Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 sty 2023, 20:47

Dokładnie.

Pętla Torwar - Patelnia, 8 rano, poniedziałek: 14 minut.
Zaruskiego - Politechnika - Patelnia (pomijam czas na przesiadkę 187 > 131, bo zakładamy relację bezpośrednią): 13 minut.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 sty 2023, 22:03

TGM pisze:
21 sty 2023, 18:56
Żadnego łączenia 131 ze 109! To powinna być bardzo silna linia z Wisłostrady na Marszałkowską. A nie gdzieś tkwić na Książęcej żeby się kręcić po PTK gdzie jest 180. Jeśli ma zastąpić 187 to muszą być zachowane dogodne przesiadki na Ochotę. Czyli na TŁ do 182/523.
No ale to ty chcesz zastępować czymś 187, a nie my.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sty 2023, 22:41

A co ma 109 do 187?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 sty 2023, 0:46

ZielonyJamnik pisze:
21 sty 2023, 12:46
Nie wiem czy to już było, ale to 519 połączyłbym ze 131 i 109. Kursy skrócone do Sadyba, wydłużone na Powsina
Można jeszcze co 80 minut z DWC puścić kurs wydłużony do Konstancina z kieszeniowym wjazdem do Powsina, to wtedy będzie można skasować 200 z zapewnieniem socjalnego połączenia Stoceru z Centralnym :term:

Teraz poważniej: czy 109+131, choć głupie nie jest, nie zmarginalizowałyby roli 162? To ostatnie relacyjnie już pokrywa się na odcinku Powiśle - Praga Płn. z M2, a w relacji Powiśle - Dolny Mokotów pokrywałoby się z linią zrodzoną z zaaranżowanego małżeństwa 109 ze 131. Dla 162 wtedy największym sensem będą Nowa Praga, okolice Okrzei/Kłopotowskiego, Siekierkogołkowska i obsługa PKP Powiśle; nagle może być tak, że stanie się linią o dużo mniejszym znaczeniu w układzie komunikacyjnym niż jest obecnie. W ogóle myślę, że połączenie 109 i 131 powinno wymusić jakieś roszady, bo nagle może zrobić się nadpodaż autobusów w stosunku do ich zainteresowania na północ od Gagarina: 107, 109+131, 162, 185 i 187. Może tam być wzajemna kanibalizacja, tym bardziej, że niektóre z nich będą pokrywać się trasowo; 109+131 ze 162 w przywołanym przeze mnie odcinku, 107 i 109+131 Czerniaków - Centrum, 107, 109+131, 162 i 187 Czerniaków - ZP Rozbrat.

Zastanawiam się też, czy puszczenie 35 na Sobieskiego jest dobrym rozwiązaniem. Wychodzą z tego łącznie 3 linie z Dolnego Mokotowa na Żoliborz i Bielany: 35, 116 i 180 z co prawda inną obsługą części tychże dzielnic/osiedli, niemniej wydają się nieco pokrywać swoim obszarem oddziaływania, mam tu głównie na myśli Broniewskiego i Kochanowskiego - Powązkowska oraz Stawki i Anielewicza. Spora część bloków ma obszar dojścia relatywnie jednakowy do w/w wcześniej ulic: Piaski+Sady Żoliborskie do pierwszego zestawu i Muranów do zestawu drugiego. Z jednej strony 35 jeździ Marszałkowską, z drugiej 180 to TK, aczkolwiek punkty zainteresowania położone między nimi powodują, że może dojść do odpływu pasażerów na rzecz 35.

Tak samo może być w przypadku południowych końcówek 35 i 116: te same punkty zainteresowania i pokrycie trasowe na Sobieskiego mogą spowodować, że tramwaj podkradnie ludzi z autobusów jadących na TK.

Także kwestia odpływu pasażerów z autobusów jeżdżących z Sobieskiego na TK jest ciekawa jeśli do niej w ogóle dojdzie. Jeśli też w ogóle 35 pojedzie Sobieskiego, albowiem niezbadane są wyroki Organizatora :-k :wink:
TGM pisze:
21 sty 2023, 18:56
116 na Mokotowie nie ma nic wspólnego ze 180. E-2 powinno już teraz wylecieć, bo żadnego wsparcia nie zapewnia. Ale to nie znaczy że należy osłabić połączenie z NŚ i KP. Gdyby 116 jeździło co 7-8 minut, 10 w DS na całej trasie, może by łatwiej przeszło skrócenie 518.
To powinno być oczywiste, że zwiększenie częstotliwości kursowania 116 oprócz likwidacji E-2 powinno też pociągnąć porządek z 518. Kiedyś nawet był pomysł, chyba nawet w samym ZTM-ie (lub tu na forum), połączenia 516 i 518 w jedną linię na trasie :mewa: Marymont - Nowodwory.
TGM pisze:Aczkolwiek nie rozumiem dlaczego tak duży ciąg jak Modlińska, dodatkowo z mocno zabudowującą się okolicą ma być kompletnie pozbawiony połączenia ze Śródmieściem.
I dlatego do rozbudowujących się osiedli w okolicach Modlińskiej należy wydłużyć linię tramwajową z Żerania, łącząc ją z obecną linią tarchodworską, następnie skierować coś z dwójki 18/20 (raczej 18, bo 20 to pierdolnik na Borneo) i uszynowić wiecznie załadowane 509 :]
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 sty 2023, 9:56

