Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 kwie 2023, 11:25

Dantte pisze:
19 kwie 2023, 11:10
Inna sprawa, że tramwaj na Wilanów nie wyklucza metra na Wilanów - może nie pod Sobieskiego pod tramwajem, ale przez Dolny Mokotów i JP2/Okopową. Tak samo jak Bródno czy Jelonki mają przecież jedno i drugie. Pytanie, czy metro tam będzie miało sens po wybudowaniu tramwaju.
Nie mogę się w sumie dokopać do danych jak bardzo zmieniła się liczba pasażerów w tramwajach na Bródnie, natomiast na Jelonkach tramwaj w sumie pracuje teraz trochę jako dowozówka do metra. Zrobiłem kiedyś robocze wyliczenia w ramach walki z nudą w jakich relacjach bardziej się opłaca korzystać z tramwaju na Jelonkach, a w jakich z metra i generalnie to zależy.
Przechwytywanie.JPG
A jeśli chodzi o metro na Wilanów, to w tym momencie Ratusz planuje je w kierunku Mordoru, więc raczej ciężko żeby konkurowało relacyjnie z tramwajem. Choć gdyby tramwaje z Wilanowa jeździły dalej na północ przez NŚ i KP, to ich pozycję byłoby zachwiać jeszcze ciężej.

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 19 kwie 2023, 12:59

Teraz, przy tej dyskusji o liniach, widać jak bardzo bez sensu jest ogryzek na Sielce - teraz MUSI tam jechac jakaś linia, bo to byłoby polityczne samobójstwo gdyby nie pojechała. Co jest najgorsze dla wszystkich, bo i Czerniakowska straci na tym, i Puławska straci, i trzeba dodatkową linię pchać na Stegny zamiast 14 na króciakach.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 kwie 2023, 13:40

eloelo520 pisze:Teraz, przy tej dyskusji o liniach, widać jak bardzo bez sensu jest ogryzek na Sielce - teraz MUSI tam jechac jakaś linia, bo to byłoby polityczne samobójstwo gdyby nie pojechała. Co jest najgorsze dla wszystkich, bo i Czerniakowska straci na tym, i Puławska straci, i trzeba dodatkową linię pchać na Stegny zamiast 14 na króciakach.
19 do Daszyńskiego, czyli Żelaznej, o. Tylko ciężko zawiesić na święta.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 kwie 2023, 13:44

Stary Pingwin pisze:
19 kwie 2023, 9:31
Normalnym wydaje się taka kolejność-puszczamy autobus, jak za mało, to tramwaj. Jeżeli tramwaje nie dają rady, myślimy o metrze. A u nas od d...rugiej strony.
Niekoniecznie. W dzisiejszych czasach można potoki wysymulować, tylko trzeba zrobić to porządnie.

Ja pamiętam, że jak poproszono Amerykanów o studium do Wilanowa, to zaproponowali tramwaj wzdłuż al. Wilanowskiej - jak najszybciej do metra.

Zresztą w tramwaju na Sobieskiego można zwiększyć podaż jeszcze ze 2, może 3 razy, tylko trzeba jakoś rozwiązać pl. Unii Lubelskiej (może trasa na Trakcie Królewskim?).
eloelo520 pisze:
19 kwie 2023, 12:59
Teraz, przy tej dyskusji o liniach, widać jak bardzo bez sensu jest ogryzek na Sielce - teraz MUSI tam jechac jakaś linia, bo to byłoby polityczne samobójstwo gdyby nie pojechała. Co jest najgorsze dla wszystkich, bo i Czerniakowska straci na tym, i Puławska straci, i trzeba dodatkową linię pchać na Stegny zamiast 14 na króciakach.
Czerniakowska na połączeniu 131+109 do centrum w jedną linię a przesiadkę w 14 (na Zachodni) do M Politechnika - akurat może zyskać, zwłaszcza ta Czerniakowska między ZP Sielce a Legią. No bo co oni teraz mają do centrum: 187, 159 czy może 107?!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 kwie 2023, 14:26

Zamknięcie dla ruchu ul. Stawki związane z obchodami 80 rocznicy wybuchu Powstania w Getcie Warszawskim.

