Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27355
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Myślę, że skoro obecnie razem z Bielawą daje radę(*), to jest pewna szansa.
(*) nazywanie 139+251 atrakcyjnym korytarzem jest oczywiście pewnym nadużyciem, ale jak na strefę podmiejską te sumaryczne 20/20//20 jest całkiem przyzwoite
(*) nazywanie 139+251 atrakcyjnym korytarzem jest oczywiście pewnym nadużyciem, ale jak na strefę podmiejską te sumaryczne 20/20//20 jest całkiem przyzwoite
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A gdyby tak mały eksperyment: 519 do parku tylko podjazdy, a trasę wydłużyć do metra Kabaty? Oczywiście 339 nie przywracamy, o 7 rano np. bez podjazdów do parku aby wieś mogła sobie szybciej do metra dojechać. A o innych porach z parku do cywilizacji będzie się można dostać z dwóch stron małym kosztem, częstotliwość praktycznie dwa razy większa no i będzie można sprawdzić czy większość woli Kabaty czy jednak Wilanów.
Yezu, 519 z centrum do metra Kabaty? Przypomina to trochę propozycję ZTM po otwarciu mostu Północnego na linię z metra Mlociny do metra Marymont przez Modlińską. Niby dobre, ale jednak porażka.
Przecież Centralny dla 504 to zaszłość. Równie dobrze mogłoby (powinno?) być Rondo Daszyńskiego.
IMHO sytuacje nieporównywalne, bo i ciągi po drodze innej kategorii przyciągania i POI.
IMHO sytuacje nieporównywalne, bo i ciągi po drodze innej kategorii przyciągania i POI.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
519 na Centralnym to też zaszłość, gdyby przy Politechnice był normalny terminal to mogłoby kończyć tam.
No ale nieważne, ja i tak byłbym przeciwny, bo całą tę czerwoną chmarę na Sobieskiego trzeba uczernić i skomasować, a nie mnożyć byty.
No ale nieważne, ja i tak byłbym przeciwny, bo całą tę czerwoną chmarę na Sobieskiego trzeba uczernić i skomasować, a nie mnożyć byty.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego porażka? Po prostu nie pracowałaby jednokierunkowo. Praktycznie każda obwodówka tak ma. Połaczenie linii do centralnej z dowozówka nie jest może doskonałe, ale jednak buspas po drodze jest, może by to tak źle nie działało.
To są oczywiście i tak prowizoryczne rozwiązania, które polecą (mam nadzieję) wraz z przebudową układu komunikacyjnego po oddaniu tramwaju do Branickiego i połączenia tejże z Ursynowem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Wszystko jedno, 116 zostanie po wsze czasy bo tramwaju na TK sięnieda, 519 będzie musiało zostać bo do Powsina musi być bezpo z patelni, E-2 w ogóle jest nie do ruszenia bo to cudowna linia i tak dalej i tak dalej
504 powinno jechać do MR Daszyńskiego jak tylko uruchomi się pętlę Wronia.
519 należy skrócić a nie wydłużać... zwłaszcza o relację, która powinna być na osobnej linii, w dodatku lokalnej. Do połączenia Wilanów - Powsin - Kabaty to może być 139/339 / fikowe 140.
519 należy skrócić a nie wydłużać... zwłaszcza o relację, która powinna być na osobnej linii, w dodatku lokalnej. Do połączenia Wilanów - Powsin - Kabaty to może być 139/339 / fikowe 140.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Akurat 116 powinno zostać bo: tramwaj na Sobieskiego będzie miał znacznie rozrzedzone przystanki, tramwajem nie dojedzie się jednak na Trakt Królewski i do Wilanowa...Na Sobieskiego mogłyby zostać jeszcze 148 i 172, które pojawiają się tam na chwilę, reszta out.
Oczywiście nie piszę o bliższym odcinku, gdzie dochodzą linie ursynowskie.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niestety wcale znacznie rozrzedzone nie będą (wyleci chyba tylko Sikorskiego i Instytut w końcu), ale dopóki nie będzie tramwaju na Trakcie i pod Pałacem, musi zostać. Zresztą będzie miało przystanek wspólny na przesiadkę przy al. Wilanowskiej, więc jakąś tam funkcje dowozową do tramwaju też da.
519 może sobie jechać przez Powsińską, jesli o mnie chodzi - zresztą na 2 pasach pozostałych po wybudowaniu tramwaju na Sobieskiego szału nie zrobi.
Jaka pętla Wronia?
519 może sobie jechać przez Powsińską, jesli o mnie chodzi - zresztą na 2 pasach pozostałych po wybudowaniu tramwaju na Sobieskiego szału nie zrobi.
Serio mam obawy, że od Zawiszy do Centrala i z powrotem jedzie się krócej, niż od Zawiszy do Daszyńskiego i z powrotem, bo na tym drugim ciągu nie ma buspasa.
Jaka pętla Wronia?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nej. Jak na Gagarina i na Sobieskiego będzie tramwaj, to nie 519, a 131: Politechnika - TŁ - CzerniakowskoPowsińskoWiertniczoPrzyczółkowa - Branickiego - al. KEN - Metro Imielin (nie wiem jak to sensownie zawrócić, ale to nieważne).
Oczywiście pewnie połowa kursów skrócona do Sadyby. A jeszcze: obecna potworna forma 187 do piachu, 162 na Stegny, o ile tam będzie pętla.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na Stegnach będzie pętla bardzo sprytna; 1 peron tramwajowy, 1 autobusowy, a 1 uniwersalny: autobusowo-tramwajowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To jest minus tego rozwiązania, bo zabierasz jakąkolwiek komunikację do parku np. dla starszych ludzi którzy chcą pochodzić po parku i lesie oraz wziąć wodę ze źródła. W sezonie pewnie dochodzą poranni biegacze i rowerzyści. Za chwilę okaże się że autobus do Powsina dojedzie tylko od 9 do zmroku, a zimą może wcale?
Zgadzam się, że czerwone linie generalnie nie powinny tak krążyć. I nie chodzi mi o to, że z centrum na Kabaty przez Wilanów, a o te pętle i podjazdy w Powsinie. Ale rację ma Glonojad, że to tymczasowo przecież. A na nowym odcinku ze dwa przystanki może pominąć, więc będzie bardziej czerwone niż jest .
Oczywiście to dobrze, że przy Czarnomorskiej będzie przystanek. Ale po co Truskawiecka? A brak przy Sikorskiego przystanku to totalna porażka bo rejon już się zabudował. Chyba tylko dlatego nie zrobią, bo nie wiedzą dokładnie gdzie, bo albo metro, albo (i) estakady jakieś i się boją, że krzywo wyjdzie .Niestety wcale znacznie rozrzedzone nie będą (wyleci chyba tylko Sikorskiego i Instytut w końcu), ale dopóki nie będzie tramwaju na Trakcie i pod Pałacem, musi zostać. Zresztą będzie miało przystanek wspólny na przesiadkę przy al. Wilanowskiej, więc jakąś tam funkcje dowozową do tramwaju też da.
Jak są chętni o tej porze to niech i sobie o tej porze podjeżdża.To jest minus tego rozwiązania, bo zabierasz jakąkolwiek komunikację do parku np. dla starszych ludzi którzy chcą pochodzić po parku i lesie oraz wziąć wodę ze źródła. W sezonie pewnie dochodzą poranni biegacze i rowerzyści. Za chwilę okaże się że autobus do Powsina dojedzie tylko od 9 do zmroku, a zimą może wcale?