Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sty 2023, 22:11

No ale może ustalmy, jakie (gdzie) pętle są potrzebne? Oczywiście Politechniki brakuje, ale co poza tym?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 sty 2023, 22:14

man1956 pisze:
20 sty 2023, 19:31
Tak, 180 jest jak najbardziej do zostawienia, tylko pytanie: jaką większą rolę miałoby odgrywać? Już i tak odgrywa bardzo dużą. Wydłużanie linii, która ma ponad 70-minutowe półkursy raczej nie jest możliwe. Dokładanie brygad to worek bez dna....
Nie chcę wydłużać 180, myślałem nad ewentualnym podbiciem jeśli robić jakieś ruchy ze 116. Aczkolwiek twierdzę, że prędzej to rozprawić się należy z 501, 519, 522 i E-2. Szczególnie święta trójca z Sobieskiego będzie dublem szyny.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 sty 2023, 22:31

Myślę, że tramwaj nie rozwiąże problemu tłoku zarówno w 116, jak i w 180. Na 180 za bardzo nie znam się - widzę, że na Czerniakowskiej nie jest specjalnie zatkana, natomiast jeśli chcę w nią wsiąść np. na Nowym Świecie - to już tak. Co się dalej dzieje w stronę Chomiczówki - nie wiem.
Natomiast jak jadę 116 z Żoliborza (Pl. Wilsona) to jest w miarę spokojnie. Tłok zaczyna się od Pl. Zamkowego i utrzymuje się mniej więcej do Św. Bonifacego. Myślę, że na tym odcinku przydałoby się jakieś wzmocnienie (Konwiktorska - Stegny?). Może wozami odzyskanymi ze "świętej trójcy"?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2023, 8:05

PiotrekP pisze:
20 sty 2023, 18:58
Bastian pisze:
20 sty 2023, 15:35
187 po wycofaniu 131 akurat zyska więcej sensu. Tylko jeszcze puścić go na Gołkowską, a 162 na Stegny.
Tak swoją drogą... już kiedyś zastanawiałem się czym dla osiedli wzdłuż Gołkowskiej jest 162? Linią lokalną? Docelową? Ani nie dojeżdża do Centrum, ani w kierunku Politechniki/Pola Mokotowskiego. Po zabraniu 159 jest osamotniona w zapewnieniu komunikacji w tym rejonie (107 czy 164 nie liczę).
Ja wiem że M2 jest traktowane w Warszawie jako najdroższa dowozówka do M1, niemniej jednak pragnę zauważyć że 162 od Jeziorka do MCNK jedzie rozkładowo niewiele ponad 20 minut, co może stanowić konkurencyjną ofertę dla późniejszych podróży w osi wschód-zachód. Sensowny dowóz do M1 zapewniony jest niestety jedynie 131 z przesiadką przy Gołkowskiej, przy czym nie mam pojęcia czemu 131 zamiast jechać przez osiedle wieżowców kończy sobie radośnie wśród jakichś domków jednorodzinnych. 189 jadące prosto Bonifacego a potem Gołkowską też mogłoby się okazać sensowniej wykorzystywane na końcówce trasy. Szkoda jednak, że pętla pod elektrociepłownią jest aż tak oddalona od osiedla, bo wychodzi jednak trochę kilometrów na pusto.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 21 sty 2023, 12:00

Jeszcze 15 lat temu była pętla jeziorko czerniakowskie. Do połowy lat 80 tych miało tam pętlę 159 i 162.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2023, 12:36

Faktycznie. Całkiem porządna, dwustanowiskowa pętla ze stanowiskami o długości 60 metrów każde, ogólnie przydałaby się. Teren nadal należy do m.st. Warszawy, zapewne jest dzierżawiony.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 sty 2023, 12:46

Nie wiem czy to już było, ale to 519 połączyłbym ze 131 i 109. Kursy skrócone do Sadyba, wydłużone na Powsina
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 21 sty 2023, 14:51

Do Powsina półkurs byłby ok. 55 min. To trochę dużo.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2023, 15:04

Całe 5 minut dłużej niż obecnie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 sty 2023, 17:06

Dlaczego Powsin musi mieć bezpo na patelnię? Może dla odmiany pobawmy się, że panie Wandy i inni krzykacze na konsultacjach nie istnieją? :)

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 sty 2023, 18:27

Autobus dojeżdżający tylko do Wilanowa nie dowoził by do tramwaju, musiałby robić kółko dookoła miasteczka :E

Inb4 może jechać na Wilanowską.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sty 2023, 18:56

Żadnego łączenia 131 ze 109! To powinna być bardzo silna linia z Wisłostrady na Marszałkowską. A nie gdzieś tkwić na Książęcej żeby się kręcić po PTK gdzie jest 180. Jeśli ma zastąpić 187 to muszą być zachowane dogodne przesiadki na Ochotę. Czyli na TŁ do 182/523.

116 na Mokotowie nie ma nic wspólnego ze 180. E-2 powinno już teraz wylecieć, bo żadnego wsparcia nie zapewnia. Ale to nie znaczy że należy osłabić połączenie z NŚ i KP. Gdyby 116 jeździło co 7-8 minut, 10 w DS na całej trasie, może by łatwiej przeszło skrócenie 518. Aczkolwiek nie rozumiem dlaczego tak duży ciąg jak Modlińska, dodatkowo z mocno zabudowującą się okolicą ma być kompletnie pozbawiony połączenia ze Śródmieściem. 519 się nie utrzyma, albo zostanie co pół godziny. Natomiast okolice pętli Wilanów generują sporo pasażerów gdzie tramwaju nie będzie. Więc wzmocnienie 116 powinno nastąpić.

Samo Sadyba Best Mall pewnie generuje więcej pasażerów dla 131 niż os. Bernardyńska. ZP Goraszewska to centrum Sadyby. To jakiś absurd zabierać 131. Na Gołkowskiej powinno trafić 130 wzmocnione jakimś króciutkim 230/330 dla zapewnienia regularności i odpowiedniej częstotliwości, które dowoziłoby Idzikowskiego do tramwaju na Sobieskiego (i nigdzie dalej).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sty 2023, 19:49

Ostatnia dyskutowana wersja mówiła o 187 na Gołkowie. Natomiast pętla Wilanów oprócz 116+E-2 ma jeszcze 180 (i te warianty 131 do Powsina).

Korki na Książęcej są gorsze niż na Spacerowej?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sty 2023, 20:28

Jakiej Spacerowej? 131 powinno pojechać TŁ. Na pewno szybszy przejazd niż uliczkami Solca.

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 21 sty 2023, 20:39

Jeśli możemy połączyć w jedno potrzeby dwóch bytów o podobnej sile potencjału, to należy to zrobić nawet kosztem (minimalnie) dłuższego czasu przejazdu. Relacja 187 takiego potejcjału nie ma.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