Tramwaje linii 35 zostały skierowane na trasy objazdowe:

l. 35 > oba kierunki:.. al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska…
Jak zwykle nie potrafi się skręcić na Bankowym w relacji W-S. I to pomimo że, z tego co wiem, zamontowano już tam automatycznie sterowane zwrotnice i nawet wzbudzaną sygnalizację.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 kwie 2023, 15:04

KwZ pisze:
19 kwie 2023, 13:44
Zresztą w tramwaju na Sobieskiego można zwiększyć podaż jeszcze ze 2, może 3 razy, tylko trzeba jakoś rozwiązać pl. Unii Lubelskiej (może trasa na Trakcie Królewskim?).
Oczywiście, że trasa na TK. To jest nieuniknione - nie można w nieskończoność dodawać samych odnóg poza centrum, bo za chwile ma się wyczerpaną przepustowość na ich wlotach w istniejącą sieć. Trzeba budować linie średnicowe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2023, 15:06

No, chyba, że się uzna, że przepustowość na sieci tramwajowej uzyskasz budując metro.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2023, 15:10

eloelo520 pisze:
19 kwie 2023, 12:59
Teraz, przy tej dyskusji o liniach, widać jak bardzo bez sensu jest ogryzek na Sielce - teraz MUSI tam jechac jakaś linia, bo to byłoby polityczne samobójstwo gdyby nie pojechała. Co jest najgorsze dla wszystkich, bo i Czerniakowska straci na tym, i Puławska straci, i trzeba dodatkową linię pchać na Stegny zamiast 14 na króciakach.
nie jest wcale bez sensu. Podaż trzeba stopniować, ogryzek na Sielce jest zamiast toru odstawczego przy Belwederskiej. Tylko przy okazji obsłuży pasażerów z całkiem niebagatelnej wielkości kwartału.

Docelowo trzeba go, oczywiście, wydłużyc na Siekierki tylko czekanie z Gagarina na pieniądze na Siekierki oznaczałoby, że odcinek powstałby nie tylko później, ale i drożej a może i wcale. To jest jeden z (zbyt) rzadkich przykładów połączenia w czasie dwóch inwestycji z wielomilionowymi oszczędnościami.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 kwie 2023, 16:20

Metro pod TK? :term:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 kwie 2023, 17:10

Pod JPII. Wtedy ludzie dojadą do M Pole Mokotowskie, czyli skręcą w Rostafińskich, zamiast jechać na Marszałkowską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 kwie 2023, 23:14

Co nie rozwiązuje problemu wąskiego gardła na Goworka, a trasa na Krakowskie już tak. I jest o kilka miliardów tańsza.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 kwie 2023, 8:55

Tzn. też jestem zwolennikiem trasy na Krakowskim, także w trosce o stan tamtejszej kostki. Chciałem tylko wskazać, że metro też może rozwiązać (częściowo) problem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 kwie 2023, 16:07

W dniach 29.04-01.05 (sobota-poniedziałek) wyłączony będzie ruch tramwajowy w ciągu ulic Andersa-Marszałkowska-Nowowiejska pomiędzy przystankami Muranowska i Nowowiejska.
4 - objazd przez al. Solidarności, JPII, Chałubińskiego
15 - objazd przez Stawki, JPII, Chałubińskiego
35 - zawieszenie kursowania
36 - od Metra Marymont do Nowowiejskiej po trasie 17 i dalej na Plac Narutowicza
78 - od ronda ONZ dalej JPII, al. Solidarności i dalej po trasie 20 na Żerań FSO
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 kwie 2023, 16:16

36 jednak pojedzie przez stawki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 kwie 2023, 21:58

Bywalec pisze:
20 kwie 2023, 16:07
78 - od ronda ONZ dalej JPII, al. Solidarności i dalej po trasie 20 na Żerań FSO
Znowu zmienia mosty???
Bywalec pisze:
20 kwie 2023, 16:07
36 - od Metra Marymont do Nowowiejskiej po trasie 17 i dalej na Plac Narutowicza
pawcio pisze:
20 kwie 2023, 16:16
36 jednak pojedzie przez stawki.
To już 36 będzie jeździć?

ODPOWIEDZ