowską oraz wydłużenie co fafnastego kursu 109 w celu zastąpienia pociętego 131. Para 131+wariantowe 109 w koordynacji, która się rozpadnie po pierwszej zmianie rozkładów. Albo rozpadnie się od razu koordynacja 109/171, bo warianty 109 będą musiały być powiązane ze 131, bo 171 jest powiązane z jelonkowskim 190 :lol:
A na koniec wszystko trafi szlag, bo cały misterny plan zniweczą korki na Książęcej i Rozbrat :term:
fik pisze:
20 sty 2023, 16:34
W Niżnym Nowogrodzie kiedyś połączyli 4 z 17 i nowa linia otrzymała numer 417, więc pole do kreatywnych rozwiązań wciąż istnieje :keke:
Raj dla miłośników historycznych numerków :hyhy:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 20 sty 2023, 18:37

A może zamiast oburzać się na babcie, radnych i wiceprezydentów lepiej pomyśleć, jak takiego dziada najefektywniej wykorzystać gdyby musiał zaistnieć? To połączenie 519+200 do Konstancina byłoby całkiem niezłe, jeszcze gdyby puścić je Alejami Ujazdowskimi do Palmy to można byłoby wyrzucić 116.
BTW ZTM mógłby przemianować takie 171 i 160 w nowy zakres numeracji 6xx z dopiskiem "linia socjalna" aby wstyd było tym jeździć.

primoż
Posty: 3718
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 sty 2023, 18:46

aaa pisze:
20 sty 2023, 18:37
To połączenie 519+200 do Konstancina byłoby całkiem niezłe, jeszcze gdyby puścić je Alejami Ujazdowskimi do Palmy to można byłoby wyrzucić 116.
Akurat 116 to jest w najmniejszym stopniu do wycięcia, bo dowozi na Trakt Królewski; prędzej kandydatem do wyrzucenia w relacji TK - Wilanów jest E-2, tym bardziej, że prawdopodobnie na Sobieskiego pojedzie 4/35 lub nowa linia, więc i będzie połączenie z Bankowym. To tak, jakby skasować 35 na Broniewskiego, bo przecież jest 33. Obydwa do Śródmieścia, ale różne ciągi komunikacyjne.
Z drugiej strony, może większą rolę na Dolnym Mokotowie i Wilanowie powinno pełnić 180 po otwarciu torowiska na Wilanów?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 20 sty 2023, 18:58

Bastian pisze:
20 sty 2023, 15:35
187 po wycofaniu 131 akurat zyska więcej sensu. Tylko jeszcze puścić go na Gołkowską, a 162 na Stegny.
Tak swoją drogą... już kiedyś zastanawiałem się czym dla osiedli wzdłuż Gołkowskiej jest 162? Linią lokalną? Docelową? Ani nie dojeżdża do Centrum, ani w kierunku Politechniki/Pola Mokotowskiego. Po zabraniu 159 jest osamotniona w zapewnieniu komunikacji w tym rejonie (107 czy 164 nie liczę).

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 20 sty 2023, 19:14

marko80 pisze:
19 sty 2023, 21:09

Tramwaj z wilanowa ma z założenia dowozić do centrum i w rejon centrum, zatem co chciałbyś tam tworzyć? Jakieś linie typu esy floresy na siłę? Nawiązanie do układu sprzed 50 lat jest takie, że linie powstaje w bardzo podobnym śladzie do tamtej tyle że zamiast przez czerniakowską i wiertniczą to przez sobieskiego.
Wybacz, sądziłem, że będziesz chciał forsować konkretne numerki na Wilanów tylko dlatego, że jeździły tam kiedyś.

Osobiście sądziłem, że 10 na Branickiego to będzie oczywistość, bo jeżeli wierzyć przeciekom, które były wcześniej, to nie będzie nic bezpośrednio na ciąg Jana Pawła i Centralny poza 11 z Gagarina. To znaczy pewnie będzie, ale 501 i 519. Bardziej bym widział 14 na Gagarina i 11 na Branickiego.

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 sty 2023, 19:31

primoż pisze:
20 sty 2023, 18:46
aaa pisze:
20 sty 2023, 18:37
To połączenie 519+200 do Konstancina byłoby całkiem niezłe, jeszcze gdyby puścić je Alejami Ujazdowskimi do Palmy to można byłoby wyrzucić 116.
Akurat 116 to jest w najmniejszym stopniu do wycięcia, bo dowozi na Trakt Królewski; prędzej kandydatem do wyrzucenia w relacji TK - Wilanów jest E-2, tym bardziej, że prawdopodobnie na Sobieskiego pojedzie 4/35 lub nowa linia, więc i będzie połączenie z Bankowym. To tak, jakby skasować 35 na Broniewskiego, bo przecież jest 33. Obydwa do Śródmieścia, ale różne ciągi komunikacyjne.
Z drugiej strony, może większą rolę na Dolnym Mokotowie i Wilanowie powinno pełnić 180 po otwarciu torowiska na Wilanów?
Tak, 180 jest jak najbardziej do zostawienia, tylko pytanie: jaką większą rolę miałoby odgrywać? Już i tak odgrywa bardzo dużą. Wydłużanie linii, która ma ponad 70-minutowe półkursy raczej nie jest możliwe. Dokładanie brygad to worek bez dna....

Teoretycznie można założyć, że tramwaje na Dolnym Mokotowie to świetna okazja, aby coś zrobić z takimi tasiemcami jak właśnie 180, 167, 187. Tylko to wymagałoby oczywiście dodatkowych pętli w Śródmieściu. A jak pokazuje chociażby nasza dyskusja - tych praktycznie nie ma. I tak kółko się zamyka.

ODPOWIEDZ