Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2019, 10:17

MZ pisze:
04 wrz 2019, 22:08
ashir pisze:
04 wrz 2019, 22:05
Jesteś pewny, że kierowcy są bez winy?
:arrow: Jeśli nie dostali informacji (gdyby dostali, to nie byliby zaskoczeni),
Odważna teza. Ja nie mam problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który dostaje zlecenie na zmianę trasy o 4 przed wyjazdem i nie bardzo jest w stanie je przyswoić, bo w życiu pierwszy raz słyszy o ulicy Uprawnej, różne jezdnie Przyczółkowej mu się jebią ze sobą, a w ogóle to jest zaspany i się spieszy z wyjazdem, więc postanawia pierwszy raz pojechać po staremu i ogarnąć, co się zmieniło, na własne oczy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 wrz 2019, 10:21

MZ pisze:
04 wrz 2019, 22:01
:arrow: Zarządzenie ZTM swoje, a kierowcy swoje, bo informacji widocznie nikt z ich przełożonych im nie przekazał. Korzystając z okazji, że byłem dziś w Warszawie (co zaplanowałem już kilka dni wcześniej), postanowiłem dorzucić do planu także zobaczenie nowej pętli Powsinek. No i zobaczyłem, tyle że z daleka. Kierowca linii 163 skręcił rano po staremu z Vogla w boczną jezdnię Przyczółkowej, zatrzymał się przy słupku już bez znaku D-15, po czym dojechał do końca i... bezradnie rozłożył ręce. Wypuścił zatem pasażerów na przejściu dla pieszych i z pominięciem pętli wyjechał na główną jezdnię. Kiedy dojeżdżał nią do skrzyżowania z Vogla, dostrzegł, że dokładnie tę samą trasę obiera jadący kilka minut po nim kierowca linii 164. Zaczął mu przez szybę machać rękami, że to nie tu, ale tamten w ogóle na niego patrzył, więc też pojechał boczną jezdnią.
A czekających na autobus na przystanku właściwym nie było? Bo jak byli, to wypadałoby zatrzymać autobus i przejść się zawołać tych ludzi.
(Nie jestem pewien, czy tam nie dało się podjechać pod zwykły przystanek Powsinek, ten m.in. dla 519 w str. Centralnego i w tym miejscu się zatrzymać i zawołać po ludzi.)

Konied Makevski
Posty: 159
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 05 wrz 2019, 10:22

fik pisze:
MZ pisze:
04 wrz 2019, 22:08

:arrow: Jeśli nie dostali informacji (gdyby dostali, to nie byliby zaskoczeni),
Odważna teza. Ja nie mam problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który dostaje zlecenie na zmianę trasy o 4 przed wyjazdem i nie bardzo jest w stanie je przyswoić, bo w życiu pierwszy raz słyszy o ulicy Uprawnej, różne jezdnie Przyczółkowej mu się jebią ze sobą, a w ogóle to jest zaspany i się spieszy z wyjazdem, więc postanawia pierwszy raz pojechać po staremu i ogarnąć, co się zmieniło, na własne oczy.
Może byłaby to prawda, gdyby podjazdy do Powsinka były od samego rana. Pierwsze są jednak ok. godziny 7, więc kiero miałby wystarczająco czasu, aby na którejś przerwie usiąść nad mapsami i dowiedzieć się, jak ma jechać.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2019, 11:02

Konied Makevski pisze:
05 wrz 2019, 10:22
fik pisze:
Odważna teza. Ja nie mam problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który dostaje zlecenie na zmianę trasy o 4 przed wyjazdem i nie bardzo jest w stanie je przyswoić, bo w życiu pierwszy raz słyszy o ulicy Uprawnej, różne jezdnie Przyczółkowej mu się jebią ze sobą, a w ogóle to jest zaspany i się spieszy z wyjazdem, więc postanawia pierwszy raz pojechać po staremu i ogarnąć, co się zmieniło, na własne oczy.
Może byłaby to prawda, gdyby podjazdy do Powsinka były od samego rana. Pierwsze są jednak ok. godziny 7, więc kiero miałby wystarczająco czasu, aby na którejś przerwie usiąść nad mapsami i dowiedzieć się, jak ma jechać.
Czytając kierowców tak na waflu, jak i w innych zakątkach internetów nie mam też problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który uważa, że każdy postój na krańcu jest jego przerwą, w której może sobie odpoczywać i nie będzie się wtedy zajmować niczym związanym z pracą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Konied Makevski
Posty: 159
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 05 wrz 2019, 11:40