primoż pisze:
22 sty 2023, 0:46
Teraz poważniej: czy 109+131, choć głupie nie jest, nie zmarginalizowałyby roli 162? [...] Dla 162 wtedy największym sensem będą Nowa Praga, okolice Okrzei/Kłopotowskiego, Siekierkogołkowska i obsługa PKP Powiśle; nagle może być tak, że stanie się linią o dużo mniejszym znaczeniu w układzie komunikacyjnym niż jest obecnie.
Siłą 162 jest połączenie z M2 przy MCNK oraz jest właściwie podstawową linią na Gołkowskiej (pomijając żałosną częstotliwość). 109+131 żadnej z tych funkcji nie przejmuje.
Matt Cubis pisze:
21 sty 2023, 18:27
Autobus dojeżdżający tylko do Wilanowa nie dowoził by do tramwaju, musiałby robić kółko dookoła miasteczka :E

Inb4 może jechać na Wilanowską.
Powsin powinien być obsługiwany częstą dowozówką na bazie 339 z podjazdami do Parku Kultury. Jest tylko jedno małe "ale" - ta linia powinna jeździć co najmniej z częstotliwością 10/15/20 i być zsynchronizowana z 710/724/742. Inna kwestia jest taka, co zrobić z Zawadami i Kępą Okrzewską? Krańcowanie 163, 164ks i 264 na Wilanowie po otwarciu tramwaju mija się trochę z celem. Swoją drogą, ciekawe jak bardzo spadnie znaczenie 217 w Miasteczku po otwarciu tramwaju.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 sty 2023, 10:16

Gdyby dało się ogarnąć lewoskręt z Wilanowskiej w Al. RP to ja bym widział te wszystkie 164 i 264 ulicami: Branickiego - Al. RP - Al. Wilanowska - WILANÓW. Z dogodną i jak najszybszą przesiadką do tramwaju i jednocześnie zachowanym krańcem Wilanów, który zapewne jest ważny choćby z punktu widzenia szkoły tam się znajdującej ale i kontynuacji podróży Wiertniczą.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2023, 11:13

Emyl pisze:
21 sty 2023, 20:47
Dokładnie.

Pętla Torwar - Patelnia, 8 rano, poniedziałek: 14 minut.
Zaruskiego - Politechnika - Patelnia (pomijam czas na przesiadkę 187 > 131, bo zakładamy relację bezpośrednią): 13 minut.
To oznacza, że tę minutę można stracić na skręcie w lewo w Marszałkowskiej.
Chwilowo (~5 lat :/ ) bardziej bałbym się o przebudowę tunelu średnicowego. Jeszcze się okaże, że to 131 lepiej puścić TŁ i zakrańcować na Politechnice tylko po to, aby omijać z daleka ten bałagan, a 109 zostawić tam z konieczności.
TGM pisze:
21 sty 2023, 22:41
A co ma 109 do 187?
Nie wiem, wytłumacz. My piszemy o zachowaniu 187 i połączeniu 109+131.

Ja jeszcze zastanawiam się, czy nie można by zamienić 187 ze 162 EC Siekierki <> Stegny. Jeśli ktoś jedzie z Stegien (czy św. Bonifacego) do M Politechnika, to 187 jest bezsensowne wobec 501 (+etc.). 187 tam robi literę C i nie może się opłacać. Natomiast 162 dawałoby unikalną relację na Powiśle i Pragę.
Z kolei na Gołkowskiej 187 dawałoby relację docentrową (via Politechnika). Częstotliwości z tego co widzę są takie same [15/15/20].
Gwiazdka: 162 jest wzmacniane od Chełmskiej dwukrotnie w DP.

