Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Post autor: man1956 » 18 sty 2023, 12:07

Wedle wszelkich znaków na niebie i na ziemi za rok ruszą w kierunku centrum tramwaje z Miasteczka Wilanów i z Sielc. Czy są w związku z tym przygotowywane jakieś projekty zmian w układzie linii autobusowych? Czy są może planowane konsultacje?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 sty 2023, 12:30

Proces planowania zmian powinien być zakończony w momencie rozpoczęcia budowy najpóźniej, a najlepiej w momencie wyboru wariantu inwestycyjnego, no ale ponieważ jesteśmy w Polsce, to przecież mamy jeszcze rok :)))
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sty 2023, 12:39

Pozwoliłem sobie wydzielić temacik ;)

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 sty 2023, 12:46

man1956 pisze:
18 sty 2023, 12:07
Czy są może planowane konsultacje?
Biorąc pod uwagę to co działo się przy okazji otwarcia metra na Bemowie lub Bródnie to lepiej aby żadne konsultacje nie były organizowane.
ObrazekObrazek

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 18 sty 2023, 14:08

fik pisze:
18 sty 2023, 12:30
Proces planowania zmian powinien być zakończony w momencie rozpoczęcia budowy najpóźniej, a najlepiej w momencie wyboru wariantu inwestycyjnego, no ale ponieważ jesteśmy w Polsce, to przecież mamy jeszcze rok :)))
Wszystkie linie zostają co pół godziny, gdyż staruszkowie oraz osoby z ograniczoną sprawnością muszą mieć możliwość dojazdu na Dworzec Centralny bez przesiadki :lol:

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 sty 2023, 14:37

Emyl pisze:
18 sty 2023, 12:39
Pozwoliłem sobie wydzielić temacik ;)
Bardzo dobrze, że wydzieliłeś, bo jest to temat (jak słusznie zauważył Fik), o którym już dawno powinno się zacząć dyskutować.

Przy okazji prośba o informację: czy odnoga na Stegny też będzie oddana pod koniec tego roku?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 sty 2023, 14:44

Odnoga na Stegny jest w ramach opcji, która na razie nie została uruchomiona - jak tłumaczono na jednej z konferencji prasowych, zakładany fundusz na Stegny najprawdopodobniej będzie pójdzie na "uzasadnione roszczenia wykonawcy" na głównej trasie. Inflacja.
ObrazekObrazek

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 sty 2023, 14:49

Dzięki za informację. Czyli 501 zapewne na razie zostaje, podobnie 187.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sty 2023, 14:53

Batumi jest w strefie dojścia do tramwaju, a dla samej pętli tych dwóch dziadów utrzymywać się nie opłaca. Jak znalazł tam pasuje silne 162 w zamian.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 sty 2023, 15:00

Odpaliłem moją szklaną kulę i mówię, że:

zostanie 501 i 519 każde co 30' w koordynacji
zostanie E-2 i 116 każde co 20' w pseudokoordynacji, z KS 116 Chomiki - PTK
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

patryk148
Posty: 535
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 18 sty 2023, 15:08

Weglug mnie
33 na Gagarina

Na Sobieskiego
11 wydłużone z Woli/Ochoty Prostą, Al. JPII, Nowowiejską,
35 z Nowego Bemowa (docelowo na Stegny),
44 uzupełniające na trasie Pl. Narutowicza Nowowiejska Sobieskiego,
23 na trasie Czynszowa Pl. Bankowy Sobieskiego (była mowa,że na Bemowie frekwencja spadła, a Obozowa ma 20 na Stare Miasto, teoretycznie całe Powstańców na Pl. Zamkowy też 26), kiedyś już 2 tramwaje skręcały i skrzyżowanie wytrzmało.

Jak będzie Rakowiecka, to ułatwi przetrasowanie 33 i 44 (skierowane.do Kieleckiej). Ogólnie na Puławskiej powinny zostać 4 linie.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 18 sty 2023, 15:21

fik pisze:
18 sty 2023, 15:00
Odpaliłem moją szklaną kulę i mówię, że:

zostanie 501 i 519 każde co 30' w koordynacji
zostanie E-2 i 116 każde co 20' w pseudokoordynacji, z KS 116 Chomiki - PTK
Trefna ta szklana kula, bo nie pokazuje 522; to chyba jakaś kula rehabilitacyjna co najwyżej ;p

Edytowałem, bo był błąd
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sty 2023, 15:40

patryk148 pisze:Weglug mnie
33 na Gagarina

Na Sobieskiego
11 wydłużone z Woli/Ochoty Prostą, Al. JPII, Nowowiejską,
35 z Nowego Bemowa (docelowo na Stegny),
44 uzupełniające na trasie Pl. Narutowicza Nowowiejska Sobieskiego,
23 na trasie Czynszowa Pl. Bankowy Sobieskiego (była mowa,że na Bemowie frekwencja spadła, a Obozowa ma 20 na Stare Miasto, teoretycznie całe Powstańców na Pl. Zamkowy też 26), kiedyś już 2 tramwaje skręcały i skrzyżowanie wytrzmało.

Jak będzie Rakowiecka, to ułatwi przetrasowanie 33 i 44 (skierowane.do Kieleckiej). Ogólnie na Puławskiej powinny zostać 4 linie.
Jakoś tego 23 nie widzę. Bardziej czwórka na Sobieskiego. Liczba zmian też musi być minimalna wg najnowszych dyrektyw. Jak ustaliliśmy w którymś tam wątku, czwórki wywalić się z Bródna nie da, więc takie skrócone coś jako 23 też nie przejdzie.

Jeśli na Bemowie jest czegoś za dużo, to zwykle się przerzucalo dwudziestkę. A ogólnie dojdzie jeszcze Kasprzaka, wiec 23 mogłoby skręcać ale dopiero przy Feminie i ONZ, ale to z kolei powoduje, że z Feminy na Pragę musiałoby się jeździć z 2 przystanków, co już zwiastuje muchowozowość tej linii.
ŁK

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 sty 2023, 16:03

Emyl pisze:
18 sty 2023, 14:53
Batumi jest w strefie dojścia do tramwaju, a dla samej pętli tych dwóch dziadów utrzymywać się nie opłaca. Jak znalazł tam pasuje silne 162 w zamian.
A co dla mieszkańców rejonu ul. Gołkowskiej i EC Siekierki?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 sty 2023, 16:16

Nie wiem na ile nie pomylę jakichś faktów jakie padły kiedyś w zapowiedziach, ale jeśli potencjalnie 3 linie miałyby jechać to jedna miała na Marszałkowską, druga na JPII a trzecia na Wolę i Bemowo przez Dworzec Zachodni. To ostatnie wiadomo nie do wykonania za rok, więc na ten moment logiczne wydają mi się 14 do Banacha, 35 na Nowe Bemowo, a że wyjeżdża przy Stawkach w JP to trzecia linia może skręcać na Rondzie ONZ (10/11) do czasu kolejnych przemeblowań.
Ewentualnie aby uniknąć nadpodaży na Nowowiejskiej to pół 14 na Banacha a pół na Okęcie, 35 słabe przez Stawki i słabe 15 z Potoku (lub nawet z Młocin po zamianie końcówek z 6 dla zapewnienia warunków socjalnych ;P) :-k
Ale coś czuję, że może to być większa rewolucja niż większości mogłoby się to wydawać i pewne rzeczy nie będą tak oczywiste.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