fik pisze:
Konied Makevski pisze:
05 wrz 2019, 10:22
Może byłaby to prawda, gdyby podjazdy do Powsinka były od samego rana. Pierwsze są jednak ok. godziny 7, więc kiero miałby wystarczająco czasu, aby na którejś przerwie usiąść nad mapsami i dowiedzieć się, jak ma jechać.
Czytając kierowców tak na waflu, jak i w innych zakątkach internetów nie mam też problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który uważa, że każdy postój na krańcu jest jego przerwą, w której może sobie odpoczywać i nie będzie się wtedy zajmować niczym związanym z pracą.
Różni są kierowcy, ja zawsze wolałem poświęcić którąś z przerw na spokojne przeanalizowanie trasy, co by potem tego nie robić w nerwach w trakcie jazdy.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 05 wrz 2019, 11:46

MZ pisze:
04 wrz 2019, 22:08
ashir pisze:
04 wrz 2019, 22:05
Jesteś pewny, że kierowcy są bez winy?
:arrow: Jeśli nie dostali informacji (gdyby dostali, to nie byliby zaskoczeni), to przecież sami nie mają obowiązku szukać komunikatów na stronie ZTM.
Znajomy kierowca miał w poniedziałek 163 i kurs przez Powsinek i nie pojechał boczną jezdnią bo miał informację o tym.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2019, 12:01

Konied Makevski pisze:
05 wrz 2019, 11:40
fik pisze:
Czytając kierowców tak na waflu, jak i w innych zakątkach internetów nie mam też problemu z wyobrażeniem sobie kierowcy, który uważa, że każdy postój na krańcu jest jego przerwą, w której może sobie odpoczywać i nie będzie się wtedy zajmować niczym związanym z pracą.
Różni są kierowcy, ja zawsze wolałem poświęcić którąś z przerw na spokojne przeanalizowanie trasy, co by potem tego nie robić w nerwach w trakcie jazdy.
Oczywiście, nie wątpię, że jest wielu takich, którzy postarają się i ogarną; nie wątpię też, że jest wielu takich, którzy to zupełnie oleją.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 wrz 2019, 21:52

Nowe skrzyżowanie zmniejszyło kolejkę do lewoskrętu z Przyczółkowej w Vogla?

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 06 wrz 2019, 16:35

TGM pisze:
05 wrz 2019, 21:52
Nowe skrzyżowanie zmniejszyło kolejkę do lewoskrętu z Przyczółkowej w Vogla?
Nie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 wrz 2019, 19:59

I mimo skrócenia tras do metra od 30 września, E-2 nadal co 20 minut ](*,) .

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 wrz 2019, 20:42

Zauważ, ze 114 też nie ma kursów skróconych. Pewnie E-2 będzie w aktualizacji czwartkowej jeśli będzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2019, 21:20

Albo dopiero od wtorku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 10 paź 2019, 10:34

Wakacje dawno się skończyły, tydzień temu na uczelnie wrócili studenci, ZTM ponoć "odzyskał" 20 autobusów wraz z wydłużeniem metra na Targówek, a 130 jak nie kursowało w dni wolne, tak nadal nie kursuje...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 paź 2019, 11:13

To dobrze, ja nie widzę sensu w ogóle dla tej linii.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 11 paź 2019, 11:55

W obecnym układzie może i nie, ale po przetrasowaniu jej przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego do nowej pętli przy Uprawnej - ten sens by się pojawił. I wtedy efemeryda 323 może spokojnie tą jedną brygadą zasilić 130. Jeszcze dwie brygady odzyskane z Targówka i zamiast linii co pół godziny będzie linia co 12-15 minut. A wtedy zacznie pracować.

522 z Nowego Wilanowa już przy Trzech Muszkieterach jest rano niezabieralne, dodanie trzeciej linii na ciąg Al. Rzeczypospolitej pozwoli trochę odciążyć przepełnione 522. A 130 przecież też jedzie do Św. Metra.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ODPOWIEDZ