Wady, jakie widzę:
- zapewne większa nieregularność 187 wobec 162.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 sty 2023, 12:41

Nie wiem, czy jest sens się przejmować średnicą w tej chwili. Jaki jest aktualny termin rozpoczęcia prac?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 sty 2023, 14:49

Emyl pisze:
22 sty 2023, 12:41
Nie wiem, czy jest sens się przejmować średnicą w tej chwili. Jaki jest aktualny termin rozpoczęcia prac?
Generalnie to podczas remontu średnicy Nowogrodzka lub Żurawia powinny być ulicami only-BUS/DOP i puścić tamże autobusy na objazdy.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 sty 2023, 16:03

primoż pisze:
22 sty 2023, 14:49
Emyl pisze:
22 sty 2023, 12:41
Nie wiem, czy jest sens się przejmować średnicą w tej chwili. Jaki jest aktualny termin rozpoczęcia prac?
Generalnie to podczas remontu średnicy Nowogrodzka lub Żurawia powinny być ulicami only-BUS/DOP i puścić tamże autobusy na objazdy.
Hehe. :-D

A tak tylko się uśmiechnąłem bo sobie wyobraziłem jak to w praktyce będzie wyglądało. Jeśli do tego czasu nikt nie zrobi porządku z niepowołanymi autami jadącymi i parkującymi tam gdzie nie powinni.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2023, 16:54

W momencie, gdy jest 187 na Politechnikę i 159 na plac Konstytucji utrzymywanie 131 jako odrębnego połączenia Czerniakowa/Sielc/Sadyby z Marszałkowską absolutnie nie jest kluczowe dla dobrostanu ciągu Czerniakowskiej (jakkolwiek każda z tych linii ma swoje wady). Solcowi przyda się za to linia jadąca dalej niż tylko z Torwaru, bo bez synergii z innymi potokami utrzymanie częstotliwości 109 może być trudne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 sty 2023, 17:04

reserved pisze:
22 sty 2023, 16:03
A tak tylko się uśmiechnąłem bo sobie wyobraziłem jak to w praktyce będzie wyglądało. Jeśli do tego czasu nikt nie zrobi porządku z niepowołanymi autami jadącymi i parkującymi tam gdzie nie powinni.
No, jakoś te autobusy będą się musiały dostać do Poniatoszczaka. Ucho przez Piękną wychodzi czasochłonne i jest to jazda na około, a wycięcie wszystkiego spowoduje, że spory rejon pozostanie bez należytej obsługi przez ciąg W-Z. Nawet gdyby przerzucić autobusy na Świętokrzyską to i tak przy przekroju 1x1 musiałyby być wprowadzone tak samo ograniczenia przy wjeździe, bo buspasa tam nie widzielisz.
Tak czy owak coś z dwójki Nowogrodzka/Żurawia będzie musiało przejąć rolę zamkniętego odcinka Jerozolimskich, bo zabraknie pociągów i tramwajów, więc pozostaje duża grupa pasażerów do ogarnięcia.

Zresztą podczas zamknięcia Targowej autobusy przekierowano na Jagiellońską, która miała ograniczenia w ruchu teoretycznie.

Stójkowych z Nowogrodzkiej bliżej placu Zawiszy przestawić na Nowogrodzką/Żurawią do Śródmieścia do egzekwowania przepisów. Albo placu Piłsudskiego lub Mickiewicza, niedługo wybory parlamentarne, być może zmieni się rząd :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 sty 2023, 2:33

primoż pisze:
22 sty 2023, 17:04
Tak czy owak coś z dwójki Nowogrodzka/Żurawia będzie musiało przejąć rolę zamkniętego odcinka Jerozolimskich, bo zabraknie pociągów i tramwajów, więc pozostaje duża grupa pasażerów do ogarnięcia.
A da się uruchomić zagęszczenie M2 poprzez wprowadzenie kursów skróconych na starej trasie Daszyński-Wileniak?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2023, 6:25

Chyba tylko kosztem częstotliwości na zewnętrznych odcinkach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 24 sty 2023, 16:12

fik pisze:
22 sty 2023, 16:54
W momencie, gdy jest 187 na Politechnikę i 159 na plac Konstytucji utrzymywanie 131 jako odrębnego połączenia Czerniakowa/Sielc/Sadyby z Marszałkowską absolutnie nie jest kluczowe dla dobrostanu ciągu Czerniakowskiej (jakkolwiek każda z tych linii ma swoje wady). Solcowi przyda się za to linia jadąca dalej niż tylko z Torwaru, bo bez synergii z innymi potokami utrzymanie częstotliwości 109 może być trudne.
A może pożenić 159 i 187 (Niedźwiadek - Małe Siekierki)? Wtedy 131 przez Tł i Politechnikę dla zapewnienia połączenia Czerniakowskiej z M1. Pytanie tylko czy przeguby (bo raczej tabor musiałby być głównie ze 187) dadzą sobie radę na Koszykowej i Pięknej oraz na Małych Siekierkach

ODPOWIEDZ