Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 mar 2023, 16:46

Z punktu widzenia przesiadki najlepszym kryterium byłoby Prosta - Przyokopowa - Siedmiogrodzka - Karolkowa - Prosta.

Alternatywnie można się nie bawić i przywrócić stare: 436 504 na Młynów, a 136 ściąć na Ochocie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 mar 2023, 16:51

Tak patrzę i w sumie to może i 128+175 niech jadą: Towarowa - Grzybowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - PTK. Grzybowskiej przecież się oberwało po wydłużeniu M2, a tak można to bezkosztowo naprawić.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 20 mar 2023, 17:11

Bez buspasa, przynajmniej w stronę Pl. Zawiszy, się to nie obejdzie. Aczkolwiek coś częstego ze ŻiW na Daszyńskiego powinno być poprowadzone już kilka lat temu.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 20 mar 2023, 17:15

Z PTK można wydłużyć przez Politechnikę i TŁ z powrotem na Żwirki pozbywając się 188 :D

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 mar 2023, 17:34

Emyl pisze:
20 mar 2023, 16:38
(...)Wrońska(...)
Wronia :)
fik pisze:
20 mar 2023, 16:46
Z punktu widzenia przesiadki najlepszym kryterium byłoby Prosta - Przyokopowa - Siedmiogrodzka - Karolkowa - Prosta.
Kiedyś myślałem nad Hrubieszowską z dostosowaniem infrastruktury na skrzyżowaniu Przyokopowa/Hrubieszowska, odwróceniem kierunku ruchu w stronę zachodnią i być może likwidacją kilku miejsc parkingowych, ale to ostatnie w tym mieście jest ciężkie do wykonania.
Zastanawiam się też nad tym, czy takie 504 nie mogłoby zwyczajnie zawracać na skrzyżowaniu Prosta/Kasprzaka/Karolkową. 109 czy 507 zawracają na Emilii Plater, a mam wrażenie, że pas dzielący jezdnie jest tam węższy niż po wschodniej stronie w/w skrzyżowania.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 mar 2023, 17:51

primoż pisze:
20 mar 2023, 17:34
Kiedyś myślałem nad Hrubieszowską z dostosowaniem infrastruktury na skrzyżowaniu Przyokopowa/Hrubieszowska, odwróceniem kierunku ruchu w stronę zachodnią i być może likwidacją kilku miejsc parkingowych, ale to ostatnie w tym mieście jest ciężkie do wykonania.
Zastanawiam się też nad tym, czy takie 504 nie mogłoby zwyczajnie zawracać na skrzyżowaniu Prosta/Kasprzaka/Karolkową. 109 czy 507 zawracają na Emilii Plater, a mam wrażenie, że pas dzielący jezdnie jest tam węższy niż po wschodniej stronie w/w skrzyżowania.
Trochę nie wiem po co wyważać drzwi otwarte na oścież. Kryterium przez Przyokopową jest w miarę optymalne, autobus na spokojnie tamtędy przejedzie, regularnie jeżdżą po tej ulicy autokary, a któregoś sezonu jeździła także linia 100. Zapewnia też całkiem dogodne przesiadki do metra. Ewentualnie można by też rozważyć zawrotkę przy Kercelaku, przez Wolską-Solidarności lub po prostu Okopowa-Leszno-Okopowa, żeby nie kończyć trasy tak głupio 300 metrów przed węzłem.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 mar 2023, 18:20

Autobus Czerwon pisze:
20 mar 2023, 17:51
Trochę nie wiem po co wyważać drzwi otwarte na oścież. Kryterium przez Przyokopową jest w miarę optymalne, autobus na spokojnie tamtędy przejedzie, regularnie jeżdżą po tej ulicy autokary, a któregoś sezonu jeździła także linia 100. Zapewnia też całkiem dogodne przesiadki do metra.
Nie upieram się przy wariantach przez Hrubieszowską lub z zawrotką przez skrzyżowanie, bardziej jest to głośne rozważanie nad alternatywnym przebiegiem końcówki. Niemniej w skali roku mogłyby być jakieś oszczędności wozokilometrów. Chociaż, skoro miasto stać na utrzymywanie takich potworów jak 171, karolińskie 112, jelonkowskie 190 itp. to nie mamy się czym martwić. Król się bawi, złotem płaci :D
Autobus Czerwon pisze:Ewentualnie można by też rozważyć zawrotkę przy Kercelaku, przez Wolską-Solidarności lub po prostu Okopowa-Leszno-Okopowa, żeby nie kończyć trasy tak głupio 300 metrów przed węzłem.
Już bez przesady, zaraz się okaże, 504 musi mieć punkt socjalny i będzie trzeba to ciągnąć na Esperanto, a potem ktoś uzna, że to już blisko ronda Babka i trzeba 504 dociągnąć do Arkadii, bo to głupio kończyć przed węzłem i centrum handlowym. Znajmy umiar.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 mar 2023, 18:27

Fakt faktem, kraniec na Daszyńskim ma pewien bonus w postaci cywilizowanej toalety. Aczkolwiek Esperanto nadal jest bliżej niż zaproponowana w dyskusji pętla Ostroroga.

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 mar 2023, 18:37

Ciągniecie autobusu tak długo wzdłuż tramwaju jest niezbyt sensowne. MRD to dość.

Poza tym tam ciagle chodzi o walący się wiadukt.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 mar 2023, 18:45

6 par na godzinę połączeń autobusowych w szczycie przeszkadza walącemu się wiaduktowi. Nie przeszkadzają mu za to 38,5 par kursów tramwajowych na godzinę w szczycie, samochody osobowe oraz wsiobusy które sobie tamtędy radośnie zjeżdżają na placyk przy Stacji Muzeum 8-)

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 mar 2023, 19:04

Autobus Czerwon pisze:6 par na godzinę połączeń autobusowych w szczycie przeszkadza walącemu się wiaduktowi. Nie przeszkadzają mu za to 38,5 par kursów tramwajowych na godzinę w szczycie, samochody osobowe oraz wsiobusy które sobie tamtędy radośnie zjeżdżają na placyk przy Stacji Muzeum 8-)
Już to pisałem - jaki sens ma autobus co 10 minut? Już lepiej niech jeżdżą z tego samego przystanku przy Centralnym. Chyba że na przykład można by 128 tam też puścić i uwolnić koordynację od 175, coby sterować częstotliwością i może przywrócić jakąś sensowną.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 mar 2023, 23:27

primoż pisze:
20 mar 2023, 17:34
Zastanawiam się też nad tym, czy takie 504 nie mogłoby zwyczajnie zawracać na skrzyżowaniu Prosta/Kasprzaka/Karolkową. 109 czy 507 zawracają na Emilii Plater, a mam wrażenie, że pas dzielący jezdnie jest tam węższy niż po wschodniej stronie w/w skrzyżowania.
Wronia wydaje mi się o tyle ciężka, że jak się z niej wyjedzie, to nie przebije przez 3/4 pasy na lewo.

A może po prostu zawracanie na R Daszyńskiego i postój na przystanku 03 jak 921?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 mar 2023, 0:21

KwZ pisze:
20 mar 2023, 23:27
A może po prostu zawracanie na R Daszyńskiego i postój na przystanku 03 jak 921?
Trochę daleko od wejścia do metra :/
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 mar 2023, 0:23

Właśnie całkiem blisko tylko nawrót zajmie że trzy minuty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 mar 2023, 0:51

Tylko żeby te schody były jeszcze we właściwym kierunku.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