Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Nie chcę wydłużać 180, myślałem nad ewentualnym podbiciem jeśli robić jakieś ruchy ze 116. Aczkolwiek twierdzę, że prędzej to rozprawić się należy z 501, 519, 522 i E-2. Szczególnie święta trójca z Sobieskiego będzie dublem szyny.
Nie zawsze poważne opinie
Myślę, że tramwaj nie rozwiąże problemu tłoku zarówno w 116, jak i w 180. Na 180 za bardzo nie znam się - widzę, że na Czerniakowskiej nie jest specjalnie zatkana, natomiast jeśli chcę w nią wsiąść np. na Nowym Świecie - to już tak. Co się dalej dzieje w stronę Chomiczówki - nie wiem.
Natomiast jak jadę 116 z Żoliborza (Pl. Wilsona) to jest w miarę spokojnie. Tłok zaczyna się od Pl. Zamkowego i utrzymuje się mniej więcej do Św. Bonifacego. Myślę, że na tym odcinku przydałoby się jakieś wzmocnienie (Konwiktorska - Stegny?). Może wozami odzyskanymi ze "świętej trójcy"?
Natomiast jak jadę 116 z Żoliborza (Pl. Wilsona) to jest w miarę spokojnie. Tłok zaczyna się od Pl. Zamkowego i utrzymuje się mniej więcej do Św. Bonifacego. Myślę, że na tym odcinku przydałoby się jakieś wzmocnienie (Konwiktorska - Stegny?). Może wozami odzyskanymi ze "świętej trójcy"?
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ja wiem że M2 jest traktowane w Warszawie jako najdroższa dowozówka do M1, niemniej jednak pragnę zauważyć że 162 od Jeziorka do MCNK jedzie rozkładowo niewiele ponad 20 minut, co może stanowić konkurencyjną ofertę dla późniejszych podróży w osi wschód-zachód. Sensowny dowóz do M1 zapewniony jest niestety jedynie 131 z przesiadką przy Gołkowskiej, przy czym nie mam pojęcia czemu 131 zamiast jechać przez osiedle wieżowców kończy sobie radośnie wśród jakichś domków jednorodzinnych. 189 jadące prosto Bonifacego a potem Gołkowską też mogłoby się okazać sensowniej wykorzystywane na końcówce trasy. Szkoda jednak, że pętla pod elektrociepłownią jest aż tak oddalona od osiedla, bo wychodzi jednak trochę kilometrów na pusto.PiotrekP pisze: ↑20 sty 2023, 18:58Tak swoją drogą... już kiedyś zastanawiałem się czym dla osiedli wzdłuż Gołkowskiej jest 162? Linią lokalną? Docelową? Ani nie dojeżdża do Centrum, ani w kierunku Politechniki/Pola Mokotowskiego. Po zabraniu 159 jest osamotniona w zapewnieniu komunikacji w tym rejonie (107 czy 164 nie liczę).
Jeszcze 15 lat temu była pętla jeziorko czerniakowskie. Do połowy lat 80 tych miało tam pętlę 159 i 162.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Faktycznie. Całkiem porządna, dwustanowiskowa pętla ze stanowiskami o długości 60 metrów każde, ogólnie przydałaby się. Teren nadal należy do m.st. Warszawy, zapewne jest dzierżawiony.
- ZielonyJamnik
- Posty: 686
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Nie wiem czy to już było, ale to 519 połączyłbym ze 131 i 109. Kursy skrócone do Sadyba, wydłużone na Powsina
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Do Powsina półkurs byłby ok. 55 min. To trochę dużo.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Całe 5 minut dłużej niż obecnie.
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Autobus dojeżdżający tylko do Wilanowa nie dowoził by do tramwaju, musiałby robić kółko dookoła miasteczka :E
Inb4 może jechać na Wilanowską.
Inb4 może jechać na Wilanowską.
Żadnego łączenia 131 ze 109! To powinna być bardzo silna linia z Wisłostrady na Marszałkowską. A nie gdzieś tkwić na Książęcej żeby się kręcić po PTK gdzie jest 180. Jeśli ma zastąpić 187 to muszą być zachowane dogodne przesiadki na Ochotę. Czyli na TŁ do 182/523.
116 na Mokotowie nie ma nic wspólnego ze 180. E-2 powinno już teraz wylecieć, bo żadnego wsparcia nie zapewnia. Ale to nie znaczy że należy osłabić połączenie z NŚ i KP. Gdyby 116 jeździło co 7-8 minut, 10 w DS na całej trasie, może by łatwiej przeszło skrócenie 518. Aczkolwiek nie rozumiem dlaczego tak duży ciąg jak Modlińska, dodatkowo z mocno zabudowującą się okolicą ma być kompletnie pozbawiony połączenia ze Śródmieściem. 519 się nie utrzyma, albo zostanie co pół godziny. Natomiast okolice pętli Wilanów generują sporo pasażerów gdzie tramwaju nie będzie. Więc wzmocnienie 116 powinno nastąpić.
Samo Sadyba Best Mall pewnie generuje więcej pasażerów dla 131 niż os. Bernardyńska. ZP Goraszewska to centrum Sadyby. To jakiś absurd zabierać 131. Na Gołkowskiej powinno trafić 130 wzmocnione jakimś króciutkim 230/330 dla zapewnienia regularności i odpowiedniej częstotliwości, które dowoziłoby Idzikowskiego do tramwaju na Sobieskiego (i nigdzie dalej).
116 na Mokotowie nie ma nic wspólnego ze 180. E-2 powinno już teraz wylecieć, bo żadnego wsparcia nie zapewnia. Ale to nie znaczy że należy osłabić połączenie z NŚ i KP. Gdyby 116 jeździło co 7-8 minut, 10 w DS na całej trasie, może by łatwiej przeszło skrócenie 518. Aczkolwiek nie rozumiem dlaczego tak duży ciąg jak Modlińska, dodatkowo z mocno zabudowującą się okolicą ma być kompletnie pozbawiony połączenia ze Śródmieściem. 519 się nie utrzyma, albo zostanie co pół godziny. Natomiast okolice pętli Wilanów generują sporo pasażerów gdzie tramwaju nie będzie. Więc wzmocnienie 116 powinno nastąpić.
Samo Sadyba Best Mall pewnie generuje więcej pasażerów dla 131 niż os. Bernardyńska. ZP Goraszewska to centrum Sadyby. To jakiś absurd zabierać 131. Na Gołkowskiej powinno trafić 130 wzmocnione jakimś króciutkim 230/330 dla zapewnienia regularności i odpowiedniej częstotliwości, które dowoziłoby Idzikowskiego do tramwaju na Sobieskiego (i nigdzie dalej).
Ostatnia dyskutowana wersja mówiła o 187 na Gołkowie. Natomiast pętla Wilanów oprócz 116+E-2 ma jeszcze 180 (i te warianty 131 do Powsina).
Korki na Książęcej są gorsze niż na Spacerowej?
Korki na Książęcej są gorsze niż na Spacerowej?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jakiej Spacerowej? 131 powinno pojechać TŁ. Na pewno szybszy przejazd niż uliczkami Solca.
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Jeśli możemy połączyć w jedno potrzeby dwóch bytów o podobnej sile potencjału, to należy to zrobić nawet kosztem (minimalnie) dłuższego czasu przejazdu. Relacja 187 takiego potejcjału nie ma.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.